FC2ブログ

ZF-305A減速機オイルクーラー清掃のつづきです(YAMAHA-ND1052KUH)

ZF305-OIL-COOLER
清掃前

ZF305-OIL-COOLER
清掃中、ぶれた

20161114DSC_0170.jpg
今日は左舷の減速機OIL-COOLERの清掃です。このあと出張予定でしたが、急遽変更になりまして明日以降の予定ががちゃがちゃになってしまったので、大急ぎで復旧でした。

お一人さまだとどうもスケジュールだてが難しいです。つめればイレギュラー対応出来ず、余裕開けすぎるとあとで困るし。
ノー残業DAY? 個人事業主には関係ないようで。  年齢からくるのか、残尿ならぬ頻尿のほうが問題だ。
Today is the cleaning of the port transmission OIL - COOLER.
Although it was planned to go on business after this, it was suddenly changed and the schedule after tomorrow became messed up, so it was a hasty recovery.

It is difficult to schedule it for yourself. I can not cope irregularly, it will be troublesome if I open too much margin.
No overtime DAY? It seems not related to individual business owner.
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ
スポンサーサイト



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : ZF-305

ZF305減速機OIL-COOLERの分解清掃中

ZF-305,OIL-COOLER

ZF-305,OIL-COOLER

ZF-305,OIL-COOLER
減速機オイルクーラーを分解清掃中。
Disassembling oil cooler is disassembling and cleaning up.
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YAMAHA-MD1052 ZF-305

点検保守、ZF&YAMAHA-MD1053

YAMAHA-MD1053KUH
こちらは部品発注しまして、整備準備。

ZF-305-1A,減速機
ラギングは手直し

20161013DSC_0115.jpg
マウントのボルトはせん断荷重かかって切れたようで、SUS304の同サイズにて交換。
今日は地味な一日だ。

おなかの調子が悪く、やはり週に2回位死ぬほどのんだ方が、腸がそうじされていいのか?と最近思います。
現在はヤクルトとか、ガゼリ菌とかにきたいしているが、どうにも。
We ordered parts here, preparing for maintenance.

Lagging fixed

It seems that the bolt of the mount touched with a shear load and replaced with the same size of SUS 304.
Today is a sunny day.

I feel that my stomach is in a bad condition, and I think that the intestines can be washed out as much as twice a week after all. Recently I think.
Currently I am interested in Yakult and gazelle, but everything.
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : ZF-305

消耗品交換、ZF-transmissionのOIL交換作業

作業しているのは、クラッチのOIL交換作業。船体にオイルチェンジャーが装備されているので、比較的スムーズに作業をすすめられます。
ZF-TRANSMISSION

写真は抜きだし中。 OILを入れるときは、チェンジャーではなくクラッチの上からOILジョッキで入れています。

I am working on clutch OIL replacement work. Since the hull is equipped with an oil changer, we can work relatively smoothly.
Pictures are being withdrawn. When putting OIL, I put it in OIL jug from the top of the clutch, not the changer.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

IRM310AL,ZF-トランスミッションのOIL COOLER清掃

ZF-IRM310ALに取り付けられている、OIL COOLERの清掃。清掃時期のメンテナンスを一度作業していないため、今回はかなり汚れていた。
ZF-IRM310AL
ぱっと見は錆がで出しているくらいの認識かもしれませんが、中はこんな感じです。↓
ZF-IRM310AL

半分は詰まっているので、クラッチOILの冷却効率も当然それなりに落ちていたということ。錆、腐食もひどくボルトも何本か折れました。

清掃中のコアの穴の数と比較。
OL-COOLER,ZF-IRM310AL
早めのメンテナンスが寿命を延ばします。

Cleaning of OIL COOLER attached to ZF-IRM 310AL.
It was quite dirty this time because maintenance of the cleaning time has not been done once.
At first glance it may be a perception that rust comes out with, but inside is such a feeling.
As half is clogged, the cooling efficiency of the clutch OIL was naturally reduced as it was.
Rust and corrosion also badly broke a few bolts.
Compare with the number of holes in the core being cleaned.
Early maintenance will extend the life.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : ZF-IRM310AL

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
06 | 2020/07 | 08
- - - 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ