FC2ブログ

MAN-D2848LE423,オイルクーラーの整備

MAN-D2848LE423 コモンレールのV8エンジンのOILクーラー整備中。
オイルクーラー分解整備、MAN-D2848LE423

MAN-D2848LE423, OIL-COOLER
OIL COOLERをばらす前にオイルフィルターASSYをはずしています。固定BOLTが船体フレームぎりぎりの長さなので、少しやりづらい。
右舷エンジンの右側の為、スペースは狭くかなり作業しづらい。
MAN-D2842LE423 CR900

あまり天候はよくないが、試運転して作業完了を確認。コンパクトなエンジンルームに高出力のエンジンガ入っているため作業者的にはかなりつらいです。

MAN - D 2848 L 423 OIL cooler of common rail V8 engine under maintenance.
Oil filter ASSY is removed before OIL COOLER is released.
Since the fixed BOLT is just the length of the hull frame, it is a little difficult to do.
Because of the right side of the starboard engine, the space is narrow and it is hard to work quite a bit.
Although the weather is not so good, I tried it and confirmed the work was completed.
Because it contains a high-power engine in a compact engine room, it is quite painful for workers.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村
スポンサーサイト



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MAN-D2842LE423

NORTHERN-LIGHTS、定期整備(海水ポンプインぺラー交換)

ノーザンライト発電機の整備。定期整備に入ってきたので、消耗品を交換中。通常主機より運転時間が長くなるので1年に一回だとインぺラーなどは少しきついかと思われます。
ノーザンライツ発電機、RWP

全部ではないが、数枚羽が飛んでいます。早め早めの整備で行きたいところ。このところクラッチ整備後の試運転やボルボの整備、その他作業で自分だけバタバタしてしまった。明日からは小名浜なので準備があるのだが、いろいろかさなりうまく切り抜けられるかどうか。NORTHERN-LIGHTS発電機にて

Maintenance of Northern light generator. Since we started regular maintenance, we are exchanging consumables.
It usually seems to be a bit tight for impellers etc. because it will be longer than the main machine, so once a year.

Not all, but several feathers are flying.
Where I want to go with maintenance sooner or earlier. At this time, I was just flapping myself in trial operation after maintenance of the clutch, maintenance of Volvo, other work.
Since it is Onahama from tomorrow, preparation is ready, but whether or not you can get through well without difficulty. At the NORTHERN-LIGHTS generator


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : NORTHERN LIGHTS M844

酢どり?ってなんですか

先日家の夕食時に今日は何?と聞いた時 酢どり?なんて聞いたことの無い答えが返ってきた。豚がなくて鶏肉を入れたそうで酢どりで合っているといいはった。聞いたことないですね私は。とりあえず味もいまいちだったので、次からは豚でお願いしました。やはり定番には理由があるようです。うまい飯屋に行ったときはなるべく おぼえてもらってうまかったものにチャレンジしてほしいと思います。酢どりなんて誰が教えたのか、?
 近所の狛江の一心亭の食い物は なかなかいけるので マーボなすを、スパイさせました。酢豚は次回。
見かけはともかく内容は以前よりよくなった。どうせならそこでバイトしてすべてをマスターしてくれれば飯時がうれしくなるのにな。ラーメン屋、蕎麦屋、パスタと次々制覇して天津一になってくれないだろうか!ただ酢どりはメニューに入れません。
20100925011644.jpg

来週は 小名浜に出張作業にいく予定なので今から夕食が楽しみです。仕事の出張でも道楽のダートトライアル競技でも地方に行ったときは、その土地の名物や温泉が楽しみであります。地方のスナックも。
  
What day is today at home dinner? When I heard that it is sudori? (This is not subuta)
The answer that I have never heard has come back. In the case of
I heard that they did not have pigs and put chicken in it and it was good that they were matched with vinegared rice.
I have never heard of it. Taste was not good at all for the time being, so I asked pigs from the next time. Again there seems to be a reason for the standard.
When I went to a delicious meal shop I would like you to challenge something that was nice to remember as much as possible.
Who taught vinegared rice,?
In the case of
As I can easily get food from Komae 's one - stop meal in the neighborhood, I made a spy marvelous eggplant. Sweet and sour pork next time.
Regardless of its appearance, the contents have improved better than before.
Why are you going to be happy when you try to byte and master everything there?
Ramen shop, buckwheat shop, pasta and then win the next one, will not Tianjin become one! Just do not put the vinegar in the menu.
Next week I am planning to go on business trip to Onahama so I'm looking forward to dinner from now.
Even in business trips and doraku dart trial competitions, when I go to the district, I am looking forward to the local specialties and hot springs. Also local snacks.




人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

いいわけを探す休日、夜専用(MONGOOSE)

手術した膝はよくなっているのですが、ジャンプ系スポーツは一応▲なので(本人的に心が折れてます)最近はMTBにほとんど乗ってない。BMXも同様ですっかりライトのついた大井町、夜専用になってしまいました。チャリはお金がかからず練習できるので、本来なら大歓迎なのだが怪我しちゃいけないとか いろいろいいわけ作ってままチャリ化しています。もったいない。
マングース PROダートジャンプモデル

クロモリフレームのダートジャンプモデルは私が乗っている限り永久に壊れそうもない。従兄の小学生にそのうち上げることになりそうですね。

これはスタンドではなく マニュアルの練習用で買ったもの。いい年こいて一から練習しますかね?マニュアルができないとバニーホップができない。基本ができなきゃ先に進めない。先に進まず後ろに下がっている。手すりをグラインドしたり、でっかくジャンプできるとかっこいいし気持ちよさそうなんですが、みなさん練習してますからね。
20100924181358(1).jpg

MONGOOSE PROの名前が泣いてる!


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MONGOOSE

海外から問合せが来る時代

海外からの問合せもあり、距離が関係なくなってきているのを痛感します。10年前ならとっくに寝てる時間です。いいも悪いも結果が出るのも早いので対応は素早く慎重になりますね。質問に答えてそのあと良かったのか変わらなかったのかも気になるところです。うまくいかなったら教えてください。
うちの女房もスエーデンにいる従兄(旦那がスエーデン人らしい)だとか、実家のなんたらだとかスカイプとかチャットを駆使して英語でなんかやってます。何を話してるのかさっぱりわからないが、遊びに来いとのこと。スエーデンなんて行かれないよ。電車でいけるところにしてほしい。

I also have inquiries from overseas and I am keenly aware that the distances are getting irrelevant. 1
It is time to sleep long ago 0 year ago.
It is too early for results that are good or bad, so the response will be quick and cautious.
I'm also wondering if I answered the question and then it was good or not changed.
Please let me know if it goes well.
My wife is doing something in English by making use of chat or something like a cousin in Sweden (her husband seems to be a Swedish person), my parents' house, or Skype.
I do not know exactly what he is talking about, but he said he came to visit.
I can not go to Sweden. I want you to go by train.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

エンジン軸芯調整と復旧

エンジンとプロペラシャフトの軸芯を調整する作業。
船体側のシャフトの出る穴、ブラケットのカットラスとシャフトの隙間、プロペラシャフトの先端のカップリングとクラッチのカップリングの位置関係等を考慮しながらエンジンの前後、左右、高さを調整する。
写真がなくて説明しずらいが、やっていることはアナログなので、要領よくやれば問題ないはず。
終了後排気管等の外している部品を付け陸上にてエンジン始動する。明日は左舷の軸芯調整の写真を撮りながら右舷の復旧に進む。
 最近ロシア語圏とか韓国語圏とか、場合によっては中東の方で見てくださる方がいますが、自分の怪しい英語文も載せた方がいいんですかね? 内容も真面目な記事で検索に引っ掛かるのか、おねいさんやらバイクやら脱線した時に引っ掛かるのかまではわからない。 この業界やっぱり情報が少ないんですかね。
Start work to adjust the axis of the engine and propeller shaft.
Adjust the front and rear, left and right, and height of the engine while considering the hole where the shaft on the hull side exits, the clearance between the cutlery of the bracket and the shaft, the coupling at the tip of the propeller shaft and the coupling of the clutch, and the like.
Although it is hard to explain without pictures, what you are doing is analog, so you should not have problems if you do it well.
After exiting, remove the exhaust pipe etc. Remove the parts and start the engine on land. Tomorrow will proceed to restore starboard while taking pictures of port axis adjustment.
There are people who are looking at Russian or Korean languages ​​recently, in some cases in the Middle East, but would you rather prefer to put your dubious English sentences? I do not know whether the contents are caught searching with a serious article, or whether they are caught on a motorcycle or a motorcycle derailed. I guess this industry has little information.

20100917175308.jpg
このボートのスタンチューブはSEAL-RINGを給水しながら使用するタイプ。
写真は新しいSEAL-RINGを入れているところ。
新品をSETする際はSEALの接触面を傷などから守るため定位置にセットできるまでは赤いプラスチックの冶具(購入時についてくる)を使う。
20100917175318.jpg
メインのSEALの前にはスペアのSEALがケースに入って付く。緊急時の交換用だが実際には上架して交換しています。
浮いたまま古いSEALを抜き出して新しいSEALを入れることはまず無い。リスクがありすぎる為。
20100917175300.jpg
カップリングの印籠がスッと入る位置で面の隙間を測定中。この時点でカットラスや船体とシャフトの隙間などはすでにOKのところまで位置を出しています。最後の当たりを見ています。均等になっていなければきついところを調整します。下がきつければエンジンの頭上げかケツ下げ、左右や逆の場合も同じ用にエンジンの高さや左右位置を動かす。
ただし他の隙間(カットラス、船体)も考慮したうえで調整します。軽く回るところまでくれば終了。
 シャフトが長くなれば 自重で垂れるし、カップリングも重くなります。船体が大きい場合も船体のたわみもあります。正確には船体を下架し海上に浮かべてから最後に浮き芯を点検調整する。たわみ具合は大きさやボートメーカー、年代でもかわるし、FRP,アルミ、ウッドなどの船体材料でも変わる。でかくなればなるほど難しい。

This boat's stun tube is a type to use while feeding SEAL-RING.
The photo is where I put a new SEAL-RING.
When setting a new item, use a red plastic jig (follow the purchase) until you can set it to a fixed position to protect the contact surface of SEAL from scratches.
A spare SEAL comes in the case before the main SEAL. It is for replacement in case of emergency but in fact it is overturned and replaced.
It is rare to pull out the old SEAL and put the new SEAL while floating. Because there is too much risk.
Measuring the clearance of the surface at the position where the crown of the coupling enters.
At this point, the cutlery, the gap between the hull and the shaft, etc. are already positioned to OK. I am watching the last hit.
Adjust the hard place if it is not even.
If the bottom is tight, move the engine's height and side-to-side position for the same use even if the engine is lifted up or down and the left and right are reversed.
However, consider other gaps (cutlass, hull) and adjust. Complete as far as turning lightly.
If the shaft becomes longer, it drips by its own weight and the coupling becomes heavy.
Even when the hull is large, there is deflection of the hull. Precisely inspect and adjust the floating core at the end after floating down the hull and floating on the sea.
The degree of deflection varies depending on size, boat maker, age, and even hull materials such as FRP, aluminum and wood. The harder it is, the better it is.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

一風堂、に行ってきた

休日の今日は新しく大森山王にできた、一風堂に行ってきました。
一風堂

一風堂
きくらげと煮卵トッピングのしろまるベース、800円。若い人は少しものたりないか?替え玉があるから関係ないか。博多で食べたことがないので、一度行ってみたいものです。
喰ったら走る、喰わなくても走る、毎日は無理でも週3位で走らないと腹がやばいことになっています。食べたいものを食うには多少努力しないと、皮つなぎやレーシングスーツ、6点式のシートベルトどれもが腹がきつくなっている。礼服もスーツも一部切れないので、これから食べた分くらいは走ってきます。

Today is holiday I went to Ichido, a newly made Ohmoriyama king.
Base that makes for fried eggs and toppings, 800 yen. Is the young person a little strange?
Because there is a substitute, does not it matter?
I have not tried it in Hakata so I would like to go there once.
Running when you eat, running without eating, even if you can not everyday you are supposed to be hungry if you do not run at 3rd place in the week.
If you do not make some effort to eat what you want to eat, your skin belts and racing suit, 6-point seat belts are all getting hungry.
I can run a part of my suit and suit, so I will run as much as I ate.



人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

プロペラテーパーのすり合わせ作業

クラッチ関連の復旧作業とブラケット復旧の作業が終了したので、新品のシャフトにプロペラを付ける段階まで来ました。ともに新品なのでテーパーをすり合わせしています。
IMGP7921.jpg

IMGP7922.jpg
コンパウンドを荒目、中目、細めと変えていきすり合わせをしています。
光明丹で当たりを確認し、均等にいくようになればすり合わせ完了です。

下架の予定日まで時間が少々あるので、陸上にてエンジンを始動しクラッチの入りやオイルの量などエンジンも含め初期点検。

As clutch related restoration work and bracket restoration work are over, I came to the stage of attaching a propeller to a new shaft. Both are new, so we tie the taper.
I am changing the compound to rough eyes, middle eyes, narrowing and narrowing.
Check the hit with Gwangmyeong, and if it comes to evenly, it is complete.
Since there is a little time until the planned date of the underlay, start the engine on land and check the initials including the engines and the amount of oil such as the engine.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

LEVI STRAUSS & CO

リーバイス
ミリタリーアウターではありませんが、お気に入りのリーバイスのGジャン。1992年製、すでに18年経ってますが問題なし。
機能性は?ですが、飲み屋受けはおおむね良好です。ここんとはかなり重要ですね。
It is not military outerwear, but my favorite Levi's G-Jean. It is made in 1992, already 18 years have passed but there is no problem.
What is functionality? However, reception of a bar was generally good. It is quite important here. 


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : LEVI`S

CATERPILLAR C30整備,燃料ポンプのOIL漏れ

キャタピラーマリンディーゼルエンジンC30にて、OIL漏れ修理。
燃料ポンプのOILパイプ取り付けアダプターからのOIL漏れでSEALを交換する。
20100916132850.jpg

20100916132852.jpg
些細なことだが、出来ることは早めに対応する。このあと確認のため試運転する予定だったが、天気の関係で本日の試運転は延期した。

OIL leakage repair at Caterpillar Marine Diesel Engine C30. Replace SEAL with OIL leak from OIL pipe mounting adapter of fuel pump.
As a trivial thing, I will respond as soon as possible.
At,CaterpillerC30MarineEngine
人気ブログランキングへ



blogram投票ボタン

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : CAT-C30 CaterpillerC30MarineEngine

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
08 | 2010/09 | 10
- - - 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 - -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ