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ヤマハ船外機 F300 [エバーグレース]

YAMAHA F300Bの据え付けも終わり油脂類の調整とバッテリーなどを動く状態にしました。
メーターはカラーの液晶メーターです。
YAMAHA-F300
検査が終わって、走る日が待ちどうしいです。
After installing YAMAHA F300B, we adjusted the grease and battery, etc.
The meter is a color liquid crystal meter.
I will wait for the running day after the exam is over.


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tag : YAMAHA

MAN-D2840LE403, 燃料高圧パイプの交換

MAN-D2840LE403にて燃料高圧パイプを交換しているところ。 デリバリーパイプは耐久消耗部品として、時間管理しておいた方が安心です。 MTU-2000シリーズなどではHP-FUEL-LINEは3000時間で交換することになっております。
MAN-D2840LE403

其の他バートラムやハトラスなどの舶来艇でよくつかわれている、アエロクイップのブルーの燃料ホース(FC-234シリーズ)
も、定期的に目視点検してください。 ひび割れて内部のスチール部分の錆などが出ているホースは要注意です。
おおよそ10年位使われている物は、交換したほうが無難です。
I am exchanging the fuel high pressure pipe at MAN - D 2840LE 403. Delivery pipes are more reliable as durable consumable parts, keeping time management. In the MTU - 2000 series etc, HP - FUEL - LINE is supposed to be replaced at 3000 hours.

Blue fuel hose (FC - 234 series) which is frequently used in other vessels such as Bertram and Hatlas,
Also, visually check regularly. The hose which cracked and the rust of the inside of the steel part has come out is cautious.
It is safe to exchange things that are used for about 10 years.

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tag : MAN-D2840LE403

YAMAHA F300B 船外機がきた

新艇搭載用のYAMAHA F300Bがきました。
ヤマハF300
カウルを外したところ。 でかい船外機は苦手です、、、
ヤマハF300
触ってはいけない感じです、、、

YAMAHA F300BET
4ストロークV型6気筒 ボアストローク 96x96mm 排気量4169CC
圧縮比 10.3 出力 220.6KW/5500RPM
だそうです。

ガソリンエンジンで、V型の電子制御で、ツインカムでTCI,,,
ディーゼルだけにしたい、、、

YAMAHA F 300 B for new boat installation came.
I removed the cowl. I am not good at big outboard motors ,,,
I feel like I can not touch it ,,,


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またリヤブレーキパッドの交換

なんかこのバイク、リヤパッドの交換しか最近していない気がします。ちょこちょことブレーキエア抜きしたり、キャリパーピストン清掃したりはしていますが、現状維持はつまんないなあ。
オイルクーラー換えたり、スタックファンネル付けたりできればいいんですが、予算がないんです。
ヤマハXJR1300

ピストン清掃してから、ツール使って押しこんでます。パッドはデイトナの安い奴。今タイヤが特売だったミシュランのパイロットなんちゃら?[名前忘れた]がついていますが、以前のBSより自分にはいい感じ、また特売ないかなあ。

来年は純正モノブロックフロントキャリパーの取付を真剣に考えなくては、もう後がないようです。
エンジンもワイドオープンで煙を少し吐くようになりました、、、 
まあ10年乗ってれば、開けるべきでしょう、たぶん。 仕事で入ってくる10年以上経過したディーゼルエンジンは、時間があまり進んでいなくても、それなりに要交換パーツがでるもんなあ。それと同じですよ、バイクも。
実際は一昨年車のエンジンがブッ壊れて、一気に予算がきつくなったので、ここはひとつ延命ケミカル類でもぶちこむかな(だめだろう、たぶん。でもすがりたい)
I feel that I have only recently replaced this bike and rear pad. We are doing a chokokko and brake air removal, cleaning the caliper piston, but I'm sorry to keep the current situation.
I hope I can change the oil cooler or attach the stack funnel, but I do not have the budget.

After cleaning the piston, I pushed it with a tool. The pad is cheap on Daytona. Is the pilot of the Michelin where the tire was bargain now? [I forgot the name] is attached, I feel better for myself than the previous BS, I wonder if it sells special.

Next year I have to think seriously about the installation of a genuine monoblock front caliper, it seems that there is no longer any more.
The engine started to spew a little bit of smoke, wide open ,,,
Probably it should be possible to open it if it is riding for 10 years, probably. Even though the time has not progressed much, the diesel engine that has been in work for more than 10 years passed, there are exchanging parts as it is. It's the same, bike too.
Actually the engine of the car broke down two years ago, the budget became tight at a stretch, so here is one thing to lump prolonged chemicals I wonder (maybe, but I want to sink)

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tag : YAMAHA XJR1300

VOLVO-PENTA IPS600

VOLVO-PENTA-IPS600にて、VODIA使用しエラー点検の図。
VOLVO-PENTA IPS600(D6-435)
必ずしも発生したエラー=故障(部品不具合、ネットワークエラー)ではありませんが、連絡を受けた時の状況とエンジンに残ったエラーDATAなどを照らし合わして確認していきます。 ヒューマンエラーも多々あるので、早合点せずに機械的なところも含め検討しています(何が原因で、エラーコードや不具合が発生したか?)

コンピュータが直してくれるわけではありませんので、、、
VOLVO - PENTA IPS 600, VODIA use error checking figure.

Although it is not necessarily an error = breakdown (parts trouble, network error), it checks by checking the situation at the time of contact and the error DATA etc. remaining in the engine. Because there are many human errors, we are considering including mechanical points without early point (What caused the error code or malfunction?)

Because the computer does not fix it ,,,,

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ZFマイクロコマンダーの設定

MAN-D2842LE406マリンディーゼルエンジンに使われているZF減速機のコントロールについて。
該当ボートはパームビーチレバーを使用しており、シングルレバーモードが存在するのですが、ボタンを押してもそのモードにはいれないとのことで、確認調整しました。
ZFマイクロコマンダー
確認時はシングレバーモードが作動しない設定だったので、使えるように設定変更し試運転で完了。
資料が少なく外注に出すことも多いZF関連ではありますが、やれることは社内で潰します。

シングルレバーで扱船中。

MAN - D 2842LE 406 About the control of the ZF speed reducer used for the marine diesel engine.
The boat used the Palm Beach lever and there is a single lever mode, but I checked that it was not possible to enter that mode even by pushing the button.
Since it was a setting that the singing lever mode does not operate at the time of confirmation, it is changed by setting so that it can be used, and it is completed by trial operation.
Although there are few documents and there are many ZF related in many cases, I will crush the things that can be done inside the company.

We are dealing with a single lever.
ZFマイクロコマンダー


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プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

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