FC2ブログ

ラーメン食ってる場合じゃなかった。

深夜に狛江の黒船で醤油ラーメン650円を食って↓(焦がしネギ入り)
kurofune

家に帰ったあとにメール爆弾きました。
2110100731183838.jpg

20100731183838.jpg
これを見て、大井町まで戻れとゆうことでしょうか?
脂ぎったおやじには 効果あり。

In the midnight eat soy sauce noodles 650 yen with a black vessel of Komae (burned green onions)
I got a mail bomb after I got home.
Will you go back to Oimachi after seeing this?
There is an effect on a greasy father.



人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村
スポンサーサイト



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

ZF325クラッチ脱着準備

間口の狭いボートの続きです。クラッチを船外へ抜き出すために排気管やクラッチ周りの部品を取り外しています。船体側ではシャフトカップリングの連結を外します。すでにペラは両舷外してあるので、プロペラシャフトからカップリングを抜き出します。カップリングナットはロックナットの70mm。左右のシャフトとも同じ正ねじ。船外のシャフトを押さえこれ↓で外します。
20100729193958.jpg
20100729193950.jpg
いつもの油圧ジャッキと通しボルトを使用してテーパーのカップリングをシャフトより抜き出します。
20100729194002.jpg

あとはKeyをはずして、シャフトを抜き出すだけ。片方のシャフトについてるのはブラケットの残骸。変形してつぶれてしまい交換のブラケットだったので、とりあえずスパッといきました。
思いっきり逝ってますね。来週はエンジンよりクラッチの連結を切り離し次のステップ(クラッチ抜き出し)へ進みます。CAT-C12 ZF325にて

※ご質問や見積などいつでもお気軽にお問い合わせください。

It is a continuation of a narrow boat with a narrow frontage.
In order to extract the clutch out of the boat, parts around the exhaust pipe and the clutch are removed.
On the hull side, disconnect the shaft coupling.
Pela already has both sides removed, so extract the coupling from the propeller shaft. The coupling nut is 70 mm of the lock nut.
The same positive screw for both left and right shafts. Press down on the shaft outside the boat and remove it with this ↓.
Use the usual hydraulic jack and through bolt to extract the taper coupling from the shaft.
Just remove Key and just pull out the shaft. It is a remnant of the bracket that is attached to one shaft. Because it was deformed and collapsed, it was a replacement bracket, so I went to spa for the time being.
You are dead dying. Next week, disconnect the clutch connection from the engine and proceed to the next step (clutch pulling out). At CAT-C12 ZF325

人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : CAT-C12 ZF325

オイルフィルター交換用の工具

オイルフィルターが外れないとの問い合わせがありました。MTUエンジンの8Vや12V、16VまたはCATのCシリーズに使われている大型のオイルフィルターは、つけるときは手締め+1回転などと表記してあります。締めるときはゴムベルト製の簡単なフィルターレンチで行っても、交換時の固くなってしまったフィルターは力の入りやすい工具でないとはずれません。
BP

これは1/2のラチェットレンチやブレーカーバーを使って外せるので、確実に外せますが適用範囲が狭いのでフィルターのサイズに合った物が必要です。使用しているのは右の大きい方ががブルーポイント製FW125532.左の工具がFW12418.CATやMTUのLOはこれで交換しています。以前は自分たちもなんでこんなに固いのか?。ゴムベルトのレンチやチェーンのレンチでは切れたり食い込むだけで外しづらいと思ったことがあったがこんな便利な工具があるんだなと使い始めました。
※ご質問や見積などいつでもお気軽にお問い合わせください。
There was an inquiry that the oil filter did not come off yesterday.
The large oil filter used in the C series of 8 V, 12 V, 16 V or CAT of the MTU engine is written as hand tight + 1 turn when attaching.
When tightening, even with a simple filter wrench made of rubber belts, the filter that got stiff at the time of replacement will not break out unless it is a powerful tool.
Since it can be removed with 1/2 ratchet wrench or breaker bar, it can be removed certainly, but since the application range is narrow, things matching the size of the filter are necessary.
The big one on the right is using FW 125532 made by Blue Point.The tool on the left is FW 12418.CAT and the LO of MTU is exchanged with this.
Why are we so hard before too? .
In the wrench of the rubber belt and the wrench of the chain, I thought that it was hard to remove just by cutting or digging into it, but I started using this kind of convenient tool
. I am using photos on the maintenance of the CAT - C 30 engine on May 27, so please refer to it as I am using it.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

M1952 ?ARMOR,BODY

M1952 ARMOR BODY FRAGMENTATION PROTECTIVE
ミリオタといっても、メットかぶって走り回る系ではない、またくわしくもないので放出品でかったUSEDがM1952かM1955かはわからない。ほんとはどっちでもいいです。 鉛入ってるんでこれ着てどうこうすることはありません、ただのコレクターアイテムです。
Even if it is said to be military - geek, it is not a system running around with a Met and it is not detailed, so it is unknown whether the USED which was released goods is M1952 or M1955.
Truth can be either one. In the case of
Because it contains lead, there is nothing to do with this wearing, it is just a collector item.
At M1952,ARMOR-BODY-FRAGMENTATION-PROTECTIVE

人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : M1952,ARMOR-BODY-FRAGMENTATION-PROTECTIVE

PACKLESS SEALINGSYSTEM(SHAFT SEAL)の取り付け作業

PACKLESS SEALINGSYSTEM(SHAFT SEAL)通称PSSの交換取り付け作業を行います。
定番の作業である。カップリングのボルトを外し、えんを切ったらシャフトカップリングをプロペラシャフトより抜き出します。現行のスタンシールをはずしPSSへ交換。説明文ならこれだけで、作業も複雑ではないがいつも簡単にいくとは限らない。テーパーではないカップリングだったりするとなかなか外れれず大変な思いをします。
20100726121408.jpg

PACKLESS SEALINGSYSTEM (SHAFT SEAL) We will exchange commonly known PSS installation work.
It is a classic work. Remove the bolt of the coupling and remove the shaft coupling from the propeller shaft when cutting the burner. Remove the current stamen seal and change to PSS. If it is a description, if it is a coupling that is not a taper which is not always complicated, but it does not always go easy, it will be hard to get out and it will be hard to get out of my mind.
※ Please do not hesitate to contact us for any questions or quotations.

PSS取り付け交換作業を順を追って見てみる。
20100726212538.jpg

船体を上架した後で、すでにカップリングのボルトをはずしフランジをえん切りしたところ。PSSなどの取り付けにはカップリング後端から、船体の穴の部分まである程度のスペースが必要です。(PSS本体の長さ+カップリング脱着時の最低げんの作業スペースが必要)これはカップリングがストレートシャフトに止まっているだけの構造のため、写真に見えるロックのボルトx2本を緩めたら油圧ジャッキで抜きにかかる。通常のテーパーの物はシャフト端にねじが切ってありナットで固定されている。

20100726212548.jpg
ロックのボルトはプロペラシャフトを押しているだけ。物によってはざぐりが入れてあるものもあった。ストレートの場合は簡単な構造な分抜けないようにきつめの嵌合いだったり、焼き嵌めだったりする。

20100726212554.jpg
テーパーならうまくすればジャッキの使用で1回で外れるが、ストレートの場合はジャッキのピストンが動いた分だけしか外れないことが多い。そのため同じ作業を繰り返しシャフトを抜きます。
20100726212556.jpg

いらなくなった古いものを外す。あとはスタンチューブ径とシャフト径にあったPSSの部品を取り付けるだけ。ただしシャフトに傷などあるとリングのSEALが気づつくのでシャフトは磨いておく。このへんで時間切れの用です。続きは次回へ。

 I will step through the PSS installation and replacement work.
After overhauling the hull, the bolt of the coupling has already been removed and the flange is cut off. For installation of PSS etc., some space from the rear end of the coupling to the hole of the hull is necessary.
(Length of the PSS main body + minimum working space at the time of coupling / disassembling is necessary) This is a structure where the coupling is stopped on the straight shaft, so loosen the two lock bolts visible in the picture, then hydraulic jack Take it out in.
Normal taper objects are threaded at the end of the shaft and fixed with nuts.
The bolt of the lock only pushes the propeller shaft. Some things had caustics.
In the case of a straight, it is a snug fit or a shrink fit so as not to get out of a simple structure.
If it works well with a taper, it will be disengaged with the use of a jack at once, but in the straight case it is often that only the jack piston moves as far as it moves.
Therefore, repeat the same work and remove the shaft.
Remove old things you no longer need. Then just install the parts of the PSS that were stun tube diameter and shaft diameter.
However, if there is a scratch on the shaft, SEAL of the ring will notice, so polish the shaft. This time is for time run out. Continue to next time.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

出るかどうかではなく、外へ出す!

トラブルで入ってきたボート。ミッションを外へ出してほしい(点検、修理)とのことですが、間口はこんな感じ。
CAT-C18/ZF325


外して外へ出すクラッチはこれです。
ZF325-1

とこれ
211101007232158181.jpg

頭使って道具使っての作業予定。CAT-C12 ZF325にて

※ご質問や見積などいつでもお気軽にお問い合わせください。

A boat came in with trouble. I'd like you to let the mission go out (inspection, repair), but the frontage looks like this.
The clutch which removes it and goes out is this.
Work schedule using tools with head. At CAT-C12 ZF325
※ Please do not hesitate to contact us for any questions or quotations.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : CAT-C12

VOLVO -PENTA-IPS600(D6-435)ディーゼルエンジン、不調点検

VOLVO-PENTA-IPS600(D6-435ディーゼルエンジン)の3機がけにて加速不良があるとのことで、急遽点検しました。キャプテンの言うとおり2000回転位からの中間加速がおもわしくなくエンジン回転の上がりがそろわないのが症状。つい先日消耗品交換を行っているので、燃料系のトラブルは考えづらい。エラーコードもなく?
 吸気温度/吸気圧力センサーが不調だと、燃料噴射に影響が出るとのことを、VOLVO PENTA(UDトラックス)の真島氏よりヒントを頂き替えてみました。現物も抵抗のテストでは1個がおかしい。実機につけてのVODIAでの吸気温度は測定値が2個おかしいのが判明。2個を取り替えて走行テストしてみる。
Ips600

 完全ではないが症状が改善されたので、センサーは予想通り交換で進めます。あとはベルトでスーパーチャージャーを回しているので、その辺と電磁クラッチなどを明日再度点検する予定。安田ではVOLVOのエンジンの大きなトラブル事例がなく、私たちも勉強不足なところがありエラーコードが出ないと原因追究にはまりやすいが、経験豊富なメーカーの方のアドバイスがあるととても助かります。 VOLVO IPS600にて

We inspected it suddenly because there was acceleration failure in three machines of VOLVO IPS 600 (D6-435 diesel engine).
As the captain says, intermediate acceleration from 2000 revs is not intrusive, so it is a symptom that the rise of the engine revolution is not completed.
Since we are exchanging expendable items the other day, trouble in fuel system is hard to think. With no error code?
Mr. Mashima of VOLVO PENTA (UD TRACKS) tried to replace the hint that the intake air temperature / intake pressure sensor malfunctioned will affect fuel injection.
One thing is strange in reality test also in resistance test. The intake air temperature at VODIA attached to the actual machine was found to be wrong with two measured values. I tried running test with 2 pieces replaced.
The symptoms have been improved, although not complete, so the sensor will proceed with replacement as expected.
Since we are turning the supercharger with the belt, we plan to check the neighborhood and the electromagnetic clutch again tomorrow.
It is very helpful to have advice from experienced manufacturers.
At VOLVO IPS 600


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENAT-IPS600 (D6-435)

EVO7ダート車両ほぼ完成

残金の支払いがかなり残っているのだが、車を引き渡してもらった。正式な競技用にベルトは6インチ幅で2015年までOKのFIAのナンバーのあるもの。ただしシートは予算の都合で中古の為左右色はばらばら、FIAのナンバーもない。以前は公認の取れたバケットシートだが最近はまたうるさくなって現在車検の通るバケットシートはレカロ位らしい。そんなの買えないし、C地区選などの競技に出るのはまだまだ先になりそうなので、今回はこれでしばらく乗ります。
スパルコ

消火器はダートではいらない(ラリーではないので)が、いやなことがあったので装備した。ステアリングも中古のパーソナル。ナルディやジュランが多いようですが、個人的趣味でパーソナル(ネルソンピケットが使ってたから)を使用します。ロールバーはキャロッセダッシュ慣通の12点。走行後だめなら横バー2本追加します。ドアもクロスのサイドバーを入れたかったが、、予算もあります。クラッチ付きの本人の慣らし運転をしないと刺さりそう。
パーソナル350

電子コントロールのセンターデフがどうにも不安。GH-CT9A LANCER-EVOLUTIONⅦ

Although there was a lot of payment remaining, I had my car handed over.
For official competition the belt is 6 inches wide and has FIA number OK until 2015.
However, because the seat is used for budgetary reasons, the left and right colors are separated, and the number of the FIA ​​is also not. It is a previously approved bucket seat, but recently it has become noisy again and the bucket seat through which the vehicle inspection now passes is likely to be the Recaro. I can not buy such a thing, so it seems that it will still be ahead of the competition such as the C district election, so this time I will take a ride this for a while.

The fire extinguisher is not needed in the dart (because it is not a rally), but it was equipped because it was a bad thing.
Steering is also second hand personal.
It seems that there are a lot of Nardi and Juran, but I use personal (Personal hobby) (because Nelson picket used it). The roll bar is a Carose Dash common 12 points.
If it is not good after running, add 2 horizontal bars. The door also wanted to put a cross sidebar, but there is also a budget. It seems to get stuck if you do not do the break-in driving of the person with the clutch.

The center differential of the electronic control is very anxious. GH-CT9A LANCER-EVOLUTION VII,

人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MITUBISHI-LANCER-EVOLLUTION-7 GH-CT9A

JIBT2日目、MAN-D2842LE406点検

センサーエラー(警報ランプの同時点灯)があったとのことで、MAN-D2842LE406に使われている警報関係を点検。このエンジンにはETAと呼ばれる警報関係のコントロールBOX的な部品があるので、まずそこを見てみようとふたを開けると中から水が出てきてしまった。
ETA, MAN-D2842LE406

中には基盤がありダイオードやらいろいろ入っているので、状況的には応急修理不能。切れた配線を戻したが変化なく警報が止まらなくなってしまうので警報ブザーを切り残念ながら作業終了。

Checking the alarm relationship used for MAN - D 2842 LE 406 that there was a sensor error (simultaneous lighting of alarm lamps).
Since there is a control box part like alarm related to what is called ETA in this engine, water first came out from inside when opening the lid to see it first.
There are foundations in them, and diodes and so on are included, so it is impossible to repair emergency situations. I returned the broken wiring, but the alarm will not stop without any change, so I cancel the alarm buzzer and unfortunately end the work.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MAN-D2842LE406 E-T-A

VOLVO PENTA IPS600(D6-435)ディーゼルエンジン整備、燃料エア抜き

VOLVO-PENTA IPS600

消耗部品交換の続きです。燃料のバルブを閉めいて、2次燃料フィルターを交換するためフィルターの下から中の燃料を抜いています。
VOLVO-PENTA IPS600
フィルター交換が完了したら、燃料ラインのバルブを開け、小さなエア抜き用のニップルを緩め、細いホースをつないだらスコスコとプッシュしてエアを抜いています。プランジャーポンプはよく壊れることがあるが、これは使いやすくていいです。

このエンジンは2本のベルトがかかっている。写真のベルトはオルタネーターと海水ポンプなどを回しています。
向かって右1/2の差し込みのラチェットレンチがテンショナーの張りをきめ、3/8ラチェットレンチの方がちょうどよい位置でボルトを固定しています。

VOLVOのエンジンはどれもコンパクトなものが多いのだが、コモンレールのIPS600(D6-435)エンジンはフルカバーされているためよりコンパクトに感じる。コモンレールエンジンでは高圧の燃料ラインをカバーし隠しているエンジンが多い様で、これもそのうちの一つ。MANのD2842LE433はコモンレールだが特別フルカバー的な構造ではなかった。MTUやこれらコモンレールエンジンでは安全の為?かカバーされている。超高圧な燃料ラインがあるからなのかと思う。

It is a continuation of expendable parts replacement. Closing the fuel valve and pulling out the fuel from under the filter to replace the secondary fuel filter.

When filter exchange is completed, open the valve of the fuel line, loosen the small bleed nipple, connect the thin hose and push it to the scoop and pull out the air.
Plunger pumps may break well, but this may be easy to use.

This engine has two belts.
The belt of the photograph is turning an alternator and sea water pump etc.
Ratchet wrench with 1/2 way pointing in the right side decides the tension of the tensioner, and the 3/8 ratchet wrench fixes the bolt in a position just right.

Many VOLVO engines are compact, but the common rail IPS 600 (D6-435) engine is fully covered and feels more compact. In the common rail engine, there seems to be a lot of engines covering and covering high pressure fuel lines, one of them. MAN 's D 2842 L 433 is a common rail, but it was not a special full cover structure. For MTU and these common rail engines for safety? It is covered. I think whether it is because there is a super high pressure fuel line.
At VOLVO-PENTA-IPS600


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENTA-IPS600 D6-435

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
06 | 2010/07 | 08
- - - - 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ