FC2ブログ

日本酒いただきました

DSC_0184.jpg
GMのヘッドが重くて、今日は腰とひざが異常にいたい。景気直しにもらいものの福島の日本酒、おいしく頂きました!

近所の桜も咲きました、今週はどっかで花見敢行です。
The engine head of Detroit Diesel is heavy, and today the hips and knee abnormally hurts.
Fukushima sake that I got for economic recovery, it was delicious!

The cherry blossoms in the neighborhood also bloomed, this week is a cherry blossom viewing somewhere.
DSC_0183.jpg


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

スポンサーサイト



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

YANMAR-6CX-GTA,熱交換器関係整備Vol1

YANMAR-6CX-GTA
海水インタークーラー取り外しの為、周辺パーツ屋カバーを外してます。

IMGP9050.jpg
本体をASSYで船外へ。

YANMAR-6CX-GTA
分解直後
ヤンマー6CX-GTA

ヤンマー6CX-GTA
カバー清掃の途中です。喰われていれば最悪交換になります。高いので清掃やジンク交換をまめに行い交換になることは避けたい。

ヤンマー6CX-GTA
コア清掃後。 ボルトは予定通り何本か折れました。とるの大変です、、、

ヤンマー6CX-GTA
MT-OIL-COOLER,清掃前
YANMAR-6CX-GTAにて作業中。 同エンジンのインタークーラーを清掃するのに脱着復旧と清掃で見積を出しています。
以前に船内で出来るのでもっと安くやる業者さんがいると言われたことがありますが、はやかぜなどの狭いエンジンルームで? 海水下側のカバーは開放清掃しないのか?などなど疑問点がありました。
小さいんだし、外でばらして清掃するのが一番効果的だと思いますが、船内であまりばらさずきれいになるのか?

For seawater intercooler removal, I remove the cover of the surrounding parts and the intercooler.


Assy the body and go outside the boat.

Immediately after disassembly

It is in the process of cleaning the cover. It is the worst exchange as far as it is causing electricity.
As this part is so expensive, I do not want to clean up and exchange zinc at a glance and it will be replaced.

After cleaning the core. Bolt broke a few as planned. It is hard to remove ,,,

MT-OIL-COOLER, before cleaning
Working on YANMAR-6CX-GTA. In the case of
We are making estimates with desorption restoration and cleaning to clean the intercooler of this engine.
I have been told that there are contractors who work more cheaply before, but in this narrow engine room such as Hayakaze? In the case of
Will not the lower cover of the cooler be opened and cleaned yet? (The cover that can be opened only when it is disassembled and disassembled is limited.) I had doubts.

Because this cooler is small, I think that it is the most effective to disassemble and clean it outside the ship, but will it be pretty much scattered inside the ship?

人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YANMAR-6CX-GTA

世間のマニアックなイベントにも参加してみる

作業の合間をぬって見積請求を作り、一人カツカツで作業中。部品の待ちや、手づまりになったときにOFFをとっています。
準備その他がめどたったので、LANケーブルの買出しついでに寄り道してきました。(ついでか?)

イラストレーター村田れんじ氏のライブビューイング。エロほんの表紙なんかも書いていらっしゃいますが、大変goodです。
学校の教壇にも立つためか、見に着ているプロを目指す若者の質問もかなりマニアックです。
おじさんは、エロほんの表紙とMACで当日書いたイラストにサインを描いてもっらった物をGETして帰ります(お宅か、、、)
村田れんじ先生イラスト げっと
つぎは梅図かずお先生のサインがほしい。 明日は5時だから消灯します。

I make an estimate request between work and I am working actively by myself.
I am taking off at intervals until the arrival of the parts I ordered or on the day without work.

Today almost completed preparation of work, so it is shopping LAN cable.
And then I dropped further. (What about?

Illustrator Live viewing by Mr. Renji Murata.
I also write a cover of an adult book, but it is very good.
Mr. Murata is also active in the school teacher, the question of young people aiming for professional wearing him is also quite maniac.
I got an illustration that Mr. Murata wrote on the cover of erotic books and MAC on the day.
(With signature)
Next time I want a signature of Professor Kazuo Plum Plate. I will go out because it's 5 o'clock tomorrow.

人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : 日記
ジャンル : 日記

tag : Range Murata 先生

YANMAR-6CX-GTA エンジン整備

新規作業受注ありがとうございます!YANMAR-6CX-GTAのエンジン定期整備開始。
先日の6CX-ASとほぼ同じなのですが、熱交換器やらなんやら見積取るのに調べてもらったら部品番号が結構ちがいました。きをつけなきゃ
YANMAR-6CX-GTA
交換項目はLOx3、FOx3、インペラー、ジンク、Vベルト3種x5本、EG-OIL,MT-OILなど。

V-BELT交換中。ヤンマー6CX-GTA
主機のベルト以外は船ごとに仕様が異なるようで、入る船ごとにみんな使っているベルトがばらばらです。
毎回現物確認しています。

RWP-インペラー交換中、YANMAR6CX-GTA
点検項目は、キングストンバルブ開閉、BATの状態、ターボの簡易点検、水漏れ油漏れ燃料漏れなどなど
バッテリー点検中
バッテリーは液の量、比重、電圧などを点検します。最近のジェルバッテリーなどは私のテスターでは測定できません。
以前在籍していた会社にはありましたが、、、(依頼が着たらテスター買うか?頼むか)

比重計、モノタロウであわてて買った。(持ってる工具はソケット、スパナなどの機械系で測定工具はぽろぽろ抜けている、今までは会社のつかってたもんで) 
中の表示は昔使っていたのと少々異なるよう

Thank you for your new work order!
Today we will start regular maintenance at YANMAR-6CX-GTA engine.
It is almost the same as the other 6CX-AS of the other day, but the part number was quite different when I asked for a heat exchanger or anything to do estimation. I have to be careful

Replacement items are LOx 3, FOx 3, impeller, zinc, 3 types of V-belt × 5, EG-OIL, MT-OIL, etc.


The specifications differ for each ship except for the main machine belt, so the same kind of ship will use the same belt for each ship, so we always check the actual cotton of the belt every time.

Inspection items include Kingston valve opening / closing, BAT condition, turbo simple inspection, leakage of leaked oil, etc.

Battery checks the amount of liquid, specific gravity, voltage etc.
Recent gel batteries etc. can not be measured with my tester.
Although I was in a company that I was enrolled in before ,,, (Will you buy a tester if I wear a request?

This time I bought a hydrometer with a monoterror. (The tools I have have a minimum of measuring tools in mechanical systems such as sockets, spanners etc. Since I was doing with the tool of the company I belong to in my previous position)
テスター
、、、

人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : 日記
ジャンル : 日記

tag : YANMAR-6CX-GTA

YANMAR-6CX-AS  メンテナンス作業

YANMAR-6CX-ASの消耗部品交換作業&点検を行っております。
本日もダブルヘッダー、PM13:00からの作業のためあまりすすまなかった、、、
ヤンマー6CX-AS, 減速機OIL交換作業
減速機のOILをぬきながら、燃料フィルター1次2次を交換しまして、3箇所でエア抜き。

Fuel Felter交換、ヤンマー6CX-AS
船もヤンマー製のため、1次こしきもヤンマー純正でした(RACORではない)

右舷側に入ってオイルフィルターを3個交換。ひざに水がたまっているので、狭いところかなりつらいです、、、
※明日はエンジンOILの交換、RWP-インペラーの交換、Vベルト3種類5本の交換調整、とジンクの点検。
及びマウントまし締めなどなどです。

AMは別の船のマロールコントロールレバーをはずしておりました。
マロール液圧コントロールユニット
ボートショーみにいけるかな?

We are doing consumable parts replacement work and inspection of YANMAR 6CX-AS.
Today too we did not do much for work from PM 13: 00 ,,,,,
While removing the OIL of the transmission, I exchanged the primary filter and the secondary filter of the fuel filter and bleed air at three points.


Because this ship is made by Yanmar, these primary filters were Yanmar genuine parts (not RACOR)

Enter the starboard side of the engine room and exchange 3 oil filters.
I have a lot of water on my knees, so it's pretty hard to narrow it ,,,
* Tomorrow replace the engine OIL, exchange the RWP - impeller, exchange adjustment of 5 types of V - belt, check the zinc.
And mount fastening etc.

AM had removed the mario control lever of another ship.
Can we go to the boat show?

人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : 日記
ジャンル : 日記

tag : YANMAR-6CXAS-GT

定期整備あれこれ

同じエンジンがつづくもので、またHINOディーゼル(ヤマハSX858)。
こちらも燃料フィルターの1次&2次フィルターの交換などを行っています。
RACOR900,FUEL FELTER.   
YAMAHA-SX858
これで調子がもどるといいですが。戻らなければさらに突詰めていきます。

ダブルヘッダーにて、MAN-D2842LE404の海水ポンプインペラーも新品で復旧。
RWP, MAN-D2842LE404
MANのこのタイプのインペラーは大変いれづらいので、私は交換が嫌いです。
先日のEX40と同等のボートにてまた見積依頼いただきました。ありがとうございます。
エンジンもまるっきりおなじだとおもったのですが、モデルが微妙にちがいました。きをつけないと、、、

The same engine continues, it is HINO diesel (Yamaha SX 858).
Here we are also exchanging primary and secondary filters for fuel filters.

I am happy that I am feeling better with this. If it does not return, I will further break down the cause of the problem.

In the afternoon, the seawater pump impeller of MAN - D 2842LE 404 is also being replaced.

I do not like impellers of this type of MAN because it is difficult to exchange.

By the same boat as EX40 of the other day we received a request again. Thank you very much.

人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


テーマ : 日記
ジャンル : 日記

tag : YAMAHA-SX858 MAN-D2842LE404EDC

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
02 | 2015/03 | 04
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 - - - -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ