FC2ブログ

DETROIT DIESEL ENGINE 6V92TA,メーター点検 ( DDA6V-92TA )

GM-6V92TA2サイクルディーゼルエンジンのメーター不良で出張点検に行ってきました。エンジンの電気式回転計は通常タコジェネレーターと呼ばれる部品を使いアナログを電気信号に変えています。回転取り出し部の不良や中のピンの折れこみなどたまにおこります。
これは正常な部品。問題のあるエンジンは折れて外れていました。
20100630205448.jpg
ブロワーより回転を取っていますが、本来あるべきものがついていません。ピンがさみしくむき出しになっています。
DetroitDieselAillson,DDA6V-92  GM6V-92  )にて

I went to a business trip inspection with a meter failure of DetroitDieselAillson,DDA6V-92  GM6V-92 ).2 cycle diesel engine. The electric tachometer of an engine usually uses a part called a tacho generator to convert analog into an electric signal.
Occasionally happens occasionally such as a failure of the rotation takeout part and breaking of the inside pin.
This is a normal part. The problematic engine was broken apart.
Although it is rotating from the blower, there is not what should be originally attached.
The pin is exposed barely.  At,DDA6V-92TA



人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村
スポンサーサイト



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : デトロイトディーゼル6V-92 DetroitDieselAillson,DDA6V-92 GM6V-92 )

VOLVO PENTA AD41B,整備

VOLVO-PENTA-AD41Bの整備を行っています。消耗品ではOILフィルターや燃料フィルターのほかに海水ポンプインぺラー、Vベルト、エンジンジンクなどがありますが今回はエンジンOILとフィルターの交換作業を依頼されました。
ボルボペンタAD41
VOLVO-PENTA AD41

予算やタイミングもありますので、作業内容はオーナーの要望にこたえるようにしています。
OILFELTERは熱交換器の下にあります。燃料フィルターはエンジンの左側に。エンジンは時間があればきれいに清掃しておけるといいと思います。清掃することで、その後のOILや水漏れが判明したりします。何よりきれいになれば気持ちいいです。汚れているといつのものか分からなかったりします。また新規に購入した中古艇など1度消耗品をリセットされてから管理したほうが安心ではないでしょうか。

VOLVO AD41B
4-STROKE 6CYLINDER BORExSTROKE 92mmx90mm COMPRESSION 17.5:1
3.59L 153-200HP MAX SPEED 3600-3900

We are doing maintenance of VOLVO AD41B.
There are seawater pump impeller, V belt, engine zinc, etc. in addition to OIL filter and fuel filter in expendable items, but this time we were asked to replace engine OIL and filter.
Since there are budgets and timing, I am trying to meet the request of the owner's work content.
OILFELTER is under the heat exchanger. The fuel filter is on the left side of the engine.
I think that it would be nice to clean the engine clean if you have time.
By cleaning, OIL and water leak after that will be known.
It would be nice to be beautiful than anything else.
I do not know when it is dirty.
Moreover, it is safe to manage it once it has reset consumables such as second-hand boats newly purchased.

人気ブログランキングへ



blogram投票ボタン

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENTA-AD41B

Hatteras54,エンジンマウント (CaterpillerC30MarineEngine)

CAT-C30エンジンを搭載するHatteras54のエンジンマウント。船体が入ってきたときはエンジンを固定するナットは1個づつだったのだが、どうも緩みやすいようでロックワッシャーがあっても少しづつすべてのナットが緩んでいた。対策としてはナイロンロックナットに変更したりダブルナットにしたりとパターンがあるが、ボルトの径とピッチが珍しいサイズだったので既製のナットでは合うものがなく、ねじ屋さんに新たに引いてもらいました。
20100627103332.jpg

Φ25mmつまり1インチのねじ径でピッチは細目よりもさらに細かかった。通常荒目と細目があるがどちらにも充てはまらなければ作るしかない。今回も大田区のねじ屋さんであるサンスクリューに製作してもらった。
20100627103342.jpg
大田区の強みは製作関係の会社が多いこと。なければ作れるのは頼りになる。ただし下町の製作関係の会社は技術があるのにどこも宣伝等をあまりしていないところが多く知られていないことが多い。よその口コミや昔からのつきあいがないとわからず埋もれてしまっていることもある。もったいないですよね。CaterpillerC30MarineEngineにて

Engine mount of Hatteras 54 equipped with CAT-C30 engine.
When the hull entered, one nut to fix the engine was one, but it seemed easy to loosen, so even if there was a lock washer all the nuts were loose little by little.
As a countermeasure there is a pattern such as changing to a nylon locknut or making it a double nut, but since the diameter and pitch of the bolt were unusual sizes, there is not anything suitable for ready-made nuts, It was.
The pitch diameter was Φ25 mm, that is, the thread diameter of 1 inch, the pitch was finer than the details. There are usually rough eyes and fine details, but you only have to make it if it does not fit in either. This time we also had Sun screws, Ota Ward's thread shop, made them.

The strength of Ota Ward is that there are a lot of companies related to production.
It will be reliable to make it without it. However, there are many cases where there are many places where propaganda etc. are not carried out much though there is technology though the production company of downtown has a technology.
Sometimes I do not understand it unless there are social contacts from old days and old times and I am buried. It's a waste.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : CAT-C30 CaterpillerC30MarineEngine

ディオプロ脱着、ジンク交換 by VOLVO DP-B

VOLVOのドライブ艇のプロペラ脱着とジンクの交換作業。ジンクがなくなってドライブ本体やペらが喰われれば高くつきますので、注意が必要です。
20100622171602.jpg
VOLVO DP-B

ディオプロの2枚組ペら、後ろ側のペらを外し前側のペらを固定しているナットを緩めたところ。ナットには緩み止めのワッシャーがあるので爪を起こして緩めます。

前側のペらを外せばリング状のジンクが交換できます。VOLVOのドライブが種類がとても多いので、部品注文にはドライブのシリアルや型番を細かく教えてください。

Removing propeller of VOLVO 's drive boat and replacing zinc.
It is expensive if zinc is gone and the drive body and pears are eaten, so be careful.
Diopro 's two - piece set, loosening the nut securing the front side pegs, removing the back side pegs. There is a locking washer in the nut, so wake up the nail and loosen it.
If you remove the front part, you can exchange ring zinc. There are so many kinds of VOLVO 's drives, so please tell me the serial and model number of the drive in ordering parts.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

BREMBO4ピストンレーシングキャリパーbyヤマハXJR1300

バイク屋さんへの持ち込みがまだなので[キャブ関係整備他]会社にてXJRのパッド交換中。持ち込みでは鈴鹿をお店の国際A級ライダーが耐久前テストするらしくそのついでに見てもらうとゆう贅沢な調整の為かなり期待しています。預けるバイクのブレーキパッドがペラペラでは渡せないので、VESRAH VD-969RJLを交換しました。1組1万超えなので、フロントで2万弱の出費です。少々痛い金額。ウェーブディスクのせいかヘリが早い気もします。
YAMAHAXJR1300

レーシングキャリパーはダストシールが無いのでピストンを常に清掃しておかないと動きが悪くなります。ピストンを加えて回す工具があれば全周清掃出来るのだが持っていないので抜かない限り一部は清掃しづらい。以前はもっと動きが良かった気がする。
同じピッチの鋳物の安いブレンボにすればパッド交換もキャリパー整備も手軽になるんのだがせっかくの鍛造レーシングキャリパーだから手放せません。
ブレンボ鍛造4ポッドレーシングキャリパー

がたの関係でサポートをつくようにしてもらったBrembo4ピストンキャリパー。新品のまっさらの状態なら、おどろくほど抵抗がない。今は普通のバイクと変わらない。最近わかったのはキャリパーにつくパッドの長さがvesrahと純正ブレンボレーシングで、0.1mm違う。この0.1mmでパッドが余計に動いてキャリパーがけずれたのか?今一度純正パッドを付けてみる為注文したが国内在庫無し。イタリヤの在庫のみで、生産も終わっているとのこと!いよいよキャリパー交換を頭に入れる必要がありそうです。しかしバイクのフロントパッドで4万は高い!価格は倍でへりも倍。効きはよいかもしれないが、やっぱり純正部品はよくできているなあ。

YAMAHA XJR1300にて


I have not brought it to a motorcycle shop yet [Cab maintenance related others] I exchange the XJR pad at the company.
In bringing in Suzuka to the International Class A rider of the shop seems to test before the endurance It seems quite hopeful for a luxurious adjustment as it will be seen later.
I replaced the VESRAH VD-969RJL because the brake pad of the bicycles to be deposited can not be handed over with flux. Because it is one pair exceeding 10,000, it is expenses of less than 20,000 at the front desk.
A bit painful amount. I also feel that the helicopter is early due to the wave disk.

Since there is no dust seal on the racing calipers, movement will be worse unless the piston is always cleaned. If there is a tool to turn by adding a piston, it is possible to clean the whole circumference, but since it does not have it, it is difficult to clean a part as long as it is not pulled out. I feel that the movement was better before.
If it is a cheap Brembo with the same pitch casting it will be easy to change pads and calipers, but it can not be handled as it is a hard forged racing caliper.

The Brembo 4 piston caliper that I gave you to support with your relationship.
If it is a brand new state, it is not surprisingly resistant.
It is no different from ordinary motorcycles now. Recently I found out that pad length on caliper is vesrah and genuine Brembo racing, it is 0.1 mm different. Did this pad move extra with this 0.1 mm and the caliper went out?
I ordered it to attach genuine pad once, but there is no domestic stock.
It is only Italy's stock, production is also over! It seems necessary to finish the caliper exchange at last.
But 40,000 is high with the front pad of the motorcycle! Prices are doubled and double merges.
Efficiency may be good, but after all the genuine parts are well done.
At YAMAHA XJR 1300


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YAMAHA XJR1300

ONAN27,5KW発電機整備

ONAN27.5KW-MDKBT,RWP

CUMMINS POWER GENERATIONの(エンジンはKUBOTA製)のONAN27.5KWMDKBT発電機点検整備。排気ガスの量の変化と捨て水の量の違いに気づいたキャプテンから指示をうけて点検。今回は予想どうり海水ポンプインぺラーの不良(羽の欠損による水流不足)でした。

この型のONANに使われているインぺラーはケースが外しやすく交換は比較的スムーズでした。ねじの頭は11mm。最近はこのような半端なmmサイズが多いです。その他消耗品交換もふくめ点検交換を行います。LO,FOともに交換。アクセスしやすい設置状況のボートなのでカバーを外す10mmのソケットとフィルターレンチのみで交換。
CUMMINS POWER GENERATION(ONAN27.5KW)

手前に見える縦置きの熱交換器も作業しやすい。これが裏の下側にある古いタイプの発電機だと、ジンクの交換も大変だったりする。ZINCは新しい物に交換。
オーナン発電機 ジンク
Vベルトはまだ使える状況だったが、シーズン前に交換することにした。オルタネーターは13mmと15mm16mmのメガネレンチ等を使って緩めベルトを交換した。発電機も大きくなるとOIL量も増えます。これは10.4L入っている。
出先で躓かないためにスケジュールを組んで整備しなければならない。
ONAN27.5MDKBT MARINE-GENERATORSにて
  
ONAN 27.5KW MDKBT generator inspection and maintenance of CUMMINS POWER GENERATION (Engine made by KUBOTA). Inspected by the captain instructed notice of the difference between the change in the amount of exhaust gas and the amount of waste water. This time it was a failure of the seawater pump-in-peller (water shortage due to the loss of the wing) as expected.
The impeller used for this type of ONAN was relatively easy to remove and the case was relatively smooth. The screw head is 11 mm. Recently, such an odd mm size is many.
Other consumable goods replacement is also included. Both LO and FO are exchanged.
Since it is a boat in an installation situation that is easy to access, replace with a 10 mm socket and filter wrench only to remove the cover.
The vertical heat exchanger which can be seen in front is also easy to work. If this is an old type generator on the underside of the back, changing the zinc is also hard.
ZINC is exchanged for new items.
The V belt was still in a usable condition, but decided to replace it before the season. The alternator replaced the loose belt with a 13 mm and 15 mm 16 mm glasses wrench and the like. As the generator grows, the OIL amount also increases. It contains 10.4 liters.
We have to arrange a schedule for maintenance so that we can not get out at the destination. At ONAN 27.5 MDKBT MARINE-GENERATORS


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : ONAN MARINE GENERATOR

プロップスミス、プロペラ抜き出し工具

多い作業の一つにプロペラの交換があります。曲げてしまった、ピッチ等を変更したいなど交換理由はさまざまです。
使われているナットやペらに合わせて専用のたたきスパナなどを製作しペらのナットを外しますが、プロペラ自体は2本または3本のプーラーなどを使用して取り外します。テーパーが固い物はガスであぶることもあります。写真のような枚数の多いペらや羽がかぶって、プーラーが使えない時があるのですが、そんな時このPROP SMITH PROPELLER INSTALLLATION AND REMOVAL TOOLを使用します。(ペラに専用のねじが切ってあるハトラス、バートラムなどで使用)
<
20100601084950.jpg

このツールはペらの取り付け(テーパー圧入)もできるので、上記写真は取り付け時の手順です。このリングにはねじが切ってありません。次の写真のリングにはねじが切ってあります。
プロップスミス


2枚目のねじを切ってあるリングを1枚目のリングにぴったりつけたら、あとは9本のボルトを順番にしめこんでいくとペラがテーパーに食い込んでいきます。外す時はこのリングの入れ方が逆になります。ねじの切ったあるリングを少し隙間を開けてペらの後ろにつけたら、ねじの無いリングを後ろに取り付けて3本の太いボルトでペラと固定します。あとは9本の六角ボルトを締めていくと徐々に2枚のリングに隙間が出てきます。この隙間がテーパーガ緩んでペらガ下がった分で、ある程度のところまで行くとガツっとはずれる仕組みになっています。あぶる必要もなくとっても便利。しいて言えば工具が高価なことと、シャフト計で専用になる為各種取り揃えなければならないこと位。バートラムやハトラスでペラにねじの加工がしてあるタイプはプロップスミスが使えるはずなので、あぶったりたたいたりせずに外すことができるはずです。

One of the major tasks is to replace the propeller. I bent, I want to change the pitch etc etc The reasons for the exchange are various.
We will manufacture exclusive beating spanner etc. according to the nut and pear being used and remove the nuts of the pair, but the propeller itself will be removed using 2 or 3 puller etc etc.
Something hard on the taper may be burned with gas.
There are times when there are lots of papers and feathers with many pictures such as photos, and there are times when the pooler can not be used, but at that time I will use this PROP SMITH PROPELLER INSTALLATION AND REMOVAL TOOL. (It is used in Hatlas, Bertram etc. where the screw dedicated to Pera)

Since this tool can also attach (taper press fit) the pegs, the above picture is the procedure at the time of installation. This ring is not threaded. The ring of the next photograph is threaded.


Put the 2nd threaded ring on the 1st ring, and then snap the 9 tapers into the taper as you braze the 9 bolts in turn.
The way of inserting this ring will be reversed when removing.
After attaching a threaded ring to the back of the pet with a little clearance, attach a screwless ring to the back and secure it with three thick bolts to fix it.
After that, as you tighten nine hex bolts, gaps will appear gradually in the two rings.
This gap is partly due to the slackness of the taper gaps and the pegas are down, and it is structured such that it gets disappointed when going to a certain degree.
It is very convenient without needling oil.
The difficulty is that the tool is expensive and that you have to stock various items as it is dedicated to the size of the shaft.
Prop Smith should be able to use Prop Smith for Bertram and Hatlas machining screws in Pela, so you should be able to remove it without striking or striking it.

人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

MAN-D2842LE433,海上試運転

MAN-D2842LE433を搭載したパーシング. 船体の下架と海上試運転の準備が完了し試運転を行いました。
一昨日に熱交換器で若干のエラーを発生したが、原因がわかった為修正と対策を行い2度目のシートライアルでは問題なく無事に終了。
ARNESON SURFACE DRIVESがきれいなルースターテールを上げながら東京湾を 滑走します! 
そんななかエンジンを担当整備させてもらっていますが、トラブル解消後の試運転が一番うれしい時です。 

[広告 ] VPS


MAN-D2842LE433, PERSHING

MAN-D2842LE433,HTEX
写真は新たに発見した、クラックからの海水漏れ。HOSEとバンドを交換して即日対応した。
メーターは液晶で表示内容をいろいろと変更可能。

Parsing equipped with MAN - D 2842 LE 433. We completed trial operation after preparations for submarine hull and sea trial operation were completed.
Some errors occurred on the heat exchanger the day before yesterday, but since the cause was found, we corrected and taken countermeasures and finished safely without problem at the second sea trial.
ARNESON SURFACE DRIVES will ride a beautiful rooster tail and slide through Tokyo Bay! In the case of
I am keeping the engine in charge, but the test run after troubleshooting is the happiest time. In the case of
The photo is a newly discovered seawater leak from the crack.
I replaced the band with HOSE and responded the same day.
Various display contents can be changed on LCD with meter.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MAN-D2842LE433

たまには息抜きも!

本日は大井町にてミィーティング中。
20100612012940.jpg
松山千春を熱唱する、鈴木。
20100612012938.jpg

相変わらず、つれない美幸さん。相変わらず彼氏募集中!
女のこの多いお店ですが、顔だしNGも多い為、いかないとどんな子がいるかわかりません。たまには酒でも飲まないとやりきれないこともあります。
Today I'm in a meeting in Oimachi.
Suzuki sings enthusiastically Matsuyama Chiharu.

As usual, Miyuki never lost. I'm looking for a boyfriend as usual!
This is a lot of women's shops, but it is a face and there are also a lot of NG's, so I do not know what kind of child there are unless I do not go. Sometimes I can not do it without drinking alcohol.

人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

ストロングシール交換

ストロングシール

プロペラシャフトのシール交換をしています。写真の物はストロングシールと呼ばれるタイプで、ハトラスやバートラムなどに見られるタイプです。
PSSなどと同じ要領でシール部分に給水していますが、シャフトとの接触面はコの字型のSEALが使われているだけです。
手前の2本は緊急時の交換用です。シャフトの船尾管軸封装置はセラミックの回転するタイプや従来からのピラーパッキンなど種類があり、どれも長所短所があります。
ちなみにこのタイプは海上での短時間での交換はかなり困難です。メーカーではだめになったらカキ出して予備を押し込むだけだとのことでしたが、実際かなり固く入っているので、抜くのも入れるのも5分くらいでは?です。
通常上架しての交換作業をしています。アカがどんどん入ってくる状況で、冷静に抜き出しと入れ替えができるとは自分は思えません。これに関しては他の作業者も同意見でした。ちなみにこのタイプではセンターが出ないと漏水するので、SEALを固定しているケース部分の中のにはカットレスが入っています。

We are exchanging the seal of the propeller shaft. The thing in the photograph is a type called strong strong seal, it is the type seen in Hatlas, Bertram, etc.
Water is supplied to the seal portion in the same way as PSS etc, but the contact surface with the shaft is only the use of the U-shaped SEAL. The two front are for replacement in case of emergency.
There are advantages and disadvantages of shaft stem tube shaft sealing device such as ceramic rotating type and traditional pillar packing etc. All have advantages and disadvantages.
By the way this type is quite difficult to exchange in the short time at sea.
Although it was said that it is only merely to put the oyster out and to push the spare when it is useless, since it is actually quite stiff, it is about 5 minutes to pull out and put it in? is.
I usually do the replacement work by hanging over it. In the situation where seawater enters more and more, I do not think myself can calmly withdraw and replace.
Other workers also agreed about this.
By the way, this type leaks if the center does not come out, so in the case part fixing SEAL there is a cutless.



人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
05 | 2010/06 | 07
- - 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 - - -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ