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Disassembly of Rudder ,BERTRAM700

検査のための上架に伴い、ラダーを取り外した。
20110129173202.jpg

割ピン等を抜いて、タイバーとの縁をきりNUTを緩める。
テーラーはテーパーになっているので、油圧ジャッキなどでテンションをかけ衝撃を加えるとともにテーパーを外します。今日は人が多かったので、そこから先は人海戦術で抜きだしました。
20110129173210.jpg
SEALはゴム製のO-RINGが数本使われている。構造が単純なため日々のメンテナンスは少ないが、もれだしたりしたときはラダーを抜いてSEALを交換するしかない。

Along with the upper rack for inspection, the ladder was removed.
Pull out the split pins, etc. to leave the edge with the tie bar and loosen the NUT.
Since the tailor is tapered, apply a tension with a hydraulic jack and apply a shock and remove the taper. Today there were many people, so I pulled out of it in the Human Sea tactics from there.
SEAL uses several rubber O-RINGs. Since the structure is simple, there is little daily maintenance, but when you leave it, you have to pull out the ladder and replace the SEAL.

20110129173216.jpg


※船舶ディーゼルエンジンの作業御見積について。船の種類、現状の問題点や症状。
エンジンメーカー、 モデル名、シリアル番号、アワーメーターの時間や年式、係留場所もわかれば参考にいたします。
OHMURA ENGINE SERVICE 代表 大村芳弘 FAX03-3480-4183 y.ohmura.mtu@gmail.com
TEL090-8506-7347


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テーマ : ひとりごと
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群馬モーターパークにて練習(ランサーEVO7にて)


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群馬県のGMP(群馬モーターパーク)に行ってきた。基本の練習をしに行ったのですが、撮影後調子に乗って壁に激突した。ロワーアームとスタビリンク周りを潰し、練習は強制終了しました。帰りはグローバルモータースポーツへ直行することに!

雷おこしのようにねじれた アルミロワーアーム¥22000なり
20110126082814.jpg

ニューパターンのラリータイヤ? いいえ違います。クラッシュグル―ビング by Ohmura.
20110126082812.jpg
まずい位置まで下がってます。リヤドアも開きがわるくなりました。フロントメンバが下がってないことを祈ります。GH-CT9A LANCER-EVOLUTIONⅦ にて

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I went to GMP (Gunma Motor Park) in Gumma Prefecture. I went to practice basic, but after taking a picture I hit the wall and hit the wall. Crushing around the lower arm and the stabilizer link, exercise was forcibly terminated. On the way home we go straight to the global motor sports!
Aluminum lower arm twisted like a thunderstorm ¥ 22000
New pattern rally tire? No it is wrong. Crash Groving by Ohmura.
I am going down to a bad position. The opening of the rear door also got worse. I hope the front members are not going down. At GH-CT9A LANCER-EVOLUTION VII


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tag : GH-CT9A LANCER-EVOLUTIONⅦ

VOLVO PENTA IPS1200用位置出し冶具

VOLVO-PENTA-IPS1200のシステムであるドライブユニットの部分に取り付け、エンジンの位置出しを行う冶具が到着した。
IPS1200

これはドライブ部分の取り付け部が完成してから、この道具を使ってD13コモンレールエンジンの足の位置を決める為に使用する物です。IPS1200は高効率のプロペラシステムと独自の形式を持っています。そのため900HPのエンジンで1200HP相当に換算されます。エンジンの性能や写真はVOLVO PENTAのホームページで詳しくご覧になれます。

A jig for attaching the engine to the part of the drive unit which is the system of VOLVO PENTA IPS 1200 arrived
This is used to determine the position of the foot of the D13 common rail engine using this tool after the mounting part of the drive part is completed.
The IPS 1200 has a highly efficient propeller system and its own format.
Therefore, it is converted to 1200 HP equivalent with 900 HP engine. You can see engine performance and photos on the VOLVO PENTA website in detail.


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tag : VOLVO-PENTA-IPS1200

本日のお買い上げ

持っていたコンビネーションのラチェットレンチがぶっ壊れたので、スナップオンにて購入した。MACやスナップオンのいいところは、御用聞きに来てくれるところと、永久保証に尽きる。価格はその分割高だとは思いますが。
怖いのは後払い可能なので、知らないうちにたまっていることでしょうか。
20110120184856.jpg

仕事で使うので壊れたら直るほうがいい。海に落としたり、なくせば保障も意味がないのですが。これはコーラーの発電機などで重宝する。(ラチェットの部分がもっと薄ければさらによいのですが)

※ 女房もクレームでなんとかならないものか?と最近よく思います。

Because the ratchet wrench of the combination I had had broke, I bought it with snap on. The nice things about MAC and snap on are limited to warranty and permanent guarantee. I think that the price is its split height.
I am afraid that I can postpay it, so I wonder if I am accumulated without knowing it.
Since it is used at work, it is better to fix it if it breaks. If you drop it to the sea or if you lose it security will not make sense either. This is useful in Kohler's generators etc.
(Even better if the ratchet part is thinner)
Does my wife also complain about it? I think recently.

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tag : スナップオン

CUMMINS-QSC8.3エラーコード対応

バートラム700の艤装工事が進む中で、バートラム410搭載のカミンズディーゼルエンジン600HP(CUMMINS-QSC8.3)にてエラーコードを潰す。コード番号から燃料関係のエラーと判明していたので、燃料関連を点検。
RACORに接続されている警報のセンサー及びハーネスに不具合があることを突き止めた。
20110108131810.jpg
不良発見までが大変で、分かってしまえば交換して、テストを行い修理完了です。納艇前の整備で間に合ってよかった。

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Crash the error code with Cummins Diesel Engine 600 HP (CUMMINS - QSC 8.3) equipped with Bertram 410.
Since it turned out to be a fuel related error from the code number, check fuel related.
We found out that there is a problem with alarm sensor and harness connected to RACOR.
It is tough to detect defects, exchange it, test it, and repair is complete. It was good to be in time for maintenance before the boat.


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tag : CUMMINS QSC8.3 Quantum Engine Series

法定備品の取り付け

エンジンの整備ばかりあるわけではないので、他の部署の手伝いなども行います。下記は法定備品の消火器を付けたところ。
でかいのはもともと付いているUSAの消火器。小じんまりしたのが今回つけた消火器。
20110115152106(1).jpg
万が一火が出た場合にどちらが頼りになるか? ぱっと見大きい方が消えそうな気がしますが、、、

20110115152106.jpg

右舷側エンジンの前にも1個取付。このボートでは、アクセスする経路が狭く右舷はエンジンの上を這って向こう側へ入った。かなりきつかったので、腹を何とかしないと入れなくなりそうです。

※火災は起きてはならないトラブルです。エンジンルームは整理整頓して燃えやすい物や危険物(パーツクリーナーなど)は置かないようにしましょう。古い消火器なども定期的に交換する必要があります。


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Since there is not only maintenance of the engine, we will also help other departments. Below is the place where fire extinguisher of statutory equipment was attached.
The big fire extinguisher in the USA that was originally attached. A fire extinguisher attached this time was small.
Which depends on you in the event of a fire? It seems that the bigger one seems to disappear, but ,,,
Also installed one in front of the starboard engine. In this boat, the access route was narrow and the starboard crawled over the engine and entered the other side.
It was quite hard, so I have to manage my belly and it will not be able to enter.


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プロペラ脱着作業

ROLLA製のプロペラを取り外しています。
20110114170650.jpg

割ピンを抜いて、ダブルナットを大モンキーで緩めています。このボートのNUTは左右ともに正ねじです。プロペラの羽根が重なっているので、爪を入れてのプーラーは使えませんでした。ボスのねじ穴を使用する専用プーラーがない場合は、昔ながらの方法で外します。

ROLLA made propeller is removed.
I pull out the split pin and loosen the double nut with a big monkey.
The boat NUT is a positive screw on both sides.
Because the propeller feathers overlap, we could not use the pooler with the nail in it.
If you do not have a dedicated puller to use the screw hole of the boss, remove in a traditional way.

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CUMMINS-QSC8.3, ベルト交換作業 -バートラム410-

CUMMINS-QSC8.3エンジンのベルト交換作業を行っています。
CUMMINS-QSC8.3

カミンズQSC8.3  
ベルトはオートテンショナーを使っています。普段はカバーで隠れているので、定期的にクラックや摩耗などを点検します。
下記はプロペラシャフトのシーリングにて、給水ホースに劣化(摩耗)がある為大事を取って交換。

Cummins

CUMMINS-QSC8.3にて

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CUMMINS-QSC 8.3 We are changing the belt of the engine.
The belt uses an auto tensioner. Since it is usually hidden by the cover, we regularly check cracks and wear.
In the sealing of the propeller shaft below, since the water supply hose has deterioration (wear), it takes importance and exchanges.
At CUMMINS-QSC 8.3


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tag : CUMMINS QSC8.3 Quantum Engine Series

MATTERHORN-10,GORETEXWORKBOOTS

MATTERHORN-10,GORETEXWORKBOOTS
1995年製MATTERHORN-10,ワークブーツ。すでに16年ハいてますが、手直し補修こそあるものの問題なし。
非常に頑丈でお気に入り出ございます。


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tag : MATTERHORN-10,GORETEXWORKBOOTS

MTU8V2000-M90,AIR FELTERの交換

バートラム700に搭載されているMTU8V2000M90にてエアフィルターの交換。
MTU8V2000M90

左が使っていたもの。右が新品。汚れが一目瞭然です。安い部品ではありませんが、パワーにも関係する重要な部品です。定期清掃と定期交換は必要です。
MTU8V2000M90
作業中のエンジンで別に下記のMTU16V2000CRも整備中だが、エンジン付きの2次燃料フィルターを交換した。
MTU16V2000CR
素早く、きれいに、確実にが基本です。ゆっくり丁寧では誰でもできるので!(MTU16V2000CRにて)

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Exchange of air filter with MTU 8V 2000 M 90 mounted on Bartram 700.
What the left was using. The right is a new item. Dirt is obvious at a glance.
It is not a cheap part, but it is an important part related to power.
Regular cleaning and regular replacement are necessary. I replaced the fuel filter.
Quickly, cleanly, reliably is the basis. Because everyone can do it slowly and politely! (At MTU 16 V 2000 CR)


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tag : MTU8V2000M90

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

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