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YANMAR-6CXAS-GTの定期整備

YANMAR-6CXASGT
YANMAR-6CXASGT
最近は1年に1回の定期点検が2年毎だったり、18か月だったりとお寒い状況が多い中、半年間隔の定期整備でした。
YANMAR-6CXAS-GTにて。作業内容はエンジンオイル&減速機オイル、及びインぺラーの交換。
点検はジンク、ベルト、其の他です。

ヤンマー6CX-ASGT
オイルはヤンマー純正。フィルターも清掃します。

ヤンマー6CX-ASGT
クーラントの量などを確認。テスターで漏れもないか見ています。

ヤンマー6CX-ASGT
エアクリーナを外してターボの簡易点検。僅かなガタでもOHを検討する方もおられます。
羽がまがってシャリシャリ鳴っていても、整備を検討していただけない場合もありますが、、、
予算ありますからしょうがないのですが、そのような不具合をみすみす保留する場合は やはり整備士として複雑です。

ヤンマーFG
液圧コントロールシステムは量と残圧も確認。

ヤンマーFG

ヤンマーFG
バッテリーは電圧、比重、量などを点検。基板が出ている場合は当然アウトです。補充するタイミングを詰める、過充電になっていてもこのようなことがおきます。 バッテリー死んだらエンジンはかかりませんよ。
 このボートは上架艇なので、このままではシールスタンが効いているかどうかの確証は得られませんが、それでも見ておく所はあります。根元のホースバンドはSUS製でも船舶では定期交換していきましょう!
切れたらしゃれになりませんよ。YANMAR-6CXAS-GTにて

Recently, it was a regular maintenance at half-year intervals, as there are many cold situations such as regular inspection every year for 2 years or 18 months.
At YANMAR-6CX-ASGT. The work content is engine oil & speed reducer oil, and replacement of impeller.
The inspection is zinc, belt, and others.
Oil is genuine Yanmar. I also clean the filter.

Check the amount of coolant etc. I am watching the tester for leaks.

Simple inspection of the turbo by removing the air cleaner. There are also some who are considering OH even with a slight looseness.
Even if the wing is turning and the shariari sounds, there are cases where you can not consider maintenance, but
Since there is a budget there is no use but there is no choice but to persuade such a malfunction is still complicated as a mechanic.
The hydraulic control system also checked the amount and residual pressure.
Battery check voltage, specific gravity, quantity and so on. Of course it is out if the board is out. Stuffing the timing of replenishment, even if overcharged, this will happen. When the battery is dead, the engine will not start.
Since this boat is an overhead boat, we can not confirm whether the seal stance is working as it is, but there are still places to see it. Even if the base hose band is made of SUS, let's change regularly on ships!
I will not be fancy if it expires.
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tag : YANMAR-6CXAS-GT

作業受注について

船舶エンジンの整備作業をご依頼される方へ。
メールにて、船種 エンジンタイプ シリアル 停泊地 状況や不具合点などをお知らせください。
定期整備なのか修理依頼なのか?過去の整備状況、予算など。
内容からの概算は大まかなものです。詳細は実機みて御見積をする必要があります。
作業契約については、現在定期的に作業を継続しているお客さま、及び一部船舶管理業務の方からの御依頼を優先しています。
またお支払い方法に関しては、御新規の場合見積確認後にOKをいただいた時点で着手金等をいただいてから作業を進めています。 
内容及び金額におおじてそのつど調整をしていますが、作業完了の時点で残金を御清算ください。
甲乙の整備契約書までは作っておりません。これはお得意様と当方の信頼関係が前提であります。
必要出ある場合は製作いたします。
作業着手してからの一方的なSTOPは通常困難です。(部材手配や業者手配が終わっている、または既に進んでいるため)
そのようなことがないように、十分に見積を検討していただいてからのオーダーが必要です。
 船舶エンジンは大変高価であり、作業にはリスクが伴いますので当方も作業保険には加入しておりますが、枠を外れるもの(金額、内容)や物理的に無理な状況(日程不足、準備不足、部品配給の終了したもの、予算が合わないもの)では お断りすることもありますので、御理解をいただければと思います。
 作業後のアフターケアについては、出来る限り対応いたしますが、遠方ですとクイックな対応ができないので、ある程度の作業圏内は絞る必要がありますので、十分なディスカッションが必要です。
 最後に未払いが発生いたしました場合は、当方も弱小事業主ゆえあっとゆうまに消し飛んでしまうので、そのようなことがないようお願いいたします。 請求書を定期的に繰り返し出すだけの催促ではすみませんのでご理解願います。

OHMURA ENGINE SERVICE
代表 大村 芳弘
To those who are asked to repair the ship engine.
Please inform me of ship type engine type serial anchorage area situation and trouble etc by e-mail.
Is it a periodic maintenance or a repair request? Past maintenance situation, budget etc.
The estimate from the content is rough. For details, we need to make estimates by looking at actual equipment.
Regarding work contracts, we prioritize requests from customers who continue work regularly and some ship management tasks.
Regarding the payment method, we are proceeding with work after receiving initial payment at the time of receiving OK after confirming the estimate in case of new. In the case of
We adjust each time according to the contents and amount, but please liquidate the remaining money at the time of completion of work.
We do not make up to the maintenance contract of A & B. This is a premise of our relationship with customers and trust.
We manufacture if necessary.
Unilateral STOP after starting work is usually difficult. (Because member arrangement and vendor arrangement are over or because they are already advanced)
It is necessary to have an order from the time you have reviewed the quotation sufficiently so that there is no such thing.
Since ship engines are very expensive and work involves risks, we also subscribe to work insurance, but what is out of the frame (amount, contents) or physically impossible situation (schedule shortage, preparation We are sorry to refuse it because of shortage, things that have finished parts distribution, budget does not fit), so I think that you can understand.
Regarding after-care after work, we will correspond as much as possible, but because we can not deal with quickly in the distance, we need to squeeze in a certain range of work area, so we need enough discussion.
In the event that unpaid has occurred at the end, since we are also weak business owners, we will disappear as soon as it is, so please do not do such a thing. Please do not hesitate to ask for a repetition of invoices on a regular basis, so please understand.

OHMURA ENGINE SERVICE
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見積の下見です

YANMAR-2GM20
ヤンマー2GM20
せまい、壊れた時はいろいろたいへんだなあ。
明日はこれを予定。もう一件の下見については順次。

明日は雪ふらないといいなあと思います。サービスカーのスタッドレスタイヤが2本無くなってて、急遽頼んできましたが間に合いそうもない。ランサーのタイヤはホイルごとゆずってしまったのだった。 雪走れるタイヤがないな。
どちらも4WDだが、軽はオープンデフだし、エボはLSD効いてるけどインプのようには走らない仕様なのを前回確認済み。
すでにオートバックスはタイヤのお客でごった返していたし。
もうフィリピンに引っ越すか? 仕事あるかな向こうで。 プリーズ、トラバホ!

Difficult when various things broke.
I plan to do this tomorrow. For another preliminary inspection, it is sequential.

I hope I do not snow tomorrow. Two of the service car's studless tires are gone, I ordered in a hurry but it is unlikely to be on time.
Lancer 's tire got along with Hoil. In the case of
There is no tire that can run on the snow.
Both are 4 WD, light is open diff, and Evo has confirmed last time that it is spec that it is LSD effective but not run like Imp.
AUTOBACS was already crowded with tire customers.
Will you move to the Philippines already? Do you have work?

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ZF-305A減速機オイルクーラー清掃のつづきです(YAMAHA-ND1052KUH)

ZF305-OIL-COOLER
清掃前

ZF305-OIL-COOLER
清掃中、ぶれた

20161114DSC_0170.jpg
今日は左舷の減速機OIL-COOLERの清掃です。このあと出張予定でしたが、急遽変更になりまして明日以降の予定ががちゃがちゃになってしまったので、大急ぎで復旧でした。

お一人さまだとどうもスケジュールだてが難しいです。つめればイレギュラー対応出来ず、余裕開けすぎるとあとで困るし。
ノー残業DAY? 個人事業主には関係ないようで。  年齢からくるのか、残尿ならぬ頻尿のほうが問題だ。
Today is the cleaning of the port transmission OIL - COOLER.
Although it was planned to go on business after this, it was suddenly changed and the schedule after tomorrow became messed up, so it was a hasty recovery.

It is difficult to schedule it for yourself. I can not cope irregularly, it will be troublesome if I open too much margin.
No overtime DAY? It seems not related to individual business owner.
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tag : ZF-305

ZF305減速機OIL-COOLERの分解清掃中

ZF-305,OIL-COOLER

ZF-305,OIL-COOLER

ZF-305,OIL-COOLER
減速機オイルクーラーを分解清掃中。
Disassembling oil cooler is disassembling and cleaning up.
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tag : YAMAHA-MD1052 ZF-305

サービスカーをメンテ中

20161106IMGP0081.jpg
不定期にでる異常振動を怪しいところから一つづつ削除。ボールジョイント(ほんとは全部替えたい)やブシュ(こいつも全部替えたい)を潰していき、ガタがこいつから出ているのが判明! こんなのこわれるんか? 積みすぎですかね。

PMは、社外品のエナペタルの組み付けを手伝い(車が古い為、ブシュ等傷んでいたりサイズ合わせあったりで苦戦)まして、
そのたは燃料レギュレーターの交換など。 人のもいいけどサービスカーバッチリメンテしとかんとだめだ、、、
そんねわけで出稼ぎ終了です。

Remove abnormal vibrations that occur irregularly one by one from suspicious places.
I crushed the ball joint (I really wanted to change everything) and the bush (I want to change all this as well), and it turned out that the rat was out of this!
Can this be broken? Is it overloaded?

PM helped assemble Enapetaru of outside goods (Because the car is old, bushes etc etc are damaged and fitting in sizing etc struggle)
Others like replacing the fuel regulator. People are nice, but service car battle remediation is not good ,,,
It is the end of migrant work.
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MTU183TE92,燃料噴射ポンプ確認中


船長いないので海上試運転立会ができなかったが、とりあえず当初のオイル漏れなどは完治した。無負荷の回転も十分。
MTU183TE92
なんだかんだで、昼まで復旧後の確認にかかった。BATが上がっていたりといろいろ付帯作業がおおかったので。
帰りに夢マリよってVOLVO-TAMDの点検による。 これで昨日は打ち止めです。

Because there was no captain, I could not attend the offshore trial run, but in the meantime the oil leaks at first were completely recovered. No-load rotation is enough.
It took some time to check back after the restoration by whatever. Because BAT was up and various incidental work was great.
Depending on the check of VOLVO-TAMD depending on the dream Mary going home. Yesterday is a stop.

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MTU183TE92,燃料噴射ポンプと奮闘中、、、

MTU183TE92
タイミングマーク合わせて仮組の図。この中で一か所間違いがあります! さあどこでしょう?
本締めする前に気が付きましたが、ビフォーアフターの画像と比べながら組んでもあわてると凡ミスが、、、
大事に至らんようにチェツクの連続です。 

同燃料噴射ポンプは左バンク側のリンク(ポンプの裏でみえませんが)がやたらじゃまで、固定に一苦労です。
実際にはもう少しポンプ起きた状態です。インマニの形状も△、ボルト入れずらいです。
2名での作業ですが、タイミングマーク合わせるのに何回か仕切り直す。ひとりじゃ少々無理がありますので。

A diagram of a temporary set by matching timing marks. There are one mistake in this place! Where is it?
I noticed before final tightening, but when I hijacked it while compiling it with the image of before after mistake, I made a mistake ,,,
It is a series of checks as it leads to importance. In the case of

The fuel injection pump is hard to fix, even if the link on the left bank side (not visible on the back of the pump) is bad.
In fact it is in a state where the pump is on a little more.
The shape of the intake manifold is also Δ, bolt does not fit.
Although it is work with two people, please divide it a few times to adjust timing marks. Because there is somewhat impossible just by yourself.
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tag : MTU183

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

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