FC2ブログ

ありがとうございます

友達からたばこを頂きました。タバコも高いので、大変助かります。
20150523P5198.jpg
些細な走り書きに喜ぶおやじ、ダメなパターンですね。

連休は、ないので、目が開くようにマルボロをガンガン吸ってたまった作業を進めるつもりです。

I got a cigarette from my friend. Tobacco is also expensive, so it is very helpful.
A father who is pleased with trivial scribbles, it is a bad pattern.

I do not have consecutive holidays, so I'm going to proceed with the work that I smoked Marlboro like I opened my eyes.

人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

スポンサーサイト



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

IPS1200TRIPLE作業開始!

IPS1200トリプルの作業が本格的に開始しています。まだまだ船体側の大工さんの工事が残っているようですが、
こちらも進めないとなりませんので、多少不便さが残る中でのスタートです。
まずは燃料関係。毎度のAEROQUIP燃料ホースFC234を使用していきます。
AERQUIP-FUEL-HOSE

3機分のIN/OUTラインを製作していきます。ホースの選定のカット、ホースフィテイングの取り付け、ホースの固定と接続。これらをしばらくやっ付けていきます。

私は2ステーション+ドッキングステーションのハーネスを仮組して必要な部品があるかチェツクしております。
20150523P5192.jpg
YコネクターやHCUの接続方法などルールがあるので、間違えないように確認しながらの作業。ラインは他の人が見てもわかるように、どこからきてどこにつながっているのかをプレートなども使って地味に書き込んでおります。

IPS 1200 Triple work has started in earnest. It seems that the carpenters' construction on the hull side still remains,
We will also have to proceed, so it is a start in incompleteness somewhat.
First of all, it relates to fuel. We will use AEROQUIP fuel hose FC 234 every time.
We will make three IN / OUT lines. Cutting of selection of hose, installation of hose fitting, fixing and connection of hose. I will attach these for a while.
I temporarily assembled the harness of 2 stations + docking station and I have checked for necessary parts.


20150523P5191.jpg

人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

Cummins Onan 発電機の点検

日曜日にエンジン始動不良の連絡を受けて、出動したONAN発電機の不動の原因。あまり突っ込んだ電気知識は担当違いのため私には不足しているので、現状把握とプラスα(専門の船舶電気屋さん)のアドバイスを頼りにとりあえずたどり着いたのがフォルトブレーカー。問題の部品が今日付いたので交換後のエンジン始動OKと経過運転確認の連絡ももらう。
20150523P 11
連休中は予定を入れている方がほとんどなので、間に合ってよかった。岬舶用電気社長アドバイスありがとうございます。

私は途中から、久里浜へ(IPS1200の新造船)。燃料系の作業を少々行いすぐに帰社。

Received notification of engine start failure on Sunday, causing the stationary ONAN generator to move.
Because I was short of electric knowledge that I thrust into so much, I was short for myself, so I decided to rely on advice from the current situation and plus α (professional ship utility store) fault breaker.
Cape Marine Electric President Thank you for advice.
From my way to Kurihama (new shipbuilding of IPS 1200).
I work a little while on the fuel system and return home soon. From there, Yokoyama also started work on oils and fats to the newly installed engine under construction inside the company. I can not see the end of work for a while.

人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

IPS1200トリプルエンジン搬入

本日はIPS1200(D13BG)900Hpのエンジンを建造中のボートへ搬入した。
IPS1200

4名にてエンジンを3機船内へ搭載しました。真上までブームがいかないので、頭と道具を使ってのセットです。
こちらのボートは3機がけなので、ハーネスの接続は先程終わったIPS1200ツインよりさらに複雑になります。
いまから頭が痛い。

Today I brought the IPS 1200 (D 13 BG) 900 Hp engine to the boat under construction.
Three engines were mounted on the ship by four people. Because the boom does not go to just above, it is a set with head and tools.
Since the boat here is three machines, the connection of the harness becomes more complicated than the IPS 1200 twin that was finished earlier.
My head hurts from now.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENTA-IPS1200

D6-435(IPS600),定期整備

VOLVO-PENTA-IPS600D6-435)ディーゼルエンジンの定期整備の残作業がやっと着手できた。
部品待ちでSTOP状態だった熱交換器とOILFELTER-ASSYやVベルト&SWPを復旧した。

熱交換器の取り付け後、海水ポンプや海水こしきを取付しベルトを付けているところ。2本組みの奥はオートテンショナー、手前は規定トルクをかけて(テンションとして)その位置で固定用のボルトを締めています。
燃料2次フィルターも復旧できなかったので、やっと付けられる。エア抜きも行い始動に備えます。
D6-435(VOLVO-PENTA IPS600)

海水ラインとともに清水ラインも構築できたので、この状態でクーラントを入れて、圧力テストを行い漏れがないか確認しています。3機分の復旧作業と清掃+αでほぼ1日。あとは下架してチェツクで完了です。IPS600にて

VOLVO-PENTA-IPS600 (D6 - 435) The remaining work of regular maintenance of the diesel engine was finally ready.
We restored the heat exchanger and OILFELTER-ASSY and V belt & SWP which were in the STOP state waiting for parts.

After installing the heat exchanger, the sea water pump and the seawater scoop are attached and the belt is attached.
The back of the two sets is an auto tensioner, the front is tightening the fixing bolt at that position (as a tension) by applying the specified torque.
Since the secondary fuel filter could not be restored, it was finally attached. We also prepare for startup by bleeding air.
As we could build a Shimizu line with the seawater line, put coolant in this state and check the pressure to make sure there are no leaks. Restoration work for 3 aircraft and cleaning + Almost one day.
The rest is complete with checking down. At IPS 600


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENTA-IPS600 D6-435

MTU12V2000M90

出張チームはMTU12V2000M90の定期整備を開始しています。
エンジンOILは85Lを超えるので、新品と抜く缶をバンに効率よく積んで出先で段取り良く作業していきます。
MTU12V2000M90

船内の養生をさぼると後で清掃に時間がかかります。MTUのエンジンはUSAとドイツのバージョンがあるようで、このエンジンはUSAのDDECコンピュータ制御のディーゼルエンジンです。
MTU12V2000M90
OILフィルター後方の切り替えレバーで中のOILをOILPANに落としてから取外し、交換。

燃料フィルターは1次も2次もデトロイト製。ドレンより汚れた物をぬき新品に交換しています
減速機のOILはTWINDISCの為、油糧を運転状態で確認しています。
交換パーツはこのほかに減速機のフィルターや冷却材も交換。冷却材はG93を指示されたパーセンテージで造りいれています(多くても少なくても不具合ありとメーカーより言われております)
MTU12V2000M90

※MAN-D2842LE406の一部点検確認作業→MTU16V2000CRの作業経過点検チェツクと行い最後にIPS1200で作業を閉めました。

Business trip team has started periodic maintenance of MTU 12V 2000 M 90.
Since the engine OIL exceeds 85 L, we will work efficiently with new barges and cans piled in vans and setup well at the destination.
It takes time to clean up later when you cure the inside of the ship. The engine of MTU seems to be USA and German version, this engine is DDEC computer controlled diesel engine of USA.
Remove the OIL in the OILPAN with the switching lever behind the OIL filter, and then replace it.
Both primary and secondary fuel filters are manufactured by Detroit.
I am exchanging things that are dirtier than drain and replaced with a new one
Transmission OIL is TWINDISC, so we are checking the oil in the driving condition.
In addition to this, we also exchanged filters and coolant of the speed reducer. The coolant is made of G93 with the indicated percentage.
Partial check of MAN - D 2842LE 406 Confirmation work → Operation check check of MTU 16 V 2000 CR and done Finally I closed the work with IPS 1200.



人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MTU12V2000M90

久々の

この記事を閲覧するにはパスワードが必要です
パスワード入力

ドライブレッグアライメント冶具(IPS1200)

初期設定エンジンキャリブレーション)とレッグIPS3ドライブ)のアライメントの準備に向けて残作業を確認中。試しにIPS3にSSTを付けてみた。
IPS3(IPS1200)
IPS3(IPS1200)
箱に写っている赤い点はレーザー光。これでアライメント調整の目安にする。
以前のアナログ的なストレート棒を使って行うやり方はもうしないらしい。
必ずしもデジタル万能とは思わないのですが、これで行えとゆうことです。このSSTと延長ケーブルと分配器とVODIAで最初の位置出しをするのはあと数日後です。ここまで長かった!

Checking remaining work for preparation of alignment between initial setting (engine calibration) and leg (IPS 3 drive). I attempted to add SST to IPS 3.
The red spot in the box is laser light. This is a guide for alignment adjustment.
It seems that we do not do the same way with the previous analog straight rod.
I do not necessarily think that it is digital versatile, but this is going to do with this. It will be a few more days later to position the SST, the extension cable, the distributor and the VODIA first. It was so long!


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENTA-IPS1200 IPS3 )

IPS1200関連作業がつづいております、VOL2

IPS1200のセットアップをメインに動いていますが、他の業者さんも作業が詰まってきているので譲り合いと調整の連続です。
HUB&スタンドアローンHCU&A-KEYインターフェース(EVC-D)

接続したコネクターをチェツクしながらOKの物はインシュロックである程度束ねていきます。この辺の取りまとめはセンスが現れるので、時間があればもう少し収まり良く決めていきたいところ。
CABOのエンジンルームなどにみられる、見せる配線みたいにはなかなかいかないです。
20150522P5082_20130413201754.jpg
コントロールレバー(HCU-UNIT)にハーネスを接続して固定。ジョイステックなども付き初期設定に向けて詰めに入ってます。
僅かに左に見えるシャフトには、パームビーチレバー(オプション)が付く予定です)
20150522P5078.jpg
オーナーの希望で、低く造られたステアリングの取り付け部。この上にボルボのチルトユニットが付きます。
本日は内装屋さんにピンストライパーのスギサック氏とエンクロージャーの型どりをする田島氏と大工さん。
昨日はさらに船舶電気屋さんもいて大入り満員です。
VOLVO-PENTA-IPS1200にて

I am working on IPS setup main, but other contractors are getting a lot of work, so it is a continuation of concession and adjustment.
While checking the connected connector, OK items will be bundled to some extent with Insulock. A sense will appear in this summary, so if you have time you want to decide a better fit.
It looks like CABO 's engine room, it does not seem like a wiring to show.

Connect the harness to the control lever (HCU - UNIT) and fix it. Joisuteku etc. are also included, and we are going to fill in for the initial setting.
To the shaft that is slightly to the left you will have a Palm Beach lever (optional) will be attached)

At the request of the owner, the installation part of the steering wheel which was made low. Volvo tilt unit is attached on this.
Today, Mr. Tajima and carpenters who do interior shops with Ping Striper Sugisak and enclosure modeling.
Yesterday there is a ship electrical shop and I am full of people.
It is natural to work while coordinating towards the decided goal, but because the place is wearing, it is working while shifting the time.
Although it is not limited to shipbuilding, the project does not go on schedule unless everyone is facing the same direction.
If there are adjustments with other companies, conditions and schedules will come out that can not be ruled out.
At IPS 1200


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENTA-IPS1200

MTU16V2000CR,定期メンテナンス

下記は、MTU16V2000CRの定期メンテナンスです。
エンジンOILはメーカー純正または、指示に沿った内容のOILで交換しています。
OIL FELTERはカートリッジ式のものが2本ずつ。
MTU16V2000CR

燃料フィルターは1次こしきは定番のRACOR。フィルターを交換しつつ、中の清掃と水ぬきを行います。
MTU16V2000CR

2次燃料フィルターも交換。今回はベルトも交換しております。
MTU16V2000CR

冷却水も今回はメニューの一つ。クーラントフィルターと一緒に入れ替えています。
MTU16V2000CR

実際の作業ではこのほかにクラッチのOILやOILFELTER、も交換。交換とともに、漏れや各部緩みなども点検しますので、段取りよく作業しないと終わりません。

IPS1200の換装にまつわる作業がまだまだあり、しばらくは休みなしになりそう。
新造船の新規取付なので、メーターを付けるといっても穴をあけたり調整したりとすぐにはすすみません。
本日は2ステーション分のメーター14個とHUCユニットx2の接続&取付。
ジョイステックx2の取り付けと燃料ホースの残作業。あとはステアリングユニットがつけば一応システムの結線が終わります(チェック等はありますが)。出先の大工さんと進めているので、年配の大工さんにも頑張ってもらわなければ。写真は後日アップします。

Below is the regular maintenance of MTU16V2000CR.
Engine OIL is exchanged by manufacturer's genuine or OIL of contents according to instructions.
OIL FELTER is two cartridge type ones.

Fuel filter is primary classic RACOR classic. While replacing the filter, do cleaning and draining the inside.
Also replace the secondary fuel filter. This time we also exchange belts.
Cooling water is one of the menu this time. It is replaced with a coolant filter.

In addition to this, the clutch's OIL and OILFELTER are also exchanged for actual work. As we exchange, we will also check for leaks and loose parts, so we will not finish without working well.

There is still much work related to the replacement of IPS 1200, and it seems that it will be closed for a while.
Since it is a new installation of a new shipbuilding, even if it says to attach a meter, it will not proceed immediately as to drill a hole or adjust it.
Today we connected and installed 14 meters for 2 stations and HUC unit x 2.
Installation of joystick x 2 and remaining work of fuel hose. After that, once the steering unit is attached, the system connection will end at once (there are checks etc). Since I am advancing with my carpenter on the road, I have to work hard for an elderly carpenter. I upload pictures at a later date.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MTU16V2000CR

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
03 | 2013/04 | 05
- 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 - - - -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ