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ノーザンライツ発電機の整備作業

ノーザンライツ発電機

ノーザンライツ発電機

ノーザンライツ発電機
本日はノーザンライツ発電機の整備など。

PMは打ち合わせが一件ありました。 これは次につながるステップです。

ただしまだ別件の非常に頭の痛い問題が解決せず!
Today 's development of NORTHERN-LIGHTS generator.

PM had one meeting. This is the next step to be connected.

However, it still does not solve the very painful problem of another case!
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tag : NORTHERN-LIGHTS

事務処理で動けず、、、

PENTAX-WG1

TOOL

月末は現場に出られんことが多く、今週はずっと歯ぎしりしてます。 準備はしてますが。
13mmの12角を各サイズで補充(わけありでして)。それにともないスーパーロングなエクステンションロッド(もっていたはずなのだが)も差し込み各サイズで補充する。 
そして 道具は手入れしても傷むもの。
日ごろの取り扱いがハードなためか、1年2カ月で防水カメラのニコンAW130がダウンしました。 早かったなー
気に入ってるので安くなおればいいですが、、、
修理に出している間、以前の作業用で使用していたPENTAX-WG-1を現場に復活(現行機種はRICOH-WG40になってますね)
だめなら買い直さんといかんのですが、ビルジに落ちたり、軽油やオイルがかかったりといじめるので 丈夫なものを選択しないといかんです。あまり今は買いたくないですけれども。

そうこうしているうちに車検が2台迫ってまして、車は車屋さんへ、バイクはバイク屋さんへ出しました。 自分でやるよりその時間働いた方がいいようですので。 毎月いろいろでていきますねー

もうすぐ10月、のこりも3カ月。後半巻き返せるかな? ぜんぜん酒のんでないので、次回はのめるように頑張ります。
こんな感じでお願いしますよって、飲み屋のバイトのおネイサンにも注文を出しました! プリケツでお願いしますって。
プリケツ?って?マークの返答きたので、他からの画像をお借りしまして、当方が期待するプリケツを提示いたしました。
前向きに検討しますとのこと。

Screenshot_20160923-204754.jpg

At the end of the month I often go out to the scene, and this week we have been bruising. In the case of
I'm preparing.

Supplied 12 mm of 13 mm in each size (with reasonable). Along with that, a super long extension rod (which should have been) is also inserted and replenished with each size. In the case of
And tools are damaging, even if you care.

Due to the hard handling of everyday, Nikon AW130 of the waterproof camera fell down in 1 year and 2 months. I was quick.
I like it, so I can fix it cheaply, but ,,,
While serving for repair, I revived PENTAX-WG-1 that was used for my previous work to the site (the current model is RICOH-WG 40)
If not, I will buy a new one, since it will fall into bilge, it will start with diesel oil or oil, so I have to choose a strong one. Although I do not want to buy it much now though.

While doing so, two car inspections are approaching, the car to the car shop, the bike to the motorcycle shop. Because it seems better to work that time than do oneself. I will go on various things every month

Soon in October, the remaining three months. Can we rewind the second half? I do not have alcohol at all, so I will try my best to stop at the next time.
I'm sending an order to Nathan, a byte of a drinking shop so please do it like this! I'd like to ask you for a pricket.
Precise? What? Mark reply came, so I borrowed images from others, we presented the pliquons we expect.
I will consider it positively.


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tag : PENTAX-WG-1 ぷりけつ

MTU183TE92,燃料噴射ポンプと格闘中です。

MTU183TE92
燃料噴射ポンプの脱着を行うため、ターボからのエアーパイプx2とAF-COOLER後方のカバーを外す。
燃料デリバリーパイプもすべて外します。(このときはまだ外す前です)
フライホイールハウジング上部のカバーを外すため、各パイプ類やソレノイドなどの邪魔なものも外す。

MTU183TE92
かばーが外れるまでずいぶんかかったなー。 エンジンをターニングして、1番の上死点を確認中。
ポンプの合マークとダンパーのマークも確認した。これで外せます。
今日は残念ながらここまでです、、、

MTU183TE92
帰り道は東名の集中工事で下りの御殿場右ルートが、上りの迂回ルートになっていた。だから看板は臨時の物いがいはすべて
逆さまです。
カーナビも合法逆走のためか、おかしなことになっていた。
Remove the air pipe x 2 from the turbo and the cover behind the AF - COOLER in order to detach the fuel injection pump.
Also remove all fuel delivery pipes. (It is before removing it at this time yet)
To remove the cover at the top of the flywheel housing, remove obstructions such as pipes and solenoids.

It took a long while for the cover to come off. Turning on the engine, I am checking top dead center.
Also confirmed the matching mark of the pump and the mark of the damper. This can be removed.
Unfortunately it's here today ,,,
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tag : MTU183TE92

ONAN-8MDKAA発電機とVOLVO-PENTA-TAMD72

すいません、まだやってます。オーナン発電機はLO,FO,インぺラー、ベルトなどと1次燃料こしきASSYで交換。
カミンズーオナン8Kw
防音スポンジの劣化がひどい、、
ベルトも発電機搭載位置とかカバーの開放状況で時間が全く異なります。そうじが、、、

CUMMINS ONAN 8NDKAA

CUMMINS ONAN 8NDKAA
1次フィルターは本体いろいろ不具合あったので、ごっそりいきました。 今回のこれはプライミングレバーが上にあります。
GENのプライミングポンプ(あまり役に立たないのでつかいませんが)は大概たよりないので、これは結構いいかも。

VOLVO-PENTA-TAMD72-P
TWIN-DISCのオイル交換中。油量はエンジン始動して運転中に調制。ジンクはクーラーのやつを交換。

VOLVO-PENTA-TAMD72-P
でかい方のLOが固着ぎみでやばかったです。4種類以上フィルターレンチもってきましたが、ひさびさにチェーンのやつで唸りました。 このボートはエンジンルームがタイトなので、TAMD72の横に添い寝とゆうか、腕立てする感じで脇に入ってます。
インぺラーもまっすぐなら簡単に入るのですが、体が入らないだけでうんうん唸って作業してます。

とりあえずはエンジン始動して各部漏れなどを確認。明日もいかなくちゃ
Sorry, I am still doing it. Ohnan generator is exchanged with LO, FO, impeller, belt and so on with primary fueling system ASSY.
The deterioration of the soundproof sponge is terrible ,,
The time also differs completely in the position of the generator and the opening condition of the cover as well as the belt. As it is ,,,
The primary filter had various problems with the main body, so I went secretly. This time this priming lever is on the top.
Because GEN 's priming pump (because it is not useful because it is not useful, it does not use it) is out of the ordinary, this may be pretty good.

TWIN - DISC oil change in progress. The amount of oil is regulated during operation by starting the engine. Zinc replaces the cooler's guy.

The LO of the big person was sticky and stuck. I brought four or more types of filter wrench, but I heard it with a fellow of a chain to Hisabikisa. Because the engine room in this boat is tight, I get aside with TAMD 72 and I feel as if I will push up.
Impeller is also easy to enter if it is straight, but it does not get into the body and is groaning and working.

For the time being, start the engine and check each part leak. I have to go tomorrow.
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tag : VOLVO-TAMD72

消耗品交換作業のつづき

主機の1次燃料こしきの内部清掃&水抜きとフィルター交換中。
RACOR900,TAMD72-P
ドレンの下は大きい受け皿が入らなかったので、ある程度抜いてから開放&清掃。

ONAN発電機もオイル交換中
ONANマリンジェネレーター

そして本日のお買い上げは、ハニカムキャタライザー(汎用)と16角のソケット。
ハニカムキャタライザー
この触媒はバイクのマフラーに加工して入れます。今まで通っていた排ガスの数値がここ数年悪くなって、車検で言われたため。
古くなればCOだって増えるだろうに、、、
もんくいっても書がないので、来月の対策です。どの程度効果あるのか?
Internal cleaning and draining of the primary fuel of the main machine and filter exchange in progress.
There was no big tray under the drain, so open up & clean up after pulling out to a certain extent.

ONAN generator is also changing oil

And today's purchase is a honeycomb cataloger (general purpose) and 16 socket.
I will put this catalyst into the muffler of the motorcycle. Because the numerical value of the exhaust gas which passed so far went bad in recent years, it was said by the automobile inspection.
As long as it is older, CO will increase ,,,,
Since there is no writing even if it says it, it is a measure of next month. How effective is it?
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VOLVO-PENTA-TAMD72のオイル交換など

本日は午後からVOLVO-PENTA-TAMD72の作業です。
到着部品を全部待ってからの、一斉攻撃的な作業が効率良いですが、そんなにうまく段取りどおりいきません。
VOLVO-TAMD72
いつもオイル交換時間の短縮に努めておりますが、このボートは電動PUMPが使えませんでした。
手動バキュームPUMPが一番遅いようで、通常は他の作業しながら放置プレイしますが。

VOLVO-TAMD72
この手の天井の低いエンジンルームでは、オイルも入れにくいですね。

VOLVO-TAMD72
エンジンジンクも交換中。

※作業は順番で行っております。見積等は作業後のよるなどに進めてますので、今しばらく御時間をいただきます。
Today is work of VOLVO-TAMD 72 from the afternoon.
Even though all the arrival parts have been waited for, the simultaneous aggressive work is efficient, but it does not go well as planned.
I always try to shorten the oil change time, but this boat could not use electric PUMP.
Manual vacuum PUMP seems to be the slowest, usually you will leave while working on other tasks.
In this low engine room with low ceiling, oil is also difficult to put in.

Engine zinc is also being exchanged.

※ The work is done in order. As estimates etc are advanced according to after work etc., we will have time for a while.
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tag : VOLVO-PENTA-TAMD72

MTU183TE92の点検中

MTU183TE92
静岡にて。直せるかなー
今日は見積の為の下見です。手ごわいです。
とりあえずおいしいものは食べずにとんぼ返りで東京へ戻っています。
In Shizuoka. Can I fix it?
Today is a preview for quotation. It is formidable.
For the time being I do not eat delicious things and I am back to Tokyo with a flip flop.
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tag : MTU183TE92 MTU12V2000M90

Racor Felterの整備

Racor
これは主機Ⅹ2、発電機に使われていた燃料1次こしきのRACOR25Pです。 交換の期間が開きすぎており、なおかつ水抜きなどもやっていないため、大量の水と湯泥が出ています。 

Racor
もしエンジンに回ったら、インジェクターがダメになりますよ。 このフィルターは水抜き出来るよう下にドレンあり、なおかつ透明なカップですので汚れは目視出来ます。汚れていたら抜きましょう! フィルターの金属部分がさびさびなんてものも要交換です。

今日は静岡へ行ってきまーす。

This is the main machine X2, RACOR 25P of the primary fuel filter used in the generator.
As the exchange period is too long and draining etc are not done, a lot of water and sludge are out. In the case of

If you go to the engine, the injector will be useless. This filter has a drain under the drain so that it can drain, and it is a transparent cup so you can see the dirt. Let's draw it out if it is dirty! Rust-free rust is also required for metal parts of the filter.

Today I am going to Shizuoka.
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三連ちゃんです

まずはYANMAR-6GHAKの海水ポンプ交換作業。
YANMAR-6GHAK
いいね、新品

YANMAR-6GHAK
オイルシール替えて、GASKETx2とオーリングx2でRWPの復旧です。この一番刃の厚いカッター使いいいですよ、おらなくなりました。

YANMAR-6GHAK
オルタネータもどして、エンジン回して左舷は完了。右もRWPあるんです、、
こいつも手ごわく、あちこち怪しい配線などがあるので、見つけるたびに処理していきます。なぞの切れっぱなしが、、、
あとは各種点検したのをまとめて、リポート提出。

2件目は千葉へ、ブーコンの確認。 プッシュロッド固着してやがる!こいつだけの問題ならいいが

3件目は夢マリへ、こちらはまだパーツそろってないので、できるところから開始
ノーザンライツ発電機
とりあえずGENのオイル交換と主機VOLVO-KAD32のベルトの点検調整。

友人は明日の関東ダートトライアルC地区戦にでるそうな。おれも行きたかった、、、
まあ切れてないけどまだ今月の車検すら準備出来ていなので、到底むりなんですけど。
来週の試運転で1隻OKが出れば、残り3つ(エンジンx5、GENx2)。どうかな?
このへん片付かないと車検どころじゃないです

さて戻りまして、部材の確認とか必要なSSTの確認とか事務処理しております。 もっか排気温度計一式が必要になりそうで
センダーx6と同アダプターx6とデジタル切り替え式温度計合わせて→20万を超える勢いなので、今回は作業になる場合は
一式まるまるメーカー様にお願いすることになりそうです、、、 排気温度計は前から困っておりました(非接触のしょぼい奴ではないです)がいよいよ年貢の納め時か。センダーが高いんですよセンダーが。

コンプレッションはインジェクター抜いてアダプターで測れるやつがいいですね。やはり簡単に圧縮測れるようにしましょうよ、もしくはシリンダーカットアウトがコンピュータでできるMTUとかCATみたいにするか
VOLVOみたいにVODIAで確認できるとか。こんなこと書いてるとぼろがでますが(VODIAはVOLVO代理店のみ、CATのETも同様
MTUも同じく) メーカーごとに敷居が高く、コンピュータも高くだとどんどん手が出せなくなります。
GMなんてドライバーでシリンダーカットアウトします!さすがに6GX-ETではやりませんでした。
形状仕組みは似てるんで出来そうですが、リンクに不具合出たり、ロッドに不具合出るとこまるんで。セオリー通り従います。
First of all, YANMAR - 6 GHAK seawater pump exchange work.
Like, good news

Replacing the oil seal, RWP is restored with GASKETx 2 and O-ring x 2. This blade with the thickest blade is good to use, it disappeared.

Return the alternator, turn the engine and complete the port. There is also RWP on the right ,,
This is also formidable, so there are doubtful wiring etc, so we will process it every time I find it. Leaving mysteries broken ,,,
After that, I summarized various inspections, submitted reports.

The second case is to Chiba, confirmation of the booth. I will stick to the push rod! I wish it would be just a problem with him

The third one is to Yume no Island Marina, this is not all parts yet, so we are starting from where we can do it.
For the time being, GEN oil change and inspection and adjustment of main belt VOLVO-KAD 32 belt.

My friend is going to be fighting tomorrow's Kanto dirt trial C district. I also wanted to go.
I'm still ready for even this month's car inspection, but it is almost impossible.

If one OK is issued in the trial run next week, the remaining three (Engine x 5, GEN x 2). How about?
If you do not attach this sticker it will not be a car inspection

Well come back, we are handling paperwork such as confirmation of parts and confirmation of required SST. I'm afraid that we will need a set of exhaust temperature gauge
Together with the sender x 6 and the same adapter x 6 and the digital switching type thermometer → Since it is more than 200,000 momentum, if this time it will be work
It seems to be asking a complete set of makers ,,, The exhaust thermometer was in trouble from the front (When it is time to pay a yearly tribunal) is not it? The sender is expensive.

It is good to compress the compression by pulling out the injector and measuring with the adapter. Let's make it easier to measure the compression, or do you like the cylinder cutout like MTU or CAT that can be done with a computer
It can be confirmed by VODIA like VOLVO. While writing rags like this (VODIA is only for VOLVO agencies, CAT's ET as well
MTU as well) The threshold is high for each manufacturer, and if the computer is also expensive, you can not get out of hand quickly.
Cut out the cylinder with a driver like GM! As expected it did not do with 6GX-ET.
It seems to be possible because the shape system is similar, but if the link malfunctions or the rod fails, it gets caught. I follow the theory street.
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tag : YANMAR-6GHAK

今月の修行はきつい

YANMAR-6GHAKの修行が続いています。熱交換器は左舷も復旧し、テスト&エンジン始動。一旦確認です。
ヤンマー6GHAK

YANMAR-6GHAK
ここまでくると一安心、次に回して、最後は負荷かけて最終チェツク(これは次回ですが)

でここからは別枠、追加作業へ突入。 海水ポンプ取り外しの為
ベルトカバーx2、ベルトx2、プーリーと前側オイルシール受けを外し海水ポンプ(RWP)をおとします。
YANMAR-6GHAK

YANMAR-6GHAK
効率的にはエンジン始動と水漏れ確認などせずに、RWP外しの作業へ突入すればいいんだと思いますが、
確実に潰していきたいのでやった箇所はクリヤーにしたい。

YANMAR-6GHAK
いろいろ厳しい海水ポンプだ。漏れ始めたらすぐにメカシール交換整備すればダメージがすくなかったかもしれないし、、、

高速の下の埠頭では、大型の低速エンジンばらしてるメカの方おりまして、少しお話しました。
洗面器よりでかいピストン、二人でも持てない吸排気バルブ、単体だと何だが解らんバルブステムリングなど積み込んでおられました。奥の深い業務です、同じディーゼルとは思えないなーと感じます。某世界一周旅行の客船のエンジンのはなしとか、某有名国内客船のエンジンの話とか非常に興味深く、また京浜島の東加工さんに出したりするんだよっていっておられましたが、
みんな頼るところは同じなんだな。MANの排気管修理とか鋳物の溶接修理とかピンチの時に私も助けてもらったことがあります。

当方はとゆうと、まだ月初めだとゆうのに、資材と部材の購入がやたら多い。マリンのエンジン屋はSSTとか一般工具含め道具が多すぎますね。
かなり限定して(低速エンジンはやりません てゆうかやれませんね。船外機も基本やりません、ドライブ関係も一部除きやりません)作業うけていますが、
それでもまだまだたりないですね!しびれますよ。
 種類ありすぎるのも要因ですかね、なんでもやれよって言われる先輩もいます。 なんでもかんでもやってたら手が回らなくなるから、面倒で時間かかるのはやめた方がいい(外へ出すとゆうことでの)と別のエンジン屋さんで反対意見も最近言われました。
 見たことない奴ばらせるのは面白いですが、資料買って工具買って赤字でやっててはただの自己満足ですので。
 売掛もあまりたまると自分も厳しいので、金額張るときはすいませんが、中間を入れてもらっています。
しょっぱい話ですが、かっこつけてもしょうがないんで。

Training of YANMAR - 6 GHAK is continuing.
The heat exchanger also recovered its port, test & engine start. It is confirmation once.
I am relieved to come here, the last is checking the load on the engine and the final check.
(This is the next time)

From here we will enter a separate frame, additional work. In the case of
To remove the sea water pump, remove the belt cover x 2, belt x 2, pulley and front side oil seal etc and lower the seawater pump (RWP).
I think that it is okay to enter the work of RWP removal efficiently without checking engine start and water leakage efficiently, but I want to clearly work the place I wanted to work because I want to crush the trouble surely.

Seawater pumps are severe. As soon as leakage began, if the mechanical seal replacement maintenance was carried out, damage might have been a little ,,,,

On the high-speed lower wharf, I was talking a little about the mechanism of a large, low-speed engine.
A bigger piston than a washbowl, an intake / exhaust valve that can not be held by two people, what is it is a solitary valve stem ring, etc. was loaded. It is a deep business, I feel that it is not the same diesel. I was very interested in the story of the engine of a passenger ship traveling around a certain world, the story of a certain famous domestic passenger engine, and I was putting it on the Keihin-jima east processing,
Everyone relies on the same thing. I have been saved by MAN during exhaust pipe repair or welding repair of casting or at the time of pinching.

Even though us and others are still at the beginning of the month, there are many purchases of materials and materials. Marine engine shop has too many tools including SST and general tools.
It's pretty limited (I do not do a low-speed engine, I can not do it, I do not do an outboard motor basically, I do not do part of the drive relationship)
Still it still does not come yet! I feel numb.
There are too many kinds of factors, it is also a factor, there are some seniors who are told to do anything. Since it will not turn around if it does anything, it is better to stop troublesome and time-consuming (by putting it outside) with another engine shop and I recently told the opposite opinion.
It is fun to see someone who has not seen it, but buying a tool, buying a tool and doing it in the deficit is just a self-satisfaction.
Because I am too severe as accounts payable too much, I do not want to spend money, but I have an intermediate place.
Although it is a salutary story, it can not be helped even if you put it in parentheses.

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tag : YANMAR-6GHAK

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

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