FC2ブログ

CAT C32アサート、1902BHP

日本に入るプレジャーボートもどんどん大きくなり、搭載されるエンジンも高出力の物が目立ちます。
今回バートラムに搭載されているのはCatpillerC32ACERT-MarineEngine、1902BHPです。迫力負けしそうです。
CATERPILLER C32アサート 

CATERPILLER C32アサート 
CATERPILLER C32アサート 

早速点検整備も行ってます。
キャタピラーC32アサート マリンディーゼルエンジン

減っているジンクは新品へ交換。
キャタピラーC32アサート マリンディーゼルエンジン
海水ポンプのインぺラーを点検中。ボートはまだ上架していないので、当然キングストンバルブもは閉まっています。その墓メカシールの漏れなどもないか確認してます。
エンジンがでかいと、見るところもやることも多くリストで確認しながらチェックしています。

The pleasure boat entering Japan also gets bigger and bigger, and high-power things are conspicuous in the engine to be mounted.
This time Bertram is equipped with C32 assert, 1902 BHP. It is likely to lose power.
I am doing maintenance and maintenance at once.
Zinc which is decreasing has been replaced with a new one.
I am inspecting the seawater pump impeller.
Since the boat has not yet hoisted over, of course the Kingston valve is also closed.
I am checking for leaks of mechanical seals.
At, CAT-C32ACERT


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村
スポンサーサイト



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : CAT-C32ACERT CatpillerC32ACERT-MarineEngine

ブリンクマン指数

放送大学のTVを見ていたらブリンクマン指数なるものを説明していまして、一日の喫煙本数x年数とゆう数値の出し方を勉強しました。この数値がTVでは600を超えたら肺がんのリスクが急激に高くなるようなことを話していました。ネットで調べてみると、ネット上では400超えで肺がんリスク大と書いてあるほうが多かった。
ちなみに私の場合は20x24=480でした。
20150505P2048.jpg

食事の後とか、一段落付いたときとか吸いたくなるんですけど。

※先日のJMRC第4戦のイベント時より懸念事項あった為、ランサーを見てもらいました。結果、タペット音が大きい及び5000RPMで息継ぎ発生はラッシュアジャスター不良、エアコンの振動と異音はエアコンファンベアリング不良となり、代車で帰りながらすでにたばこを吸っていた。これで酒飲めばさらに本数が増えますね。禁煙はやはり無理か?

When I was watching the TV of the University of Tokyo, I was explaining the Brinkman index, I studied how to output the number of years of smoking in a day x number of years. When this figure exceeded 600 on TV, I was told that the risk of lung cancer will rise sharply. When examining it on the net, it was written that it is written that the risk of lung cancer is large at over 400 on the net.
By the way it was 20 x 24 = 480 in my case.
I would like to suck you after a meal or when you get past the stage.
※ Because there were concerns since the event of the 4th race of JMRC the other day, I was asked to see Lancer.
As a result, when the tappet sound was large and breathing occurred at 5000 RPM, the lash adjuster was defective, the vibration of the air conditioner and the abnormal sound were defective in the air-conditioner fan bearing, and he was already smoking the cigarette as he returned by the car. If you drunk this, the number will increase further. Is it impossible to quit smoking again?


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : LEVI`S

今週のお買い上げ

24MMのコンビネーションレンチをしぶしぶカットして改造しなければならない事態があり、ずっとそのままだった為MACのコンビレンチで補充した。
切ったHAZETのレンチはクリアランスが小さくとても気に入っていたのですが、近くに売ってる店が見当たらないので(最近はHAZETもバンセールスがあるらしいですが)会社に来たSNAPONかMACで購入となるわけです。 
SNAPONは社内での使用率が高く間違えやすいので、最近はMACが自分の工具箱に徐々に増えています。ほんとはKTCとTONEが増え続けていますが。
20150505P6383.jpg

MACの角ばった本体デザインがスタビレーのような感じになり、手にもった感じはいい。スパナ側のギザギザ(SNAPONの特許)はMACは考え方が違うらしくNUTを痛めないような食い込まないデザインになっていた。
あとは使ってなんぼとゆうことでしょうか。

ファコムのフィルターレンチはとても便利なので、高いがしぶしぶ購入。
とはいってもどちらの工具も、お金をまだ払っていないので、お買い上げではなくお借り上げ状態です。
買わなければ1回か2回飲みに行けたなあと思うとくやしい。

There was a situation where I had to change the 24mm con- vergence lenght and cut it out and remodeled it, so I replenished it with the com- bination of the MAC because it was not so bad.
I bought the SNAPON or MAC that came to the company because I did not see the shop that I sold near (although HAZET is also a bunch of bansales) since I was interested in the cleanliness of the cut HAZET even though it was small. It is.
Since SNAPON has a high usage ratio in the company and it is apt to be wrong, recently the MAC has been gradually increasing to its own tool box, although KTC and TONE have been increasing.
The main body design of the MAC is like a stirrer, and it does not feel like it.
The SNAPON patent on the Spana side was a design that did not contain NUTs, which is not the case with the NUT.
Why do not you use it with Yonoko?
Even though the tool's fuel filter is so convenient, I bought a high-quality tool, but not all of the tools are still paying for the money, so it's a borrowing situation.
If you do not buy it, you should have gone to drink once or twice.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MAC

Onan Marine Generatiors, Maintenance

Onan Marine Generatiors(61フィートボート搭載)の定期整備を行ってます。
主機同様交換するものは、期間とアワーメーターの両方で管理しています。今回交換するのは、エンジンOIL,オイルフィルター、燃料フィルター、Vベルト、海水ポンプインぺラー、熱交換器のジンクなどです。
Onan Marine Generatiors
どのようにボートにセットされているかで、作業性は大きく異なると思われます。やりずらいものほどオフやシーズン前に行いたい。
Onan Marine Generatiors
ジンクが交換しにくい位置にある物が多いが、この発電機は手前に熱交換器があるのでスムーズに行える。後方の下にあるものは、後ろのスペースがない場合が多くやりずらい時が多い。
Onan Marine Generatiors
インぺラーも羽が切れたりする前に、確実に交換したい。最後の始動&運転確認(漏れ、其の他)が終わって初めて作業完了となります。

Onan Marine Generatiors (equipped with 61 footboats) are regularly upgraded.
The replacement of the main unit is managed by both the period and the electricity meter.
This time you will replace the engine OIL, oil filter, fuel filter, V-belt, seawater pump, and heat exchanger junk.
I think that the workability is very different depending on how it is set on the boat, etc. I would like to go to the off-season or before the season.
Although there are many things that are difficult to replace, this generator can be operated in a smoother because there is a heat exchanger in front of it.
There are many cases where there is no rear space below the rear.
I want to replace the inner blade firmly before the feathers are cut off.
After the last start-up and operation confirmation (leakage, etc.) is completed, the work is completed for the first time.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : ONAN MARINE GENERATOR

VOLVO-IPS600,Maintenance VOL2

IPS600 昨日の残作業をしています。VOLVO-PENTA-IPS600ディーゼルエンジン(D6-435)の海水こしきを清掃。 エアフィルターも交換中。 ボルボペンタ IPS600(D6-435) 始動用バッテリーも点検します。 IPS600 シールドバッテリ-は電圧などを測定し、接続端子のさびなども落とす。 補水できるバッテリーはふたが開くので、電圧の他比重や電解液の量も確認します。 あとはボートを浮かべて、エンジンをかけてチェックしていきます。 I am working on the work of yesterday, cleaning the sea water of the VOLVO PENTA IPS600 Diesel Engine (D6-435). Air filter is also being exchanged. Also check the startup battery. The seal battery measures the voltage, etc., and the connection terminals are also damaged. Since the water that can be replenished is opened, the specific gravity of the voltage and the amount of the electrolytic solution are also checked. Then, the boat is lifted and checked with an engine.
人気ブログランキングへ にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENTA-IPS600 D6-435

VOLVO-PENTA-IPS600,Maintenance (D6-435)

VOLVO-PENTA-IPS600の定期整備をしております。
VOLVO-PENTA IPS600

エンジン3基に発電機1機なので使える道具はすべて使って作業中。
D6-435
OIL FELTERはD6のエンジンに2個ずつ、ISPドライブユニットに1個有ります。ドライブユニットのOILも同時交換中。
VOLVO-PENTA IPS600
ベルトは2本ずつ。専用工具を使用して交換。このほかエンジンジンクが各2個ずつ、ドライブのジンクが1個ずつ交換しています。

海水ポンプインぺラーと燃料フィルターの交換まで行って本日は終了。ベルト周りの清掃(さび、ダスト)と発電機のOIL交換なども作業しているのだが、いまいちはかどらなかった。明日継続作業します。

VOLVO PENTA IPS600 is regularly maintained.
I am working on all the tools that can be used because there are three generators and one generator.
There are two OIL FELTERs in the D6 engine and one in the ISP drive unit, and the OIL of the drive unit is being exchanged at the same time.
Two belts are exchanged using a special tool, with two engine jigs each, and one drive jig replaced each other.
We ended the day by exchanging the fuel pump with the seawater pump.
I have been working on the cleaning of belts (dust and dust) and OIL exchange of the generator, but I have not been able to do anything.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENAT-IPS600 (D6-435)

ストレス解消のはずが、ストレス発生


[広告 ] VPS


C地区戦も4戦目になり、少しは順位を上げたとところですが相変わらずの惨敗。2本目でタイムを上げることができず、最下位まで順位を落として意気消沈して帰宅しました。上がったのは血圧だけだった。

The Kanto player also became the fourth in his career, with a slight increase in the rankings, but his defeat was unbearable.
It was not possible to raise the timetable on the second occasion, and was dissatisfied with returning to the lowest position and returned home.
The blood pressure was the only thing that came up.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : GH-CT9A

熱交換器の開放、カミンズQSC8.3

熱交換器の開放点検を行ってます。海水ラインは汚れるので、時間管理と定期的な清掃を行います。いろいろなケミカル剤もありますが、楽をしてうまくいくことはあまりなく効果もいまいち。確実な作業が一番。
カミンズ

前回の点検で見つかった左舷エンジンの海水ポンプ取付部OIL漏れも処理し、とりあえず終了。
19日は休暇を頂きます。

The heat exchanger is opened and the water line is contaminated, so time management and regular cleaning are performed.
It is also possible to use a variety of chemical agents, but it is easy to work with it and it has no effect.
The seawater pump installation part OIL leakage of the port engine found in the previous inspection was also processed and ended indefinitely.

人気ブログランキングへ



blogram投票ボタン

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : CUMMINS QSC8.3 Quantum Engine Series

GM8V71のオーバーホール,VOL4(シリンダーヘッド整備 DDA8V-71 )

バルブすり合わせ作業とバルブの清掃。GMに限らず時間でバルブを交換することはあるが、あくまでも予算や状態を加味したうえでの判断となる。当然段付き摩耗がひどく修正困難な部品は交換になります。デトロイトディーゼルDDA8V-71にて
DETROIT DIESEL8V-71

Cleaning the valve and cleaning the valve.
Although it is necessary to replace the valve in time not limited to the GM, it is judged based on the budget and the state. Naturally, parts that are difficult to repair due to stepped abrasion are replaced.
At DetroitDieselAillson,DDA8V-71  (GM8V-71  )


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : DetroitDieselAillson,DDA8V-71 (GM8V-71 )

酒に走ってすみません。

この記事を閲覧するにはパスワードが必要です
パスワード入力
プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
04 | 2012/05 | 06
- - 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 - -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ