FC2ブログ

CUMMINS QSC-8.3 マリンディーゼルエンジン

CUMMINSQSC8.3マリンディーゼルエンジン等の点検作業。
主機のカミンズエンジンはコモンレールエンジンの600HP/3000RPM。
CUMMINS-QSC8.3
エアクリーナーを外して、ターボチャージャーのインテーク側からシャフトのがたをチェック中(簡易ではありますが、不良判断材料にはなります)。
エンジン整備とともに、いつもの船体側の点検も最低限の項目は潰していきます。キングストンバルブは閉まりますか?
20150507P8015.jpg

閉まらない物が多いのです、、、

ステアリングの油圧シリンダーユニットもオイル漏れやがた緩みなどを点検。ホースも消耗品です。
20150507P8016.jpg
バッテリーはジェルタイプの為、電圧測定だけでは良否が判断できません。このあと専用のテスターを使い現状を把握します。
ブルートップバッテリー
CUMMINS QSC 8.3 Inspection work of marine diesel engines and others.
The main machine's Cummins engine is 600 HP / 3000 RPM of common rail engine.

Removing the air cleaner, checking the rattling of the shaft from the intake side of the turbo charger (Although it is simple, it becomes a judgment material for failure).

Along with engine maintenance, the usual hull side inspection also crushes the minimum items. Is the Kingston valve closed?
Many things do not close ...,,

Also check the hydraulic cylinder unit of the steering wheel for oil leakage and loose play. Hose is also expendable item.
Because the battery is a gel type, it can not judge whether good or bad is good only by measuring voltage. We will use the dedicated tester after this to grasp the current situation.

人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村




スポンサーサイト



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : CUMMINS QSC8.3 Quantum Engine Series

プロペラ交換、IPS3

IPS3ドライブ用のプロペラを交換。IPS3はIPS1200などに使用され、現行のシリーズの中では一番大きいIPSドライブユニットです。 
VOLVO-PENTA IPS1200  、 IPS-3
前は3枚、後ろ4枚の2重反転式。ドライブ自体がラダーにもなり、プロペラの推力を直接受けなおかつドライブ自体が左右に動くので舵ききもいい。出力効率もよく燃費もいい。マイナス面はしいて言えば一般的なエンジン&減速機とシャフトの組み合わせよりIPSシステムの方が高価なことくらいでしょうか。しかしジョイステックやその他オプションの充実もあり新造船では一考の価値あり。何より高効率なシステムによるスピードと燃費のバランスはシャフト船よりかなり優れている。
デモ艇がないのが残念ですが、乗せてもらえる機会があったらぜひ体験してください。
DPSシステム、ジョイステックの操作性、燃費の良いエンジン、カタログを見るよりオーナーの話の方が説得力があるでしょう。
Exchange propeller for IPS 3 drive. IPS 3 is used for IPS 1200 and others and is the largest IPS drive unit in the current series. In the case of

It is a double inverted formula of three before and four behind. The drive itself is also a ladder, the thrust of the propeller is directly received and the drive itself moves right and left, so the rudder is also nice.
It has good output efficiency and good fuel economy.
On the downside, is IPS system more expensive than general engine & transmission and shaft combination?
However, due to the enhancement of Joyce Tech and other options, it is worth considering in new shipbuilding.
The balance between speed and fuel economy by a system with higher efficiency is considerably superior to shaft ship.
The owner's story would be more persuasive than looking at the DPS system, joystick operability, fuel efficient engines, catalogs.



人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENTA-IPS1200 IPS3ドライブ

MAN-D2842LE406, 不良点検

引きつづき、MAN-D2842LE406を点検整備しています。今回は清水ラインの圧力テストにて、不良が発見された為急遽清水系統の不良洗い出しとO-RINGなどの耐久消耗部品を交換中。(↓こちらは問題なし)MAN-D2842LE406


圧力漏れのある方は、微量の為怪しいところを開放するとともに、同様のSEAL類を予防整備。ターボのエキゾーストハウジング及びディフューザー、エキゾーストマニホールドエルボー、エキゾーストマニホールドなど清水冷却の部品を圧力テスト。
エキマニは目視のみ。とりあえず接続面SEALがいまいちで、内部に最近のあたらしい漏れによる錆あとなどが出てきた。
明日熱交換器も一応開けて確認する予定。

Continuing, we are inspecting and servicing MAN - D 2842LE 406.
In this time, due to the pressure test of the coolant line, since defects were discovered, inspection and replacement of expendable parts such as O - RING were carried out. (↓ This is no problem)

People with pressure leakage open up suspicious places for a small amount and prevent and maintain similar SEALs.
Turbo's exhaust housing and diffuser, exhaust manifold elbow, exhaust manifold etc. Pressure test of parts with cool water cooling.
Exhaust manifold is visible only. In the meantime, the connection surface SEAL is not so good, and rust marks due to recent new leaks came out inside.
Tomorrow we will open the heat exchanger once and confirm it.

MAN-D2842LE406



人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MAN-D2842LE406

MAN-D2842LE406,定期整備

MAN-D2842LE406の消耗部品交換作業と定期点検中。  エンジンOILは船内のポンプで抜きとっています。
この搭載エンジンはOIL-PANが浅いのでOIL量は比較的少ない。同じ位の出力でもMTUなどかなり入るので、それに比べると半分です。作業は始まったばかり。
MAN-D2842LE406
Engine specific data
D2842LE406
Four-stroke,Diesel V90° Bore/stroke 128/142mm  21931CC  1200HP/2300RPM

昔はすげー出力だと思ってたんですが、最近はとんでもないのが沢山あるのであまり驚かなくなりました。

Consumable parts replacement work and periodic inspection of MAN - D 2842 LE 406. In the case of
The engine OIL is pulled out with a pump inside the ship.
OIL amount is relatively small because this OIL-PAN is shallow.
Even with the same output power, the amount of oil is large, such as MTU, it is half compared to it.
Work has just begun.

Engine specific data
D2842LE406
Four-stroke, Diesel V 90 ° Bore / stroke 128/142 mm 21931 CC 1200 HP / 2300 RPM

I thought that it was a big output in the past, but recently I have not had much surprises because there are so many things that are outrageous.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MAN-D2842LE406

EVC-D エラー対応 (D13-BG)

EVC-DのVOLVO-PENTA D13B-Gにて、ジョイステックの不良が出ていたため、試行錯誤の末ジョイステック本体を交換した。
現在エラーは出ていないが、プログラムのマッチングの問題でもエラーが発生したりするので、情報をまとめて不良部分にたどり着くのに苦戦しました。
20150507P2675.jpg
コンピューターのグレードは毎年進化変更され、この部品は該当エンジンを販売した時のD仕様ではなく、今後出てくるE仕様に対応している。そのため右上のジョイステックドライブなるオートパイロットとの連動[VOLVO純正オーパイに限る]するボタンもあります。装着したエンジンではそのオプションもなく、オーパイも他社製なので使いません。
VOLVO-PENTA IPS1200(D13)
この診断機である端末PDAもすでに旧式となり、現在はノートパソコンとロムを使用したタイプになってきています。
CAT-ETやMTUやMANなどの診断機でみるタイプ。我社も新規導入しないかな?

現在VOLVOでは新たなオプションとして、Interceptor System(トリムタブがコンピュータ制御されるもの、詳細は後日)やグラスコクピットと呼ばれる大型の液晶ディスプレイもでています。 
In the EVC - D 's VOLVO - PENTA D 13 B - G, since the defect of the joystick appeared, I exchanged the joystick body after trial and error. Although no error has been issued at the moment, errors may occur even in the problem of program matching, so we struggled to collect the information together and arrive at the defective part.

The grades of computers evolve every year, and this part corresponds to the E specification that comes up in the future, not the D specification when selling the corresponding engine. Therefore, in conjunction with the auto pilot which is a joystick drive in the upper right, there is also a button to be limited to [VOLVO genuine au Pai]. With the installed engine, there is no option and owl is not used because it is made by another company.
This terminal PDA, which is a diagnostic machine, has already become outdated, and it is now becoming a type using a laptop computer and ROM. Type seen in diagnostic machines such as CAT-ET, MTU and MAN. Will we also introduce new?
Currently in VOLVO, as a new option, there is also a large liquid crystal display called Interceptor System (trim tab is computer controlled, details later) or glass cockpit.

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENTA-IPS1200

MTU16V2000CR,点検作業

定期整備とは別に、点検作業があります。定期管理艇では清掃などのほかに、保守点検も行います。
いつでも乗れるようにするとゆうことは、いつでも手が入っているとゆうことです。
MTU16V2000CR

メーターはMTUの物ですが、ボートメーカーの製造過程で液晶にロゴが入ったディスプレイに。MANなどでもパーシングとロゴの入ったカラ―ディスプレイがあります。 VOLVOからもグラスコクピットと呼ばれる液晶パネルがでるようで、どんどんと多機能液晶メーターの時代に。
MTU16V2000CR

進化するスピードに勉強が追いつくか?理解できるか?こちらにはお構いなしに状況は進んでいくので、かかわらなければどんどんおいていかれます。
Apart from regular maintenance, there is inspection work. In regular maintenance boats, in addition to cleaning, we also perform maintenance inspections.
Whenever you like to be able to ride, it is time to say that you have a hand.

The meter is a thing of the MTU, but to the display which the logo included in the liquid crystal in the manufacturing process of the boat maker. There are color display with parsing and a logo also in MAN etc. VOLVO seems to have a liquid crystal panel called glass cockpit, in the era of multifunctional liquid crystal meters steadily.
Does studying catch up with evolving speed? Can you understand? As the situation goes on without consideration here, if it does not concern it can be followed more and more.



人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MTU16V2000CR

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
05 | 2014/06 | 07
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 - - - - -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ