FC2ブログ

色々組立中でした。

RWP,D6-330
最近はAssy交換が多かったので、オーバーホールはなにげに久々でした。D6-330の海水ポンプです。
ケーシングにメカシール、シャフトにベアリングの圧入Ⅹ2、インペラ側のケース内にワッシャーとEリング、プレート、爪の固定、
インぺラー、プーリー側ベアリングのEリング固定のプーリーの固定。ボルボの時間工数は結構(どこのメーカーもかな)厳しい。
特殊工具全部買っていたら赤字ですね。 清水ポンプや発電機のRWPは諸事情からAssyがほとんどになってきてます。
20161230DSCN2932.jpg
こんなのもやってました。あとペラの浸透探傷検査とか。新年早々仕事があるのもありがたいです。

Recently there were many Assy exchanges, so the overhaul was short time after all.
It is a seawater pump of D6-330.
A mechanical seal on the casing, a press fitting of the bearing on the shaft X 2, a washer and an E ring inside the case on the impeller side, a plate, fixing the nail,
Impeller, fixation of the pulley fixed to the E ring of the pulley side bearing.
Volvo's time man-hours are pretty good (any maker is also right) strict.
I bought all the special tools, it is in the red. In the case of
Because of various circumstances Assy is getting almost to RWP of Shimizu pump and generator.
I also did this. Penetration penetrant inspection and so on. I am also thankful that there is work earlier in the New Year.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ
スポンサーサイト



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

大みそかまであと一日らしい

SK
SK
20161230DSC_0288.jpg
今日もばたばた作業中です。かたわらまたしても工具バックが切れたので、性懲りもなくSKのやつを購入(少し生地がうすいんだよね)。今回はそこにプラスチックのある奴で、但しチャックではなくベルクロです。こけて落とすかな?
 工具材料はブッシングの打込みようで急ごしらえに。SSTはメーカー正月休みでまにあいませんでした。
鶴見のオリンピックはすいていていい、何気に油圧ホースとかマニアックなものも置いてますので、船屋にはいいかも。
工具はおしえてもらった横須賀のフジショップでも購入。連ちゃんで今日もよりましたよ。

エアコンの取り付けは電気屋さんへ依頼の物。私はエンジンの方を進めますので。
VOLVOは少しづつ進んでいます。明日も出向きますが、高速賀走りずらいので 早くあがるかなあ。
 都内の交通量は減っているのか、朝と夕方は雪が積もった富士さんがきれいに見えます。雲がないのはこんなときだけだ。

年末はいつも、バイクと車とMTBを整備&清掃して不具合を80パーセントぐらいまで整備するのですが、今年はバイク以外なにも出来ず。ランサーは燃料系不良&ブレーキパッド交換を残し年越し、MTBは掃除すら出来ず。
床屋さんは新年そうそうに行こう!その頭で床屋はむだじゃない?とゆう方賀いますが、頭が凸凹なのを床屋さんが修正してくれるのです。バリカンでそると、ジャガイモの不細工な感じになりますので。

Today I am working very hastily. Even then again because the tool back was broken, I bought SK's guy without any sex (little fabric is thin).
This time there is a plastic guy out there, but not a chuck but a Velcro.
Would you drop it by dropping it?
Hurry up tool material as bushing strikes.
SST was not on the maker's closed day.
Tsurumi 's Olympic Games are okay, I like putting something like hydraulic hose or maniac in any mood so it might be good for a fun ya.
Purchased at the Fuji shop of Yokosuka where the tool was taught.

Installation of the air conditioner is a thing requested to the electric shop.
Because I will advance the engine.
VOLVO is progressing little by little. I will go out again tomorrow, I wonder if I can get up so early because I can not run fast.
Whether the traffic volume in Tokyo is decreasing, Mr. Fuji with snow piled up in the morning and evening looks beautiful. It is only when we have no clouds.

Every year at the end of the year, I regularly maintenance and cleaning the motorcycle, car and MTB to maintain the defect up to about 80%, but this year I can not do anything except bike.
Lancer keeps the fuel system defect & brake pad exchange over the year, MTB can not clean even.
The barber goes to the New Year so often! The barber is not noisy with that head? Although it says Yu - ka, the barber corrects that the head is uneven. So with a clipper, it will be a ugly feeling of potatoes.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

VOLVO-PENTA D6-330 & DP-Hドライブと年末を楽しく過ごしています

VOLVO-PENTA D6-330
D6-330のフライホイールにブッシングを打込み。明日こいつをエンジンへ取付ます。

VOLVO-PENTA DP-H用排気管ジンク
トランサムシールドに付く排気管は、ジンクが付くタイプに変更された。こんなのもメーカー系列のメカはしっていたんだろうなあーと思う。 情報が来ないと、このような対策品やマイナーチェンジを見逃してしまいますね。
AMは1件、バッテリーの交換へ。930からは横須賀へ。めどが立つまでは踏ん張ります。
もっと色々作業してるんですが、だせるのも限られておりまして。私個人のしょうもない情報なら制限はほとんどないんですが。

Drive a bushing into the flywheel of D6-330. I will install this on the engine tomorrow.
The exhaust pipe attached to the transom shield was changed to a type with zinc attached.
I wonder what kind of mechanic of the manufacturer series was like this, I wonder. If information does not arrive, I will miss such countermeasures and minor changes.
AM to 1, battery replacement. From 930 to Yokosuka.
I will stick to it until the throat stands.
I am working a lot more, but I am limited in what I can have.
I do not have any restrictions if I do not care about personal information.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENTA-D6-330

周りは忙しい方ばかりで、自分だけじゃないことを良しとする。

海水ポンプ
VOLVO-PENTA
カラーチェックとか、久々に行いました。 
確認点検項目が多岐にわたり、毎日リポート作りながら抜けてるとこを確認し 明日への宿題としています。
リポート作成代ももらえばよかった、、
会社務めのときは、役所関係は担当者がいましてよく資料作成にあけくれていましたが、まさか自分にまわってくるとは。
VOLVOの修行もまんざら辛いことばかりではなく、遠方からのお問い合わせや、来年の作業のお誘いもあり
買ってよかったかなと。仕込みが大切なんですね。あとは鍛錬あるのみです。

もつ煮くって腹壊してる場合じゃないですね。 
部品待ちのあいだに、明日も資料のベース作成を進める予定(あと数日掛かります)でしたが、発電機かからないのが一件ありまして、一旦別の現場に行ってきます。今年の宿題は終わる気配が見られないです。

I did it for a while after color check etc. In the case of
Confirmation Inspection items are diverse, confirming that it is missing while making a report everyday and making it homework to tomorrow.
I should have brought a report creation fee,,,
When I was a company official, I had a person in charge for official relations, I was often open to writing materials, but I do not think that he will come around to me.
VOLVO 's training is not only painful but also inquiries from distant places and teasers for next year' s work
I wish I could have bought it. The preparation is important. There is only training afterwards.
It is not the case that you are boiled and your belly is broken. In the case of
While we wait for parts, we plan to proceed to create the base of the materials tomorrow (it will take several days), but there is one thing that does not take a generator, and we will go to another site once. I can not see signs of finishing my homework this year.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

DP-Hドライブユニット周り、VOLVO-PENTA-D6-330にて

DP-H,トランサムシールド
ステアリングシリンダー、DP-H
ボルボ祭りで、久々にドライブの洗礼を受けております。アルミはねえ~
ボルボに限らずですが、同系エンジンでも種類が多く パーツリストやマニュアル確認出来ないとすすみませ。だから手を出さないエンジンが出てきてしまうんだよなあーと思います。
大体同じだろって軽く言う方も大勢おられますが、お金をもらって作業して、あとのフォローや責任が発生しますので。 
メーカーがリコールではなくキャンペーンですってことで変更されていたり、通達なく構造変更なんてこともよくあります。
某メーカ―のヘッドでバルブ周りの構造が変わっていたときに、何で? 不具合があったからじゃない なんていわれることもありました。メーカー系列の人間なら知っているわけです。だからいろいろな業者の方と仲良くしないと情報がはいってきません。 
今回はいろいろ助けられました。(まだまだ 作業つづきますけど)

カミンズもMTUもヤンマーもいろいろおしえてもらいましたよ、こそっと。 アナログなネットワークも大事なんですね。

今週は工具をまた買いたす必要性がありまして、定盤(高いのでなくなく小さい奴です)、Vブロック、測定工具、マグネットにダイヤルゲージ新替え、などなど。クリスマスプレゼントしては、どれも子供は喜ばないもの。
自分のはないな、まあ英語の先生が松前漬けをかってきてくれるそうなので、期待しましょう!

At the Volvo festival, we have been baptized for a long time by Drive. Aluminum Hey ~
Although it is not limited to Volvo, we can not proceed unless parts lists and manual checks can be confirmed with many similar engine types.
So I think that the engine that does not give out comes out I wonder.

There are a lot of people saying it is roughly the same, but since you get money and work, afterwards follow up and responsibility will occur. In the case of
Manufacturers are changing not by recall but by being a campaign, there are also things like structural changes without notice.
When the structure around the valve was changed by a certain manufacturer's head, what is it? Sometimes it was said that it was not because there was a problem. It is a person of the manufacturer series knows.
So we have to get along with the various merchants and the information will not come. In the case of
Many things were helped this time. (I will continue to work a lot yet)

Many of Cummins, MTU and Yanmar have taught me, I am afraid. Analog networks are also important.

There is a necessity to buy the tool again this week, it is necessary to buy the tool again, so it is a platen (it is a small guy without a high because it is high), a V block, a measuring tool, a new dial gauge for the magnet, Christmas gifts, none of the children are pleased.
I do not have myself, well, my English teacher seems to come pickled Matsumae so let's expect!

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

VOLVO-PENTA D6-330 & DP-Hドライブと格闘中

VOLVO-PENTA D6-330
VOLVO-PENTA D6-330
本日はケレン作業に特化し、検査終わり次第もどって マニュアルを調べ組み上げの注意点や必要なSSTを確認するとゆう予定だったのです。
錆のひどかったマウントボルトは、割って外した!
錆+ノルトロックワッシャー(こんな感じの名前だった、もう眠くて思い出せません)がしっかり効いて固いのなんの。


VOLVO-PENTA DP-H DRIVE
チェックの最中に、不具合を発見し 明日はこいつと奮闘しなければならなくなりました。ますます追い込まれています。

※ドライブは嫌いです。 久々の午前様で、マニュアルの字がかすんできたので 本日はギブアップします。
忘年会三昧の夢のロングバケーションなどあるはずもない。 あるお客様から 近くにいい焼き鳥やさんがあるよーなんて言われましたが、ある程度のばらしと組み上げが終わるまでは無理っぽいですね。

Today I specialized in Keren work, I checked the manual as soon as the exam was over and I was planning to check the notes of the assembly and the necessary SST.
I cracked and removed the mount bolt that was rusty!
Rust + Nord - lock washer (it was such a name, I'm sleepy and I can not remember) is working firmly and firm.
During the check, I found a problem and I have to struggle with this guy tomorrow. It is being driven more and more.
I hate driving. In the morning of a long time, the letter of the manual got hazy, so I'll give up today.
There is no such thing as a long vacation of a dream of a year-end party. It was said from a customer that there is a good yakitori and san nearby, but it seems impossible until some disbursement and assembly are over.
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENTA DP-Hドライブ

海水ポンプOH中、D6-330

海水ポンプ、VOLVO-PENTA-D6-330
RWP-OH,D6-330
プーリー、つめ(正式名わすれた)、プレート外し、シャフトをぬき、ベアリング抜いて、シール抜いてばらばらです。

VOLVO-PENTA D6-330
ボルボペンタ D6-330
お正月があるかなー。VOLVO-PENTA-D6-330にて

Pulley, pawl (official name forgotten), disengaging the plate, undoing the shaft, pulling out the bearing, pulling out the seal is broken apart.
I wonder if there is a New Year
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENTA-D6-330

VOLVO-PENTA-D6-330の作業中

D6-330
D6-330
D6-330
ケツをたたかれるプレッシャーは、少々なら充実感が増すようです。度を超すとつぶれますけど。
ラチェツトセットを船底にぶちまいたので、エンジン出したら回収します。プラハンもないよ、、、4輪リフトに置いてきたか、
変なタイミングで記憶がつながりますね。
The pressure to beat the ass, seems to be more fulfilling if it is a little. Although it will collapse if it exceeds degrees.
I sat down the ratchet set on the bottom of the ship, so I will collect it when I put out the engine.
I do not have Praghan ,,, Have you put it on a four wheel lift?
Memory is connected at strange timing.
At D6-330

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENTA-D6-330

年末に向けて、修行始まる

VOLVO-PENTA-D6-330
20161219DSCN2582.jpg
もう今年は見積祭りで終わりだなとおもっておりました。
それならそれもよし、飲んでやろう、温泉に浸かってやろうと開き直っておりましたが、ケツの決まったお仕事がいただけまして、ありがたいのですが、日程がなにげに、、
忘年会三昧は中止っぽい感じです。お正月もやってるよーって すでに言われてしまいました。
ならば 休めないとゆーことですよね?今年は新年予定入れてなかったんでかまわんのですが。

さて、あわてて看板買ってきましたよ、役所関係は疎遠になっていたもので必要なかったから。
探傷浸透スプレー(ひさしく使わん)も新しいのを頼んだ。 とりあえずエンジン出してから、ばたつきます。
VOLVO-PENTA-D6-330にて

I already thought it was over at the estimate festival this year.
If that is OK, I will do it, I will drink it, I was opening up to immerse in a hot spring, but I was able to have a fixed job of Ketsu, thank you very much for the schedule,
The end of the year party party seems like a cancellation. I have already told you that I'm also doing New Year 's Day.
Then you have to rest, are not you? Because I did not put in a New Year plan this year, I do not mind.

Well, I quickly bought a signboard, because the government office relationship was not necessary because it was estranged.
I also asked for a new flaw detection penetrant spray. I will flutter after giving out the engine for the time being.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENTA-D6-330

VODIA 5

VODIA
やっと発注した。安くはないけどしょうがないです。OBT見たいにどのメーカーのエンジンコンピュータでもみれればいいのにとは思いますが。  投資した機材代がいつか回収できることを願う。
Finally I ordered. Although it is not cheap, it can not be helped. I'd like to see OBT on any engine computer of any manufacturer. I hope that the equipment cost that I invested can be recovered someday.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENTA

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
11 | 2016/12 | 01
- - - - 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ