FC2ブログ

YANMAR-6GHAK-STの定期整備


本日は2ラウンド。AM1発目はYAMAHAのSXにてタコケーブルの交換。
2発目はYANMAR-6GHAK-STのOIL交換でした。
主機は機付きのハンドポンプにて抜き出し。
YANMAR-6GHAK-ST
アダプターでも作れば効率いいんですが、、、

YANMAR-6GHAK-ST

YANMAR-6GHAK-ST
クラッチはMGN。フィルターも外して清掃です。
出張しての作業、なんだかんだで点検終了すればPM600です。

そしてライン入ってたんで 開け増すと 楽しく飲んでる画像が、、、
おやじは仕事してます。

1464482393163.jpg
Today we have two rounds. AM is Yamaha's SX exchange tachometer cable.
In the afternoon it was an OIL exchange of YANMAR-6 GHAK-ST.
I pulled out with a hand pump attached to the engine.

Even if you make it with an adapter, it's efficient, but I do not have the time.

Mission is MGN. It is cleaning, also removing the filter.
If you finish work after traveling, checking variously it is PM 600.

And since the line was in, the image which I enjoy drinking when I open it ,,,,
I am working.
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ
スポンサーサイト



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YANMAR-6GHAK-ST

スペア部品の搬入とか、見積用の下見とかいろいろです

本日は本業に戻りまして、MANとYAMAHAの熱交換器OHの下見とかです。ともに回転上げると水温上昇。
落とせば水温も落ちる。 海水こしきやインぺラーは問題なしの点検済み。
とゆうことで、HTEXの清掃をそろそろやらないとってお話です。(2年に一度は清掃したいです、、、)
MAN-D2840
こちらはMAN-D2840LXEにて。
右に中身のCOREが抜けるので、このスペースでは本体を少しずらさないと抜けませんね。

YANMAR
移動しまして、YAMAHA-SX859です。 こちらも狭いので右舷機が苦戦しそうです。
ちなみに海水こしきは詰まっておりませんでした。確定!

SX859
スペアーパーツ注文の搬入が2か所。 あとはいつやるかを先方と調整中。

昨日は車屋さんで修業中でした。 EP82のクラッチ交換&MT据え付けとミラージュのアクスルベアリングの交換、4EFTEのタイミングベルトカバーの開放。何屋なんだか、、、  
機械工とゆうことで。
Today I returned to my main business, it is a preview of overhaul of MAN and YAMAHA heat exchanger. In the report, it is said that the water temperature rises if the rotation is raised.

If you turn the engine down, the water temperature will fall.
Seawater filter and impeller have been inspected and no problem.
With Yu, it is useless unless you clean up HTEX soon! .
(I want to clean it once every two years ,,,)

This is MAN - D 2840 LXE.
Since the CORE of the contents goes out to the right, in this space you can not escape unless you shift the main body slightly.

It moved, it is YAMAHA - SX859.
Because it is also narrow here, the starboard machine seems to have a difficult time.
By the way the seawater filter was not clogged. Confirm!
Two spare parts orders are brought in. The rest is under way with when you work later.
Yesterday I helped with a car shop. In the case of
Exchange of clutch & MT installation of EP 82 and replacement of axle bearing of Mirage, opening of timing belt cover of 4EFTE. What kind of store ,,,,,
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MAN-D2840LXE YAMAHA-SX859

本日はお休みです。CT9Aランサーのリヤデフを下してます

CT9Aランサーエボ7のリヤデフをOHする為下しております。
CT9A リヤ回り
左右のリンク6か所外して、ドライブシャフト左右を抜きまして、デフASSYを下しました。
文章だと1行の作業工程。

本日のお買い上げ
すでにOILを抜いた時点で、LSDのプレートフェーシングの内爪の破片がでてきましたので、覚悟を決めてばらしております。
やっぱり1年に一回は開けないといかんですね、、、
フロントデフも近々であけることにしております。  イニシャルは今回低めで組む予定です。
そのほかフロントドライブシャフトのブーツ切れx1、マフラーリング切れx1、など細々した不良も発見されました、、、

CT9A リヤ回り
17-19のロングはくやしいが買い直し。  本日は移動前にホイールキャツプ(純正のセンターにある小さい奴)をかっぱらわれたことが発覚し少し頭が痛いです(あんなもの取ったってしょうがないだろうと思います)
CT9A LANSE EVO 7's rear differential is being processed for OH.
I removed 6 right and left links, pulled out the left and right drive shafts, and defrosted ASSY.
A sentence is a line of work process.

When OIL was already pulled out, fragments of inner claws of LSD's plate facing came out, so I decided to prepare.
After all it must be opened once a year, is not it ?,,

We are planning to open the front differential as soon as possible. In the case of
The initials are scheduled to be assembled at a lower level this time.
Other small defects such as the front drive shaft's boots broken x1, the muffler ring broken x1, etc. were also discovered ,,,
Long in 17 - 19 is mild, but he bought back again. In the case of
Today I noticed that my head caps (small guy in the genuine center) had been touched before moving, and my head hurts a bit (I think that it would be unavoidable to take such a thing)

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : CT9A ランサーエボリューションⅦ

YAMAHA-SX858 スターターモーター交換

早朝のスタータ交換作業、YAMAHA-SX859にて。
YAMAHA-SX859
AM6:00-8:00までに。どうしても船を移動したいとのことで、こちらもあわてる!

今日はこれから芝浦と横浜方面へ。一回こっきりの仕事ではなく、リピートしてまた作業を依頼してもらえるように徐々にふえています。踏ん張って数をこなして食っていこう。いろいろ業者間で情報交換いたしますが、沢山お客様を抱えている方はあまり乗せていない薄利多売的な方が多いです。あとは信用ですかね。
ジャブがあとから効いてくるんだな。
Early morning starter replacement work, at YAMAHA - SX859.
By AM 6: 00-8: 00. I was told that I really wanted to move the ship, so I'm working in a hurry!

Today I will head towards Shibaura and Yokohama in the future.
I gradually increase it not to be the end job at once but to repeat and ask for work again.
Let's step on and do some things and eat.
We exchange information among various vendors, but those who have a lot of customers are many people who are thinly profitable. Is it trusted afterwards?
The jab will be effective from now on.
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YAMAHA-SX859

DETROIT DIESEL 6-71TI (GM6-71)の作業

DDA6-71TIにて抜き出しの準備中。
本日は油脂類の抜き出し、エンジンマウント関係、ターボASSY,燃料ラインの縁切りとプラグ。
ケーブル関係外し、インタークーラ外しスペース上邪魔なため)、FUEL-ASSY,ビルジ抜き出しなどなど
DETROIT DIESEL 6-71TI

GM6-71(2サイクルディーゼルエンジン)

3/4ブレーカーバー
久々にこんなん使いました!

明日は2件ダブルヘッダーで切り抜ける予定です。
Preparing for extraction at DetroitDieselEngine,DDA6-71TI  GM6-71TI , IN-LINE-71ENGINE ).
Today's extraction of oils and fats, engine mounts, turbo ASSY, fuel line trim and plug.
Remove cables, remove intercooler (for obstruction on space), FUEL - ASSY, bilge extraction etc.
I used this for a long time!
Two cases tomorrow It is planned to climb with double header.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : DetroitDieselEngine,DDA6-71TI GM6-71TI , IN-LINE-71ENGINE )

YAMAHA-SX858 & DDA6-71TI(デトロイトディーゼル6-71)

一発目はスターターの取り外し。
YAMAHA-SX858
一旦手を離れた作業なのですが、私のところにずいぶん早く戻ってきました。 電機屋さんたのみますよー
自分は電機屋ではないので、外したものは交換または外注修理等になります。YAMAHA-SX858KMにて

2発目は移動して、デトロイトディーゼルのエンジン抜き出し準備です。
DD-6-71TI
本日はシャフトカップリングの縁切り、PSS,エアーフィルター回り、ルーツブロワーカバー取り外し、右側面配線関係の外し
2次FO,ターボチャージャー、ミキシング、WET排気ホースなどを取り外して終了です。DDA6-71TIにて

The first one is to remove the starter.
It is a work that left my hand once, but it came back to me quite early. I'm counting on an electronics store
Because I am not an electric machine shop, what I removed is exchange or outsourcing repair etc.
The second one is preparing to withdraw Detroit diesel engine.
Today I cut off the shaft coupling, PSS, around the air filter, remove the roots blower cover, remove the right side wiring connection
Remove the secondary FO, turbo charger, mixing, WET exhaust hose etc and finished.
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : DDA6-71TI YAMAHA-SX858

KOHLER発電機点検

本日はKOHLER発電機の点検依頼で芝浦です。
海水のでが悪いとのこと。まずはこれ
KOHLER,RWP
インぺラーは異常なし。 海水こしきは汚れていたので外して清掃。
さて来る前と、清掃後で状況のかわらなことが一件あり、RWP手前の純正海水ホースが吸入負圧でつぶれてしまいます。
KOHLER
ホースはまだ半年位なので、劣化とは考えづらく、どうやら船底に問題がありそうです。
とりあえずかたいホースでダイレクトにつなぎ、船底を上架して清掃等確認出来るまでしのいでいただくことになりました。

明日はYAMAHAとGMのダブルヘッダーです。作業依頼が来るとなんか安心する。
Today is Shibaura at Kohler generator inspection request.
The sea water flow is bad.
First of all, there is no abnormality in this impeller. In the case of
Because the sea water filter was dirty, I removed it and cleaned it.

Well before and after cleaning, there is one thing that is different in circumstances, the genuine seawater hose just before the RWP will collapse at the suction negative pressure.

Since the hose is still half a year old, it is hard to think of deterioration, apparently there seems to be a problem on the ship's bottom.
It was decided to connect by direct connection with a hard hose for the time being, until it was able to confirm cleaning etc. by climbing the bottom of the boat.

Tomorrow is YAMAHA and GM's double header. I am relieved when work requests come.
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : KOHLER

世間は連休とのうわさ、、、

20160505DSCN1134.jpg
昨日はこんなんです。 

その前日は数年ぶりに旗日にやすめたので、ランサー乗って すこし丸和へリハビリ走行に行ってきました。
相変わらずのソーイング病と適当な荷重移動が直らず、、、 今後の課題は一生の課題になる予感。
※インプレッサへ乗り換えれば このもやもやは直りますが、それはまたエンジン、ミッション、ドライブシャフトのエンドレスな修理がつづくことになり(3台乗りましたが、丁寧な運転できないので、どれも壊しまくりました)今の現状ではとても維持できないでしょう。
ランサー壊れないんですよ!

さて残念なインカー画像はひどいので処分しました。 ブレーキ関係は直していったんで、いい当りも付き○。
今回のエンジンマウント交換にてフルブレーキング時のガチャガチャ音とばたばたは解消方向に向かいましたが、フロントサスのばたばたはまだ消えんので、次はサスをテインへだす算段です。左フロントはOIL漏れだしました、、、
脚を直してもう少しコース幅のあるコースへ練習に行きたいと思います。
すこしづつ直します。

では書類製作と伝票整理の仕事へ戻ります。
Yesterday is this. In the case of

The day before that I was able to take a day off on a public holiday for the first time in a few years, so I went to rehearse ride to Little Riding and a little to Maruwa.

My driving does not fix as usual sewing and proper load movement!
The future subject is a premonition that will be a lifetime challenge.
* If you change to the Impreza you will heal this Moyamoya, but it will also be the endless repair of the engine, mission and drive shaft will be continued (I got on three, but since I can not drive carefully, everything has broken up ) It will not be possible to keep it very much at the present condition.
Lancer will not break!

Well, we regret to say that disappointing incarcerated images are terrible. In the case of
I fixed the braking relationship, so I added a good hit ○.
This time the engine mount exchanges the full rattling rattling sound and the fluttering head to the direction of cancellation, but the front suspension flap still disappears, so the next step is to calculate the suspension to Tein. Left front leaked OIL ,,,
I think that I would like to go to practice to correct the legs and improve the course width a bit.
I will fix it a little.

I will return to the job of document production and document arrangement.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
04 | 2016/05 | 06
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 - - - -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ