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部品違いで?OH出来ず

XJR1300のフロントブレーキの握り具合が芳しくない。レバーの奥の方で、グニグニするので部品をとってOHするつもりだった、、
YAMAHA XJR1300
車検証上での部品番号は 5DM-W0041-50.一応DATA上では間違っていなのだが、ピストンの径が小さい。
YAMAHA XJR1300
ゴムのSEALもなにもかもワンサイズ小さいので、組みつけをあきらめ元に戻します。
中古車なので、違うマスターシリンダーがついているのか?
1999年式の部品が 4ko-w0041-50とゆう番号で、2000年式以降は上記の部品に変わっている。径が違うかどうかまではDATA出てこないのでわからんが、試してみるしか方法がない、残念ながら本日は完敗です。
景気が良ければラジアルマスターにごそっと換えたいところではあるが、夢を見るのはあきらめます。

※最近FaceBookで、出会い系?のようなものが増え、全く知らない女の子から友達申請が着たりします。
会社での知り合いの友達になっていたので、一応承認してみたものの。
何のDATAもなく、プロフィールも何もなく限りなくあやしい。しまいにはすぐにアカウントなくなり、メールをくれと。
少し冷静に考えれば承認する前に解るのだが、写真につられるとは。スケベ心出すとロクなことがない。
Grip condition of Yamaha XJR 1300 front brake is not good. In the back of the lever, I gunnii so I took the parts and plan to do OH ,,

The part number on car verification is 5DM - W0041 - 50. Once on DATA it is wrong, but the diameter of the piston is small.

Since rubber SEAL is also one size small, I will give up assembly and return to original.
Because it is a used car, is there a different master cylinder attached?
Parts of the 1999 model are 4 ko - w 0041 - 50 and the number has changed to the above parts after the 2000 model. I do not know because the DATA does not come up to whether the diameter is different or not, but there is no way to try it, unfortunately today is completely defeated.
If the economy is good it is a place I want to change to radial master, but I will give up dreaming.

※ Recently FaceBook, dating? There are more things like that, and friends applications are wearing from girls who do not know at all.
Although I tried to approve it because I became a friend I knew at a company.
There is not any DATA, no profile and no limitation. Finally, the account is gone quickly, give me an email.
Thinking a little calmly, I understand it before accepting it, but that it is taken by photographs. There is nothing to be honest if you put out a heart.


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テーマ : ひとりごと
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tag : YAMAHA XJR1300

PUMPの交換作業

出入りのボートでは、エンジン以外の作業も頼まれます。これは造水機の1次PUMP.
ロックしているので、外したらメカシールのシャフト周辺が錆で完全に固着しておりました。
20150513P6090.jpg

PUMPの海水ラインは、キングストンバルブを閉めラインにも栓棒をして十分注意しながら進めます。
(つまらないことを何度も確認したりしていますが、些細なことから大きなトラブルになることもあるので、浮いているボートの海水ラインなどの作業は びびりー位でちょうどいい)

※なめてかかかったり、安請け合いするとロクなことにならない!

Work on other than the engine is also asked for in and out boat. This is the primary PUMP of the fresh water generator.
Because it is locked, when removing it, the periphery of the shaft of the mechanical seal was completely fixed by rust.

PUMP sea water line will advance with closing the Kingston valve and plugging the line with sufficient care.
(I have confirmed the trivial things over and over again, but because it is a trivial thing that can be a big trouble, the floating boat seawater line and other work is just right for chatter)

※ It will not be premature if you lick or make a confrontation!


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プロペラすり合わせと、キーの調整

プロペラのテーパーのすり合わせと、あたりの確認を行ってます。
20150513P6070.jpg
20150513P6059_20130921085055613.jpg

片手で持てる重さのペらなので、こんな台の上で作業していますが、50フィートクラスのペらだとすり合わせだけでも大変です。船体に付いた状態で、2人がかりですり合わせを行ったりします。
※そのためサイズにより工賃が異なってまいります。

ペらのボス部分にはまるKeyは、プロペラ側で調整しています。通常ははめあいがきつめでできてくるので、
地味に平やすりなどでけずっていきます。
※16のときに平やすりのかけ方を工業高校で習った当時、地味でつまらない作業だと思いました。今うるさい先生
(町工場の工場長と同じです)に言われたことがこんなところでやくに立つとは。

I am going to tie the taper of the propeller and confirm the perimeter.

It's a heavy weight that you can hold with one hand, so I am working on this platform, but it's tough to just make a match with a 50 ft class propeller.
In the state of being attached to the hull, we will do a balancing with two people.
* Because of that size, the wage is different.

The Key fitted to the boss part of the propeller is adjusted by the propeller side.
Normally, the fitting is made tight, so I will naturally flatten it with a flat file and so on.
* When I learned how to apply a flat file at an industrial high school when I was 16, I thought it was a plain and boring task. Now a noisy teacher
(It is the same as the factory manager of the town factory) that what he told me to stand in this place.


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YANMAR6CXS-GT、定期メンテナンス

YANMAR-6CXAS-GTにて定期部品交換と点検を行っています。
交換メニューは、エンジンオイル、LOx3、FOx3,ZINKx12,AIR-FELTER,インぺラー、V-BELTなど。
YANMAR-6CXAS-GT

インぺラーは転ばぬ先の杖ではありませんが、まだ使える位で交換したほうが無難。
特にこのエンジン搭載のボートは機関室がかなり狭いので、海上での作業は簡単ではなく絶対に避けたい。

オイルも、あまり運転されていなくても、前回交換から半年以上たっているので交換した。
LOやFO、ベルトの交換など狭い機関室では、段取り良くいかないと一度奥まで入ったら出てくるのも大変です。
横山と二人で手分けして、進めております。
YANMAR-6CXAS-GT

エンジンジンクはすべて交換中。インタークーラーの中はスケールがついているのが見えます。
海水系統のインタークーラーや熱交換器は2年に一度くらいは分解清掃しておきたい。

その他の点検項目は、エンジンマウント増し締め、キングストンバルブの開閉、バッテリー電圧や液の量&比重、ターボのガタ等。最低限の部分の点検です。
作動チェツクなどやり出したら幾らでも見るところはあります。当社では消耗部品交換時にエンジン関係と走行に必要な部分をサービスにて点検しています(ステアリング関係、コントロール関係、なども)

Periodic parts replacement and inspection are carried out at YANMAR-6CXAS-GT.
Replacement menus include engine oil, LOx 3, FOx 3, ZINK x 12, AIR-FELTER, impeller, V-BELT etc.

Impeller is not a must-do recipe but it is better to replace it in a position that you can still use.
Especially in the boat equipped with this engine the engine room is quite narrow, so it is not easy to work on the sea and I absolutely want to avoid it.

Even if the oil is not being operated much, I replaced it because it has been more than half a year since the last change.
In the narrow engine room such as exchange of LO, FO, belt, it is hard to come out once you enter the depth once it does not settle well.
We are working with Yokoyama and two people.

All engine zinc is being replaced. You can see the inside of the intercooler has a scale.
I would like to disassemble and clean intercoolers and heat exchangers of seawater system about once every two years.
Other inspection items include additional mounting of engine mount, opening / closing of Kingston valve, battery voltage and liquid volume & specific gravity, turbo backlash etc. It is the inspection of the minimum part.
There are places to see even if you pull out the operation check etc. We are inspecting engine parts and necessary parts for service when replacing expendable parts by service (steering relation, control relation, etc as well)


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tag : YANMAR-6CXAS-GT

出張点検作業

MTU12VのAIR-FELTERを外して、燃料のエア抜き中。
MTU12V2000M90

こちらはIPS1200の純正海水フィルターを清掃中。
ボールバルブが当たり前のようにしまるからできる簡単な作業。それでも今年はよそで船が沈んだ話が多いので、日々の点検は重要。
MTU12V2000M90

Removing AIR - FELTER of MTU 12V, bleeding fuel.
This is cleaning the genuine seawater filter of IPS 1200.
Easy work that can be done as ball valves are closed as usual. Still, because there are many stories that the ship sank in this year, checking every day is important.


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お通夜

姉の旦那さんのお父さん、要は親戚のお通夜に行ってきました。自分の親父が死んだときに、自分と仲の悪い姉の旦那さんは、私とあまり面識もないのに御香典を持って葬式に来てくれた。自分の女房の親父だから普通かもしれないが、
当時の姉との関係を考えると、大変申しわけないほどの香典をその時頂いたのを覚えています。
それ以来私も姉や姉の子供との関係が変わりました。
結婚式も葬式も気持ちの問題であるのは重々承知ですが、義理ごとに筋を通すのも大変です。
親父の七回忌はやらないと親戚に話すと母はいい、(実際には内うちでおこないます)年取った親父の兄弟を遠くから来てもらうのは悪いし、もう年齢的にもいろいろときついだろうとのかんがえらしい。


ちなみに葬式行くのに、ロールバーの入った泥だらけの車しかないのでは世間的にはダメなのでしょう。
そんな車すら現在は動かないので、今日は会社のバンをお借りしました。ありがとうございます。

やはり呼ばれるなら、結婚式とかの祝い事がいいですね。
今年はそれでもお客さんに進水式等に呼んでいただいたりしているので、明るい良い縁もあると思っております。
自分が死んだときに、若いお姉さんたちに知らせを送るシステムを検討しております。
知らせても来てくれなきゃ意味ないんですけど。

My sister 's husband' s father, in essence, I went to the relatives' wake-up night. When my father died, my husband, a bad sister with me, came to the funeral with a spirit of not having much knowledge of me. It may be normal because it is the father of my wife,
Given the relationship with my older sister at that time, I remember receiving a very impressive incense at that time.
Since then I have also changed my relationship with my older sister and older sister's children.
It is seriously conscious that both the wedding ceremony and the funeral are problems of feelings, but it is also hard to pass through each line of law.
My mother is nice to talk to my relatives if I do not do the father 's seventh anniversary, (Mother is done in reality) It is bad to have my older brothers of my father come from far away, and it is already awfully age - old It seems that it is supposed to be.


By the way, if you go to a funeral, there will only be muddy cars with rolling bars and it will not be outraged by the public.
Even such a car does not work now, so I borrowed a company van today. Thank you very much.

If you call again, you should like weddings and other celebrations.
Even so, this year we still have customers calling for a launch ceremony etc. We think that there is also a good good relationship.
I am considering a system to inform you of young older sisters when I die.
Even if you let me know, it does not make sense if you do not come.


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XJR1300,リヤブレーキパッド交換

私のXJR1300は製造2000年度のBC-RP03J. 自分のは意外と知らないもんで、リヤのパッドをカタログで探しても形状の絵が信用できなかったので、現物を持って量販店へ。
YAMAHA-XJR1300

新品の安い奴を購入。ちなみにさっさと換ればよかったリヤパッドはこんな感じ↓
YAMAHA-XJR1300
次回はディスクもなくなく交換になりそうでつらい。以前よりもリヤをかける割合が増えて、まだ行けるだろうとたかをくくっていたらこんなになってしまった。やばい音がしたときはすでに終わっていました。
YAMAHA-XJR1300
この型のフロントブレーキキャリパーがフロントについていればよかったのにといつも思う。
フロントのブレンボのパッドがすでに手に入りずらいので、交換時どうするかいまから頭が痛い。
今年は通勤で使う頻度が増えているので、チェーン一式もタイヤも年内交換しないと走れそうもない。
チェーン一式で4万超え、タイヤ前後で約5万。ともに楽しむ乗り物ではしょうがないとはいえ今年はかなりつらい。
2年間の維持費+車検代+ガス代を走行距離で割ると、1キロ当たりの走行コストが36円/Kmだった。
1日の通勤で、ガス代込み3180円かかる計算。乗れば乗れほど安くはならない、、、

My XJR 1300 was manufactured BC-RP 03J in 2000. I did not know it unexpectedly, so I could not trust the picture of the shape even if looking for the rear pad in the catalog, so I went to a mass merchandising store with the actual thing.
Purchase a brand new cheap one. By the way it should have changed quickly The rear pad looks something like this
Next time I do not have a disk and it seems like a replacement. It became like this if I increased the rate to apply rearing than before and I had already envisaged that I could go still. It was already over when a crisp sound was heard.

I always think that this type of front brake caliper should have been on the front.
The Brembo pad on the front has already gotten difficult to obtain, so my head hurts from now on.
As this year's frequency of commuting is increasing, it is unlikely that we can run without having to change the chain and the tires all year round.
Over 40,000 in a chain, about 50,000 before and after the tire. Although it can not be helped in vehicles that both enjoy it, it is quite difficult this year.
Dividing the maintenance cost for 2 years + vehicle inspection number + gas cost by mileage, the running cost per kilometer was 36 yen / Km.
Calculating it takes 3180 yen for gas substitution in one day commute. If you ride it will not be as cheap as get on ,,,


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tag : YAMAHA XJR1300

プロペラシャフト曲がり測定

20/100mm以上の曲がりで、要修理と判断しておりますが、実際は15/100mm以上で修正をかける場合が多いです。測定できる太さと長さには限度があり、当社ではおおむね取り扱う船のサイズ(70FTクラスのプロペラシャフト)まで。それ以上は冶具や測定環境等諸事情により取り扱っていません。

Although it is determined to be repaired by 20/100 mm bending or more, in reality it is often the case to correct at 15/100 mm or more. There is a limit to the thickness and length that can be measured, and at our company it is up to the size of the vessel to be handled (70FT class propeller shaft). It is not dealt with due to various circumstances such as jigs and measurement environment beyond that.

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いろいろ壊れる月もある

私物のガラ携が雨でいつのまにか水没し、使用不能になったので仕方なく新しいガラ携にしました。
料金プランの説明は種類が多すぎて、さっぱり?です。これがソフトバンクの作戦かとマイナス思考で考える。

ディープソケットの17mm、ショートの13mm、7mmの1/4ソケットと不良発生したので、買い直しました。
工具に名前書いても、戻ってきた試しなし。
20150516P5907.jpg
仕事用のセイコーのダイバーズウォッチもベルトが切れて、使えなくなりました。
20150516GP5908.jpg
本体は丈夫で気に入っているが、ゴムのベルトは定期的に切れる。(エンジン整備用でないのは分かっておりますが)
仕事でハンマーなどをつかうと、しょぼいアナログ時計は必ず壊れるのでセイコーをつかってますが、なにかお勧めがあるのでしょうか?
ちなみにG-SHOCKは過去に5個買いましたが、内部が曇るものx1個でその後盗難。置き忘れて無くしたもの1個。液晶がダメになったもの1個でいい思い出無し。
裏ぶたがスクリューバックの潜水用防水のG-SHOCKは予算合わず仕事用での購入は中止、何より仕事用はアナログがべんりかと。
My personal cell phone was submerged in the rain and it became unusable, so I decided to make it new.
There are too many kinds of explanation of the rate plan, is it? is.
I think this is a strategy of Softbank and minus thinking.

I bought it again because 17 mm of deep socket, 13 mm of short, 1/4 socket of 7 mm and defect occurred.
Even if I write the name on the tool, I have not tried it back.

The Seiko diver 's watch for work also broke the belt and it became useless.
The main body is strong and I like it, but rubber belts cut off on a regular basis. (I know that it is not for engine maintenance)
When I use a hammer etc at work, I use Seiko because the shabby analog watch necessarily breaks, but is there any recommendation?
By the way G - SHOCK has bought five in the past, but the inside is cloudy x 1 and it is stolen later. One thing lost and missing. There is not a good memory with 1 thing where the liquid crystal became useless.
G-SHOCK on the back of the screwdriver for waterproofing for screw back is not budgetary and purchase at work is canceled, and what is better for analog work than anything?


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tag : SEIKO-ダイバープロフェッショナル

アーネーソンサーフェースドライブ、油圧シリンダー交換

Arneson Surface Drives のトリムシリンダーを交換しております。
リンクは3箇所、あとは油圧ホースとメーターケーブルを外すだけ。
20150517P5804.jpg
格別難しい作業ではないが、重いのとドライブ其の他がついているので 結構時間がかかります。
20150517P5808.jpg
油圧配管は2本、固定はボルト4本。フォークと人海戦術で交換。
アーネーソンサーフェースドライブ
あとはエア抜きし、TEST。取付面のシール材は昔はハマタイトとゆう商品を使っていたが、現在は生産中止になっているので別の物を使っています。以前のハマタイトほど早く硬化しないので、時間をおき後日固まってから下架し本格的に走行試験します。

Arneson Surface Drives trim cylinders are being exchanged.
Just link 3 points, then just disconnect the hydraulic hose and meter cable.
Although it is not an extremely difficult task, it is quite time consuming because it is heavy and the drive and others are attached.
Two hydraulic piping, four bolts fixing. Exchange with fork and human tactic tactics.

After that bleed air, TEST. In the past, the sealing material of the mounting surface used Hamatite and Yu products, but now we are using another thing because it is discontinued. Since it does not harden as quickly as the previous Hamatite, after a certain time has passed, it solidifies and then runs downwardly and then runs in full swing.

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tag : ARNESON-SURFACE-DRIVES

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

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