FC2ブログ

ARNESON-SURFACE-DRIVES

ARNESON-SURFACE-DRIVESではシリンダーの日々のメンテナンスがとても重要です。稼働部分である油圧シリンダーのロッド部分にカキなどがつくと、SEALの破損/OILもれなどの要因につながるからです。
ARNESON-SURFACE-DRIVE
ARNESON-SURFACE-DRIVE

この大きなプロペラを上下左右に4本のシリンダーで動かすのがアーネーソンドライブ。40ノットオーバーでバンクしながら曲がっていくボートに乗れるのも造船所の役得(回航中は試験運転ではないので、飛ばしません)。

Daily maintenance of the cylinder is very important in ARNESON - SURFACE - DRIVES. When oyster is attached to the rod part of the hydraulic cylinder which is the operating part, it leads to factors such as SEAL breakage / OIL leak.
It is Arneson drive to move this large propeller with four cylinders up and down, left and right. It is also a shipyard 's aid to get on a boat that is going to bend while banking with 40 knots over (I will not skip because it is not a trial operation while traveling).


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


スポンサーサイト



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : ARNESON-SURFACE-DRIVES

やっと一段落しました。

JIBTも無事終わり、込み入った作業も終了またはさきが見えてホッとしています。まだ鳥羽や御前崎のトローリングの大会が控えていますが、まずは一安心とゆうところでしようか。
写真の工具類はいずれもなんども購入しているもの。ボールポイントのヘキサゴンソケットは先日京浜運河に旅立ったので、買い直しました。19mmの差し込み3/4のソケットは必要に迫られて購入。ノーメックスの黄色い奴は腕をやけどしないようにするもの。持っていたが、洗濯したら家で紛失した。
20150426P0663.jpg

やけどする前に買えばよかった。
さて今週末は私は休みをもらいます。

JIBT also ended successfully, and I am relieved that the intricate work also ends or when I can see.
We are still going through the toba and trolling tournament in Omaezaki, but let's start with a relief first.
The tools of the photograph are purchased anything in any way. The ball point Hexagon socket went to the Keihin Canal the other day, so I bought it back.
19 mm plug-in 3/4 socket purchased for necessity. A yellow man of Nomex makes things not to burn your arms. I had it, but I wash it and lost it at home.
I should have bought it before getting burned.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

休みが欲しい


[広告 ] VPS


先月のイベントでのどうにもならん走り。練習しないで成績が残るはずも無く、出来なと分かっていることが本番でいきなり出来るわけもなく 予想通り下位になりました。全く向きが変わっていない車に自分でも嫌になります。週一位休みがほしい。次回のイベントは仕事で出れないため(出てもまた負けるのはわかっているが)その次までに課題を潰したい。GH-CT9A LANCER-EVOLUTIONⅦ にて



人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : GH-CT9A

ONAN発電機整備

ONAN発電機の海水ポンプインペラーを交換しているところ。
オーナン発電機
まだ使えますが、早め早めで交換しています。

ONAN発電機
クーラントも時間で管理。メーカーの交換基準を参考に交換しています。ONAN27.5MDKBT

I am exchanging seawater pump impeller of ONAN generator.
I can still use it, but I will exchange it sooner or later.
Coolant is also managed in time. We are exchanging with reference to the manufacturer's replacement standards. ONAN 27.5 MDKBT


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : ONAN MARINE GENERATOR

パンク修理してます。

XJR1300のけつになにやら異変が?
ヤマハXJR1300

見事にくぎが刺さって、パンクしてました。ハイグリップラジアルのパンク修理はうまくいったことがない。
近所のバイク屋で修理したときも2回ほどダメでした。今回はダメ元で自分でやります。
YAMAHA-XJR1300
これで空気が抜けなければ、もうしばらくしのぎたい。今月タイヤを変える余裕はないので。今日は原付で帰宅ですかね

Something wrong with XJR 1300?

I had a nail stabbed and punctured. The high grip radial puncture repair has never worked out.
Even when I repaired at a motorcycle shop in my neighborhood it was useless about 2 times. I will do it myself on this occasion.
If the air can not escape, I would like to overcome for a while. I can not afford to change the tires this month. I wonder if I go home by museum today


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YAMAHA XJR1300

Sequential Turbocharging, MTU12V-2000M90

MTU12V2000M90

MTU12V2000-M90エンジンのシーケンシャルターボのフラップが開いているところ。このフラップの動きが悪くなるとろくなことがないので、整備中です。

MTU12V2000M90

フラップがしまっている時は、シングルターボの状態なのでエンジン左バンクの排気ガスは排気マニホールドからこのターボには入らず、このクロスオーバーパイプを通って右バンクのターボへガスを流します。

高回転になって吸気側と排気側のフラップが開くとツインターボとなる。MTU12V2000-M90にて
 MTU16V2000CRなどは3個のターボをコントロール、MAN-D2842LE433などは4個のターボをそれぞれシーケンシャル制御しています。ボートのエンジンもどんどん進化中。

The flap of the sequential turbo of the MTU 12V 2000 - M 90 engine is open.
When the movement of this flap gets worse, there is nothing good, so we are in service.
When the flap is closed, because the state of a single turbo, the exhaust gas of the left bank of the engine does not enter this turbo from the exhaust manifold, and gas flows through the crossover pipe to the turbo of the right bank.
When the flap on the intake side and the exhaust side opens at high rotation, it becomes a twin turbo.
At MTU12V2000-M90
MTU16V2000CR etc. control three turbo, MAN - D2842LE433 etc has four turbo sequentially control respectively.
The boat's engine is rapidly evolving.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MTU12V2000M90

IPSのプロペラ交換(IPS600)

MTUのエンジン作業をと別れて、こちらではIPSのペラを交換しました。
ゴムせいのコーンを外しています。
20150426P0555.jpg
20150426P0557.jpg
手にもっているボルトが上のラチェットでゆるめられて、コーンを外す(正式名わすれた)
20150426P0556.jpg

前後に重なる2枚のペラはリングとボルトx4で止まっています。重要なところはトルクレンチで管理します。

With the engine work of MTU, we exchanged the IPS 's Pella here.
I remove rubber cone.
The bolt that I have in my hand is loosened with the upper ratchet and I remove the cone (forgotten name)
Two pieces of pela which overlap each other are stopped with a ring and a bolt x4. Important points are managed with a torque wrench.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENTA-IPS600

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
06 | 2011/07 | 08
- - - - - 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 - - - - - -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ