FC2ブログ

大井町から御徒町へ

 

本日少量のアルコールいただいております。大井町を勝手にパトロールいたしましたが、あまりぱっとしないので、結局いつもの上野界隈へのこのこ参上。ダーツは1勝3敗で負け越し。
q

本日は なにかイベント(ビーチDAYだそうです)でみなさんYシャツ着用、シャツの下は水着だそうですが見えるわけではない。噂に聞いたビーチクデイでは全く無かった!飲み屋だから冷静に考えましょうねと。
We have a small amount of alcohol today. We patrolled Oimachi arbitrarily, but since it does not rush so much, eventually we went to the usual Ueno neighborhood. Darts lost by 1 wins and 3 losses.

Today something is wearing Y - shirt everyone at the event (it seems beach DAY), but under the shirt seems to be a swimwear but it does not seem to be visible. There was absolutely nothing on the beach day heard rumors! Let's think calmly because it's a bar.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

続きを読む

スポンサーサイト



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

CAT C30冷却系統の点検

あきらめずに踏ん張っていれば、不良原因は追究出来るもの。(優秀なスタッフが必要ですが)
めどが立てば、余裕も生まれるので他の作業にも多少は繰り出せます。
IPS1200トリプルの合間で、CAT-C30の冷却系統を点検中です。
CAT-C30, キャタピラーマリンディーゼルエンジン、ヒートエクスチェンジャー

そして1/4のラチェットを買い直す。勝手に自分に褒美を与えてます。
CATERPILLER C30 Disel Engine
本日取引先にて、最近あまり更新してないねと言われました。しても仕事の話ばかりでは面白くないよともいわれます。もっとおネイサンを載せろとのことです!
理由はいろいろありますが、ネタの問題(車が動かない、バイクに乗ってない、MTBでコースに出てない、飲みに行ってない)等を言い訳にしております。FaceBookには多少UPしてますので、そちらで検索、友達申請してみてください。( yoshihiro ohmura で登録してます)

If you stepped on without giving up, you can investigate the cause of the failure. (Although excellent staff is necessary)
If we stand up, we can afford some extra work and we can somewhat extend to other tasks.
I am inspecting the cooling system of CaterpillerC30MarineEngine between IPS 1200 triples.

Then buy a 1/4 ratchet. I give a reward to myself without permission.

I was told today that I have not updated much recently at business partner.
It is said that it is not fun to talk about just about work. It is said to put more Nathan on!
There are many reasons, but I am excusing the problem of the story (car does not move, does not ride a motorcycle, does not go to the course with MTB, does not go drinking) etc.
I am upgrading to FaceBook somewhat, so please try searching and applying for friends there. (I am registering at yoshihiro ohmura)


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : CAT-C30 キャタピラーC30 CaterpillerC30MarineEngine

IPS1200ステアリング可動確認


[広告 ] VPS


IPS1200のステアリングモードを変更。ミディアムローから一段弱くした(ステアリングが効きすぎる為)。
変更はオートマチックイッチボックスで同時に3機をVODIAにつなぎ行います。
変更後はDATAをネット経由でスエーデン本社にリポートバックします。真中(ポートセンター)のドライブも結構動いているのが確認できる。IPS1200にて

Change the steering mode of IPS 1200. Weakened one step from the medium low (because the steering is too effective).
To change, connect 3 machines to VODIA at the same time in the automatic switch box.
After the change, DATA will be reported back to the Sweden head office via the net. You can see that the drive in the middle (Port Center) is moving quite well. At IPS 1200


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENTA-IPS1200 D13B-GMP

IPS1200トリプル、スポーツフッィシュモードテスト(VOLVO-PENTA)


[広告 ] VPS


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENTA-IPS1200 D13B-GMP

背油補給

このところ更新をさぼっているのは、忙しいからとゆうよりも、不良原因調査などのダメ出しで凹んでいるから。
MTUをやっつけ、ホッとしたところで、別のエンジンのダメ出し。
電機系のエラーはアナログ人間にはほんとに疲れます。精神的な問題は精神的に解決する。
そんなわけで背油補給を池袋にて、ラーメン大かな?

サイズ小、きくらげトッピングのみ。野菜ましましとか危険な呪文は唱えない。
20150517DSC_0010.jpg
まだ多いや、パワーダウンしてる証拠です。

It is because I am busy because I am dented because I'm busy because I've been refreshing recently since I was busy because I was not able to investigate the causes of defects.
After completing the MTU, I was relieved, another engine failed.

Electrical system errors are really tiring for analog humans.
Mental problems are solved mentally.
So why is back oil supplementing in Ikebukuro, is it ramen big?
Size small, only for toppings. I will not cast vegetable or dangerous spells.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

意気消沈中

エンジンプログラミングをネットよりダウンロードし、VODIAに落とす。それをエンジンに上書きします。
VODIA

やってることはエンジン屋ではない。アナログの機械式燃料ポンプがいいですよ、別にコンピュータなんてなくたって、、、

28mmのコンビレンチをMACで買う、また借金が増えた。

元GPライダーK氏の言葉に 愚痴をこぼすなと書かれていましたが、
私は半人前&くさり気味のため、こぼす。
明日は進展があるか、無いとこまりますが。

Download engine programming from the net and drop it to VODIA. I overwrite it on the engine.
What you are doing is not an engine shop. An analog mechanical fuel pump is good, there is no separate computer ,,,
I buy a 28mm combi wrench with MAC, and my debt has increased.
It was written that it does not complain about the word of former GP rider K. However,
I spill it for half a minute & because it is clingy.
Tomorrow there will be progress or nothing will come.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

お盆はいかがお過ごしでしょうか?

お盆はトラブルシュートの確認も兼ねて、2隻のボートに泊まりでのさせてもらいました。片方はやっと予想通りの答え(セオリー通りいかず、何回振り出しに戻ったか分からない)が出て一安心出来ました。
もう一隻はどうにも腑に落ちない電気通信エラーがインアクティブで残っていることがあり、私が乗り込んでいるときはエラーが出ませんでした(出たりでなかったりが一番困ります)。
あえて細かいことは申しませんが、電気コントロールでエンジンメーカー、クラッチメーカー、航海計器メーカーといろいろ調整するわけであります。CAN-BASケーブルでリンクしてくるので、必ずしもエンジンの問題でエラーが出てい居るわけではありません。またエラーに対して、コード番号は他の製品のこんな症状が影響しているなどと具体的に教えてくれるのでもありません。現場での接続結線などは私も他の業者さんも取り扱い説明書の指示に従わうわけでそれ以上のことはできません。問題があるならば、メーカーどおし協力して向かわなければ解決いたしません。
何故に愚痴をこぼしているかとゆうと、情報が少なくまた一方通行が多いからであります。
うちは悪くないっていって、逃げるのであれば簡単ですが、それが販売する側の対応なのでしょうか?
間に挟まれ腑に落ちないながらも、こちらにも問題があるのではと動いております、
しかしながらあまり協力が得られないのであれば、どのような製品にて社外の何を取付たらこんな不具合が出ますとゆうことを私もオープンにしていこうと考えております。なんでもかんでもエンジンコントロールのせいにされるのは
エンジン屋として納得できませんので!


The Bon festival also confirmed the troubleshooting and stayed at two boats. One barely finally got an answer as expected (it did not go through as theory and I did not know how many times I returned to launch).

Another one was ineffective telecommunication error which does not fall in any way, and when I was getting in there was no error (it is the most troubling that I was not out).
I will not say anything fine, but I will adjust variously with engine manufacturers, clutch makers and navigation instrument makers with electric control. Because it links with CAN - BAS cable, it does not necessarily mean that there are errors due to engine problems.
Moreover, it does not teach specifically that the code number is influenced by such a symptom of another product, etc. for an error.
I can not do anything beyond that I will follow the instructions of the instructions handled by me and other vendors in the field connection connection etc.
If there is a problem, we will not resolve unless you cooperate with the manufacturer.
Because why they are complaining about bitches, there are few information and there is a lot of one way traffic.
It is easy if we say that we are not bad, if it escapes, is it the correspondence of the selling side?
Although it is caught between me and it does not make sense to me, even if there is a problem also here, I am moving with,
However, if cooperation can not be obtained much, what kind of product should be installed outside the company We think that I will open up that such trouble will come out.
Everything is blamed for engine control
Because it can not be convinced as an engine shop!

人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

お盆前のいそがしい時期です。

本日は2本勝負。まずはMTUの燃料系の確認のための始動テスト、とりあえず無事終了
ちなみに
HP-FUEL-LINE,MTU12V2000M90
燃料の高圧パイプ、一応消耗品だと考えてください。
段付きは交換してます。時間管理でも交換指定あります。

勝負2本目、VOLVO-PENTA-IPS1200トリプルの燃料エア抜き中
IPS1200
20150518P5665_20130801203307a08.jpg
このあと始動テスト、明日陸上にて試運転してみます。

※先日の恒例下田強化合宿にて帰りに買った金目鯛の煮つけ。お土産に渡したらその場で出してくれたので、いっしょに喰いました。パックの出来た物でも十分うまい。終わりよければすべてよし?
20150518P5651.jpg

Today I won two games. First of all, the startup test for checking the fuel system of the MTU, safely finished for the time being
Incidentally, please think that it is a high pressure pipe of fuel, once it is a consumable item.
I changed the step. There is exchange designation also in time management.

Second match, IPS 1200 Triple fuel bleeding
After that, I will try trial test, tomorrow athletics.
※ The other day boil it bought back at the Shimoda Strengthening Camp.
I gave it to the souvenir and put it out on the spot so we ate together. Even things packed are good enough. If you can not stop it, why not?


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENTA-IPS1200

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
07 | 2013/08 | 09
- - - - 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ