FC2ブログ

CUMMINS QSC8.3ディーゼルエンジンの点検作業

本日も点検作業です。410のカミンズを点検しております。
エンジンの点検項目は、OIL,冷却水、ジンク、ベルト、各油漏れや水漏れなどのほか始動状況、煙、振動など。
発電機も同様です。 船体はプロペラシャフトのシール、舵のシール、ステアリングシリンダーの状況、キングストン開閉状態やバッテリーの状況などを確認します。
他にも点検項目はありますので、エンジン部門で行う最低限の点検でも結構時間がかかります。
カミンズQSC8.3
実際にシャフトを触って確認しております。簡単に外せないものは別として、ワンタッチで外せるフィルターはこのへんが楽でいいです。
カミンズQSC8.3
最近は液晶の集中メーターが増えています。カミンズQSC8.3もご覧の通りシンプルな構成です。
カミンズQSC8.3

このコンパクトなエンジンで600HP/3000RPM(プレジャー仕様)を発揮します。
ボアストローク 114x135mm 直列6気筒、排気量8.3L
コモンレールの為、排気ガスもきれいで臭くありません。

It is an inspection work today. We inspect 410 Cummins.
Inspection items of the engine include OIL, cooling water, zinc, belt, oil leaks and water leaks, as well as starting conditions, smoke, vibration and so on. The generator is the same. In the case of
The hull checks the seal of the propeller shaft, the seal of the rudder, the situation of the steering cylinder, the Kingston open / close state, the state of the battery etc.
There are other inspection items, so it will take quite a while for the minimum inspection done in the engine department.
I actually check the shaft by touching it. Aside from things that can not be easily removed, filters that can be removed with a single touch are easy and comfortable.
Recently the number of liquid crystal centralized meters is increasing. Cummins QSC 8.3 is also a simple configuration as you can see.
This compact engine demonstrates 600 HP / 3000 RPM (pleasure specification).
Bore stroke 114 x 135 mm in-line 6 cylinders, displacement 8.3 l
Because of the common rail, the exhaust gas is also clean and smelly.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

スポンサーサイト



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : CUMMINS QSC8.3 Quantum Engine Series

CATERPILLER-C12点検

CAT-C12マリンディーゼルエンジンの点検に来てます。
CATERPILLER-C12 Disel Engine
エアクリーナを外して、シャフトのがたを点検中。
CAT-C12, キャタピラーマリンディーゼルエンジン

エンジンマウントの緩みをチェック。緩んでいるのを発見したので、締め直します。
定期点検整備などは、1年に一回ではかなり不安です。まめな点検を船主様にもぜひお願いしたいところです。

プロペラシャフトのシールや舵の水漏れなども点検。試運転できれば、運航時に確認します。
PSS
このほかOILや冷却水のほか点検項目は結構あります。Vベルトも1本切れていたので、早急に交換します。
I'm coming to check the  CaterpillerC12MarineEngine.
Remove the air cleaner and inspecting the rattle of the shaft.
Check the loosening of the engine mount. I found that it was loose, so I will retighten.
Periodic inspection and maintenance, etc. are quite uneasy once a year. I would like to ask shipowners for a bad inspection, too.
Also check propeller shaft seal and rudder water leak. If trial operation is possible, we will confirm it when operating.
In addition to OIL and cooling water there are quite a few inspection items. Since one V belt was also running out, I will exchange it as soon as possible.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : CAT-C12 CaterpillerC12MarineEngine キャタピラーC12

安全点検

本日はエンジン関係の点検を2隻見てきました。定期的な点検で早めにダメ出しを行うことで、大きなトラブルになる前に対処します。
20150510P8291.jpg

いつも見ているボートの方は問題ありませんでしたが、もう一隻の方はバッテリー液が空でした。
補水等の処置が必要です。充電系統またはバッテリー本体の点検を怠っていると、いざとゆうときにエンジンがかかりません。
20150510P8294.jpg
ラダーの海水漏れや、シリンダーのOIL漏れも点検します。こちらも面倒でもたまには頭をつっこんでのぞいてください。SEALパッキンを使用している物は簡単には交換できないので、注意が必要です。

Today I have seen 2 engines inspections.
We will deal with it early by periodic inspection, so we will deal with it before big trouble.
There was no problem with the boat who was always watching, but one more person was empty of battery liquid.
Treatment such as rehydration is necessary. If you do not check the charging system or the battery main unit, the engine will not start when it is time to come out.
Also check the rudder seawater leakage and OIL leakage of the cylinder.
Even though this is troublesome, please sit out with your head squashed in.
Things using SEAL packing can not be easily replaced, so be careful.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

チャレンジの年

誕生日がきた友人と少々飲んできました。せいたと言う居酒屋(20代の彼女たちはおっさん化しているので、こじゃれた店より確実に飯がうまいところを好む)でホルモンを食っています。
おしゃれなところは、彼氏とでもいってもらいます。
そのせいか少々お疲れ気味。
IMGP4388.jpg

20代の彼女たちの中には、バンドをやっていたり、演劇をやっていたりといろいろチャレンジをしている子が多い。

私も自分のできることで、ベストを尽くします。

I drank a little with my friend whose birthday came. In the case of
Izakaya saying that they are in the 20s (because they are becoming an old man, they prefer the place where the meal is definitely better than the shop where they are cooked), and they eat hormones.
Fashionable places are also mentioned as boyfriend.
Because of that, I feel a bit tired.

I will do my best with what I can do.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

VOLVO-PENTA-IPS1200  (D13B-GMP)

VOLVO PENTA IPS1200のターボチャージャー。射熱板を外したところです。角度の微調整で横須賀へ行ってきました。
IPS1200(D13B-GMP)
エンジンルームの船底部がつるつるのピカピカです。エンジンルームでこの造り込み、完成が楽しみです。

VOLVO PENTA IPS 1200 turbocharger. I just removed the heat shield plate.
I went to Yokosuka by fine adjustment of the angle.
The ship bottom of the engine room is shiny. I built this in the engine room and I am looking forward to completion.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENTA-IPS1200 D13B-GMP

リールを頂きました。

私にもたまにはいいこともあるようで、シーバス用にスピニングリールを頂いた。
実は自分の竿とリールが消えていた(捨てられたかな?)ので、ないと急にやりたくなる病気が出てしまいました。
その為上州屋に行ったのですが、最近のリールの価格がべらぼうでショーケースを眺めて尻尾を巻いて帰ったのが先日。確か知り合いもステラだかなんだか持っていたような気がして、価格を見て言葉が出なくなりましたね。
そんな話をお隣の業者さんにしたら、これならあげるといわれて大変うれしいわけです。
腕はかなり下手なので、道具の差はわからないから自分には十分すぎます。
DG-A-MAX2506

大昔に霞ヶ浦の幅2メートルくらいの狭い水路でのこと。
全然釣れない私に、後輩がここにいますよと水路でワームを使い2回連続でヒットして見せた。
全く同じワームを使い投げるのだが、自分にはあたりの感覚が良くわからずな何回投げても坊主だった。(根本的に真剣にやってません)
あれ?おかしいなと後輩がまた投げるとすかさずヒット。これには自分のつりセンスのなさを痛感し、ブラックバスつりを封印
そんなわけで、あとは竿を何とかしなければ。

There seems to be something good for me occasionally, and I got a spinning reel for the sea bass.
Actually my pole and reel were gone (it was thrown away?), So there is a sickness that I want to do suddenly.
I went to the Kokami state shop, but recently the price of the reel caught up and I watched the showcase and went back with my tail wrapped around the other day.
I felt like I had some acquaintance like Stella or something, and I saw the price and the words came out.
If such a story is made to the neighbor's dealer, it is very pleased to be told that this will be given.
My arm is quite poor, so I do not know the difference between the tools, so it's enough for myself.

Long ago it was in a narrow waterway about 2 meters wide of Kasumigaura.
To me who can not catch at all, I used a worm in a waterway to see a junior here and hit it twice in a row.
I could throw exactly the same worm, but I did not know well the feeling around me How many times I threw it was a shabby. (I did not fundamentally seriously)
that? A hit quickly when the juniors throw it again is funny.
I felt a sense of my own fertility and sealed the black bus fuselage.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : AVIREX-G1

XJRの不具合を点検しております

20150510P4345.jpg

寒くてとても乗る気にはならない根性無しではありますが、休みなのでちょろちょろ試乗中。
何点か気になるところがあったので、点検修正しております。
①フロントブレーキの引きずり→これはキャリパーのピストンを以前無理に押し込んでしまったことがあり定期的に清掃することで対処しています。よって問題は解決しましたが、やはりダストシール付きのキャリパーがほしい。
②アクセルオフの時の周期的なリヤ周りからの異音?→チェーンの注油には気を付けていたのですが、接続かしめ部部のリンクが固くてキンクしていました。しかたなくDID-530VZM2のカシメリンクを買ってきてしぶしぶ交換。
20150510P4343.jpg

以前はチェーンの保守を怠りキンクにきずかず、予定よりかなり早くスプロケットをだめにしたことがあった。
今回はスプロケに偏摩耗など出ていなかったので、見て良かった。
交換TOOLはプロ用ではないので、いつも時間がかかり(本人のなれの問題もあり)手間取ります。
1年か2年に1回しか使わないので、いつも使い方を忘れている。どこにかたずけたかも思い出せず、でてきたらごちゃごちゃだった。
20150510P4344.jpg
自分の使い方が怪しいので、交換作業はアップできません。

ついでにハンドルの角度とリヤのスプリングプリロードを変更。
プリロードはHYSTERIC GLAMOURの石川氏のアドバイスに従い少しケツを下げてみました。
あとは乗ってみるだけ。ほんとは乗るだけが最高です。
メンテナンスはプロに任せたいが、予算もあるので何でもかんでもは頼めない。

Although it is cold and it does not feel like getting on very much, there is no guts, but as it is a holiday, it is a little test drive.
Since there were some points to worry about, I have corrected the inspection.
① Dragging of the front brake → This has dealt with by forcibly pushing the piston of the caliper beforehand and dealing by regularly cleaning it.
I solved the problem, but I still want a caliper with a dust seal.
② Noises from the periodic rear area around when the accelerator is off?
→ I was careful about lubricating the chain, but the link of the connection caulking part was hard and kinked. I bought a caulking link of DID - 530 VZM 2 and replaced it reluctantly.

Previously, neglectfully maintaining the chain, it was not easy for the kink, and I had spared the sprocket considerably earlier than planned.
This time it was good to see it because there was no uneven wear etc. on sprocket.
Exchange TOOL is not for professional use, so it takes time all the time (there is a problem with yourself) and it takes time.
I only use it once in a year or two, so I always forget how to use it. I could not remember where I was lost, but it was a mess when I came.
Also change handle angle and rear spring preload.
According to Mr. Ishikawa's advice of HYSTERIC GLAMOR, I tried to lower the ass a little.
I just want to get on. The truth is just to ride.
I want to leave the maintenance to the professional, but I have budget so I can not order anything.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YAMAHA XJR1300

自分で確かめるしかない

ドリルでの穴開けに使う位置決めポンチはPBの物を使っているが、とても使い勝手が良い。
そんなわけで長いのも購入。
PBはアーレンキーの使用率が社内でも高い。
自分のスナップオンは半分はUSAで安く購入したもので、以前はHAZETを使っていました(スパナのクリアランスのNUTとの公差が少なくてNUTを傷めにくいと思います。さすがドイツ製)。
最近はMAC(コンビネーションレンチ、ソケットなどを使用)やTONEなどに買い換えのときは変更してます。
噂より現場の人の意見が役に立つ。

別件にて、昨日XJR1300の所有者の名義変更に行きました。
①まずはネットで必要書類を調べ、②陸運局へ。すると書類が足りない(2点あり)と言われ出直し。
③仕切り直すと、今度はナンバーが変わらないなら鮫洲出なく立川(管轄違い)と言われがっくり。
ここまでは自分の責任なので良しとする。
立川陸運局の近所の代書屋さんへいくと、印鑑と印鑑証明だけあればいいですよと言われます。
そして問題なく変更できたわけですが、ネットの記事も新米の受付もあてにならないのを痛感しました。
※死んだ親父が所有車になっていたので、死亡がわかる謄本や、自分が息子である証明ができる原本を役人に言われて取り直したのに全然いらなかった。全く無駄な時間を使ってしまいました。
名前の入らない出所のわからない情報はあてにならないのを再確認しましたね。

自分のブログで発信する情報も間違いがないよう気を付けておりますので、何かおかしいところあればご指摘くださると助かります。夜の飲み屋情報をもっとOPENにしたいところですが、肝心なことは簡単に出てこないのであります。

The positioning punch used for drilling with a drill uses PB's, but it is very user-friendly.
That's why I purchased a long one.
PB has a high use rate of Allen key inside the company.
My snap on was purchased cheaply in the USA, and I used HAZET before (I think that it is hard to hurt NUT with less tolerance with NUT of clearance of spanner.
As expected it is made in Germany).

Recently I am changing when buying a MAC (combination wrench, socket etc) and TONE etc. The opinions of people in the field are useful than rumors.

In another case, I went to change ownership of the owner of XJR 1300 yesterday.
① First, check the necessary documents on the net, ② Go to the Land Transport Bureau.
Then it is said that documents are missing (there are 2 points) and it is regained.
③ When dividing it again, if the number does not change this time it is said that it is called Tachikawa (jurisdictionally different) without leaving sharks.
So far it is your responsibility and it is good.
Tachikawa When I go to the neighborhood storehouse in the Land Transport Bureau, it is said that only a seal and a seal stamp are necessary.
Although it was able to change without problems, I was keenly aware that neither the articles on the net nor the acceptance of the new rice is reliable.

* Since the deceased father was an owning car, it was not necessary at all to have recollected a copy from which the death is known or an original that can prove that he is his son was told by officials.
I used a totally wasted time.
I reconfirmed that information that does not include names can not be relied upon.
Since we are careful not to make any mistakes in the information that you send out on your blog, it will be appreciated if you point out something is wrong.
I would like to make more information on the night drinks information, but the important thing is not easy to come up.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

事務所の引っ越しは つつ”く

本日も事務所の引っ越しをしております。マニュアルや資料もろもろで自分が一番量が多いようです。
パソコンやプリンターの起動を確認して終わりといきたいところですが、古い物はある程度すてないとスペースがないので苦戦しています。
そして私物。さすがに18年近く働かせてもらうと、私物も多く(すみません)捨てられないうちに家に持って帰ります。現在はルイガノのMTBを一台動く状態にして、強制撤去を回避中。
20150509P4322.jpg

巡り巡ってあまったブレーキと抜けたfフォークを戻しました。(フロントフォーク交換したかった、、、)
Fブレーキはエアかみの気があるかなり古いヘイスに戻し、またエアぬきして取付。
RブレーキはFOES-4xに付けていた、ヘイズ(こちらはすこぶる絶好調)。ただしホースをそのままなので、
DHマシンの時の長さが現状合わず、たるみ気味→なおしませんが。
20150509P4324.jpg
こだわる人はダメなんでしょうが、あるもので復旧が前提なので勘弁してもらいます。
20150509P4326.jpg
LOUES GARNEAUはより競技志向の強いモデルにGARNEAUとゆうブランドを新たに出しているようです。
ちなみにこれは、通常の3倍飲みにいける居酒屋往復専用(ハンドルだけ赤いです、指揮官アンテナはありません)

I am moving the office today as well.
It seems that you have the largest amount in manuals and materials.
It is a place I'd like to end with confirming startup of a PC or printer, but my old stuff is hard because I do not have space to do it.

As expected, if you let me work for nearly 18 years, I will bring home a lot of personal items (I'm sorry) before they can be thrown away. Currently, I will move one MTU of Luigano to avoid forcible removal.
I returned the braking circle and the fall f fork. (I wanted to change the front fork ,,,,)

F brake is returned to a considerably old Haise with air breathing feeling, and it is attached by air strike.
R brake was attached to FOES - 4x, Hayes (This is the best shape of the best). However, since the hose is intact,
The length at the time of the DH machine does not match at present, it sagging feeling → I will not hesitate.
Those who stick to it will not be usable, but because there is something and restoration is a prerequisite, I will have you defer.
LOUES GARNEAU seems to be newly issuing GARNEAU and Yu brand to a more competitive-oriented model.
By the way, this is exclusive for an izakaya recipient who can drink 3 times as much as usual (only the handle is red, there is no commander antenna)


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : LOUES GARNEAU DS

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
12 | 2013/01 | 02
- - 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 - -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ