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TOYOTA-M1HDとか

TOYOTA-M1HD
TOYOTA-M1HDとかいじってます。消耗品交換項目(オイル、LOx2、FOx2,1次FOx2、エアフィルター、ジンクx8、インぺラーx2、ベルトx6などなど。
上はターボの簡易点検の図

TOYOTA-M1HD

TOYOTA-M1HD
蓋は開くけどインぺラーは簡単にはぬけないよって作りが嫌いです。緊急時などどうするのだ!
ドライブでも海水ライン途中にバルブがあるとさらにいいんだが、、
工具入らず、体入らず、ハッチのリブとかエアコンUNITとかほんとに邪魔。エンジン下してしまえば色々できますが、車だったら整備の度に毎年下さないわけで、車屋さんが作ったボートなのになぜなのか。

DS-4
※取引先が使ってた奴真似して買いました。 簡易でもCCAが量れるので助かる。

本日はトンネルで事故ル奴がいて高速は渋滞、使用のオイルチェンジャーが駄目になって追加でまた購入、そんな感じで仕切り直しになってしまった。自宅待機しないからか?

I am working on TOYOTA-M1HD.
Consumables replacement items (oil, LOx2, FOx2, primary FOx2, air filter, zinc x8, impeller x2, belt x6, etc.
Above is a simplified turbo inspection chart

This lid opens but the impeller doesn't come out easily! I hate making. What to do in an emergency!
It would be better if there was a valve in the middle of the seawater line on the drive,

No tools, no body, no hatch ribs, air conditioner UNIT, etc. You can do various things if you put down the engine, but if you have a car, you do not give it every year for maintenance, so why is it a boat made by a car shop?

* I bought a tool that was used by a business partner.
Since simple CCA can be measured, it is helpful.

Today, there was an accident in a tunnel, traffic jams at high speeds, the oil changer used failed, additional purchases were made, and it was re-partitioned like that. Why not wait at home?


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tag : TOYOTA-M1HD

TOYOTA-M1KZにて

TOYOTA-M1KZ
本日はTOYOTA-M1KZにて LO、FOx2、インぺラー ベルトなどの交換中でした。

TOYOTA-M1KZ

TOYOTA-M1KZ

TOYOTA-M1KZ

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TOYOTA-M1KZとかYAMAHA-SX422とかやってます

TOYOTA-M1KZ
エンジン回して点検1回目、オイル抜きますの図。TOYOTA-M1KZにて

YAMAHA-SX422KM(N623)
こちらもエンジンん回して点検からのオイル交換中の図。
レベルゲージから抜けるようになって入るが、いかんせん細いので十分暖気しないとつらい。
100Vの抜き出しポンプを貸してもらった、、、YAMAHA-SX422KM搭載のボート。
エンジンルーム狭くてつなぎがびりびりですの図。

Turn the engine for the first inspection and drain the oil.
At TOYOTA-M1KZ
This figure also shows the engine turning and oil change after inspection.
It comes out of the level gauge, but it's so thin that it's hard to get warm enough.
I lent a 100V withdrawal pump, a boat equipped with YAMAHA-SX422KM.
The figure shows that the work space can be broken because the engine room is narrow.

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tag : TOYOTA-M1KZ YAMAHA-SX422KM

TOYOTA-M1KD-FTVとか

TOYOTA-M1KD-FTV
ポーナムのエンジンデス。名板ではM1-KD-FTVになります。
交換部材はOIL,LO,FO,インぺラー、ジンクなど

TOYOTA-D4D
ドライブはYANMAR(トヨタ)です、ややこしいですねえ

Ponam engine death. The name plate is M1-KD-FTV.
Replacement parts are OIL, LO, FO, impeller, zinc, etc.
The drive is YANMAR (Toyota).

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tag : TOYOTA-M1KD-FTV

TOYOTA-M1KD-FTVとか

TOYOTA-M1KD-FTV
本日は1件目V6-330で唸りまして、部品あるところまででSTOP。こちらは明日の下見出ございます
あわてるとろくなことないので、帰ってマニュアルに一応目を通しましてからの再出撃になります。
M1KDとかMIKDVとかは携わったが、またまた微妙に違うモデル名、、、
オートテンショナーはブッ飛ばされるので、さらに慎重になっております(専用工具があるかどうかなどなど)

Today we struck with the first case, V6-330, and stopped until there was a part.
This is found under tomorrow
There is nothing wrong with it, so it ’s time to go back and read through the manual once again.
I was involved with M1KD or MIKDV, but again a slightly different model name ...
Since the auto tensioner is skipped, it is more cautious (such as whether there is a dedicated tool)

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Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

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