FC2ブログ

ONAN発電機整備と船体整備

海水ポンプインぺラー、オーナン発電機
海水ポンプ、ONAN
またKEYの欠損、、、

ジンク

ONAN
こちらも突っ込みどころ満載

SF51
船体の整備、先週と同系のボートなので、年式、船歳などから症状も同じようなものばかり。グランドと一緒にホースバンドもごっそり交換です。左舷側はいけす含め邪魔もの多数ですぐにはアクセスできなかった。
明日もがんばりましょう。
Also, the deficiency of KEY ,,,
Also full of plunges

As the boat of the same type as the maintenance of the hull, last week, symptoms are the same from year, ship age and so on. Hose band is also exchanged secretly with the ground.
There were a lot of obstacles including Ikebuku on the port side, so I could not access it right away.
Let's do it tomorrow as well.
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ
スポンサーサイト



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : ONAN

YAMAHA-SX858KMにて(仮2号機の主機x2などの整備)

2号機塔載の主機858も定期整備です。
YAMAHA-SX858KM(N02)
OIL-FELTERは2台で4個、オーリングなどはフィルターに付いてくるので全部交換。部品支給なので、基本は頭使わないで楽ですが。

RACOR900
1次燃料こしきはRACOR900を使用。水抜き、清掃、交換でした。

YAMAHA-SX858KM(N02)
2次フィルター交換&エア抜き。 ベルトはメインは今回調整のみ。PSは交換。海水インぺラーは左右交換。
エアフィルターも交換。今回は清水クーラー系の作業もごっそりあるので一度ここまでの作業の確認の為陸上で回し、OIL漏れや燃料漏れ、ベルトなど作業箇所をチェック。これから外す清水系にて漏れが数か所発見されたが、どのみちばらすので。
 とりあえず先に定期整備を終わらせますので、クーラー系等を保留にしてグランドPK関連を整備中。
20170227DSCN3478.jpg
20170227DSCN3472.jpg
シャフトのグランドPKを交換。締めつけBOLTも不良の為修正と交換を左右行う。ラダーのグランドも交換です。
発電機もLO,FO,IMP、ベルトなど一式の整備。
いろいろ突っ込みどころはありますが、先に進みます。定期整備1回で365日を快適に保つのは無理にがあります。
日々の点検と整備清掃が必要です。

Main machine 858 on Unit 2 tower is also regular maintenance.
OIL-FELTER comes with 4 units with 2 units, O ring and so on come with filter, so change all.
Because it is part payment, basic is easy without using a head.

The primary fuel filter uses RACOR 900. It drained, cleaned and replaced.

Secondary filter change & bleed. Belt is the main only adjustment this time.
PS exchange. The seawater impeller is exchanged left and right.
Also exchange the air filter. Because this time there is a work of the Shimizu cooler system once, turn it on land for confirming the work so far, check the work place such as OIL leakage, fuel leakage, belt etc. Several leaks were discovered in the Shimizu system to remove from this, but whatever it will do.
For the time being, I will finish the periodic maintenance first, so I am putting on a cooler system etc. and preparing the ground PK relation.
Replace shaft ground PK. Tightening BOLT is also bad, so we do correction and exchange right and left.
Ladder's ground is also an exchange.
The generator also has a set of LO, FO, IMP, belt and so on.
There are plenty of thrust points, but I will go ahead.
It is impossible to keep 365 days comfortable with regular maintenance one.
Daily inspection and maintenance Cleaning is necessary.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YAMAHA-SX858KM

なきのおしらせです

現在の作業優先順位は以下の通りです。
1) デトロイトディーゼル6-71の作業、 1月より作業進行中。 部品の配給待ちありストップ。到着次第再度取りかかります。
2) 2号艇[仮]搭載の858KMの定期整備と熱交換器、MT-OILCOOLER,インタークーラーなどの清掃作業2台分。及び其の他
   追加作業。
  現在進行中、3月10日ごろまで。
3) ONANの燃料漏れ修理及び配線不良等(電気屋さんと共同作業進行中)

お待ちいただいている作業は
 A艇) ブロワースイッチ及び清水タンク水漏れ作業。
 B艇) エンジン定期点検作業、ヤンマー
 C艇) エンジン定期整備、ヤマハ
 D艇) 修理依頼の下見等1件、VOLVO
となっております。3月20日ごろまでは、新規作業依頼をお受けできませんので、ご了承のほどよろしくお願いいたします。

敬具 大村芳弘

 Current work priorities are as follows.
1) Detroit Diesel 6-71 work, work in progress from January. Parts are waiting for distribution and stop. We will start again as soon as we arrive.
2) Periodic maintenance of 858 KM equipped with No. 2 boat [temporary] and two cleaning work such as heat exchanger, MT-OILCOOLER, intercooler and so on. And others
Additional work.
Currently ongoing, until around March 10.
3) Fuel leakage repair of ONAN and wiring failure etc. (Collaborating work with electric shop)

What work are you waiting for?
A boat) Blower switch and clean water tank Leakage work.
B boat) Engine periodic inspection work, Yanmar
C boat) Engine regular maintenance, Yamaha
D boat) 1 preliminary inspection etc of repair request, VOLVO
And we are. We can not accept new work requests until about March 20th, so thank you for your understanding.

Sincerely yours, Yoshihiro Omura


にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

世間はプレミアムフライデー、私はホースバンド交換で、

SF51
切れてからでは遅い

PSS
重要な部位は特に

YAMAHA-SX858KM

20170224DSCN3439.jpg
3月2週目まで予定が詰まり、ありがたい半面進み悪くどん詰まりです。
プライベートでの競技会初戦参加はなくなく断念します。せっかくNEWタイヤまで用意したのに、、
It is late after it runs out

Important sites are in particular

The schedule has clogged up until the second week of March, thankfully it has gone bad and is clogging up.
Participation in the competition at private is abandoned and we give up. Even though I prepared all the NEW tires,
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

YAMAHA-SX858KMの定期整備中、、、

作業中のYAMAHA-SX858KM搭載の1号艇[仮]の終了が見えてきた。完全終了は下架して最終点検等が終わってからです。
YAMAHA-SX858KM

順番2番目の2号艇[仮]の下見にもよる。いろいろ手こずりそうです。

The end of the No. 1 boat equipped with YAMAHA - SX858KM under operation [temporary] came to be seen. Complete termination is from the end of the final inspection, etc.
It also depends on preview of No. 2 No. 2 boat [temporary] in order. It seems that everything seems to be troublesome.
YAMAHA-SX858KM
20170223DSCN3425.jpg

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YAMAHA-SX858KM

まだいけます

20170222DSC_0404.jpg
バッジを貰って喜んでる場合じゃないようで、不良部修理はなかなか進まず歯ぎしりしております。
交換整備→確認作業。陸上での始動確認→完了(あとは下架して試運転で再度確認)残るは左舷のみだが、部品がまだありません。

20170222DSC_0405.jpg
手離れの良い効率のいい仕事とは縁がない業種のようです。くやしいので この服をジャパニーズパジャマだと言い張って、多国籍スナックのおネイサンに転売するか

Screenshot_20170211-125527.jpg
変なサイトに誘導されるわけではないので、FBでこんなんきても問題はない。思わずいいねを押してしまった。
今月は非常にタイトで作業と追加発注を繰り返していますが、あまり進まず。進むのはたばことアリナミンのおかわりのみ。

It seems that it is not a case where I am pleased with receiving a badge, and the defective part repair does not advance quite well and is bruising.
Exchange maintenance → Check work. After confirming the startup on land → finish (after confirming again by lowering and trial running) remain only the port but there are no parts yet.

It seems to be a business type that does not have a connection with good work with good efficiency and good efficiency. I insist that this clothing is Japanese pajamas so I resell it to Nathan of a multinational snack

Since it will not be guided by strange sites, there is no problem with this at FB.
I pushed the noise unintentionally.
This month I am working very tight and repeating work and additional orders, but not much progress.
It is only for the toffee to replace tobacco and alinamin.
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

YAMAHA-SX858KMとONANにだいぶいじめられている模様

YAMAHA-SX858KM
YAMAHA-SX858KM
今日もYAMAHA-SX858KMにて作業中。インぺラーは使用期間長かった為交換。羽も切れていて、タイミング的にはぎりぎりか。

YAMAHA-SX858KM
AIR-FELTERも交換。
油圧ホースも1本修理しやっと主機は終わりか。最後の漏れ等のチェックしてましてインタークーラーの裏の下の奥にフランジより漏れあとがある冷却水経路を発見。いまさらここでか!って感じでだいぶ凹みますが、リペア作業に入ります。
触ったところだけ見ておけばOKであとは関係ないよってわけにはいかんのです。任されて点検整備を依頼されているので。
この点検とゆう言葉が非常に重い。このSXは俺を試しているのではないかと思われる。

ONAN11.5KW
発電機もKEYが来たので、不良のKEYを外して交換復旧。この海水ポンプが弱いのか?使用されている船の川や海域のゴミとかのせいなのか?メカシールとKEYがよく駄目になります。使用頻度も高いのでなんともいえないですが。
発電機もやっと終わりあとはおろして最終チェックのみ。

TW45
ホースバンド交換祭りはまだまだ終わってないんですが、とりあえずラダー周りのクランプ式ホースバンドはすべて交換完了。
途中2件の部品引き取りに行っているとはいえ、今日も効率の上がらない一日でした。
船齢が重なると、いろいろ傷んできますね。

※新規点検依頼いただきありがとうございます。ただ月内は動けないかと思われますが、待っていただけるそうなので助かります。
緊急以外は順番で作業してますので、ご了承願います。

Today I am also working at YAMAHA - SX858KM. The impeller was replaced for a long period of use.
The feathers are burning out, so is the timing limit?

Also exchange AIR-FELTER.
I also repaired one hydraulic hose and finally the main machine is over?
I checked the last leak, etc. I found a cooling water route that leaked from the flange behind the back of the intercooler. Now here? I feel quite dented, but I will start repairing work.
It is ok if you only look at the part you touched and it is not related to the rest.
Because it is appointed and asked for maintenance and maintenance.
This check and Yu words are very heavy. It seems that this SX is trying me.

Since the generator also came KEY, we removed the defective key and replaced it.
Is this sea water pump weak? Is it because of the river of the ship being used or the garbage in the sea area? Mechanical seal and KEY often become useless. Although it is not possible to say anything because it is frequently used.
The generator finally finished and it is finished after only the final check only.

The Hose Band Exchange Festival is not over yet, but for now, all clamp type hose band around the ladder has been replaced.
Although we are going to pick up two parts on the way, it was a day we did not raise efficiency today.
As the ship sizes overlap, it gets hurt many.
* Thank you for requesting a new inspection.
Although it seems that it is possible to move within the moon, it is saved because it seems that you can wait.
We are working in order except urgent, so please understand.
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YAMAHA-SX858KM

今回はだいぶ手ごわいです、YAMAHA-SX858KM

YAMAHA-SX858KMにて、奮闘中。  Vベルト交換。右舷はパワステポンプがベルトまたいでるので、新品を付け古いのは緊急用スペア。
YAMAHA-SX859KM

熱交換器は開放したいところですが、今回はクーラント交換のみになりました。交換後の清水ラインテスト。
清水ラインテスト、YAMAHA-SX859KM

YAMAHA-SX859KM
左舷は完了、右舷もテストしあれ?ゲージ落ちるけどテスターからもれてるかな?なんてゲージを疑いつつ何回かエンジン回りを点検。ホースバンド2か所の緩みで漏れていた。再度確認しOKになるまで手間取った。

今回は定期整備だが、よくよく調べるとこの船は初だった。同系の船はありましたがね。もっと下調べしないといかんと思います。
消耗品交換の見積依頼なら先に調べて当たりを付けるんですが、先行GOのやりながら点検だったので、いろいろ後手後手に回ってます。
そんなわけで昨日からしばらくホースバンド交換週間になる予感です。他にも何かやっていたが、記憶がないです。

SF51
昨日も横須賀へ、今日も横須賀へ。そして自宅を通り過ぎ一旦別件で業者様のところへ。 お一人様の効率の悪いこと!
I am struggling with YAMAHA - SX858KM. In the case of
V belt exchange. On the starboard side, the power steering pump straddles the belt, so it is the emergency spare that the new one is attached.

I'd like to open up the heat exchanger, but this time I just replaced the coolant.
Shimizu line test after exchange.
Did you complete port and test starboard? I wonder if the gauge falls but it is leaked from the tester? Checking around the engine several times while suspecting the gauge.
It was leaking with loose hose band two places. I checked again and took time to get OK.

This time it is a regular maintenance, but this ship was first when I checked it well.
Although there was a similar ship. I think that I have to make a better undertaking.
If it is an estimate request for replacement of expendable items, I will investigate earlier and hit it, but since I was checking while doing the preceding GO, I am going around behind the scenes.
That is why I am feeling yesterday that it will be a horsesband exchange week for a while. I did something else, but I do not remember.
Also to Yokosuka yesterday, also to Yokosuka today.
Then pass the home and once to the trader in another case. One person's

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YAMAHA-SX858KM

YAMAHA-SX858KMな一日でした

YAMAHA-SX858KM
AMは緊急対応でホース交換。とりあえず中古の同系ホースでしのぎます。後日に本日手に入れたホースで再度つけ直します。
ホースバンドは締めすぎると壊れますので、古いものや錆のひどいのは要注意です。しっかりしたメーカーの部品か純正品で予備を積んでおきましょう。熱交換器は定期開放と清掃が必要です。
くしくも同じYAMAHA-SX858KMにて先週より作業中でして、同年式、同系ならば、こちらも同じようなとこがいく可能性ありですね。

YAMAHA-SX858KM
緊急対応と部材の確保に翻弄されてしまい、定期整備はペースダウン中。
今日の交換作業はOIL-FELTERの残り2個と、クーラントの左右抜き出し、搭載発電機の燃料フィルター交換で一旦ストップ
点検はターボの簡易点検と、バッテリーの電圧/比重/液量など。
20170219DSCN3344.jpg
追加エンクロージャーの取り外しまでで完敗です。 たまたま助っ人を1名確報していたので、並行しておこなえましたが
自分だけだと緊急対応止まりでしたね、、、

他船のONANの方も電気的な部位を点検確認してもらってます。一人の限界を痛感します。今日は3人動いてるわけで、明日はまた一人なわけです。 CEOはセンチメンタル エンジン屋 オオムラの略だな。
AM replaces hose in emergency response. For the time being, it will supervise with the second-hand cigarette hose. I will reattach it with the hose I got today at a later date.
Tighten the hose band too much and it will be broken, so be careful of old things and awful rust. Let's load the reserve with a firm manufacturer's parts or genuine parts. The heat exchanger needs periodic opening and cleaning.
It is in the same work at the same YAMAHA - SX858 KM from last week, if the same year, if it is the same, there is a possibility that this is the same as well.

I was forced to respond to emergency response and securing of parts, regular maintenance was paced down.
Today's replacement work is to remove the remaining two of the OIL-FELTER and the right and left coolant, stop once by replacing the fuel filter of the onboard generator
Check the turbo for easy inspection, such as battery voltage / specific gravity / fluid volume.
It is a perfect defeat until you remove the additional enclosure. I just happened to know one assistant so I could do it in parallel
Emergency response stopped as it was myself only ,,,,
ONAN of another ship is also checking the electric part for confirmation. I feel the limit of one person. Today, three people are moving, and tomorrow is another person again. CEO stands for sentimental engine shop Omura.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YAMAHA-SX858KM

ONAN-11.5KW発電機整備など、

ONAN15KW
本日はONAN-11.5KWにて定期整備中。この船体に乗っているONANはかろうじて上と開放する横のカバー側にスペースがあるので作業は一応出来ました。 エンジンジンクは熱交換器の横。ベルト交換とついでに替えます。

RACOR R25
1次燃料こしきはRACORのR25を使用してます。 真っ黒。
あとOILFELTERを替えて、インぺラーに進んで点検ストップ! KEYが減ってます。

船体側の作業もあり、ラダーPKの交換と不良ボルトの交換。ボルトが外れてよかった。
YAMAHA-SF
20170218DSCN3330.jpg
あとは各種ホースバンドを交換中だが、手持ちがみな中途半端な数で、手を付けた部位はどこも中途半端で終わる。
動いてるのにすすまない、不完全燃焼な一日でした。明日も踏ん張ります。
Today is under regular maintenance at ONAN - 11.5 KW. ONAN on this hull was barely open to the side and there was space on the side of the side cover so I was able to do the work at once. Engine zinc is next to the heat exchanger. I will exchange it with belt exchange.

I use R25 of RACOR for primary fueling. Pure black.
Then change OILFELTER, go to the impeller and check and stop! KEY is decreasing.

There is also work on the hull side, replacing the ladder PK and replacing the bad bolt. It was good that the bolt was disengaged.
After that, various hose bands are being exchanged, but all of the hands are half-baked numbers, and the parts where the hands are attached end in half way.
It was a moving day, incomplete burning day not to end. I will also step on tomorrow.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
01 | 2017/02 | 03
- - - 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 - - - -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ