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CUMMINS-QSC8.3海水ポンプインぺラーの交換その2

右舷エンジンも左舷エンジンと同様にインぺラーを交換するのだが、こちらも邪魔な部品をはずして本体ごと取り出すことにした。
CUMMINS-QSC8.3

CUMMINS-QSC8.3
インぺラーのブレードは何枚か切れ始めていたので、タイミング的にはいい時に交換出来たと思う。

本体を取り外して、インぺラーを抜き出すまで同サイズの工具を使い分ける必要がありました。これだけの作業の割にはいろいろ使っています。
20101228153904.jpg

モンキーは抜き出しSSTのナットを締めるのに使用。13mmのショートスパナ、スタンダードスパナはRWPの海水入口のボルト取外しに使用。ラチェットヘッドと首の振れるラチェットなどは本体固定のボルト取外しで使いました。その他ハンマー!、パイプ、インぺラーようSSTなど。CUMMINS-QSC8.3にて

The starboard engine also replaces the impeller like the port engine, but we also decided to remove the main body by removing the obstructive parts.
Some of the blades of the impeller had begun to cut, so I think that we could exchange it at a good timing.
I had to use the same size tool until I removed the main unit and pulled out the impeller. I am using variously for this work only.
Monkey is used to tighten the extracted SST nut.
A 13 mm short spanner and standard wrench are used to remove the bolt at the seawater entrance of RWP.
Ratchet head and ratchet which swinging neck etc used for bolt removal in main body fixing.
Other hammer! , Pipes, impeller like SST etc.
At CUMMINS-QSC 8.3

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tag : CUMMINS-QSC8.3

海水ポンプインぺラーの交換、CUMMINS-QSC8.3

CUMMINS-QSC8.3にて海水ポンプのインペラー交換作業中です。
CUMMINS-QSC8.3

CUMMINS-QSC8.3 ,海水ポンプインぺラー
とりあえずカバーを外したところです。このまま抜き出せればいいなぁとおもいつつ作業しています。
CUMMINS-QSC8.3
CUMMINS-QSC8.3
周りの部品が邪魔でやはり抜けません。無理すれば外れるが、入れるときは羽が、、、
結局RWP-ASSYで外しました。このほうが楽。

RWP-ASSY取付ボルトは頭が15mm。下側のボルトは作業しづらくハーフムーンレンチか角度の代えられるラチェットがないとつらい。エンジンブラケットが邪魔でスタンダードのスパナ類では回せなかった。



※船舶ディーゼルエンジンの作業御見積について。船の種類、現状の問題点や症状。
エンジンメーカー、 モデル名、シリアル番号、アワーメーターの時間や年式、係留場所もわかれば参考にいたします。
OHMURA ENGINE SERVICE 代表 大村芳弘 FAX03-3480-4183 y.ohmura.mtu@gmail.com
TEL090-8506-7347

The impeller replacement work of the seawater pump is underway at CUMMINS - QSC 8.3.
I just removed the cover for the time being.
The surrounding parts are still in the way and can not escape.
It will come off if you can, but when you put it, the wings come out ...,,
After all it was removed with RWP-ASSY. This is easier.
Head of RWP-ASSY mounting bolt is 15 mm. The lower bolt is hard to work and it is painful if there is no half-moon wrench or a ratchet that can change angle. The engine bracket got in the way and could not be turned with the standard wrenches.
About the estimate of operation of ship diesel engine. Types of ship, current problems and symptoms.
Engine maker, model name, serial number, time and year of the hour meter, when you know the mooring place will be helpful.
OHMURA ENGINE SERVICE Representative Yoshihiro Omura FAX 03-3480-4183 y.ohmura.mtu@gmail.com
TEL 090-8506-7347


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tag : CUMMINS-QSC8.3

KOHLER-10EOZのメンテンンス

バートラム410にはKOHLERの発電機が積まれています。
消耗部品を時間管理するため、各フィルター類やVベルト、海水ポンプインぺラーなどをすべて交換しています。
20101227171718.jpg

海水ポンプインぺラーを抜き出ししているところ。
燃料フィルターが邪魔になるので、先に燃料フィルターを外し海水インぺラーを交換。交換後燃料フィルターを新しいものにする。
エンジンOIL,冷却水も交換し、ミキシングなどの痛む部品も含めて点検しています。明日はカミンズエンジンの整備を進めます。
20101227164454.jpg
KOHLER-10EOZにて

Bertram 410 is loaded with KOHLER generators.
In order to manage expendable parts in time, we have replaced all filters, V belt, seawater pump impeller and so on.
Picking out sea water pump in Peller.
As the fuel filter becomes an obstacle, first remove the fuel filter and change the seawater impeller. Make a new fuel filter after replacement.
Engine OIL and cooling water are also exchanged, and we are inspecting including painful parts such as mixing. Tomorrow we will proceed with the development of the Cummins engine.
At KOHLER-10 EOZ

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エンジンメーカー、 モデル名、シリアル番号、アワーメーターの時間や年式、係留場所もわかれば参考にいたします。
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tag : KOHLER

MRPチェーンガード/テンショナーのローラー交換

すっかり休みモードです。仕事量も減っているためブログの記事もエンジン整備の社内的なものから外れていきますがクリスマスなんで勘弁してください。いつ行くか分からないとはいえ、いつでも乗れるようにしておくのが
乗り物の基本だと思うので、カチカチになって砕けたMRP製のチェーンテンショナーを整備しました。ローラーはプラスチック製ですが、経年劣化でばらばらになった。
FOES DHS , MRP

foes dhs,mrp
DH用なのでフロントのギヤは1枚で左右にMRPのガードが来る。
(FOES専用)ローラーは遊びを取ってチェーンが外れないようにしています。
山でローラーが落ちた時は予備がなくて、買いに車を走らせたこともあった。その時の教訓から1個だけ予備があったのでとりあえず交換しておきます。このXTRのクランクを見ても古いものだとゆうことが分かってしまう。どんどんよくなるMTBだが、自分の腕ではまともなパーツはほとんど壊れない。消耗品だけ交換していれば永遠に乗れそうです。FOES-DHSにて
 ※昨日は一応家に帰りましたが、自分で買った肉を一人で食って 会話の無い無言の修行ののち9時に消灯しました。
(病院並み)無理に女房のところに帰っても意味なかったと痛感します。
焼き鳥食ってマイケル見ながらのんでればよかった。世間で言われるクリスマスなるものを期待してはいけなかったのです。

It is completely holiday mode. Since the amount of work is also decreasing, the blog post will also deviate from the internal one of the engine maintenance, but please forgive me for Christmas.
Although I do not know when to go, it is important to be able to ride at any time
Because I think that it is the basis of a vehicle, I improved the chain tensioner made of MRP which became tight and broke. The rollers are made of plastic, but they broke apart due to aged deterioration.
Since it is for DH, guard of MRP comes to the left and right with 1 piece of front gear.
(FOES exclusive use) The roller keeps play so that the chain does not come off.
There was no spare when the roller fell on the mountain, and I also ran the car to buy.
Since there was only one reserve from the lesson at that time, I will exchange it for the time being.
Even if I see the crank of this XTR, I know that it is old.
MTB is getting better and better, but decent parts are hardly broken with your own arms.
If only consumables are exchanged, it seems to be able to ride forever. At FOES-DHS
Yesterday I went home for the time being, I ate meat I bought by myself and turned off at 9 o'clock after silent training without conversation.
(As good as a hospital) I feel a sense that it did not make sense to forcibly return to my wife.
I should have eat yakitori while watching Michael. We should not have expected Christmas to be said in the world.


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tag : FOES-DHS

ダート走り納め、ランサーエボ7にて

今年の最後の練習に丸和までいってきました。ここ数年の不景気で昨日の練習会は台数が少なく走り放題でした。
この日は先日教えてもらった走行ラインに乗せられるようにアウト側いっぱいまで寄る練習。
当日は所属クラブのチーム員が呼んだ(泣きの一回)ため、わざわざ長野から全日本選手の宮入氏に来てもらいアドバイスを頂くことができた。
私もわざわざ走行に間に合うように不良センサーを現地でグローバルモータースポーツの神田氏に変えてもらう。さらにクラブの会長まで来てもらい、これでタイムアップしなかったら埋め合わせできません!
 自分のランサーはフロントブレーキが利きすぎてダート路面ではロックしている(荷重移動できず、ターンインできない)ことがありコントロールに問題があるとのことで、午後の練習では頂いたパッドに交換(効かなくした)して、まずまずの手ごたえでした。
GH-CT9A LANCER-EVOLUTIONⅦ
調子に乗ってフロントからドリフトアウトし、壁にあてたためナンバーは変形してしまったがこの角度なら分からない位の軽傷ですんだ。ブレーキは思いっきり踏めるようになった半面、やけて紫色になった。
CT9A

一日走ってタイヤは丸坊主なので、次回の丸和では買わないとだめです。タイヤ代がこたえます。

それにしても思うのはよく壊れた(壊した)インプレッサに対し、大きなトラブルの少ないランサー。4WDで参加する車両の多くをランサーが占めるのも このようなことからなのか。それでもタコ足を入れたインプレッサが当日走っていたが 実にいい音だった。またPWRCで2005年と2007年にチャンピオンを取った新井選手もインプレッサでテストを当日行っていました。そんなプロの走りもみながら無事に走行終了し 泥だらけになったランサーEVO7。
GH-CT9A LANCER-EVOLUTIONⅦ
(GLOBALMOTRSPORTSの神田氏、宮入選手、佐藤氏 いろいろありがとうございました)
GH-CT9A LANCER-EVOLUTIONⅦ ,Tuned by GLOBALMOTRSPORTS

I went to Maruwa for the last practice of this year. Due to the recession of the last few years, yesterday's practice session was limited and it was all you could do.
On this day I practice practicing closer to the outside so that I can get on the traveling line taught the other day.
On that day, a team member from the club called (crying once), so I took the trouble to ask Mr. Miyauchi from all Japanese players to come up with advice.
I also want the bad sensor to be converted to Mr. Kanda of the global motor sports in the local area so as to make it in time to drive. Furthermore, I will have the club president come and I can not make it if I do not time up!
My lancer said that the front brake is too tight and locked on the dirt road (it can not move load and can not be turned in) and there is a problem with the control, so in the afternoon exercise you exchanged for the pad you got It did not work), it was a reasonable response.
I was drifting out from the front and drifting out from the front, and because I hit it on the wall, the number was deformed, but at this angle I was in a slight injury that I did not know.
The brake gradually became able to step on, but on the other hand, I got a purple color.

Running a day, the tires are shabby, so you have to buy it at the next round of Maru. Tire fee will be charged.

Even so, I think that Lancer has less trouble than Impreza, which is often broken (broke). Is it because Lancer accounts for many of the vehicles participating in 4WD? Still the Impreza with octopus feet was running on the day but it was a really nice sound. Arai, who took the championship in 2005 and 2007 at PWRC, also had a test on the Impreza on the same day.
Lancer EVO 7 which ended running safely while also watching such professional running and became muddy.
(Mr. Kanda of GLOBALMOTRSPORTS, Mr. Miyazu, Mr. Sato Thank you for everything)

GH-CT9A LANCER-EVOLUTION VII, Tuned by GLOBALMOTRSPORTS


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tag : GH-CT9A LANCER-EVOLUTIONⅦ

CUMMINS QSC8.3 Quantum Engine Series

輸入艇のバートラム410に搭載のCUMMINS-QSC8.3ディーゼルエンジンです。
カミンズQSC8.3
600Hp(442KW)/3000RPM 
Configuration In-Line 6-cylinder, 4-strokediesel Bore&Stroke 114x135mm
Displacement 8.3L
新しいエンジンが入ってくると、新たに学ばなければならないこともあるが、どんな走りをするのか楽しみなところもあります。
※船舶ディーゼルエンジンの作業御見積について。船の種類、現状の問題点や症状。
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OHMURA ENGINE SERVICE 代表 大村芳弘 FAX03-3480-4183 y.ohmura.mtu@gmail.com
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It is CUMMINS-QSC 8.3 diesel engine.
600 Hp (442 KW) / 3000 RPM
Configuration In-Line 6-cylinder, 4-strokediesel Bore & Stroke 114 x 135 mm
Displacement 8.3 L
As new engines come in, there are things we have to learn a bit, but there are places where we can have a lot of excitement.

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tag : CUMMINS QSC8.3 Quantum Engine Series

プロペラ脱着作業

作業船のプロペラの取外し作業。テーパーをあぶってから、プーラーやハンマーなどを使用して取り外す。道具は状況におおじて使い分けます。
20101221093306.jpg

2人での取外し作業は、やったことのあるボートで段取り通り進んだためすぐに完了した。いつもこんな感じでキレのいい作業をこなしたい。
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Removal work of the propeller of the work ship. Remove it using a puller, a hammer or the like after covering the taper. Tools are used appropriately according to the situation.
The removal work by two people was completed as soon as it was advanced with the boat that I had done before. I always want to do this kind of work with such feeling.


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営業!

飲食店などでアルバイトをしている知り合いから ニセAKB写真きました。われわれも営業しなきゃ!
Image212.jpg
個人的にはOL風&メガネでお願いしますと言いたいところ。

忘年会が多く、昨日は上野までいってきた。アメ横は結構人が出ていました。混んでるところもあるのだから、うちも頑張らないといけませんね。

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I got a fake AKB photo from a acquaintance who is part time job at a restaurant. We also have to open!
Personally I would like to say that I would like to ask for OL windows & glasses.
There were many year-end party, and I went to Ueno yesterday.
There were quite a few people in Ameyoko. There are places where it is crowded, so we have to work hard.


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MTU16V2000CR(2184HP/2450RPM by BERTRAM700)

横浜に到着したBERTRAM700.MTU16V2000CRが2機搭載されています。
MTU16V2000CR
エンジンがでかくて 写真に写りきらない。vバンクの周りはコモンレールエンジンの為すっかりカバーされています。
MTU16V2000CR
TURBOは3個!付いています。シーケンシャルで制御されている。
MTU16V2000CR

ボートがでかいとエンジンルームのインテークもでかいです。エンジンハッチ側から見たエンジン
MTU16V2000CR

何もかもでかいです。2184HPをテスト出来る日が楽しみです。

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Two MTU16V2000CR are installed.
The engine is so big that I can not see it in my photo. V The circumference of the bank is completely covered for the common rail engine.
TURBO 3 pieces! It comes with. It is controlled sequentially.
The boat is big and the intake of the engine room is big as well. Engine viewed from the engine hatch side
Everything is big. I am looking forward to the day we can test 2184 HP.


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tag : MTU16V2000CR

ACDの修理中(CT9A ランサーEVO7 by グローバル)

日曜はランサーのACDが不調のため、グローバルモータースポーツに来ています。
結果は左前輪のセンサーが信号を拾ってなかったため、ACDがロックされずセンターデフがフリーになっていた。
ここまで判明するのに単独でパルスを調べたりとかなりの手間がかかっていました。不調の原因追究はめんどくさい。
特に電機系は否やがるところも少なくないが、半日掛かって潰してもらいました。確実に突き止めるあたりが、プロですね。
他にもスーパー耐久のいかしたランサーが入庫しておりました。
CT9A
スポンサーなどいろいろ絡みあるようなので、全体写真取れなくて残念です。スポイラーのカナードもいかしてます。GH-CT9A LANCER-EVOLUTIONⅦ ,Tuned by GLOBALMOTRSPORTS

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On Sunday Lancer's ACD is in trouble, so I am in global motor sports.
The result was that the sensor on the left front wheel did not pick up the signal, so the ACD was not locked and the center differential was free.
It took time and labor to investigate pulses by itself so far as to be known.
It is troublesome to investigate the cause of malfunction.
Especially in the electric machinery system, there are not many things to do but it took half a day and crushed.
It is a pro that is sure to pin down. Besides, Lancer who was super durable was wearing goods.
It seems like various sponsors are involved, so regrettable that I can not take the whole photo.
I am also using the spoiler's canard.
GH-CT9A LANCER-EVOLUTION VII, Tuned by GLOBALMOTRSPORTS


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プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

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