FC2ブログ

減速機のぬきだし作業、、、

出張にて減速機の抜き出し作業。 予想より重く、あとで測ったら100kあった、、、
MG

上げるまでは道具を使えますが、デッキから外へ、桟橋から台車までは人力です。
3人での予定だったが、どうしても2人になって泣きごと言ってます。
今週はインタークーラーやら熱交換器やらがつづいて、毎日ウエイトリフティング状態。そんなわけで本日のデッドリフトは100kgf。 背中と首と腰がいたい。つらいのでこれからモヒート的な特効薬を注入しに行きます。
Pull out the reducer by business trip. It was heavier than expected, and it was 100 k when we measured it later.

You can use the tools until you raise it, but from the deck to the outside, from the pier to the trolley it is human power.
Though it was planned for three people, I will be crying for two reasons.
This week inter coolers and heat exchangers and so on continued, weight lifting state every day. That's why today's deadlift is 100 kgf. I want to have my back, neck and hips. I am going to inject a mojito magic bullet in the future.
スポンサーサイト



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENTA

熱交換器整備 MAN-D2842LE433

2年に一度開放して清掃出来れば一番安心である熱交換器。諸事情含め、今回は4年ぶりの開放です。
大変高価な部品の為、コアや本体にあばたなどあればできるだけ修理します。
MAN-D2842LE433

冷却水の管理などもしっかり行われていた為、思っているよりは汚れていませんでした。 MAN-D2842LE433にて。
MAN-D2842LE433
MAN-D2842LE433
A heat exchanger that is most reliable if it can be opened and cleaned once every two years. Including various circumstances, this time is the opening for the first time in 4 years.
Because it is a very expensive part, repair as much as possible if there are pocks etc in core or main body.
Management of cooling water etc was well done, so it was not dirtier than I thought. At MAN-D2842LE433


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MAN-D2842LE433

減速機研修報告

3日間大宮の方へ研修に行ってきました。本来は加茂の方にて、高速エンジン用の減速機の講習を受けたかったのですが、いろいろありまして、私は大型を扱っている方におじゃましています。
NICO

摩擦板とスチールプレートを組み込んだクラッチ。私がいつも目にする、このような小さいものはこの工場にはあまりない、、、
NICO
摩擦板の枚数が多く、私が知っているクラッチとは少々構造が異なる大型のもの。
NICO

タグボート用のクラッチで、入力軸が2個、出力軸は1個。プロペラが向きを変えられる為、前進後進の切り替え機構はない。 写真の物はモーターを併用することで、微低速はモーターを使用、其の他はエンジンを使用などと切り替えができるそうです。またエンジン使用時はモーターで逆に発電ができるそうで、いわゆるハイブリッドです。
NICO
イカ釣り漁船用の減速機だそうで、わかりにくいですが非常にでかいです。 この工場ではそこらじゅうで刃あたり調整とか、人の手による調整作業を若い従業員とベテランとのチームが図面をにらみながら行っています(大手減速機メーカーだから当たり前ですが) 職人の集団なわけです。
I went to Omiya for training for 3 days.
Originally I wanted to take a course of transmission for high speed engines at the Kamo factory, but I am obstructing those who deal with large sizes with various circumstances.
A clutch incorporating a friction plate and a steel plate. There is not much in this factory such small things I always see ,,,,

The number of friction plates is large, and it is a large type with a slightly different structure from the clutch I know.

It is a clutch for tug boat, with 2 input shafts and 1 output shaft. Since the propeller can change its direction, there is no switching mechanism for advancing and reversing. The thing in the photograph seems to be able to switch between using a motor together, using a motor at a very low speed, using an engine etc others. Moreover, when using the engine, it seems that electricity can be generated by the motor in reverse, it is a so-called hybrid.

It seems to be a reduction gear for fishing boat fishing boats, it is hard to understand, but it is very big. In this factory, teams of young employees and experienced workers are working with adjustments per blade and adjustments by hand while looking at drawings (because it is a major transmission manufacturer, it is natural) but this is a group of craftsmen.

人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : NICO

MAN-D2842LE433,定期整備 その2

The incidental work related to an engine is also one of the important check items.
The battery is checking the quantity of specific gravity or liquid, the state of voltage, etc. periodically.
The dry battery and the gell battery are investigated with the tester for exclusive use.
MAN-D2842LE433
MAN-D2842LE433
MAN-D2842LE433
MAN-D2842LE433 1140KW/2300RPM


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村




テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MAN-D2842LE433

MAN-D2842LE433,定期整備

It is doing the regular maintenance of marine diesel engine.
Replacement parts, engine OIL, transmission OIL, oil filter x6, such as fuel filter x8.
Inspection items, V-BELT, seawater pump, engine mount, cooling water, its other.
Cleaning items, such as the primary fuel filter and the secondary fuel filter.
MAN-D2842LE433
MAN-D2842LE433
MAN-D2842LE433
MAN-D2842LE433


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村




テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MAN-D2842LE433

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
10 | 2014/11 | 12
- - - - - - 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 - - - - - -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ