FC2ブログ

PENTAX WG-1でました。

仕事で使っていたデジカメが動かなくなったため、PENTAXのWG-1を仕方なく購入した。
防水と耐衝撃は手荒な部下の歓迎を受けるので、絶対に必要である。
PENTAX WG-1

何年くらいもつのか? 自分で買うのだから、PENとか人気のFINEPIX X100とか奮発して購入したいところだが、
絶対に落とされるだろう。壊れて落ち込むだろうと思い、頑丈なタイプで手を打ちます。
どの道バイクの修理代やらなんやらで、とても買えないんですが。

※ディーゼルエンジンの修理、メンテナンスはいつでも受け付けております。
OHMURA ENGINE SERVIECE 大村まで

Because the digital camera that I was using at work has stopped moving, I bought PENTAX 's WG - 1 without any help.
Waterproof and shock resistant are absolutely necessary as they receive welcome from rough subordinates.
How many years did it have? Because I buy it myself, I'd like to purchase PEN or popular FINEPIX X 100 or elsewhere,
It will definitely be dropped. I think that it will be broken and depressed, and I will strike my hand with a sturdy type.
I can not afford it very much because of the repair cost of any road bike.

* Repair and maintenance of diesel engines are always accepted.
OHMURA ENGINE SERVIECE


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


スポンサーサイト



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : PENTAX-WG-1

VOLVO マリンディーゼルエンジン整備

VOLVO-PENTA IPS600

VOLVO-PENTA IPS600
IPS600を整備中


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENTA-IPS600

先週の記憶が?

輸入艇の整備で短いアーレンキーを必要とするエンジンがあり、作業効率アップのためラチェットを使えるように駒をセットでしぶしぶ購入した。
20150426P4461.jpg
エンジンとボートメーカーが特定なら使う道具も限定されるのだが、あれこれ手を広げるとわれわれ現場の作業者は道具が大変です。ステッビの六角ソケットでインチサイズ! たぶん他のエンジンでは全く使わないと思います。 国産の工具ではないような種類はUSA製では出てたりするので、SNAPONやMACを購入することが多い。
KTCやコーケン、TONEなどであれば安いに越したことはないのですが、なければしょうがないとあきらめております。
日本人はこのようなとき工具を曲げたり切ったり改造して何とか問題をクリやするのだと思われるが、海外では変わった用途の限定されるような工具がよくあります。 そしてこれと一緒にシールドラチェットの16mmを頼んでいたようなのだが、何のエンジンのどこで使うつもりだったのか全く覚えていない!
バイクの転倒のショックで記憶が飛んだか?
There was an engine that needed a short Allen key in maintenance of the import boat, and I purchased reluctantly with a set of pieces in order to use the ratchet in order to improve working efficiency.
If the engine and the boat maker are specific, the tools to use are also limited, but as we expand these hands, the workers at the site are having troublesome tools. Inch size with Steppi's hex socket! Probably I do not use it at all in other engines.
Types that are not domestic tools come out in the USA, so they often purchase SNAPON or MAC.
If it is KTC, Koken, TONE etc, it is not cheap, but we have to give up if there is no gourd.
It seems that the Japanese are crippling the problem somehow by bending, cutting or remodeling the tool in such a case, but overseas there are tools that are limited in their unusual uses. In the case of
And it seems that I was requesting 16 mm of shield ratchet together with this, but I do not remember at all what I was going to use on the engine!
Did memory fly due to a shock of falling motorcycle?


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

納艇中

大きな作業でもよくある定期整備でも、エンジンを触った後の試運転や納艇が終わるまでは落ち着かない。
高価なエンジンは高性能だから高価なわけで、扱うわれわれの責任は重いと思っている。
だから回航や試運転はいつも緊張気味です。
20150426P4459.jpg
天気はよくないが、エンジンが好調なら問題なし。

Regardless of whether it is a large work or a regular maintenance work, it will be unstable until the test run after touching the engine or the delivery boat is over.
Expensive engines are expensive because they are high-performance, so we think that our responsibility is heavy.
Therefore, it is always nervous about turning and trial operation.
Although the weather is not good, there is no problem if the engine is good.

※ディーゼルエンジンの修理、メンテナンスはいつでも受け付けております。
OHMURA ENGINE SERVICE 大村まで



人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

電気エラーがはがゆい!

今年はエンジンコントロール系の電気エラーが多い。
今回も不良の特定と対応をしながら作業しているわけですが、情報不足だったりと完全にクリヤするのはむずかしい。メーカーとの協調とわれわれの対応が問われます。
昨今の電子化により、特定のダイアグノーシスには専用機材がありメーカーなくしては対応できない。
またメーカーだけでも対応しきれない(すぐに来れない、準備段どりが必要)のでわれわれも知識と対応できる機材はある程度必要。機械式のワイヤーコントロールと燃料噴射ポンプならよかったか?それでも新しいものに対応していかなければ仕事はなくなってしまい飯が食えなくなります。年々むずかしい作業が増えている気がしてならない。
工具だけでなくテスターやPCを必要とするエンジンが今はメインになってしまいました。エンジンやではなく電気屋さんになっていくのかと思うと先々不安です。(高校も機械科で電気科には行きたくなかった)独り言=泣き言がこえにでてしまいますね。

This year there are many electric errors of the engine control system.
It is working while identifying defects this time as well, but it is difficult to completely clear it because there is insufficient information. Cooperation with manufacturers and our response is questioned.
Due to recent digitization, there is special equipment for specific diagnosis and it can not cope without manufacturer.
Also, even manufacturers can not deal with it (we can not come quickly, preparation preparation is necessary), so we need some equipment which we can correspond with knowledge. Was it a mechanical wire control and a fuel injection pump? Still, if you do not deal with new things, you will lose your job and you can not eat meals. I feel that the work which is difficult every year is increasing.
Not only tools but also engines that need testers and PCs now become main. I am worried a little if I think that it will become an electric shop rather than an engine. (I also did not want to go to the electric department in high school mechanics department.) Monolingual = Whining is overwhelming.

テーマ : 日記
ジャンル : 日記

パワーステアリングのOIL FELTER交換

プレジャーボートのステアリングでは、油圧のパワーステアリングを採用している物も少ない。
エンジン関係からは少し外れることから、それらのメンテナンスが忘れがちになってはいないでしょうか?
20150426P4443.jpg

MANやMTUではPTまたはSBのどちらかのエンジンにて、ポンプを駆動し油圧を送っているタイプがあります。OILFELTERはエンジンルームの壁や脇などエンジンには付いていないことがほとんどなので、忘れずに定期交換しましょう。

※ディーゼルエンジンの修理、メンテナンスはいつでも受け付けております。
OHMURA ENGINE SERVICE 大村まで

In the steering of the pleasure boat, there are few things that adopt hydraulic power steering.
Since it is a little off the engine relationship, is not it likely to forget their maintenance?
In MAN and MTU, there is a type that drives a pump and sends hydraulic pressure with either PT or SB engine. Almost everything OILFELTER does not have on the engine, such as the engine room walls and armpits, so do not forget to replace regularly.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

原付で桜見物、そして江川亭へ

休日だった8日。仲間のお墓参りと、桜見物へ靖国神社&皇居方面へ行ってきました。
江川亭

車は乗れないので、原付で移動中です。昼の平日だが、かなりの人が出ていました。
飯は狛江の江川亭にて、きくらげ麺を頂きます。
20110409190527.jpg
こってり油を注入して、怪我の回復を早めたいと思います。

It was a holiday eight days. I went to the Yasukuni Shrine & Imperial Palace to visit the graves of my fellows and the cherry blossoms
Because I can not ride a car, I am moving on moped. It was a daytime weekday, but quite a few people were out.
I will have cucumber noodles at Egawa-tei in Komae.
I would like to inject heavy oil and hasten the recovery of injuries.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : 江川亭、きくらげ麺

本日のお買い上げ

mtuのバルブクリアランス調整もほぼ終わり、あとは試運転を残すところとなりました。
タイトなスケジュールだけに、問題なく完了すればいいのですが。
CATのC30も試運転が残っていました!まだまだやることありますね。 
木曜は工具やさんが来る日なので、
不足分などを充当しております。
AVIREX-G1, SNAP-ON

工具は消耗品(一生使いたいところですが)なので、ある程度はあきらめているが同じものは何度も買いたくない。
 せめて10年位は使いたい。工具を置いたAVIREXのG1はTOPGUNが劇場公開された前後の購入なので、24年はきているはず。工具もこのくらいもてば定年までは使えるはずだが、なくしたりするからなかなか厳しいか?

The valve clearance adjustment of mtu almost ended, and the rest was left for trial operation. If the work of another department finishes in order, it will be under test and become a test (confirmation).
I hope it will be completed without problems, just for a tight schedule.
The C30 C30 also had trial operation left! There is still much to be done. In the case of
Since Thursday is the day when tools and others come,
We are allocating shortfalls etc.
As tools are consumables (although I want to use them all the time), I'm giving up to a certain extent, but I do not want to buy the same things over and over again. In the case of
I want to use it for at least ten years. AVIREX 's G1 which puts the tool is a purchase before and after TOPGUN is released to the theater, so it should have come 24 years. The tool should be able to be used until retirement this much, but is it rather difficult to lose it?

※ディーゼルエンジンの修理、メンテナンスはいつでも受け付けております。
OHMURA ENGINE SERVICE 大村まで


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : スナップオン AVIREX-G1

CATERPILLAR C30エンジン整備,、バルブクリアランス調整

CAT-C30にてバルブクリアランスを調整中。
CATERPILLER C30 Disel Engine

こちらはC30のインジェクターユニット
CATERPILLER C30 Disel Engine
インジェクターの頭にはECMとつながっている電気コントロールの部品がついてます。交換時はCAT,ETにてコード番号を入力してもらわなければならないので、このエンジンでのインジェクター交換作業についてはうちでは行えない。ライセンスKEYを持つメーカーにコンピュータをつないで処理してもらうことが絶対条件になる。MTUの2000シリーズでも、インジェクターではなくEUPにこのようなコード番号があり、交換時には同じような処理を行う。

Adjusting valve clearance with CaterpillerC30MarineEngine.
Here is the C30 injector unit
On the head of the injector is the electric control parts connected to the ECM. At the time of replacement, you have to have the code number entered at CAT, ET, so we can not do the injector replacement work with this engine at home.
It is an absolute requirement that a manufacturer with license KEY connect a computer and process it.
Even in the 2000 series of MTU, there is such a code number in the EUP instead of the injector, and when exchanging, it performs the same processing.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : CAT-C30 CaterpillerC30MarineEngine キャタピラーC30

VOLVO IPS600,D6-430用プロペラ交換

設定の変更で、VOLVO IPS600用のペらを交換しております。T-4と呼ばれるものからT-5への交換作業。
IPS600,VOLVO

VOLVO-PENTA IPS600
BOLTを緩めたらリングをはずし、ペらを引く抜く。取付にはBOLTにトルクレンジを使います。

By changing the setting, we are exchanging the pillars for VOLVO IPS 600. Exchange work from T-4 to T-5.
When you loosen the BOLT, remove the ring and pull out the pull. For installation, use torque range for BOLT.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENTA-IPS600

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
03 | 2011/04 | 05
- - - - - 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ