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KOHLER MARINE GENERTOR 20EFOZD消耗品交換作業

MANのエンジンと同時に発電機も消耗品交換作業を行っています。
エンジン以上に回っているので、確実に交換したい海水ポンプのインぺラー
KOHLER-20EFOZD

KOHLER発電機 20Kw
まだ使えるが交換しています。予備は絶対積んであったほうがいいです。
Vベルトもまだ使えますが交換します。こちらも予備は積んであった方がいいです。
20101029184910.jpg

FO,LO,RACORと取り替えてあとはエンジンOILと冷却水の交換があります。主機エンジン同様に最後にエア抜きを行い試運転をします。海水が確実にあがっていること、エンジンが問題なく可動することを確認して作業終了になります。
KOHLER-20EOZDにて

Simultaneously with the engine of MAN, the generator also carries out expendable item replacement work.
Because it is turning more than the engine, the impeller of the seawater pump you want to replace certainly
I can still use it, but I will exchange it. It is better that the reserve is absolutely loaded.
I can still use the V-belt, but I will exchange it.
It is better to have reserve here as well.
After replacing FO, LO, RACOR, there is an exchange of engine OIL and cooling water.
Like the main engine, bleed air at the end and perform trial operation.
The sea water is steadily raised, the work is confirmed after confirming that the engine can move without problems.
At KOHLER-20 EOZD


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tag : KOHLER

MAN D2842LE433エンジン消耗品の交換 VOL2

エンジンOILは片舷で60-77L入ります。昨日は1日目なので両舷抜いて片舷入れるところまで作業している。
MAN-D2842LE433

MAN-D2842LE433
クラッチOILも当然交換しています。クラッチのLOは固くなって外しづらかった。
フィルターレンチが滑るんで横山が脱脂中。外す時は二人がかりで外した。↓
MAN-D2842LE433
今日は2日目で残作業をこなします。

MAN-D2842LE433にて

Engine OIL enters 60-77 L on one side. Yesterday is the first day so I'm working on the way of pulling out both sides and putting it on one side.
Of course clutch OIL is also exchanged. The LO of the clutch became hard and hard to remove.
Yokoyama is defatting because the filter wrench slips. Two people took off when removing.
Today I will do the remaining work on the second day.
At MAN-D 2842 LE 433


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tag : MAN-D2842LE433

MAN D2842LE433エンジンの消耗品交換作業 VOL1

出張で、MAN-D2842LE433エンジンの消耗品交換を行ってきた。
まずは燃料関係1次こしき、RACORを1個づつ使用している。コモンレールの為か神経質になっているようでエンジン側で2次まであるので、3回燃料フィルターを通していることになる。
MAN-D2842LE433

MAN-D2842LE433
手前左のRACORは発電機の物。ふたの開いた大きいのがエンジンのRACOR.パイプでつながった右側がMAN純正の1回目の燃料フィルター(2回目になる)
水のトラブル防止するためにセンサーがついています
MAN-D2842LE433
最後の燃料フィルター。ふたはプラスチック製なのでなめないように注意しています。このあとエア抜きを行って燃料関係は終了。
MAN-D2842LE433

MAN-D2842LE433
カバーを外してV-BELTも交換。スペアは船に積んであります。作業だけ考えればわれわれはカバーがない方がいい。PL法とか安全なんたらとかいろいろあってむき出しの物はいまどきありません。
専用のガッツのある工具で抜き出した海水ポンプインぺラー。このタイプは長いので短いプーラーではやりづらいです。

On business trip, I have been exchanging consumables for the MAN - D 2842 LE 433 engine.
First, I use RACOR one by one for fuel related first order.
Because it seems to be nervous because of the common rail and it is up to the secondary on the engine side, it is going through the fuel filter three times.
RACOR on the left side is a thing of a generator.
The large opening of the lid is RACOR of the engine. The right side connected by the pipe is the first MAN genuine fuel filter (will be the second time)
Sensor is attached to prevent water trouble
The last fuel filter. I am careful not to lick so the lid is made of plastic.
After this, bleed air was done and the fuel relation ended.
Remove cover and replace V - BELT.
The spare is on board a ship. We should not have a cover as far as work is concerned. There are no bare things ever since there are PL methods or safety.
Seawater pump impeller extracted with a special tool with guts.
This type is long, so it is hard to work with a short puller.


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tag : MAN-D2842LE433

高峰山MTBコースにむけて  [FOES 4X 2006]

年内に1回くらいはMTBのコースに行きたいので、業務終了後に少し清掃して点検をしています。高峰山のコースはバリエーションがあり、でかいジャンプもあり大変楽しい。へたれ用にジャンプの迂回路もあるので私も助かります。うまい方たちはMTBの種類に関係なくハードテイルで降りて来る人もいますが、私はDHかこいつでサスをめいいっぱい伸ばして降りてきます。
FOES 4X (2006)

このFOES-4Xはスラロームなどの競技に特化したリヤサス4インチ設定のMTBなのですが、自分はダートクロスに出るような兵のチャリンコ乗りではなく、たまにコースほとんど 夜の大井町的なへ垂れっぷりなので本来の性能を発揮させることはできません。最近はエアサスがはやりのようですが、これは2006モデルなのでカーナッツがついています。FOES4X-2006にて
FOES4X

家ではこんなの必要ないと再三言われるので、たまには山を下りないと。年度末の道路工事に近いものがあります。明日はMAN D2842LE433エンジン2機と発電機の消耗品交換が待っているので、仕事も準備してますよ。
20101028163134.jpg

エンジンOIL20L入りx5缶、クラッチ用OILを3缶、クーラント、OIL抜き用のから缶、各消耗品の交換部品、養生やウエスなど出張するバンは荷持つで満載。これにあと工具が乗ります。

Since I want to go to the course of MTB once a year within the year, I clean it a little and inspect it after work. The course of Takinezan has variations, and there is also big jump and it is a lot of fun. I have something to help because there is also a jump bypass route for hatred.
Some of the good people come down with hard tails regardless of the type of MTB, but I will stretch the suspension with DH or this one all the way down.
This FOES 4X is a MTB with a rear suspension 4-inch set specialized for competition such as slalom, but I am not a soldier's challenge like going out to a dart cross, but occasionally it is almost a course to Oi town like a night It is not possible to demonstrate the original performance. It seems to be air suspension recently, but this is a 2006 model so carnets are attached. At FOES 4X-2006

I will be told repeatedly that at home this kind of necessity, so I have to go down the mountain occasionally.
There are things close to road construction at the end of the fiscal year. Tomorrow we are waiting for two MAN D 2842LE 433 engines and generators to replace consumables, so I am preparing for work.
Engine x 5 cans with OIL 20 L, 3 cans for clutches, coolant, cans for removing OIL, replacement parts for each expendable item, vans for business traveling, loading with loading.
I will have a tool after this.


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tag : FOES-4X 2006

ドメインからわかる国の表示

FC2ブログのアクセス解析を利用して、何を調べているのかどんな情報が見たいのかをたまに参考にさせてもらっています。これでアクセスされたホスト名から国が分かるのですが最近はUSAだけでなく他の国も増えています?偶然何かの検索に引っ掛かったのかとは思いますが、定期的に同じ国があるとこんな日本語のブログでも見てもらえているのかな?なんて考えます。以前なかった先では itイタリア hrクロアチア tvツバル Sgシンガポール ruロシア fiフィンランド Caカナダなどがあり変わったところではなぜか mil米軍なんてアクセスがたまにあります。何に興味を示されているのでしょうか、非常に気になりますね。なれない英文も載せたほうがいいのかと思いますが やはりおねいさん系の写真などが一番アクセスアップにつながるんだと勝手に確信しております。


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LANSKY シャープナーで研いでいます

手が空いたときにランスキ-シャープナーを使って研いでいます。角度を簡単に一定に保てるので、なかなか使いかってがいい。最近は小さいビクトリノックスなどを車に積んでいるだけでも、なんやかんや言われるらしい。そんなことを言われ 道具として使う物も工具箱に入れっぱなしだったので、しばらくといでなかった。
 このSPYDERCOのWeinGoddardは25度で研ぎました。鋼材の銀1号はとても研やすく使いやすいと思います。
SPYDERCO

以前ナイフでも缶詰があくよといわれて、自分でもやってみたことがありましたが、Gサカイのニューホールディングハンターで簡単に開いた。がその後が大変でATS-34の刃はガタガタになってしまい、研ぎ直すのにえらく時間がかかってしまった。こんなことをすればどんな鋼材でも同じなのだろうが、刃持ちの良いものはそれだけ研ぎ直しも大変だった。だから缶切りがあるんですね。

When my hands are empty I am sharpening with Ranski - Sharpener.
You can easily keep the angle constant, so it's rather nice to use it.
Recently it seems to me that it is told what kind of kettles just to put a small Victorinox etc in the car. I used to say such a thing and used things as tools as well, so I kept leaving it in the tool box, so I did not stay for a while.
This SPYDERCO 's WeinGoddard sharpened at 25 degrees.
I think silver No. 1 of steel is very easy to grinding and easy to use.
I was told that canned food will be available even with a knife before, although I had tried it myself, it opened easily with G's Sakai's New Holding Hunter.
But after that it was tough, the blade of ATS - 34 became rattled, it took a long time to sharpen it. If anything like this would be the same for any steel material, sharpening was not easy as much as a good blade knife. So you have a can opener.


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tag : SPYDERCO WAYNE GODDARD

燃料フィルターの中身

昨日の燃料圧力の下がったフィルターを割ってみた。
20101026123202.jpg
真黒です。ゴミを取っているから汚れて当然なのだが、外からは中の様子が分からないので、時間で管理していかないとトラブルのもとになりますね。
FuelFelter,CAT3412


おまけ、同じ中身でもこちらは うまいはたはたの卵入り。
20101026123154.jpg

東京では干物ばかりで、なかなか卵の乗ったはたはたを見ませんでしたが、珍しくスーパーで売っていたようで買ってきてもらった。新潟にいた時は簡単に食べれたんですがこっちでは久々です。

I tried to crack a filter that had fallen yesterday 's fuel pressure.
It is Makuro. It is natural that it is dirty because it is taking garbage, but from the outside I do not know how it is inside so it will be a source of trouble if you do not manage it in time.
Bonus, even with the same contents here is a delicious flavor of eggs.
In Tokyo it was dried only, but I did not see the eggs that the egg was on, but it was unusual to have sold it at the supermarket and bought it for me. When I was in Niigata it was easy to eat but this time it is a while.


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エンジン消耗品交換の必要性

エンジンの不調でCaterpiller3412MarineEngineを点検してきました。以前より消耗品交換をやったほうがいいのは、先方に話していたのだが 行っていない矢先でのエンジンストップだった。1次フィルターであるRACORのフィルターも 本体内部も汚れているのはすでにわかっていたので 最低限のところで作業しうるわけですが今回はすでに燃圧が上がらずエンジン回転がアイドリングでもすでに不調が出始めていたので、1次と2次フィルターを2本変えて圧力が正常にあがることを確認してきた。たったこれだけのことですが、やらないとだめなものはだめです。
 ディーゼルエンジンに1次2次と燃料フィルターがついているのは、それだけ重要だからです。どんなに高性能高価なエンジンでも整備しなければ動かなくなります。壊れてからでは高くつくので早め早めのメンテナンスが重要です。

I have inspected CAT- 3412 due to engine malfunction.
It was better to do consumable exchanges than before, although it was an engine stop with arrowheads that I was talking to but not going.
I already knew that the filter of the primary filter RACOR and the inside of the main body was dirty so I can work at the minimum but this time already the fuel pressure did not rise and even if the engine rotation was idling it was already out of bad condition So I changed the two primary and secondary filters and confirmed that the pressure would rise normally.
It's only this, but you have to do it is useless.
It is because it is important that the diesel engine has primary, secondary, and fuel filters. No matter how high-performance and expensive an engine you need to maintain it will not work.
Early maintenance is important as it becomes expensive after it is broken.


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tag : CAT-3412 Caterpiller3412MarineEngine

引っかけアダプター?製作

以前より前期型との若干の違いか、いまいち収まりの悪いステップだったが、買い直すわけにもいかないので ホールドしやすいように引っ掛かりを付けてみました。バイクを寝かす時に外足のくるぶしを引っかけてぶら下がりたいのだが、滑ってしまうので会社にある半端な材料で暫定アダプターなるものを付けてみた。
ヤマハXJR1300

YAMAHA XJR1300
フレームより10mmほど出っぱらしてみる。よければきれいに仕上げる予定。
それにしても前期型のとき何に足を引っ掛けてぶら下がっていたのか全く覚えていない。困ったもんだ。
ETC,XJR1300

掃除しながらふと気がついたのが、新たにつけられたETCのユニット。こんなところにありました。
YAMAHA XJR1300にて

Although it was a slight difference from the earlier model than before, it was a bad step, but I could not repurchase it so I tried putting a catch to make it easy to hold.
Although I would like to hang hanging the ankle of the outer leg when laying the bike, since I slip it attached a provisional adapter with the half-end material in the company.
I try to get out about 10 mm from the frame. I plan to finish it clean if you like.
Even so, I do not remember at all what I was hanging with hanging on what on the previous term type. I was in trouble.
It was the unit of the newly attached ETC that suddenly noticed while cleaning. It was in such a place.
At YAMAHA XJR 1300


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tag : YAMAHA XJR1300

MTU8Vエンジン整備、HOSE,エラストマー関係

ゴム製のHOSEやエラストマー関係は固くなったり切れたりしている物は、発見次第順次交換しています。ターボ前側のHOSEも千切れているので、今回交換しました。ゴミが中でちぎれたりしたらターボのダメージが心配ですから。
プレートクーラー、MTU8V2000

MTU8V2000M90
このへんのパーツは当然ながら純正を使用しています。下記は熱交換器、プレートクーラー。
こいつをどうするかは、返答待ち。基本的にばらせばSEAL交換が発生し、プレートの枚数分ひつようになるのでコストがかなり掛かる。39枚x2機分 MTU8V2000M90にて

Rubber HOSE and elastomer relationships are hardened and broken, as soon as they are discovered, they are exchanged in order.
HOSE on the front side of the turbo is also torn, so I exchanged this time.
If garbage breaks in, it is worried about turbo damage.
Of course these parts are using genuine.
Below is a heat exchanger, plate cooler.
I am waiting for a reply as to how to do this. Basically, if you leave the SEAL exchange, it costs as much as the number of plates, so it costs quite a bit. 39 sheets x 2 machine minutes MTU 8 V 2000 M 90


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tag : MTU8V2000M90

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

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