FC2ブログ

働けど働けど楽にならざり

ばたばたしてまして、更新してませんでした。先日はドライブの船内側排気WETホースを交換したりKE4点検したり。
YAMAHA

YAMAHA

今日は遅れたスタートを取り戻すべく神奈川に出て、アフタークーラーを抜き出しております。
試運転予定ずれてしまってすいませんでした。
CAT3208

キャタピラー3208
I was too busy to update.
The other day I exchanged the inboard side exhaust WET hose of the drive and checked KE 4.

Today, I went out to Kanagawa to regain a late start and pulled out after-cooler.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ
スポンサーサイト



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

YAMAHA-SX629-KMの整備

CATの整備合間でYAMAHA-SX629KMの定期整備です。
ヤマハSX629KM
交換部品はFOx4、LOx4、インぺラーx2、主機&減速機の両舷OIL交換作業

ヤマハSX629KM
まだいけるかな―位のタイミングで交換しておく方が無難です。

YAMAHA-SX629KM
狭いエンジンルームなので、段取り命です。今回はなにげに苦戦、初の船だったのでIN-OUTのサイズ合わせとか、OILの受け皿の対応とかDATAとりながら作業中。電動PUMPもちこみOILを抜いています(OIL交換の時間短縮がかなり重要です)

YAMAHA-SX629KM
フィルター外してターボの簡易点検。そのほかいつもの定期点検横目(冷却水、マウント、ベルトの張り、OILや清水漏れチェツクなどを確認)

It is a regular maintenance of YAMAHA - SX 629 between maintenance of CAT.
Replacement parts are FOx 4, LO x 4, Impeller x 2, Main machine & Transmission both OIL changing work.
Although it can still be used, it is safe to exchange at this timing.
Because it is a narrow engine room, setup is important.
It was a ship of the first work this time, so it was working while taking in size of IN-OUT, correspondence of tray of OIL, etc. with DATA.
Electric PUMP is also specified and OIL is pulled out (shortening of OIL replacement time is quite important)
Simple inspection of turbo with filter removed. Other regular check regularly (Check cooling water, mount, belt tension, OIL and clear water leak check etc)
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YAMAHA-SX629KM

CAT3208, 排気管復旧作業に入りました

待ち続けてましたよ、排気管!
ターボの下側の集合部分の排気管が届いたので、早速復旧に入りました。Caterpiller3208MarineEngineにて
キャタピラー3208

CAT3208
I kept waiting, exhaust pipe!
The exhaust pipe of the collecting part at the lower side of the turbo arrived, so I immediately started restoration.
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : CAT-3208 Caterpiller3208MarineEngine

見積まつり

昨日は見積のしたみが2件、部品販売1件、部品見積が別に1件。地味にこなしております
SF51
見積しないと次に進みませんからね。

本日はちょっと内科に薬をもらいに行ってきます。
Yesterday, the estimate was 2, the parts sales was 1, and the parts estimate was 1 separate. We are doing it to the ground
If you do not estimate it will not proceed.

I will go to the department for medicine a bit today.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

YAMAHA SF51にて

担当するSF51が数艇ありまして、昨日は応急対応してきました。
海水漏れ2か所!
1か所目はRWPとこしきをつなぐ異径レディースしている銅パイプ。
SF51
もともとボンド系で補強されていたようで、剥がすとしっかり穴が、、、
仕事での稼働を止められないとのことで、外してからのロウ付け作業修理は次回ヤード入りまで延期し
今回は水中パテ等と融着テープなどで止めました。

2か所目 こちらはホースバンド不良。
SX858
単純なホースバンド不良(見えない部位で切れています)ですが、私が留守中の他の業者さんの作業部位ですので
今回は交換工賃請求させていただきます。
ホースバンドは高耐久性の物から水道ホースを止める園芸用程度のものまでいろいろ種類があり、エンジンでは通常は強度のある締められる物が使われているはずですが、SUS製でも錆てダメになるので注意が必要です。
弱い物は締めすぎると簡単にブチッと飛んだりしていかれますので、それで閉まらず止められなければバンド強度がたりません。
メーカー純正指定(YAMAHAならヤマハ、ボルボならボルボ)部品を使うのが一番ですが、無ければフレンドマリンさんなどで売っている会社名AWABさんのSUS316製のホースバンドなどが強くしめれられ安全ですね。あくまでも使用用途に合っている物でとゆうことです。
There were a few SF 51 responsible, and we responded to emergency yesterday.
Seawater leaks 2 places!
The first place is copper pipe of different diameter connecting RWP and filter.
Originally it seems that it was reinforced with a bond type, when firmly peeled off, there is a hole firmly ,,,

I said that I could not stop the operation of the ship at work and postponed brazing work repair postponed until next yard entry, stopped with fusion tape etc. with underwear putty etc etc this time.

2nd place This is a hose band defect.

It is a simple hose band defect (it is cut at invisible part), but because it is the work part of another contractor I am out
I will charge a replacement fee this time.

There are various kinds of hose bands ranging from highly durable ones to gardening-oriented ones that stop water hoses. In engines, it is normal to use tightened objects that are strong, but even SUS made them rusty Be careful as it will be.
If you tighten too weakly, you can fly easily and quickly, so if you can not stop it without closing it you will not get the band strength.

It is best to use the parts genuinely (Yamaha for YAMAHA, Volvo for Volvo), but if you do not have it, the company name AWAB's SUS 316 made hose band etc selling with friends marine etc. are strongly tightened and safe Right. It is supposed to be a thing suitable for the intended use.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

YAMAHA-SX858にて排気管エルボ―復旧

YAMAHAのガスケットが届きましたので、ボルト締結してからの接合フランジ部分等もラギング中。
YAMAHA-SX858

YAMAHA-SX858
まずはインサルテックスクロス(昔のアスベスト的な石綿みたいなものですが石綿ではない)をまきます。

この上にアルミ付きガラステープ(インサルテックス的な断熱素材の付いた厚みのあるやつ)まきまして、
最後に 白いガラステープ巻いてしあげます。 仕上げたあとの画像を取り忘れました、、、
※時間におされると、写真が抜けます。
ヤマハSX858
ガラス繊維なので、きらきらのこなが作業中は漂いまして、アレルギーの私は毎回作業完了後すぐにつなぎ着替えて、
言え付いたら風呂入ってごしごし体洗ってます。昔から皮膚が弱いもんでかぶれるんです、こんな程度でも。
だからラギング作業はあまり好きではありません。 ちなみに昨日のエンジンルームは39度。今日はだいぶ楽でした。


※出先のマリーナにて初対面のオーナーに声をかけられまして、プログを見てますと。お恥ずかしい限りでございます。
名刺も渡せずに失礼いたしました。
最近は女の子の記事が減りましたねと言われましたが、承諾を得たりしてもあとからダメになることも多々ありまして
いろいろめんどくさいので、プログの方にはほとんどUPしておりません。過去の記事も削除またはパスワードにてスクランブルをかけております。写真は取ってもいいが、一人でにやつけとのことです。
そんなわけでプライベート的な画像がFaccbookにてたまにアップする位です。
Since YAMAHA's gasket arrived, the joint flange portion etc. after bolt tightening are also lugging.
First of all, Inseru Tex Cross (asbestos like asbestos but not asbestos) was constructed.

On top of this we wrapped a glass tape with aluminum (thick with insulation material like insulation)
Finally wind up a white glass tape and pick it up. I forgot to take the image after finishing ,,,
※ The picture will come out when it is set in time.

Because it is glass fiber, powder drifts during work, allergy I change clothes immediately after work completion, I take a bath and wash the scrub body.

I have a skin that is weak from long ago, even with this level.
Therefore I do not like the lagging work very much. By the way yesterday's engine room is 39 degrees. It was pretty easy today.


※ I was invited to the owner of the first meeting at the marina at the destination and I saw the program. I am ashamed of you.
I was sorry to give up my business card.

Recently I was told that the number of girls' articles has decreased, but there are also many things that will become useless from time to time even after obtaining consent
Because it is bothersome, I do not update it to the program. We deleted past articles and scrambled by password. Although you can take pictures, it is a matter of being alone.
That's why private images are occasionally uploaded on Faccbook.
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
06 | 2016/07 | 08
- - - - - 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 - - - - - -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ