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キャタピラ三昧( CAT-3208とか)

本日はCATの直6(眠くて型番が思い出せません)のターボの外しと、CAT-3208の消耗品交換のサブでした。
キャタピラー3208
CAT-3208
3208は久々ですね。両舷のOIL抜き出し(EG&減速機)とLOx4、FOx2の交換作業。あすも。

20170428DSC_0548.jpg
9時だと腹も鳴りますので、食ってからの高速にて移動。途中にサービスエリアでうまいとこであればいいんですがねー。
Today was the removal of the turbo of CAT's straight 6 (sleepy model number can not be remembered) and the sub exchanging expendable item of CAT-3208.
3208 has been a long time. Replacement of OIL from both sides (EG & reduction gear) and exchange of LOx 4, FOx 2.
Tomorrow

Because it is 9 o'clock, my belly will ring, so I moved at high speed after eating.
I hope it will be a good place in the service area on the way.

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tag : CAT-3208

NORTHERN LIGHTS 発電機整備とか

作業手伝いで出張しておりました。
ノーザンライト発電機
ノーザンライト発電機
ノーザンライト発電機

このあとエンジンばらしが1件、今月は後半がきびしいですー

I was on business trip .
There is one engine disassembly after this, the latter half of this month is severe


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tag : NORTHERN LIGHTS

カミンズーオナン発電機整備[ Cummins Onan Marine Generator ]

CUMMINS-ONAN
新品インぺラーへ交換の図。羽がぼろぼろだったので、熱交換器のカバー開けて破損の羽は回収(詰まるとエンジン停まりますので)

オーナン発電機、熱交換器開放

CUMMINS-ONAN
ジンク交換(横のカバーが外せるかどうかで、全く作業の難易度が変わりますね)&ベルト交換。あとはOILとLO,FOの1次と2次を交換。熱交換器開放が余計でした。

※このほかPSクーラーの修理、R25Px2の交換、油圧シリンダー関係4本などで本日もへろへろです。

A diagram of the exchange to a new article impeller. Since the wings were tattered, the cover of the heat exchanger was opened and the damaged wings were collected (as the engine stopped as it clogs)

Zinc exchange (whether or not the side cover can be removed, the difficulty level of the work changes at all) & belt exchange. After that I exchanged primary and secondary of OIL and LO, FO. The heat exchanger opening was extra.
* In addition to this, repair of PS cooler, replacement of R25Px2, four hydraulic cylinders and so on etc. are also tough today.

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TOYOTA-M1VD-VH の整備

TOYOTAのV8( M1VD-VH )の整備です。 EGオイルと減速機OILの交換を2機分。 LOx2、FOx2、ジンクx2、などの交換
M1VD-VH
ベルトはオートテンショナーで楽。こうゆうところはやはり自動車メーカー

インぺラーはとても交換しずらいので、本体はずしてからのインぺラー抜き出し。海水ポンプはどうやらヤンマー製。
M1VD-VH

RACOR900,1次こしきは きれいでも横着せずにドレン抜き。
RACOR900

減速機もどうやらヤンマー製。
減速機
減速機
掃除と一部点検項目が残ってしまった。持ち越しです。

It is maintenance of TOYOTA's V8 (M1VD-VH). Replacement of EG oil and speed reducer OIL for 2 machines. Exchange of LOx 2, FOx 2, Zinc x 2, etc.
The belt is easy with the auto tensioner. It is probably unique to carmakers like this.

Impeller is very difficult to replace, so remove the impeller after removing the main body. Apparently the seawater pump is made by Yanmar.
RACOR 900, primary drainage is drained without clearing even though it is beautiful.
Apparently the speed reducer was made by Yanmar.
Cleaning and some check items left. It is carryover.

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tag : M1VD-VH

久々のキャタピラーです(CAT-3412)

本日はCAT-3412にて作業中。
CAT-3412
オイルチェンジャーをお借りしながら、LOx4とFOx4、RACORx4の交換中。オイルはチェンジャーが使えなければ終わらない量です。

キャタピラー3412
インぺラー交換中。ベルトとイジンクも交換です。

RACOR
発電機のオイル交換Ⅹ2と、LOx2、ベルトⅩ2、インぺラーⅩ2の取り外し。こしきx5の清掃など。ハードな一日でした。
I am working at CAT - 3412 today.
We are exchanging LOx 4, FOx 4, RACOR x 4 while borrowing an oil changer.
Oil is a quantity that can not be finished unless a changer can be used.

Replacing the impeller. Belt and Ijink are also exchanged.


Remove oil change X 2 of the generator, LO x 2, belt X 2, impeller X 2.
Cleaning of seawater filter x 5 etc. It was a hard day.

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tag : CAT-3412

モースワイヤーの交換とか

まこと屋
まことにて昼食中。

201704DSC_0532.jpg
モースワイヤーなんかも消耗品です。外装のプラスチック部分が経年劣化により硬化していき、曲がり部分などでそのまま固くなっていたりします。先月は切れた!のもありましたが、10年以上たっているものはボールジョイントの摩耗なども含め確認したほうがよさそうですね。
I am having lunch at Makoto (Komae).

Morse wire is also a consumable item.
The plastic part of the exterior hardens due to aged deterioration, and it becomes hard as it is with the bent part etc.
Last month was out! There was also, but what seems to have been more than 10 years seems better to check including the wear of the ball joints.
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KE4の点検とか

20170418DSCN3932.jpg
配電板内部の配線及びメインハーネス周りにて、少々問題のある状況。

20170416DSCN3887.jpg
それが主原因ではにようです。問題解決の為機械的な部分と電気関係を手分けして点検中。

SX858KM
オルタもBATもOKを再確認中。

KE-4,エマージェンシーレバー
そしてこれ。エマージェンシーレバーが通常位置より下がってしまったら(抜けた状態)エラー表示は出ます。
エラーが先が、レバーが先か。乗り組み員の方たちはUNITに触っておらず!とのことなので?です。
レバーはかなり固いので、振動などで落ちてフリーに入ることは考えずらい。またすこしでもずれていれば運航すらできなかった
ハズなので(エラー出て最初から走れないはず)。少しなぜを検討します。

A situation with some problems in the wiring inside the distribution board and around the main harness.

It seems to be the main cause. In order to solve the problem, the mechanical part and the electrical relation are being inspected under inspection.

Both Horta and BAT are reaffirming OK.

And this. If the emergency lever falls below the normal position (disengaged state) error indication will appear.
The error is ahead but the lever is ahead. The crew members do not touch UNIT!
Is that so? is.
Because the lever is rather hard, it is hard to think that it falls by vibration and goes into free. Even if it was a little bit off, I could not even operate a flight
It's a bug (it should not run from the beginning with an error). I will examine a little why.

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tag : KE-4

点検とか

20170415DSC_0528.jpg
何やら海の向こうが不穏な感じで、YOUTUBEでBBCのニュース見てたら少々不安になり、たばこをまとめ買い。
まあどうにもならないので、目の前の仕事してます。

20170415DSC_0530.jpg
そしてガソリン代一回分で買える、フランク三浦が配達された。

20170415DSC_0531.jpg
取説には正確な時間を知るには他の時計を参考にしろ的なことが書いてあった。ギャグにてっしている。
Seemingly somewhat beyond the ocean is disturbing feeling, if you look at BBC news at YOUTUBE, you are a bit uneasy, buying tobacco together.
Well I will not do anything, so I am working in front of my eyes.

And Frank Miura was delivered, which can be bought for gasoline.

To understand the exact time in the manual was written with reference to other watches.
Completely joke.

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tag : フランク三浦

メーター取付とか

YANMAR-6GHAKにて
アワーメータの取付。(作業は電気屋さんにお願いしていますが)
船舶では直流12V,24V,交流100V,120V,240Vとかいろいろ混在しております。役所関連のボートではアースがフローティングのものもあります。そんなわけで、びりびりの嫌いな私は船舶電機やさんに依頼することも多々あり。
Installation of hour meter. (I'm asking the electric shop for work)
In the ship, DC 12V, 24V, AC 100V, 120V, 240V and so on are mixed in various ways.
In the boat-related boat, there are things where the earth is floating. That's why I often ask shipboard machines and something.

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DW8200

CASIO-FROGMAN,DW8200
初期型G-SHOCKを家で紛失したので、代わりを中古で手に入れた。スクリューバックタイプはこのタイプしかないようなので、2度目のフロッグマンCASIO-DW8200。新しいのはべらぼうに高くどうした?って感じの金額でした。デジタル=安いとゆう考えは通用しないようだ。

CASIO-FROGMAN,DW8200
時計を集める趣味は特にありませんが、今欲しいのはフランク三浦です!(合法パチがいいね)
Because I lost the initial type G - SHOCK at home, I got a substitute for second hand. It seems that this type of screw back type only, so it's the second time Frogman. What's up with new things? It was a feeling amount. Digital = cheap do not seem to pass.

I do not have any particular hobby to collect watches, but now I want Frank Miura! (I like legitimate Pachymon, it's not a high-end clock Frank Muller)

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tag : CASIO-DW8200

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

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