FC2ブログ

メンテナンスあれこれ

カスタム
AM1件目 発電機関係だが、これは不発に終わる、、、残念 次回持ち越し。
PMはシールスタンのホースバンド不良を修理。トルクの掛かるバンドはボルト式のホースバンドを使用。
昨日はあり合わせの応急用だったので、材料あつめて対応。
私は結構あわてているのだが、オーナーはそうでもなかった、、、
SUS製でも錆てきれることなんて珍しくありません。付いてるバンドがよく見たら切れていることも多々あり。
今回はまさにその状態で点検で発覚したので、私だけがあわてて交換しました!
シールスタンのホースは固いから簡単に抜けたりしませんが、4本必要だから4本がけなのです。

20160227DSCN0565.jpg

 本日はモータースポーツクラブの集まりがあったが、明日の点検があるのであきらめました。
せっかく格安で手に入れた17インチOZホイールをはいたのに残念です。(ダート車両には似合わないか、、、)
17インチ OZホイール
AM 1 incident concerning the generator, but this will end in failure ,,, sorry next time carry over.
PM repaired seal band stain hose band defect. Bolt type hose band is used for the band with torque.
Yesterday, it was for emergency use, so we gathered materials and responded.
I am quite flat, but the owner was not that ,,,

It is not uncommon to be rusted even with SUS. There are many times that it is cut if you see the attached bands well.
This time I found out exactly that condition, so I only swapped in haste!
The hose of the seal stem is hard, so it will not easily come off, but since it requires four, it is four brush claws.
Today there was a gathering of motor sports clubs, but I gave up because there is an inspection tomorrow.
I am sorry to have bought the 17-inch OZ wheel I got cheaply.

人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村
スポンサーサイト



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : ランサーエボリューション用純正OZホイール

点検出張、ヤンマー&KOHLER発電機

本日は点検依頼で、船橋へ。このところ千葉方面多いです。
発電機はだいぶくたびれているので、だましだまし的な状況です。どこまで直しますか?な感じですが、とりあえず対処療法。
コーラー発電機9Kw
清水漏れのSWをつけ直し、ブリーザーホースはブローバイがだいぶ多いので、仮に簡易タンクへ。

KOHLER9KW
マウントが完全に死んでおり、OILPANは接触寸前状態でした。

主機はヤンマー。水漏れ、オイル漏れ、燃料漏れ、等確認。海水ポンプ状況、ベルト、なども確認。
半日プラスαで予定していたが、まずいところのホースバンド切れを発見したので、応急に替えて本日は一旦戻ります。
バンドは後日ストロングホースバンドへ変更します(ほんとに危ないとこは、連絡入れつつすぐに対応します)
あとの物は報告を入れて、オーナーがどこまで手を入れるかです。
I went to the Funabashi at the request of inspection today. I have many places in Chiba these days.
The generator is much damaged. So the situation is not good. To what extent do you feel like it?
I switched on the SW of the water leak and the breather hose has a lot of blow-by, so temporarily to the simplified tank.

The mount was completely dead, OILPAN was in the state just before contact.

The main machine is Yanmar. Check water leak, oil leak, fuel leak, etc. Seawater pump status, belt, etc confirmed.
I was planning on half a day plus α, but since I found out the bad hose band, I will return today today instead of emergency.
The band will change to the strong hose band at a later date (we will respond immediately as soon as possible)
The other thing is to put in a report, how much the owner can get in.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : KOHLER MARINE GENEREATOR

ONAN発電機 9MDKBL点検整備

白煙が増えた?との連絡を受けて、点検確認へ。 確かに始動時から白煙が少々消えず。
水流も少々少ないようで、各部点検してRWPを外して分解。 インぺラーの破損とともに シャフトのKEYがバカになっておりました。
過去にも同タイプのRWPでキーが欠けたことあり。なにかの拍子にガタが大きくなって欠けるのか?
とりあえず明日は仕事で使うとのことですので、応急にインぺラーだけかえて(Key在庫持ってなった)戻し、後日交換になった。

ONAN 9MDKBL

※ 現場も事務処理もないときを休みにしてるので、祝日も日曜も関係ありませんが日曜に仕事が来た方が安心なのは、もう病気かな。 自分のことは結構アバウトなので、もしかしたら今月余裕でそうだなーとか一瞬勘違いしてしまうこと多々あり。
 実際は仕入代、保険各種、ETC&燃料等、税金&健康保険払って(高い!)等久 月末には毎度毎度ギョエーてな感じです。
なので休んでるくらいなら仕事してないと。
I was informed that the white smoke of the exhaust gas from the engine increased and checked it to check.
White smoke is surely left from the start.
At the same time there is little water flow that should be discharged, so check each part and disassemble by removing RWP. As the impeller breaks, the shaft's key is missing and not functioning.

In the past, the key was missing with the same type of RWP.
Will the play be lost due to something rhythm?

For the time being tomorrow is to use at work, so I switched to the emergency only the impeller (it got stock of the key parts) and it was replaced at a later date.


※ Because I am off time when there is no field work or clerical work, neither holiday nor Sunday is relevant.
But it is safe that the person who worked on Sunday is safe.
Since it is quite an outright about myself, there are many things that I misunderstand for a moment that it seems that this month is affordable.

In fact it is a feeling of roaring with gyoie every time at the end of the month, paying taxes & health insurance etc., such as procurement, insurance, ETC & fuel etc.
So I have to work as long as I am absent.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

グランドパッキン交換中

シャフトのグランドPKを交換中です。 一本足す位なら浮いてても出来なくないが、すべて交換整備の場合は上架じに行います。
リーバ50
整備前。漏水止まらないため、何度も追い込み残念な状態。カラーは固着して動かず!

グランドPK交換
カラーを何とか外してPKをSST(名前しらない?)で抜く

ピラーPK
ピラーPKは5/16.古いPKは3本は入っているはずだが、一番奥はすでにパリパリのぼろぼろでドレッドヘヤーがちぎれたような感じ。2本と1/3位しか残ってませんでした。

グランドPK交換後
新品4本入れて、締めしろはだいぶ出ています。これでしばらくは安心です。

それでは別の発電機の点検に行ってきます。

The gland packing of the propeller shaft is being replaced. In the case of
You can work on the sea if you add one, but if you replace and repair all packings, carry on by boat over the ship.
Before servicing. Since water leakage does not stop, it is tightened many times.
Color sticks and does not move!

Remove color somehow and remove packing with SST.

Pillar packing size is 5/16.
Three old packings should have been included, but the most back is already tattered and the dread hair is torn. There were only two and a third remaining.

I put in 4 new items, and I close a lot. It is safe for a while with this.

Then I will go to check another generator.


人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

でっち奉公ちゅうです。

昨日と今日はお手伝いに行ってます。昨日はZCのトランスミッションの搭載と復旧関係。
本日は、旧車の足回りをビルシュタインへ交換(いいな)と4Gのバルブすり合わせ作業(頼まれていたやつ)を進めてます。
4G

NISSAN
ばらす前の状態、かなり古いです、、、

この手の作業はやはり面白いですね。船のエンジンでのチューニングってほとんどなくて、(私はです)あるとすればGMの2サイクルエンジンのインジェクターの容量アップ位でしょうか? 
 
今日は問合せも一件いただいたので、後日下見に伺うことになりました。
問合せありがとうございます。やはりこれがないと次にすすまないですから。

人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

横浜家系 町田商店(池袋)にて

本日はあいさつに行きたかったマリーナが定休日でしたので、別件の頼まれた作業をしに埼玉へ。
帰りに背油補給するべく、横浜家系の町田商店でチャージ中。
町田商店
同じ家系でも胸やけして全部喰えないラーメンもあるんですが、たんに体調の問題ですかね?

20160209DSC_0609.jpg
義理も1ゲットしたんで、今日はよしとします。
The marina I wanted to go to greet today was a regular holiday, so I went to Saitama to do the work I was asked for.
I am charging at Machida shop in Yokohama family in order to supply SEABURA on the way home.
Even in the same family line, there are ramen that can not eat all of them at ease, is not it a problem of physical condition?

I also got 1 grip, so I will do well today.

人気ブログランキングへ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : 横浜家系 町田商店(池袋)

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
01 | 2016/02 | 03
- 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 - - - - -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ