FC2ブログ

HID-KIT交換の図

HID-KIT
画像上のメーカー不明のHID-KITが経年劣化等で御臨終になりまして、急遽交換の図。
付けたのは国産の信玄さんのKIT。すでに箱しか映っていませんが。
当初はバルブだけ変えてみたり、異常に安いKITでバラスト交換してみたりしたが、うまくいかず。
結局本腰入れて(タンク外し、ハーネスKITから交換、試乗テスト)の交換です。バイクやさんなら楽勝なのか、、、
現行の道交法よくしらんが、自分のバイクはライトS/Wないので常時点灯するタイプ。つかないで走ってたらくだらない切符切られるかもとビビりからの修理でした。それにしても汎用のKITが安い、、、

The HID-KIT of unknown manufacturer on the image has been overdue due to aging, etc.
Attached is a domestically produced Shingen-san's KIT. Only the box is already reflected.
At first, I tried to change only the valve or changed the ballast with an unusually cheap KIT, but it didn't work.
After all, it is the exchange that puts it back (remove the tank, replace from harness KIT, test drive test). Is it easy for a motorcycle or ...

The current road way is not good, but my bike does not have light S / W, so it always lights up.
It was repair from the chatter that it would be cut if it was running without connecting. Even so, general-purpose KIT is cheap ...
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ
スポンサーサイト



テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

通院にて体のガタを確認中、xjr1300も性能維持を遂行中

YAMAHA-XJR1300/YOSHIMURA-MIKUNI-TMR
自車のバイクはやってもらったところ[インシュレータ交換等]はすこぶる調子よく、保留にした項目はやはり、、、です。
BATは充電していますが、どうもそろそろのようです。ミッションも来年度は開放でしょうか?シフトフォーク等含めみていかないと
不具合が目立ってきました。維持しないと。乗り物も15年使えばこんなんだから、体も50年経てば骨ぐらい変形しますです。

When I got my motorcycle, [insulator replacement, etc.] was in good condition, and the item I put on hold was ...
BAT is charging, but it looks like it's about time. Will the mission be open next year?
Bugs have become conspicuous. I have to keep it. If you use a vehicle for 15 years,


にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : YAMAHA- XJR1300

現状維持に

本日は4JHの部品交換とD6のインぺラー交換で軽めの感じで終了しました。
さて当方の持ち物は古いものが多く、自家用車、作業車、バイク等みな維持費が年々増え始めております。金と時間をかけるのが嫌になったら手放す時期なのでしょう。

こちらYAMAHA-XJR1300のキャブインシュレータ[輸出用]とスペーサー。車検のときに替えてもらいました。
YAMAHA-XJR1300
内径がノーマルにもどったので、MAX出力は下がるのか、スペーサ抜いて低速トルクは落ちるのか? その分流速上がって実際どうなるのか? ダイノジェットにまた載せてグラフを見たいものです。

作業車はパッドを替え、フロントロアアームASSYを発注中。ブシュがいかれてまして要交換なのです。
いつまで乗るか、、、

ランサーも部品を発注中、、、最近いろいろ壊れます。

パーマーの板用にビンディングを。プラスチックが劣化でぶっ飛びそうなので、年始セールでLINKをゲット。
LINK2018

Today I finished it with a slight feeling by exchanging parts at 4 JH and impellers at D 6.
By the way, our belongings are many old, and all maintenance costs are starting to increase year by year, including private cars, working cars, motorcycles, etc. It will be time to let go when I do not like to spend time on money.

Here the cab insulator of YAMAHA - XJR 1300 [for export] and spacer. I changed it at the time of a car inspection.

Since the inner diameter returned to normal, does the MAX output drop or the low speed torque drops out by removing the spacer? What is the actual flow rate going up? It is what I want to put on the Dynoget and see the graph again.

The work vehicle is changing the pad, ordering the front lower arm assembly. The bush is moving and it is a necessary exchange.
Until when you ride ,,,
Lancer is also placing parts ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Binding for Palmer's board. Because plastics are likely to fly by deterioration, I get LINK at New Year 's Sale.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

やっと車検とおりました、、、

いままで車検落ちしたことはなかったんで、一昨日は大変落ち込みました。 元女房と離婚の話を決めた正月より凹みましたね。
光量不足、COの計測値オーバー、音量オーバーなどなど。いつも同じ状態なので、あれって感じであります。
急遽COのクリヤを目指すべく、COテスタ―を借していただきまして、昨日の夜にセットを変更調整。
光量はHIDのバルブとバラスト及び再光軸調整で対応。音量はいつものバッフルを改良。
いろいろ助言アドバイスいただきました、旧KSオートサービスの小林さん、武田さん、ありがとうございます。

次回は触媒内臓のサイレンサーに変更して、CO問題をもっと快適にクリヤしていきたいと思います。YAMAHA-XJR1300にて
YAMAHA-XJR1300
さらに忙しい中協力いただいた、リズムのオーナーありがとうございます。娘さんの誕生日にもかかわらず、大変もうしわけありません。奥さんすみませんでした![ローソンはオーナーの車両です。]
KAWASAK-Z1000

残り4日でぎりぎり通勤快速が運航可能になり、大変うれしい限りです。あやうく電車通勤継続!になるところ。
しかしキャブレターはほんとに時代に適合しない(燃費、排ガス規制うんぬん)のを痛感。 
音量に関しては会社の帰りにぶち抜かれるR1の方がはるかにうるさいと思われ、年式的にさらにきびしい最近のバイクもそれなりに苦労があるんだなと思ったりもしております。

I had never dropped a car inspection before, so the day before yesterday was very depressed. In the case of
I came down from the New Year when I decided to divorce from my former wife.
Lack of light intensity, over measurement value of CO, volume over, etc.
It is always the same state, so it is feeling that way.

In order to suddenly aim at the clearness of CO, we borrowed the CO tester and changed the set yesterday night.
The light quantity corresponds with the valve of HID and ballast and re-optical axis adjustment. The volume has improved the usual baffle.
Thank you for Mr. Kobayashi and Mr. Takeda of the former KS Auto Service received advice for advice.
Next time I will change to a silencer with built-in catalyst and I would like to clear the CO problem more comfortably.
Thank you for the owner of the rhythm who, thanks to the busy cooperation. Despite my daughter 's birthday, I have not received much trouble. I am sorry for my wife! [Lawson is the owner's vehicle. ]
It is very pleasing to be able to operate commuting at the last minute in the remaining 4 days. Continuously commute to train! Where to become.
However, the carburetor is a real sensation that it does not really fit the age (fuel consumption, exhaust gas regulation). In the case of
Regarding the sound volume, it seems that R1 who is missed out on the way back from the company is far more annoying, and I think that it is a painful way to modern recently more severe recent bikes.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YAMAHA XJR1300

またリヤブレーキパッドの交換

なんかこのバイク、リヤパッドの交換しか最近していない気がします。ちょこちょことブレーキエア抜きしたり、キャリパーピストン清掃したりはしていますが、現状維持はつまんないなあ。
オイルクーラー換えたり、スタックファンネル付けたりできればいいんですが、予算がないんです。
ヤマハXJR1300

ピストン清掃してから、ツール使って押しこんでます。パッドはデイトナの安い奴。今タイヤが特売だったミシュランのパイロットなんちゃら?[名前忘れた]がついていますが、以前のBSより自分にはいい感じ、また特売ないかなあ。

来年は純正モノブロックフロントキャリパーの取付を真剣に考えなくては、もう後がないようです。
エンジンもワイドオープンで煙を少し吐くようになりました、、、 
まあ10年乗ってれば、開けるべきでしょう、たぶん。 仕事で入ってくる10年以上経過したディーゼルエンジンは、時間があまり進んでいなくても、それなりに要交換パーツがでるもんなあ。それと同じですよ、バイクも。
実際は一昨年車のエンジンがブッ壊れて、一気に予算がきつくなったので、ここはひとつ延命ケミカル類でもぶちこむかな(だめだろう、たぶん。でもすがりたい)
I feel that I have only recently replaced this bike and rear pad. We are doing a chokokko and brake air removal, cleaning the caliper piston, but I'm sorry to keep the current situation.
I hope I can change the oil cooler or attach the stack funnel, but I do not have the budget.

After cleaning the piston, I pushed it with a tool. The pad is cheap on Daytona. Is the pilot of the Michelin where the tire was bargain now? [I forgot the name] is attached, I feel better for myself than the previous BS, I wonder if it sells special.

Next year I have to think seriously about the installation of a genuine monoblock front caliper, it seems that there is no longer any more.
The engine started to spew a little bit of smoke, wide open ,,,
Probably it should be possible to open it if it is riding for 10 years, probably. Even though the time has not progressed much, the diesel engine that has been in work for more than 10 years passed, there are exchanging parts as it is. It's the same, bike too.
Actually the engine of the car broke down two years ago, the budget became tight at a stretch, so here is one thing to lump prolonged chemicals I wonder (maybe, but I want to sink)

人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村




テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YAMAHA XJR1300

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
06 | 2020/07 | 08
- - - 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ