FC2ブログ

ONAN21.5MDKAE,ジェネレーター消耗品交換

ONAN21.5Kw発電機の消耗品交換作業。シーズン前のメンテナンスでLO,Fお、インぺラージンク、Vベルト、OIL等各消耗品を交換。
ONAN21.5MDKAE

ONAN-21.5MDKAE

バルブを閉めてRACORフィルターを交換、そのままエンジンの2次フィルターも交換。
燃料のエア抜きは横山が行う。
キングストンバルブをしめて、海水ポンプインぺラーの交換。キーを交換時に落とさないように注意する。またバルブの閉まらないものは上架時に整備しておかないと、いざという時困ります!
交換後はエンジン始動して、水が上がり排出されていることを確認する。
オーナン発電機 21.5KW

熱交換器のZINK.これは場所によっては交換が大変な時も合いますが、熱交換器はよくだめになるのでまめに点検する。この船体はベルト側ぎりぎりに壁がありベルト交換がとてもやりづらい。設置スペースによって何かやりづらい作業が必ず出るが横着せづに点検しなければならない。ONAN21.5MDKAEにて

ONAN 21.5 Kw Consumables replacement work for generators. Replacement consumables such as LO, F, Imperazink, V-belt, OIL, etc. in maintenance before the season.

Close the valve and replace the RACOR filter, replace the secondary filter of the engine as it is.

Close the Kingston valve and replace sea water pump in peller. Be careful not to drop the key when replacing. Also, if you do not keep valves closed at the time of overstuffing, you will be in trouble when it comes to emergency!
After replacement, start the engine and check that the water is rising and being discharged.

ZINK of the heat exchanger.This is suitable even when it is difficult to replace depending on the location, but check the heat exchanger smoothly as it is not good. This hull has a wall at the end of the belt and it is very hard to change the belt. Depending on the installation space, something hard to do is sure to come out but you must inspect it laterally. At ONAN 21.5 MDKAE

人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村
スポンサーサイト



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : ONAN MARINE GENERATOR

ハンドルバー交換、YAMAHA XJR1300

週末の鈴鹿持ち込みにそなえて、簡単なところは自分で手直し修正しています。ハンドルバーが曲がっていたままだったのを同じ物に交換した。パイプハンは安くていいが、角度が微妙なのでなかなかしっくりこない。ハンドル固定位置を高く後ろに下げるポストも以前使っていたものと違うので、前と同じポジションにならない。XJR1300は大柄なので、あまり低いハンドルでは腕が伸びきってしまい X.ノーマル位置に結局近いものになってきてしまいます。今回のハリケーンのハンドルで7本め。
ヤマハXJR1300

ケツに乗らないと曲がらないので、もっと手前でもいいかもしれない。ほんとはセパハンがかっこいいと思うが、乗れなきゃしょうがないので使えません。YAMAHA XJR1300にて

In the case of Suzuka bringing up on the weekend, I am reworking and correcting simple points on my own. I exchanged the same thing that the handlebars were still bent.
Pipe handle can be cheap, but angle is subtle, so it does not come easy.
Since the post which lowers the steering wheel fixing position to the back high is also different from the one used before, it does not become the same position as before. Because XJR 1300 is bigger, the arm gets stretched by too low steering wheel and it becomes eventually close to X. normal position after all. This is the 7th hurricane pipe handle.
Since it does not bend unless you get a ass, it may be better before you. I think that Sepahan is cool indeed, but I can not use it because I can not go without it. At YAMAHA XJR 1300

人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YAMAHA XJR1300

NORTHERN LIGHTS 発電機の整備

昨日の残作業と発電機の消耗品交換を行っています。昨日から作業中のHATTERAS 54に搭載のNORTHERN-LIGHTSは16Kw.防音カバーの無いタイプなので、作業は比較的やりやすい。OILFELTER,FUELFELTER,エンジンOILに海水ポンプインぺラーと交換します。
NORYHERN LIGHTS M844
ノーザンライツ発電機 M844K2

海水ポンプインぺラーも外向きなので交換しやすい。 NORTHERN-LIGHTS M844K2-16KWにて

主機のキャタピラーC30の残作業はインぺラーの交換とエンジンジンク、Vベルトなどの交換作業。インぺラーは前向きでエンジン正面にスペースがある為やりやすいのだが、入れるときは少し慣れがいるかもしれません。プーリーでクランクを回しながら行うとやりやすいが、しっかりしたVベルトカバーがついているため、カバーがある場合は回せない。スプラインにはまってスッと入るまで、自分は黙って静かに交換できない。
CAT-C30にて
キャタピラーC30

We are doing the remaining work yesterday and exchanging expendable supplies of generators. NORTHERN - LIGHTS mounted on HATTERAS 54 working since yesterday is 16 Kw.It is a type without soundproof cover, so work is relatively easy. Replace OILFELTER, FUELFELTER, engine OIL with seawater pump-in-peller.
Seawater pump-in peller is also outward so it's easy to replace. At NORTHERN-LIGHTS M844K 2 - 16 KW
The remaining work of the main machine Caterpillar C 30 is to replace the impeller and to replace the engine zinc, V belt and so on. The impeller is facing forward and has space in front of the engine, so it's easy to do, but when you insert it may be a bit familiar.
It is easy to do while turning the crank on the pulley, but since it has a solid V-belt cover, it can not be turned if there is a cover. I can not quietly exchange silently until I am addicted to a spline
At CAT-C30


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : NORTHERN LIGHTS M844

CATERPILLER C30 DIESEL ENGINE,整備

CAT-C30 4サイクルディーゼルエンジンの出張整備。いつものようにエンジンOIL,クラッチOIL,LO4個、FO4個、RACORが4個それとエンジンジンクや海水ポンプインぺラーなどを交換します。RACOR,C30

CAT-C30, キャタピラーマリンディーゼルエンジン
バルブを締めて1次、2次のフィルター交換。
CAT-C30, キャタピラーマリンディーゼルエンジン  燃料フィルター交換
OILフィルターは相変わらず固く閉まっているので、ガッツのある工具で緩めます。

MTU12V2000M90

2年毎交換の冷却材。CATはクーリックを50:50で使用。今回のボートはOILチェンジャーが使用不能だったため、船体の交換用HOSEのみをお借りして、持ち込んだチェンジャーでOILを抜いた。PMからの作業とはいえ、あまり進まなかったのは、別件でビルジポンプの不作動及びキッチンなどの清水関係水漏れと雑用水関係水漏れが発見されたため、急遽アカ汲みとそれらの対応に手間取った。明日は残りのインぺラー交換や発電機の整備を行います。
CaterpillerC30MarineEngineにて

CAT-C 30  4 Cycle diesel engine's business trip maintenance.
Like usual engine OIL, clutch OIL, LO 4 pieces, FO 4 pieces, RACOR 4 pieces It exchanges engine zinc and seawater pump impeller etc.
As the OIL filter is still tightly closed, loosen with a tool with guts.

Coolant every 2 years replacement. CAT uses the cool at 50:50.
Because the OIL changer was unusable this time, I borrowed only HOSE for hull replacement and pulled out OIL with the changer I brought in.
Despite the work from PM, the fact that we did not proceed so much was due to the fact that bilge pump inactivity and water leakage related to fresh water such as kitchen and water leakage related to miscellaneous water were found in another case, .
Tomorrow we will exchange the remaining impellers and maintain the generator.
At CAT-C30


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : CAT-C30 CaterpillerC30MarineEngine キャタピラーC30

MTU12V-2000エンジン消耗品交換作業

出張にてエンジン消耗品の交換に行ってきました。エンジンOILx10缶、クラッチOIL2缶、その他もろもろです。
MTU12V2000M90 、SEA-PRO

これは燃料1次こしきのSEA PROのカートリッジ交換。本体裏のバルブを閉めて、ドレンをあけフィルターのエア抜きを緩めてたまっている燃料を抜きます。カートリッジを外したら中を掃除します。
MTU12V2000M90

MTU12V2000M90、SEAPRO FUEL FELTER

ドレンボルトをしめ、燃料ヲプライミングしたら完了。
OIL-FELTER,MTU12V2000M90

エンジン正面に2個あるのがOILFELTER. エンジンがでかいと部品もでかい。このあとクラッチのFELTERなどを交換しています。なんだかんだいってOIL交換が一番めんどくさいかもしれません。量が多いのと、抜く入れ物や入れるOILの運び込みなどつまらないことで手間がかかります。でも簡単だったら仕事として依頼されませんね。MTU12V2000M90にて
I went to exchange engine expendable items on business trip.
Engine OIL x 10 cans, clutch OIL 2 cans, others.
This is cartridge replacement of SEA PRO fuel primary filter.
Close the valve on the back of the main unit, open the drain, loosen the air bleed of the filter and remove the accumulated fuel. Remove the cartridge and clean the inside.

There are two in front of the engine OILFELTER. The engine is big and the parts are big.
After that clutch FELTER etc. are exchanged.
OIL exchange may be the most troublesome.
It takes time and effort to do something that is bulky, and boring things such as unloading containers and bringing in OIL. But if it is easy it will not be ordered as a job.
With MTU 12V-2000M90


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MTU12V2000M90

BCS TRIM TAB by Twin Disc Nico(シリンダー分解整備)

TWINDISCのBCS TRIM TAB用シリンダーの分解整備。先日不良で交換したシリンダーの分解整備である。シリンダーロッドに深い傷などなければオーバーホールKITで使えるようになるはずである。
BSC-TWINDISC

筒は2重になっていて構造は意外と複雑。復筒式のショックアブソーバーのような構成。使われているSEALも数が多い。
BSCトリムシリンダー

SEALがたくさん入っているシャフトはシリンダー支点部分で上下にシリンダーが動きながらOILが取り付けベース~シャフトそしてシリンダーへと流れる為稼働部分からOILが漏れないように8個のSEALが使われていた。PERSHING TWINDISC BSCTRIMTABにて

Disassembly maintenance of TWINDISC BCS TRIM TAB cylinder.
It is disassembly maintenance of the cylinder which was replaced with defective the other day. If there is no deep scratch on the cylinder rod, it should be able to be used with overhaul KIT.
The cylinder is doubled and the structure is unexpectedly complicated.
A configuration like a shock absorber of a return tube type. Several SEALs are used.
Seals containing a lot of SEAL have 8 seals used to prevent OIL from leaking from the operating part because the OIL moves to the mounting base to the shaft and the cylinder as the cylinder moves up and down at the cylinder fulcrum part. At PERSHING TWINDISC BSCTRIMTAB


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

※上記文章中及び一昨日のトリムタブメーカー表示が間違っていたので訂正しました。B.C.S.が正しい名前です。22年5月24日PM

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : ARNESON-SURFACE-DRIVES

もう下ってもよいのではないか? (FOES-DHS)

FOES-DHS,2003
左ひざの靭帯をきってから1年経ちました。靭帯の移植手術より9カ月、ジョグもサボり気味ではあるが週2回位で走れるようになったのでそろそろ山を下ってもいいのではないか? そんなわけで古いDHモデルの掃除をしています。慈恵の先生がOKくれれば後は休みと少々のお金次第でコースへ出れます。たまにいたいのと、皿の裏に引っ掛かりがありいやーな感触が残りますが、毎日リハビらなかった自己責任なのでしょうがないですね
2003FOES DHS

このFOES-DHSはだいぶ古いですが、基本設計が優れているようなので、ただ下るだけなら楽しく安全にかけ下りられます。新型2010年モデルのDHSはフロントアップサイドダウンフォークが30万!フレームが50万位と一台作るのに100から120万位かかる。でも乗ってる人が結構いるからみんな好きなんだなあと思う。中古のランサー買わなければ買えますが、MTB一台にそんなに使ったらたぶん家族に埋められます。見ればみんなかっこいいと思うのですが。FOES RACINGのホームページでチェックしてみてください。DHSワールドカップモデル、4Xスラロームモデル、ハードテイルのプレデター、どれも相当かっこいいです。山で乗ればかっこだけではないこともわかると思います。

One year passed since an operation by the injury of the knee. For rehabilitation playing truant from, the doctor does not give OK for very intense sports. I appear in the course and want to run early.I care for the machine(FOES-DHS2003) for a while till I can appear and endure. Still, new "FOES-DHS" is cool.

Please check it in a homepage of FOES RACING.A DHS World Cup model and a 4X Slalom model. I can buy new model of DHS if I do not buy Mitsubishi Lancer EVO7, but cannot readily take out the money of 1,200,000 yen in MTB. I will be killed by a wife if I purchased this very cool new DHS.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : FOES-DHS

BCS TRIM TAB by Twin Disc Nico

パーシングのトリムシリンダーに不具合が出たため、新しい部品と交換中。BCS製(イタリア)のごついシリンダーでプレジャーボートの物とは力が違うようです。ツインディスクニコ株式会社で取り扱っているようなので、国内で手配や資料などがもらえた。資料が出るのはありがたいことで、現場の作業者もその点は安心です。
BSC

油圧配管を切って固定のBOLT類を外しシリンダーを抜き出す。取り付けはハマタイトを塗って取り付け。ラインのエア抜きを行いテストする。あとは実走行での負荷をかけたテストをしなければならないが、他の部署の作業や一部部品待ちなどのため、下架テストはもう少し先になります。PERSHING TWINDISC BCSトリムタブにて
実際には立てつけの微調整(位置とフラップ角度など)やメーターの確認調整などもあります。

Because Pershing's trim cylinder malfunctioned, it is being replaced with a new part.
It seems that the force is different from that of the pleasure boat with a tight cylinder of BCS (Italy).
It seems to be handled by Twin Disk Nico Co., Ltd., so we received arrangements and materials etc. in Japan. It is appreciated that the material will come out, and the workers at the site are safe in that respect.

Cut the hydraulic piping, remove the fixed BOLTs and pull out the cylinder. Installation is done by applying hamatite. Bleed the line and test it. After that we have to do a test with a load on actual driving, but the underling test will be a while ahead as we work for other departments and waiting for some parts.
At PERSHING TWINDISC BCS trim tab
In fact there are fine adjustments for standing (position and flap angle, etc.) and adjustment check of the meter.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : ARNESON-SURFACE-DRIVES

DETROIT DIESEL ENGINE DDA6V92TA(GM2サイクルディーゼル)、熱交換器

昨日のGM6V92エンジンの熱交換器よりコアを抜いた状態。結構汚れてます。コア自体はさほどスケールはついていませんでしたが、やはり古いエンジンですからまめに手を入れてあげたい。すでに復旧作業はPM300までに完了しているので、あす試運転を行います。やはり負荷をかけて確認しないと安心できません。ニュートラルの無負荷状態では出ない症状などもありますから。エンジンオーバーホールの後ほどではないが、作業後の試運転は重要だと思います。
 作業前後や後日または数日でも数カ月後でも気になることや気づいたことがあったらどんどん言って欲しい。音の違いやいつもと違う症状でトラブルの前兆などを発見できるかもしれない。すべてのお客様のエンジン状態を100パーセント常に把握しているわけではないので、オーナーや船長または機関長などボートに接している身近な人の方が細かい違いに気づく可能性があると思います。調べた結果問題ないことも多々ありますが、気にせず連絡してください。修理より整備の方がいいにきまってますから。
GM-6V92TAにてDetroitDieselAillson,DDA6V-92 )

A state where the core is pulled out from the heat exchanger of the DetroitDieselAillson,DDA6V-92  GM6V-92 ) engine yesterday. It is fairly dirty.
The core itself was not very scaled, but since it is still an old engine, I'd like to give a special hand.
Since the restoration work has already been completed by PM 300, we will perform trial operation tomorrow.
I can not be relieved unless I check the load again.
There are some symptoms that will not come out in the neutral no-load condition. Although not as much as after the engine overhaul, I think that trial operation after work is important.
I would like you to say more and more if you notice something that you are interested in before, after, or at a later date, or even a few days or even a few months later. You may be able to find symptoms of trouble etc due to differences in sound and unusual symptoms.
I do not always know 100% of the engine condition of all customers, so I think there is a possibility that people closer to the boat, such as the owner, captain or chief engineer, may notice minor differences.
. With GM-6V92TA


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : デトロイトディーゼル6V92 DetroitDieselAillson,DDA6V-92 GM6V-92 )

HEAT EXCHANGER ASSY交換、ONAN発電機8KW

プレジャーボートでは限られたスペースを有効活用するため、メンテナンススペースは厳しい状況のものが多い。発電機などはスイッチ類を正面にて設置するため、背後に壁があったり上が開かなかったりすると隠れた部分のサービスは簡単なことが簡単でなくなってしまいます。昨日の8KWのオーナン発電機は熱交換器が裏にありとてもやりずらい状況。ねじが腐ってるとくれば、事務所にて別の作業に逃げたくなります。あちこち頭をぶつけながらやっと外れた熱交換器。
HEAT-EXCHANGER,ONAN8KW

オーナン発電機
この作業は急な出張ではあまりやりたくないですね。この時期の会社での作業で助かります。オーナーへの提案や報告に対して、すぱっと作業OKがいただけるとわれわれも助かる。仕切り直しは時間がもったいないし、壊れてからの作業ではほかにも不具合を発生することが多いですから。トーナメント中に快適に動くように今のうちに作業したいです。ONAN-8MDKADにて
In the pleasure boat, in order to make effective use of the limited space, the maintenance space is often in a severe situation. Generators and others install switches at the front so if there is a wall behind or the top does not open the service in the hidden part will be not easy to be easy.
Yesterday's 8 KW owner generator is in a situation where the heat exchanger is behind and it is very difficult situation.
As screws get rotten, you will want to escape to another task at the office.
Heat exchangers finally dislocated while bumping their heads.
I do not want to do this work with a sudden business trip. I am saved by working in the company at this time. We will be saved if we can get the work OK for suggestions and reports to the owner. It is a waste of time to rebuild, and because troubles often occur in the work after it is broken. I want to work now so that it will move comfortably during the tournament. At ONAN-8 MDKAD


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : ONAN MARINE GENERATOR

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
04 | 2010/05 | 06
- - - - - - 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 - - - - -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ