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YAMAHA-SX629KM インジェクター整備2

YAMAHA-SX629KMにて。抜き出したインジェクターは今回は燃料ポンプの専門メーカーに出しました。
MANとかですと、純正品番で大量のシムや固さの異なるインジェクタースプリングなどがありまして、時間さえあれば根気よく標準値になるよう設定するわけです。このあたりの細かい部品が、チップ等だけですと調整で詰めるのには限界があります。
まあべらぼうな価格でなければASSY交換すればよいわけですが、OHで押さえられればよれも良いのではないかと思います。
燃料ポンプ屋さんだのみです、今回は。
ヤマハSX629、インジェクター
ポンプやさんのテスターとテスト風景の図。面白そうです。いじりたいですね、、、

ヤマハSX629、インジェクター
クリーンルームでばらされるインジェクターの図
ヤマハSX629、インジェクター
特別な技術を持った業者さんへお願しています。(道具もね) 

With YAMAHA - SX629. This injector was put out to a professional manufacturer of fuel pump this time.
If it is MAN or the like, there are a large number of shims and different injector springs of hardness etc. with genuine part number, so we set it to be a standard value persistently if there is time. There is a limit to stuffing fine parts around here, if it is only chips etc.

Well, unless it is a price that is too low, it is good to exchange ASSY, but I think whether it is good to depend on OH if it can be held down.
It is only a fuel pump shop, this time.

A picture of Mr. Pump 's tester and test landscape. It looks interesting. I want to mess around with it ,,,

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tag : YAMAHA-SX629KM

YAMAHA-SX629,コンプレッション測定

YAMAHA-SX629
コンプレッション測定の図。測定出来て、DATAが出るならばエンジンの状態を検討する指針になります。
同エンジンは27Kgf/cm2±3kgf。 測定値は25-26.まあ基準値入っており、一安心とゆうところ。
アナログで責められるエンジンは分かりやすい。 YAMAHA-SX629KMにて
明日もヤマハ!今月はヤマハ祭りです。
Diagram of compression measurement. If it can measure and DATA comes out it will be a guide to consider the state of the engine.
The engine is 27 Kgf / cm 2 ± 3 kgf. The measured value is 25-26. Well, it comes standard value, it is relief.
It is easy to understand engines accused of analog.
Yamaha tomorrow too! This month is the Yamaha festival.

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tag : YAMAHA-SX629KM

YAMAHA-SX629KM インジェクター整備

本日はYAMAHA-SX629KMにてインジェクターの抜き出しをしております。
テストはこんな感じで、開くタイミングの圧力と燃料の垂れ具合とか、噴霧状況を調べます。

Today we are pulling out the injector with YAMAHA - SX629.
The test looks like this, check the pressure at the timing of opening and the drip condition of the fuel, the state of spraying.
ヤマハSX629KM
YAMAHA-SX629KM


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YAMAHA-SX858,部品探し

リレーとか、スタータとかで唸っております。パーツカタログはYAMAHA-SX859!858はもうでてこない。
多分数をこなしている先輩がたはHINOから追うのであろう、
YAMAHA-SX858
YAMAHA-SX858
スタータは個体の番号とで参照できたんですけどね。デトロイトディーゼルばりに古い物もがんばってだしてほしいいなあ。
まだまだ可動してるんですよ、このエンジン。ここの会社も10機が稼働中。部品そろえばOHの話もありますんで。
We are groaning with defects such as relays and starters. The parts catalog SX 859! 858 is no longer displayed.
Seniors who are familiar with this engine will follow parts from HINO.

The starter was referred to from the part number of the individual.
Like Detroit Diesel, I hope the old engine will do my best to get the parts out.
It is moving still more, this engine. Ten ships are also in operation here.
There is also a story about OH if parts are ordered.


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tag : YAMAHA-SX858

YAMAHA-SX858,点検修理

YAMAHA-SX858にていろいろdes.
ヤマハSX858
1ラウンド目、インペラーはアウト。両舷支給品で交換です。

ヤマハSX858
ラウンド2、エンジン始動不良とのことだったのですが、切り替え操作不良?と思われ、何度やってもFB&サロンで始動出来るので、、、
とりあえず追跡調査いたします。他にも同じ船を5はい持ってる会社なので、予備部品の注文いただきました。

※各メータ計器盤の配線が?で、左右メーターに不動のもの多く、ここからがドツボの始まりです。オーナーに話聞いたら以前いじっていたメカの方の名前が判明。いろいろとあるかただったので、、、


YAMAHA-SX858
ラウンド3、回転メーター不良は、理由多々あり持ち越し。

ラウンド4、バルブが折れた!と言われましたが、折れたら多分煙もすごく出るし、オイルなども引くでしょう。異音ももっとするはずです。今回の異音は以前より報告指摘してあるダンパーの物のようで、音がだいぶ大きくなっています。
交換にはエンジンとNICO減速機の分割が必要で、ある程度の時間も掛かります。

今日はここまで。お問い合わせの調べ物はまだ進んでいません!すみません。誰に誤っているかは、問合せした方だけが分かります。

Various work in YAMAHA-SX858.
The first round, impeller is subject to change. It is exchanged for both supplies.

Round 2, I received contact with engine start failure, but it seemed like a mistake in switching the operation panel. I could start the engine with FB & salon no matter how many times I did it.
,
For the time being, it will not be a problem to follow-up survey.

* The wiring of each meter instrument panel is messed up.
Many immovable objects on the left and right meters, from here is the beginning of Hell. When asking the owner, the name of the mechanic who was tinkering before turned out. Because it was various, so ,,,

Round 3, poor rotation meter, many reasons carry over.

Round 4, I heard the story that the valve broke! However, if it breaks, perhaps smoke will come out and oil will come out.
The abnormal noise should also be larger.
The noise of this time seems to be a problem of a damper pointed out from the past, and the sound is much bigger.
For replacement it is necessary to split the engine and NICO transmission, it will take some time.
Today is here. The investigation of the inquiry has not advanced yet! Excuse me. To whom it is wrong, you can understand only those who inquired.


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YAMAHA-MD1053KUHとONAN発電機と、

ここ数日少々ばたばた気味でして、いろいろはかどっておりません。昨日と今日でYAMAHA-MD1053KUHをやっつけております。
OIL-FELTERはエレメント交換式の為、O-RINGとか沢山あり面倒です。スピンONタイプが楽でいいよ。
ZF-315A
完了始動時の確認もスピンONタイプが楽でいい。このエンジンは古いのでこのタイプ、新しいのはスピンONと思いきや、
フィルターやさんの話だと、最近はエレメントタイプも増えているのだとか? なんでも廃棄物の処理がしやすいとかが理由らしい、、、
なんだ、こいつは最先端だったのだ。しかし時間かかるよね、スピンONならあっとゆうまに終わるのに。

YAMAHA-MD1053KUH
ZF減速機のフィルターはこれ、交換楽!

エアフィルターも交換。船体購入後の処女航海(回航)時に同乗した他のクルーがみて、替えてもらった方がいいとオーナーにゆったらしいい。確かにその通りの汚れっぷりで、おかげさまで売上につながっております。
ヤマハMD1053KUH

OIL交換は助っ人を頼んで2名で作業。半日で終わらせたかったが、私が部材のピックアップと他船作業で途中2時間抜ける。エンジンルームは狭い。抜き出しは電動PUMPとハンディイのバキューム使ったがなどなど踏ん張った割には進まず。

船体側は最低限の安全項目と始動に絡むものは点検。ステアリング系、PSS,BAT[比重、電圧、液量]など点検。これはアウトです。
ポーナム45
I have been busy for the past few days and work is not progressing much.
I am working on YAMAHA - MD 1053 KUH yesterday and today.
Because OIL - FELTER is an element exchange type, O - RING and parts are many and it is troublesome.
It is easy to spin ON type.

It is easy to check the spin ON type at the completion start. Because this engine is old, I think this type, new is spin ON,
If it is a story of a filter dealer, has element types also increased recently? In the case of
It seems reasonable that waste is easy to handle ,,,,,.

ZF transmission filter, this is easy to exchange!

Also exchange the air filter. It seems that it was better for the owner to see the other crews who were on board at the time of maiden voyage (turning) after purchasing the hull, and to change them.
It certainly is so dirty on that street, leading to sales owing to sales.

I asked a helper to exchange the OIL and worked with two people. I wanted to finish it in half a day, but I got out of the way for two hours on pickup and other ship work on the part. The engine room is narrow. We pulled out using electric powered PUMP and handy vacuum, but did not proceed though we stepped on.

The hull side inspects the minimum safety items and things involved in starting. Steering system, PSS, BAT [Specific gravity, voltage, liquid volume] etc. Checking. This is out.

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YAMAHA-MD1053KUH & ZF 消耗部品交換作業 その2

YAMAHA-MD1053KUHにて。
海水ポンプインぺラー交換。
YAMAHA-MD1053KUH
キングストンバルブも締めるので、点検しながらです。

燃料2次フィルター交換&エア抜き。
YAMAHA-MD1053KUH

支給品がきれたので、点検項目に入ります。 ターボはAIR-FELTER外して簡易点検。ツインx2機で四個。
ヤマハMD1053KUH

エンジマウント点検増し締め。 マウントはMANなどで使われるクッシュフロート。アルミフレーム船なので、固定ボルトはしっかりしまっていて頭のでかいNUT以外はゆるんでなかった。

コントロールはKE-4、前後進入れて確認します。 あとはBATとかステアリングとか。
時間切れで明日継続です。もう一人ほしいね、、

At YAMAHA - MD 1053 KUH.
Impeller exchange of sea water pump.
We also tighten the Kingston valve to check the valve.

Replace the fuel secondary filter and bleed air.
Remove AIR-FELTER and carry out simple inspection of turbo.

Inspect the engine mount and retighten. Cush float which mount is used for MAN and others.
Since it is an aluminum frame ship, the fixing bolt is securely stored and it was not loose except for the big NUT.
The control is KE - 4. Put the gear forward and backward to confirm operation. In the case of
After that BAT or steering.
I am out of time and I will continue tomorrow. I want another one ,,,


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YAMAHA-MD1053KUH & ZF 消耗部品交換作業

本日午後よりYAMAHA-MD1053KUHの定期消耗部品交換作業に着手。
相変わらず自分にはややこしく感じる。船はTOYOTA,エンジンはYAMAHA,でも実際はHINO。
今回は一部支給部品あるので、早速開始。燃料系は1次の水抜きとフィルター交換。2次も同様。
RACOR1000

Vベルトは5本です。今日はオルタx2とユニカスのベルトを交換。
YAMAHA-MD1053KUH
YAMAHA-MD1053KUH
その間にバキュームポンプでZFのオイルを抜いております。
通常は1-2日間の日程で作業しておりますが、状況に応じて乗れるように今回は個々に完結させながら進めています。
万が一明日乗るんでも大丈夫なようにと。道具用意して、夕方片付けてを繰り返すのは手間が余計にかかります。
しかしある程度は融通利かないと、作業とれませんから。 道具出しっぱなしで、ぶっ続けられる方が楽なのは当然です。
明日は予定通り作業出来れば、インペラーとか点検なんかを進めます。
Started replacing expendable parts of regular maintenance of YAMAHA - MD 1053 KUH from this afternoon.
This engine still feels confusing to me. Ship TOYOTA, engine YAMAHA, but actually HINO.
Start immediately. The fuel system drains the primary filter and exchanges filters. The same applies to secondary.
There are five V-belts. Today I replaced the belt of Unicas with alternator x 2.

Meanwhile, ZF oil is extracted with a vacuum pump.
Usually we are working on a 1-2 day schedule, but this time we are progressing individually so that we can ride according to the situation.
If it should ride tomorrow should it be okay. It is troublesome to repeat the tool preparing, cleaning up in the evening.
But if you do not have the flexibility to some extent, you can not work. It is natural that it is easier for people to keep on putting tools out.
If I can work as scheduled tomorrow, I will proceed with an impeller or something like checking.

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tag : YAMAHA-MD1053KUH

日産ディーゼルエンジンRD10VとNICO MGN減速機の切り離し

本日は日本チ”-ゼルさんの作業を手伝っております。 天井からチェーンブロック等をつるせないエンジンルームでの分割作業。
知恵と勇気と経験値と勢いでカバーします。
日産ディーゼルエンジンRD10V
MGN減速機
使っていない脚を使って、受けながら分割。その前にカップリングトシールスタンを処理。
減速機下げた時にいかんものは外す(ハーネス、パイプ、などなど)。 今日の目的はラバーブロックの交換です。
2名とはいえ重作業の為、写真を撮って油を売るわけにもいかず、分割した中身の画像はありません、残念。
明日はシャフト周りの復旧と軸芯かな。思ったより順調でした。ベテランはこのようなやりずらい作業のときに威力を発揮する。
新兵やられて古参兵生き残るってやつです。

20150907DSC_0503.jpg
働けど、働けど、楽にならザりじっと手を見る。 うーんきたない!どうにもビルジのにおいがとれない。これではラーメン屋入れない。


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tag : NISSAN-RD10V

今日はデトロイトディーゼル6-71TIなどなど

順番とお題目入れ替わりますが、ステップ1はCAT-3208のメーター修理。タコジェネを交換してテストして完了。
CAT3208
キャタピラー3208マリンディーゼルエンジン

次はいろいろと抱えているやつです、、
GM DDA6-71TI
DD6-71TI
インぺラーは予想通り壊滅状態! 羽はALLありませんでした。エアクリーナーのステー(ターボセンターコアととも締め)が本来作業に邪魔なのですが、すべての羽がない為そのまま外れた。付けるときは邪魔な部品を外します。
通常空で回したりしない限り1-2年でここまでひどくなることはありません。 あまりにひどいのでインぺラーの写真はのせません。
数年間点検していなかったのでは?と思われます。

201509DSCN0623.jpg
グランドも点検整備しないと、シャフトがダメになりますよ、、、

上記エンジンと並行して、あすから数日は日産RD10Vの減速機切り離しを手伝いに神奈川へ行ってまいります。
話聞けば聞くほど大変そうなので、呼ばれました(てこがいるとゆうことです。)

※どうもエンジン屋は部が悪いようで、右から左にお金が出ていきます。マニュアル、パーツリスト、SST、ショートパーツ、工具に車などなど永遠に続くのかな?この出費は。

Although order and subject matter change, step 1 is meter repair of CAT-3208. I exchanged taco genes and tested it and it was completed.

The next is the one that has various things ,,,
GM DDA6-71TI
Impera is in a state of destruction as expected! Feather was not ALL.
Although the stay of the air cleaner (tightened with the turbo center core) is inherently obstructive to the work, as it is not all wings, it just got out. Remove obstructive parts when attaching.

In normal driving it will not get worse this one in 1 - 2 years. It is too bad, so I can not put photos from Impera.
Did not you check it for several years? It seems.

If you do not check and service the gland packing, the shaft will be useless ,,,

In parallel with the above engine, for several days from tomorrow I will go to Kanagawa to help disconnect the speed reducer of Nissan RD 10V.
Since it seemed to be hard enough to hear it, it was called (because it is impossible for one person)

※ Engine shops seem to cost anything, so money goes out from right to left.
Does it last forever such as manuals, parts lists, SST, short parts, tools etc? This expense is.


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tag : CAT-3208 DDA6-71TI

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

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