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ONAN MARINE GENERATORS とかヤンマーとか船体とかいろいろです

本日1ラウンド目はONAN発電機。海水ポンプのインぺラー交換です。
ONAN発電機、RWPインぺラー交換
これでは海水がすくなくても当然。

ヤマハSF
次は主機のBAT.端子が割れていたので、交換。 別のマリーナへ移動

ユニカス燃料こしき
1次燃料こしきはユニカスのごついのが付いてます。役所でつかってたやつは、国産のこしき。ドレン開放して水抜き。

YANMAR-6GHAK-ST3
エンジン点検項目残りはターボの簡易チェック(シャフトがたとかよごれとか見てます)

ラダーシール確認
ここからは船体の確認です。シールスタンの確認中

ステアリングシリンダー点検
可動とOIL漏れの確認

BAT点検
バッテリーは電圧、比重、液量などを確認。ジェルバッテリーとかオプティマとかだと私は専用テスターがないので、お手上げになります(持ってる方知ってるんで、いざとゆうときはお願して借りれるかなあと思っております。たかいんですよ専用テスター)
Today the first round is ONAN generator. It is exchange of seawater pump impeller.
It is no wonder that sea water is short at this.
Next was BAT of the main machine.Terminal was broken, so exchange. Move to another marina
The primary fuel filter has a unicas made. Open the lower bolt and drain.
Engine check item The rest is a simple check of the turbo (I am watching the shaft or dirt)
From here it is confirmation of the hull. Checking the seal stan
Confirm movable and OIL leak
Battery check voltage, specific gravity, liquid volume etc. I do not have a dedicated tester because I do not have a dedicated tester (gel battery or Optima etc.) I will get upsettailed (I know who I have, I think I will be able to borrow in case of emergency.It is expensive exclusive tester)


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YANMAR-6GHAK-ST3定期整備 さらにつづく

YANMAR-6GHAK-ST3,作業中。本日はVベルトの交換、冷却経路点検、漏れ点検(OIL,FUEL,水)、マウント増し締めなど。
清水ラインはテスターで圧力かけて、様子を見ます。
YANMAR-6GHAK-ST3
時間をおいて、良しOKって次にいこうとしたら、圧力落ちてくるので漏れている箇所を探します。

YANMAR-6GHAK-ST3
この奥のゴムホースからもってきていました。バンド締め直し等で再度確認テストします。 ゴムホース類は定期交換部品です!
念の為テストOKだった反対側のエンジンもホースバンド総チェツク。

エンジンマウントはリジット。32mm、24mm、等のメガネレンチと3/4のソケットレンチで点検増し締め。
ヤンマー6GHAK-ST3

20151010DSCN9967.jpg
PBもいいけどベッセルもいいなあ。

Vベルトは5種類10本の交換。
YANMAR-6GHAK-ST3
純正のベルトは私にやさしい安心価格、外国製だと大変だから、、、

YANMAR-6GHAK-ST3
マロールとあと付けオルタネータのベルトはクリアランスが絶妙なので、始動後の点検でよく注意します。
写真で見るとあまり進んでない感じです。清水漏れの場所探したりで、時間くってしまった。
シールスタン、キングストンバルブも確認したので、明日はバッテリー関係等の点検で一旦終了予定(部品待ち及び支給品待ちの為)  その前に発電機のRWP点検があったのだった、、、明日も2ヒートです。
YANMAR - 6 GHAK - ST 3, working. Today we will replace the V - belt, check the cooling path, check leaks (OIL, FUEL, water), mount additional tightening etc.
I will pressurize the coolant line with a tester and see the state.
Then pressure will fall after time has elapsed, so look for leaked parts.

I brought it from this rubber hose in the back. Re-tighten the band and check again. Rubber hoses are regular replacement parts!
Just to be sure, the test on the other side of the engine was also a hose band total check.

Engine mount is rigid. Inspect and retighten with glasses wrench of 32 mm, 24 mm, etc and 3/4 socket wrench.
I also like PB but also Bessel.

There are 5 types of V-belt exchange for a total of 10 pieces.
The genuine belt is easy for me because it is hard to be safe, if it is foreign made ,,,

The clearance between the mallor and the attached alternator belt is exquisite, so be careful with inspection after starting.
It is a feeling that it does not advance much if I look at the picture. I have not had time because I looked for a leak point in coolant.

I also confirmed the seal stan and the Kingston valve, so tomorrow it will be temporarily stopped due to battery related inspection etc. (due to waiting for parts and waiting for supplies) Prior to that there was an RWP check of the generator,,, tomorrow as well It is 2 heat.

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tag : YANMAR-6GHAK-ST3

YAMAHA-SX858 & YANMAR-6GHAK-ST3のつづき

朝の第一ラウンドは、YAMAHA-SX858KMのスターター交換です。
ストップソレノイドの固定ステーと海水ポンプへのパイプが邪魔でした。ガスケットが必要になるとコスト増えるので、ソレノイドの方を外してスターター交換です。
YAMAHA-SX858,スターターモーター
ぱっと見すぐ外れると思いきや、ステーから出てるボルトが悪さして、スターター途中でひっかかりました。そんな感じでひと手間追加。  

PMの2ラウンド目は昨日のつづき。YANMAR-6GHAK-ST3の整備作業。
今日はエンジンジンクの点検交換。HTEX4個x2で8個。インタークーラー4個x2で8個。MT-OIL-COOLERにもあります。
YANMAR-6GHAK-ST3
ちなみにST3とゆうのは特別?仕様だそうで、ST2までしかDATAがないよってヤンマーで言われてしまった!
役所の船だからかな?

左舷の減速機オイル交換完了、左舷エンジンオイルはあと少し。まだベルトの作業が、、、

※2人で1日で以前は行ってましたので、一人なら2日→一人なら2日じゃ終わりません。
まだ点検項目も他にのこっとる。そう連休はないんです。連休はサラリーマンのものですよ。
The first round of the morning is the starter exchange of YAMAHA-SX858.
The fixed stay of the stop solenoid and the pipe to the seawater pump were in the way. As gaskets are needed, the cost will increase, so it is a starter replacement by removing the solenoid.
I thought that I could get out of sight at once, the bolt from the stay went bad and caught on the way of the starter. Such a feeling adds a time. In the case of

The second round of PM is the continuation of yesterday. Maintenance work of YANMAR-6 GHAK-ST 3.
Today we will check and change engine zinc. 8 HTEX with 4 × 2. 8 intercoolers also with 4 x 2. It is also in MT - OIL - COOLER.
By the way, is ST3 special? It seems to be a specification, it was told by Yanmar that there is only DATA up to ST 2!
Is it because it is a ship of a government office?

Port transmission oil change completion, port engine oil a little more. Still working on the belt ,,,

※ Because we had been in the past in one day with two people, if it is one person 2 days → If it is alone 2 days will not end.
I still check the inspection items elsewhere. So it is not a continuous holiday. The consecutive holidays belong to a salaried worker.


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tag : YAMAHA-SX858KM

YANMAR-6GHAK-ST3定期整備

本日は一発目にヤマハのラギング巻きを済ませまして、ヤンマーの整備は午後からの開始となりました。
交換部品はエンジンオイル、減速機オイル、LOx4、Fox2,インぺラー、ジンクなどなど。
まずは海水ポンプインぺラーを抜きまして、(問題なければ継続利用とのことでした)交換準備。羽飛んでました。
次にオイルの抜き出しを進めております。 一人になってから特にこのオイル交換がいろいろ障害ありまして、かなり手間を食います
エンジン軽く回してからの、抜き出しです。NICOの減速機はハンドバキュームポンプで。
YANMAR-6GHAK-ST3

主機は機付きのウイングポンプあるのですが、どうもパイプがオイルパンの底までとどいてないようで、半分しかぬけません。
よってこれも残りはハンドバキュームポンプにて抜き出しです。

その間にオイルフィルターx4と燃料フィルターx2の交換と復旧エア抜き。
ヤンマー6GHAK-ST3
この手のタイプはオーリング交換とか手間がかかります。スピンONタイプがいいですね。

ヤンマー6GHAK-ST3

ヤンマー6GHAK-ST3
シールワッシャーはケチらないで交換。

前回よりまだ時間たっていないので、ジンクは点検のみで再利用するジンクもあり。
YANMAR-6GHAK-ST3

まだ大量のベルトとか、エンジンオイル交換が残ってますが、本日はここまで。
YANMAR-6GHAK-ST3にて
明日はヤマハSXの作業とヤンマーの2本です。

TOHNICHI-QL200N4-MH
インジェクターの取り付けとか中間どころのトルクレンチを補充しました。TOHNICHI製
今回は通販にこりたので、大田区のアクティブツールで発注してもらいました。2回飲みにいけなくなったなあ、、
Today 's first round completed the lagging work volume with Yamaha' s engine.
The maintenance of Yanmar started from the afternoon.
Replacement parts include engine oil, mission oil, LOx 4, Fox 2, impeller, zinc and so on.
First of all I pulled out the seawater pump impeller and prepared it for replacement (it was continuous use if there was no problem). The wings were flying.
Next we are proceeding with extracting oil. Especially this oil change has various obstacles since becoming one person, and it takes considerable time and effort
It is withdrawing after lightly turning the engine. Pull out the NICO's mission oil with a hand vacuum pump.

Although the main engine has a wing pump, it seems that the pipe does not reach the bottom of the oil pan so it can only get half of it.
Therefore, the remainder is withdrawn by hand vacuum pump.

Replace the oil filter x 4 and the fuel filter x 2 and restore air bleed during that time.
This type of hand is time consuming and o ring replacement. Spin ON type is good.

Replace the seal washer without stickiness.

Since we have not had time since last time, there is also zinc to reuse zinc for inspection only.

There are still a lot of belts and engine oil exchanges, but today is here.
Tomorrow is Yamaha SX's work and two Yanmar's.

I added the torque wrench for the installation of the injector and the intermediate point. Made by TOHNICHI
Since I went to mail order this time, I ordered it with the active tool of Ota Ward. I can not drink it twice ,,


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tag : YANMAR-6GHAK-ST3

排気管脱着、ガスケット交換中

フランジ部分のガスケット経年劣化不良等にて、脱着及びガスケット交換などを行っております。
重いので助っ人を頼み、外でフランジ面を修正。
YAMAHAマリンディーゼルエンジン
YAMAHAマリンディーゼルエンジン
ポーナム
白色ブランケットを仮巻き中。片舷は全交換、反対側は部分交換しました。
We are carrying out desorption and gasket exchange etc due to defective aged deterioration etc. of flange part gaskets.
Since it is heavy, I asked for a helper and corrected the flange face outside.
Temporary winding of white blanket. I changed part on the one side in the whole, exchange part on the other side.

ポーナム
アルミ箔付きガラステープを仮巻き中。 この上に白のガラステープを巻いてきれいに仕上げます。
今日は一旦清掃して、ここまで。今日のつなぎはちくちくがいっぱい付いているので、2度洗い&ガムテープで取らないとだめだ。
かぶれるんです、アレルギーなもんで。 

※献血にて、30回記念で杯をもらいました。コレステロール値とか、尿酸値とかいろいろダメなんですが、赤十字がくれるのだからもっとのめってことのようです。





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買い物失敗しました

なかなか工具屋に行く暇ないので、欠損したコンビレンチを通販でかった。自分の持っているハゼットとは明らかに質感が異なるものがきた?
ハゼット?
なし地の表面加工はつるつるして安っぽく、これが本物なら多分買わなかった。そんな出来です。保障無し工具で高いんだから。
同じ価格ならスナップオンかMAC,コスト押さえるなら国産で行ってます。同じ工具を補充したかったのだが、こんなに出来悪かったかな?一応大手の通販会社なんだけど、、、、

そしてこれ
アイコス
結論から申しますと、手間が面倒で携帯むきではない。改善の余地ありです。
たばこ買いにいってきます、、、
I have not had time to go to a tool shop, so I missed a combination wrench by mail order. Is there something obviously different in texture from my own hazette?

No surface processing of the ground is slippery and crappy, probably if it is genuine. That's it. Because it is high with a tool without security.

If the same price snap on or MAC, domestic production if you can save the cost I am going. I wanted to replenish the same tool, but I wonder if it was so bad. It's a major mail-order company, but ...,,

And this

From the conclusion, it is troublesome and troublesome to carry. There is room for improvement.
I am going to buy cigarettes ,,,


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tag : HAZET

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

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