FC2ブログ

YAMAHA-SX422とかいじってます(N623)

本日はYAMAHA-SX422 x2機の消耗品交換作業でした。(N623)
Lox2, Fox2,ベルトx4、MT-LOx2、 などなど。
お一人様での作業写真は忙しい時はどうにもなりません、、、
リポート代や写真代がいただければ 時間をもっととって細かく記録残しますが、、
なので本日は画像無し。

It was a consumables replacement work of YAMAHA-SX422 x2 machine today. (N623)
Lox2, Fox2, Belt x4, MT-LOx2, etc.
When I am busy working alone, I can't help ...
If you have a report fee and a photo fee, I will take more time and record it finely,
So there is no image today.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ
スポンサーサイト



テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : YAMAHA-SX422

今日もヤマハです ( YAMAHA-MD730-KUH )

yamaha-WD
分解清掃組立中のAf-COOLER。エンジンはヤマハだがどうやらベースエンジンは中国製らしい。
そのせいか所々16mmとか微妙なサイズのボルトが使われておる。

yamaha-WD
ケースだけエンジンに付けて脇からコアを入れれば狭いエンジンルームでくそ重いAf-COOLERを変な体勢でもつことはない。
のですが、よこから入れると微妙に自重でずれるので、組んでトルク締めした奴を船内へ持ってきます。

yamaha-WD
EGオイルも超絶入れずらいので、ギヤポンプ借りて入れてます。
このへんの詰めの甘さとゆうこか、整備するものが苦労すれば良い的な据え付け方法はいかがなものか。せめてPCのように
エンジン脇にハンドポンプとホースでも純正で付けるとかしてくれればなあ。
YAMAHA-MD730-KUH にて

Af-COOLER during disassembly, cleaning and assembly. The engine is Yamaha, but the base engine seems to be made in China.
Because of that, bolts of subtle size such as 16 mm are used in some places.
If you attach the case to the engine and insert the core from the side, you will not have a crazy heavy Af-COOLER in a small engine room with a strange posture.
However, if you put it in from the side, it will shift slightly by its own weight, so bring the person who assembled and tightened the torque to the ship.
EG oil is also very difficult to put in, so I borrow a gear pump.
How about a good installation method if it is difficult to maintain the sweetness and yuko of this stuff? At least like a PC
I hope that you can attach a genuine hand pump and hose beside the engine.
At YAMAHA-MD730-KUH

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : YAMAHA-MD730-KUH

ヤンマーとかヤマハとか、その2

日立にこ
本日もヤンマーとかヤマハとかやっとります。
ニコの減速機オイル交換。当然フィルターも清掃中。

日立ニコ


にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

YAMAHA-SX432KMとか カレーとか

YAMAHA-SX432KM
昨日はこんなのやってました。YAMAHA-SX432KM.

2019010DSC_1106.jpg
本日は前の台風の教訓生かしまして、5時間かけての移動は無駄と判断し自宅待機中。
どこも食料品売り切れで、自炊出来ないおじさんとしては大変厳しく臨時休業店舗多い中、唯一近所であいてたのがカレー屋さん。 インド人のガッツ恐るべし!

I did this yesterday. YAMAHA-SX432KM.

Today, I learned lessons from the previous typhoon, and decided that moving over 5 hours was useless and waiting at home.
A curry restaurant was the only neighborhood in the area that was sold out and there were many temporary closed stores for uncles who could not cook their own food. *
Indian guts scary!
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : YAMAHA-SX432KM

YAMAHA-SX859KM, 油圧測定など

YAMAHA=SC859KM
本日はVOLVO-D6の海上試運転に立会いまして、そこから戻ってパーカーストアへ。
アダプター等買い込みYAMAHA-SX859KMに油圧計取付。
メータ誤差の確認と実測値の確認でした。

YAMAHA=SC859KM
機械式のアナログが良い。

Today, I was witnessed to the VOLVO-D6 sea trial and then returned to the Parker Store.
A hydraulic gauge is attached to the adapter YAMAHA-SX859KM.
It was confirmation of meter error and confirmation of actual measurement value.
Mechanical analog is good.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : YAMAHA-SX859KM

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
06 | 2020/07 | 08
- - - 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ