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本日は Day offです。

連休中は部品こないので、久々に土曜に休みいただきました!
AMは買い出しついでにバケットシートを物色。
最近はリクライニングするフルバケも本格的なのあるなーと思って見てます。これなら買ってもいいかななんて値段みたら17万超え。無理だ、、、どちらかとゆうとかえるもんなら買ってごらん!って言われた感じです。
座ってもしょうがないので、くやしいから写真取りました。
良く考えたらもともと自分の車に付いていたスパルコのフルバケもリクライニングするやつだった(ここまでタイトなやつではないですが)。
やはり真面目にモータースポーツ用のリーズナブルかつFIA規格でいくしかないか。
それにしてもバケットとベルトに賞味期限付けられるとつらいです。

PMは自分のエボ7のエンジンマウントを交換するべく、某ショツプへ。
クロスメンバーとか外して後ろのメンバーも下しまして、ブシュのダメなの2個を交換。(ガード、マフラー、脱着)
さてブシュの圧入でだいぶいやになってます。 カラーのかわりにベアリングレースつかってましたら、ブシュが半分抜けたところでレースが入りこんでぬけなくなってしまった!なにやってんだか。

メンバーずらしの関係でタイロッドエンド外してまして、(外さなくてよかったかも)その時に嫌いなSSTを使用。
予定通りタイロッドエンドのブシュはきれグリスが、、、どのみちエンド頼んであるんでいいですが。復旧しつつ、
このへんで3時間近くたってしまいだいぶいらついているところで、某選手にあとどのくらいかかります?と言われ
(MT-OILも交換したいんだよ!) いろいろせかされたんで、OIL交換やめてアンダーガードつけました。

メンバーとかずらしたんで、アライメントを取り直してもらう。これはお店にやってもらいました。
※おれも一応予約してOKもらってから、断って作業してるし、このブシュの交換簡単じゃないんだけどなあ。

Ps,作業をあおられるのが一番嫌です。
During the holidays the distribution of parts has stopped, so we had a break on Saturday for a long time!
AM picked up a racing seat as he bought it.
Recently I am thinking that the reclining racing seat is also serious.

I wish I could buy it, but the price exceeded 170,000 yen.
Impossible ,,, If you can buy it please buy it! It is a feeling that I was told.

I took a picture because it was mild.
After thinking carefully, the sparco chair attached to his original car is also a chair that reclines (although it is not a tight fellow this far).
I still have to go seriously with a reasonable and FIA standard for motor sports.
Even so, it is painful to put the expiration date on bucket and belt.

PM to a certain shop in order to exchange the engine mount of my Evo 7.
I removed some members like cross members and replaced the back members and replaced two defective rubber bushings. (Guard, muffler, desorption)
Well I'm getting sick of it because of bushing press fitting. In the case of
If I was using a bearing race instead of a color, the race fits around where the bush slipped halfway and got out of sight! What are you doing?

I removed the tie rod end due to the member staggering, I used SST which I dislike at that time (maybe it was okay not to remove it).
As planned, the bush of the tie rod end is cleaned grease ,,, but whatever the request may be for the end.

While recovering,
It took about 3 hours to get around this, and how much longer will it take to get to a certain player? It is said
(I also want to replace the MT - OIL!) Because I was made a lot of things, I stopped exchanging OIL and put under guard.

I shifted members, so I asked them to correct the alignment. I got the store to do this.
※ I reserved it for a while and I have been refusing to work, I am not easy to exchange this bush.
ブリッド

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テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

比較対象があってわかること

英語の先生が日本の医療保険制度はいいと言っていました。3割でも十分だと。だから日本人は長生きする方が多いのでは?
いつでも病院に行けて、先進医療が受けられるとのことでした。そんなもの無い国ではその都度はらうか、別の保険でまかなうか。当たり前だと思ってることが実はそうではないんですね。なるほどなーと思います。
 こんな話がでたのは先生の年収が旦那さんの厚生年金の枠からはみ出したと言われた(扶養控除の限度額を超えるから、自分ではらうことになったなんて話から)。 別れた女房も外人だったんですが、いい加減なことをいろいろやってましたので、未払いの社会保険を5年分だったか?さかのぼってはらいましたよ、がっりつと。
 知り合いのタイの子も年金と国民健康保険をしっかりはらってます。そんな保障とか自分の国ではうけられないからとかいってました(調べたわけではないので、確証ありませんが)。 生活保護なんてシステムはその子のとこには無いそうです。
 何でこんな話かってことですが、よその国の人間が日本のルールに従ってるのに、等のわれわれがでたらめではねえ。
まわりに結構いるもんで。知り合いでもいちいちそんなことまでいいませんが、聞かれれば意見は言います、小声でね、、、。
30近くになって親の扶養家族に入ってすっとボケて働いていたり、しっかり稼ぎあんのに例の手当てもらってたりね。
いきじゃーないですね。だから生意気なこと言われるとたまにいらつくんです。
そんな真面目な話を日本語混じりの謎の英語でディスカッションしている私、
先生のお尻とか見てますよやはり、ふまじめですね、エロにきびしい国だったら自分は生きていけないなあと思います。

楽しい会話も不純な動機から!※既婚者ですが、先生美人なんで以前のようにさぼらなくなりました。
The English teacher said that the Japanese medical insurance system is good.
Even 30% is enough. So why do Japanese people live longer?
It is wonderful that you can go to the hospital anytime and receive advanced medical care.
In countries that do not have that, they must either pay each time or pay with another insurance.
Actually it is not what I think is natural.
I see that.

This is because the teacher 's annual income has been told that it has protruded from the deductible amount of her husband' s welfare pension.

My former wife was also a foreigner, but since I was doing lots of random things, I've retreated unpaid social insurance for five years.

A Thai woman I know acquires pension and national health insurance firmly in Japan.
I said that because I can not accept such security or my country.
There seems to be no system of life protection for that child.

Why did you come across this story?

Even when it is nearly 30 years old, he is a dependent family of parents who is working without paying taxes.
Even though I earn a lot of money, I got an allowance for the example.

Is not it chic?
So sometimes you get irritated when you are cheeky.
I am discussing such a serious story in a mysterious English mixed with Japanese,
I am watching the teacher's ass, I guess I am fluent.
I think that myself can not live if it is a severe country for eroticism.

Fun conversation also comes from impure motives! ※ Although I am married, I am a beautiful teacher so I did not squish like before.

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YANMAR-6CXAS-GT,定期整備 のつづき

芝浦から横須賀へ、YANMAR-6CXAS-GTの残作業中。
2次燃料フィルターの交換とエア抜き。ブリードスクリューのシールワッシャーは交換。このタイプで痛い目にあってるんで、シールワッシャーは注意してます。ケチってもいいことなし!
YANMAR-6CXAS-GT,FUEL-FELTER

ヤンマー6CXAS-GT,清水ラインの点検
 EG始動して、油糧調整。BATは液量不足あったんで補充。 あとは点検項目のターボ、シールスタン、ラダーなどを一応確認。
芝浦へ戻ります。
From Shibaura to Yokosuka, working on YANMAR-6CXAS-GT.
Replacement of secondary fuel filter and air bleed. Bleed screw seal washer is replaced.
I have been warning of the seal washer as it has been defective in this type so far.
Nothing good to have!

EG start, oil conditioning. BAT was supplemented because there was insufficient fluid. After that, check turbo, seal stun, ladder etc. of inspection item at first.
I will return to Shibaura.


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tag : YANMAR-6CXAS-GT

YANMAR-6CXAS-GT,定期整備

本日はYANMAR-6CXAS-GTの定期整備です。
交換部品はLOx3、FOx3、インぺラー、ジンク、エンジン&MTOILなど。
主機を回して、OILの抜き出しと交換(指定無い場合はメーカー純正OILを使います)
減速機はフィルターの開放と清掃も。
YANMAR-6CXAS-GT,減速機OIL交換
ヤンマ-6CXAS-GT インぺラー交換
YANMAR-6CXAS-GT,減速機OIL交換
非常に狭いエンジンルームの為、奥まで入るのが大変です。インぺラーはもう少し行ける状態ですが、洋上では緊急交換はし図らい感じ。替えちゃってって言われたんで、替えます。

ヤンマー6CXAS-GT

ヤンマー6CXAS-GT

BAT点検
点検調整はベルト、エンジンマウント、BATなどなど
BATは液量不足が6台中3台あり、要補充。 明日も引き続き作業に入る予定です。明日はダブルヘッダーです。

Today is the regular maintenance of YANMAR-6CXAS-GT.
Replacement parts include LOx 3, FOx 3, impeller, zinc, engine & MTOIL.
Turning the main machine, replacing OIL and exchanging (If not specified, use manufacturer's OIL)
The transmission will also open and clean the filter.

Because it is a very narrow engine room, it is hard to get inside.
The impeller is still in a usable state, but this ship is in a difficult situation to exchange emergency offshore.
So it is said that you can exchange also from the owner.

Inspection adjustment, such as belt, engine mount, BAT, etc.
BAT has three liquid tanks out of six tanks, and it is replenished. I will continue to work tomorrow. Tomorrow is a double header.


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tag : YANMAR-6CXAS-GT

YAMAHA-MD1051 & YAMAHA-SX629KM

本日は強い風にながされながら、YAMAHA-MD1051KUHのターボの簡易点検と、SX629の燃料ラインの点検へ。
YAMAHA-SX629

YAMAHA-MD0151

YAMAHA-MD0151

午後は1カ月遅れで故人の墓参りへ。
Today, with a strong wind blowing, I went to a simple check of the turbo of YAMAHA - MD 1051 and inspection of fuel line of SX 629.

In the afternoon we are one month behind to visit the deceased's grave.

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tag : YAMAHA-MD1051KUH YAMAHA-SX629

MAN-D2840LXE & MGN232E NICOマリンギヤ

支給されたインぺラーはあるのですが、ビルジ等も同時に回せる海水ポンプインぺラーのタイプであり、減速機のOIL-COOLERが邪魔で取り外す必要があったので、部品をまって交換した。
MGN232E NICOマリンギヤ

MGN232E2

MAN-D2840LXE
外側のインぺラーの部分のシャフトがじゃまなんです。
OIL-COOLERどけても通常のインぺラー抜きプーラーでは爪が届かなくて抜けない!

MAN-D2840LXE
入れるのも大変。海上ではこのタイプは問題ですね。 MAN-D2840LXEにて

1ラウンド目は上記作業で予想通り苦戦。ラウンド2はオルタのグランドの問題で苦戦中。
仕事を進めれば、誰かしらの役には立っているはずとゆうことで今日もニュースを聞きながら作業してます。

※ガムを買ったらプラモが付いてきた!
NZ-000 QUIN-MANTHA

※さて 友人はどうも腸閉そくのおそれらしい。 トイレの問題で非常に恥ずかしいから、しばらくは見まいはいいとのこと。
働きすぎのやつがぶっ倒れていくなあ。 
There was a supplied impeller, but it was the type of seawater pump impeller which can also rotate bilge etc. at the same time, because the OIL-COOLER of the speed reducer needed to detach it, I exchanged parts in advance.

The shaft on the outer impeller part is in the way.
Even avoiding OIL - COOLER, with the puller for pulling out the usual impeller, the nail does not reach and can not come off!
It is hard to put in. On the sea this type is a problem.
The first round struggled as expected in the above work.
Round 2 is struggling due to problems with the alternator.
Because it is not the type that the general minus power supply flows to the main body.
If you proceed with your work, you should stand on the role of someone, I am thinking so while working listening to the news today.
If you bought gum ※ Gundam's plastic model comes with it!
By the way my friend seems to be threatening to close my intestines. It is extremely embarrassing because of the problem of the toilet, so it is said that you do not have to come to visit.
The overworking guy is going to fall down.

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tag : MAN-D2840LXE MGN232E2

YANMAR-YMGA10A マリンジェネレータ整備,追加作業

ヤンマーの発電機、YANMAR-YMGA10Aにて清水PUMPの交換(冷却材&熱交換器開放清掃)
YANMAR-YAGA10A マリンジェネレーター
YANMAR-YAGA10A マリンジェネレーター
YANMAR-YAGA10A マリンジェネレーター
YANMAR-YAGA10A マリンジェネレーター
始動確認
水回り終えて、始動確認。上がりは良くなったようです。

ここは定期便の某船舶のガスタービンエンジンの音が聞こえてきます。なんかわくわく感が。
メカ募集してたけど、大変なんだろうなあ、、、

さて私はあとはオルタネータの作業が残ってます。簡単にはいきそうもないですが、
今週後半は部品まちで他もSTOP中。 若い仲間が入院しちまったので、明日の午後は部品こなければ見舞に行ってきます。
We will exchange the coolant PUMP (coolant & heat exchanger open cleaning) with Yanmar's generator, YMGA 10A.
I finished my work around the water and confirmed the start. The flow of water seems to be getting better.

Here you hear the sound of the gas turbine engine of a certain ship of regular service.
Something exciting.
I was recruiting mechanics, but it seems to be hard ,,,

Well I have work on the alternator. Although it is unlikely to be easy,
In the latter part of this week, other parts are still in the parts town. A young fellow got hospitalized, so I will go to the cosmetic tomorrow afternoon without parts.

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tag : YANMAR-YMGA10A

KOHLER9KW,定期整備など

本日はコーラーの9KWの定期整備。
交換部品はLO,FO,インぺラー、Vベルトなど。以前より不具合多く、ここ最近はブローバイガスの増大に付き 部分的な
整備では解消しないことを伝えているエンジン。
KOHLER-9KW発電機
コーラー9KW発電機
KOHLER-9KW発電機
すでに1万時間近く回ってるので、OHかそれとも載せ換えか?
いろいろ漏れている、圧縮も下がっている!。
その割には元気よく回っているエンジンです。個人的には分解して整備してあげたい!
Today's regular maintenance of Kohler 9 KW.
Replacement parts such as LO, FO, impeller, V belt.
There are more troubles than before, and since blow-by gas is increasing recently, it tells the owner that it will not be solved by partial maintenance.

Since it has already been running around 10,000 hours, is it OH or just replacing it?
Various leaks, compression is also going down! .
It is an engine that is spirited well. Personally I want to disassemble and maintain it!


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tag : KOHLER-9KW

YANMAR-YMGA10A マリンジェネレータ整備

昨日エア抜きで、てこづってしまったYANMAR-YMGA10A. 
今日は充電電圧再確認(一度電機屋さん見てます)の上、オルタネータをヤンマーへ発注。 主機と重要保安部品的なものの点検はあらまし片付いた。あとはCWPとオルタを待って交換です。一応HTEXも見てくれとのことなので、こちらもカバー開けます。
YANMAR-YMGA10A
YANMAR-YMGA10A

SST
そして本日のお買い上げは、リークテスターとじょうごなど。OIL交換は時間との戦いなのです。一人で狭い場所で道具が限定されると、これだけで終わってしまうこともあるので、色々試します。 リークテスターは古いエンジン多いので私は必需品になりました。
今月もけっこういくなあー

※いろいろと、お問い合わせありがとうございます。
現在独立してから1年以上たちましたが、相変わらずのお一人様状態であり重作業のときだけ他のメカニックと組んだりスポットで助っ人をよんでます。そんな状況なので、新旧問わずマリンエンジンの販売などの業務はおこなっておりません。 当面この状況ですので、中古エンジンなどの引き合いは考えておりませんのでご了承願います。
エンジン&減速機の販売関係は、マリーナ、造船場、エンジンメーカーへ直接お問い合わせください。

Thank you for contacting
I am also more than a year since the independence have passed. And now you need to until the completion of delivery from the estimated orders of work by himself.

When time and I needed to be overhauled, by which I call the other mechanic, and then work with the team organized only a short period of time.
Since such a situation, we, as sales of such new and old marine engine, not the business.
For inquiries about engine sales might have missed a lot business opportunities.
But now specializes in work and its surrounding parts of the sale of maintenance
Sincerely, Yoshihiro Omura



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tag : YANMAR-YMGA10A

MAN-D2840LXE 定期整備,その2

昨日半日、今日半日でMAN-D2840LXEの定期整備続けてます。
ベルトは合計9本交換。外側からはまだいけそうだったが、内側のリブの間は全部ひびが入っていた。タイミング的にはすこしおそかったか。
MAN-D2840LXE,V-BELT

FUEL-FELTER清掃
FUEL-FELTER清掃
作業船の為、一応使わないと言われての整備です。しかし他船が戻ってこれなかったり、不足の事態が発生した時は急に使うことになるので毎日やりかけのばらしっぱなしは無しです。やりきりで、EG始動可の状態で帰るためそこのところが時間のロスになってる。ばらしっぱなしで帰れればそれは楽ですよ。 そんなわけで順番前後してますが、1次燃料フィルターのドレン抜き(水抜き)作業。汚いなあ。
今回は冷却水も交換。

MAN-D2840LXE
点検項目は、シールスタン、清水ラインのテスト、BAT(電圧、比重、量)マウントのボルト増し締めなどなど。
清水漏れ、オイル漏れ、燃料もれの確認も当然あり。MANのエンジン2機が大体終わりヤンマーの発電機へ作業以降する。
LO,FO,インぺラー、FO1次のドレン抜きとやれば終わるはずだったが、、、
まずは2次フィルターのエア抜きで異常に時間かかる。次にGENの オルタがいかれてるとの報告は受けていたのだが、BATがたよりなくて始動出来ず中座した。

2ラウンド目は船橋だったのだが、中止しこっちをリベンジしないと。
ブースターケーブル&BAT
そんなわけでブースターケーブルとBATを急遽買う!ケーブルは高いので、今まで借りたりしてたがもう逃げられん感じ。
代わりのBATなきゃテストもままならず、先へ進めないので自分用(バックアップ)としてしぶしぶ買う。これで2回は飲みに行けなくなった、、、
スターター分回してエア抜きして始動完了! こぼれた軽油をそうじしてると、軽油意外の緑の液がとんだあとがあります。
前回整備より相当立っているけど、ふかなかったか?なんて考えながら点検してたらCWPのメカシールが御臨終でした。
YMGA10A発電機
また追加でまた終わらず、、、
なかなか帰らせてくれないな。
I will continue regular maintenance of the MAN-D 2840 LXE with half a day work yesterday, today's half day work.
The belt exchanged a total of nine. Although it seems to be still usable from the appearance, cracks were all contained between the ribs inside the belt. The timing of the exchange was a bit late.

It is said that this work is not to use the ship for a while.
However, because it is a work ship, there is a possibility that it will be used suddenly, so we will definitely finish every day's work. Moreover, it is possible to move the engine.

Due to such a way of doing work, there is waste in terms of schedule, which is a loss of time. It is comfortable if you can disassemble and finish even halfway.
That's why the order goes back and forth, but draining work of the primary fuel filter.
It is dirty.

I changed the cooling water this time.
Check items are propeller shaft seal tube, coolant line test, BAT (voltage, specific gravity, quantity), mounting bolt tightening etc.

It will obviously check water leaks, oil leaks and fuel leaks.
MAN engine maintenance work is almost finished, next will move to Yanmar's generator work.

LO, FO, impeller, FO 1 It was supposed to be over if draining out the next drain ,,,,
Firstly, it takes anomalously time to bleed the fuel of the secondary filter.
I was informed that the alternator of the generator was broken, but I could not start due to insufficient voltage of BAT and stopped once.

So buy booster cable and BAT quickly!
Because the cable is expensive, I borrowed it, but I can not escape anymore.

If you do not have an alternative BAT, you can not proceed with the test, so buy reluctantly as yourself (backup). With this I can not go drinking twice ,,,

Rotate the starter to remove air and start! In the case of
If you are spilling over spilled diesel oil, there is a solu- tion which is surprising green oil.
It stands a lot better than the previous maintenance, did not you wear it?
I thought about it while checking it, the mechanical seal of the circulation pump was dead.
In addition it is not over yet ,,,
I will not let you go back.

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プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

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