FC2ブログ

MAN-D2848LE401にて作業中、その2

MAN-D2848LE401
支給されたインぺラーを海水ポンプに組み付け中。 エンジンは陸上にて回し、油糧の確認、各もれの確認まで行う。
別件のCATは他部門作業待ちの為、テストは延期。 ラーメン食って退散です。

しょうゆ

孫の手製作
運転中背中がかゆくて、ホースバンドまげて孫の手作ってました、、

We are assembling the supplied impeller to the seawater pump. In the case of
Turn the engine on land, check the oil and make sure each leak is confirmed.
Because the other CAT is waiting for work in other sections, the test is postponed. I eat ramen and it is scattering.
My back was itching while driving, I dumped the hose band and made a grandson ,,,

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ
スポンサーサイト



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

MAN-D2848LE401にて作業中

MAN-D2848LE401

MAN-D2848LE401

MAN-D2848LE401
ZFのOIL-FELTERを付ける前にインぺラーを入れた方がやりやすいんですが、時間の関係で、、、
ベルトⅩ4本、LOx4、FOx4、RACORx2と熱交換器の復旧中でした。今週は少々立てこみぎみ

It is easier to put the impeller before attaching OIL-FELTER of ZF, but due to time ,,,
Four belts X, LO x 4, FO x 4, RACOR x 2 and the heat exchanger were in the process of being restored.
This week a little standing up

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

VOLVO-PENTA-TAMD41の整備

VOLVO-PENTA-TAMD41似てOIL交換中。
VOLVO-TAMD41
MS4/5,TAMD41
古い=手ごわい系、新規様ですので、油脂類交換からのベーシックスタートです。
予算に合わせて、良くして行きましょう。

そしてPMはヤンマーエンジンの緊急対応だったのですが、重傷でした。担当者様と作業場所や進行方法等打ち合わせしたうえで進めなければなりません。重整備になる可能性もありそうな現状でしたので、ベテランメカに連絡して来週の予定を確認し今日は戻ります。
VOLVO-PENTA-TAMD41 Similarly exchanging OIL.
Old = formidable system,
Because it is new, it is a basic start from replacing fats and oils.
Let's make it better according to your budget.

And PM was an emergency response of the Yanmar engine, but it was seriously injured.
We need to make arrangements with the person in charge, such as the work place and the way to proceed.
It seemed likely that there was a possibility of becoming a heavy maintenance, so contact the old mechanics to check the schedule next week and return today.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VOLVO-PENTA-TAMD41

熱交換器の整備

MAN
清水クーラーCOREの抜き出し中

MAN
インタークーラーの分解中

Withdrawing coolant cooler CORE
Disassembling intercooler.
At MAN-D2848LE401

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MAN-D2848LE401

MANの定期整備に突入しました、D2848LE401

相変わらず少々ばたばたしております。ONANの海水ポンプASSY交換が一件、CATの続きが一件、
そしてMANの作業に突入しました。
MAN,RWP
お一人様なので、がっつり言われるとどこからやるか、、、って途方に暮れ争になるときも。
本日は主機OIL抜きだしx2、MT-OIL交換x2、インぺラー抜き出しx2、交換の為のベルト取り外しx4、LOx4の取り外し
発電機の整備準備などで終了。全く写真を撮る暇がなかった。

そして移動中、つねずね具合の悪いスライドドアの開放ランプがどうにも消えなくなり、ゴムが切れた分のクリアランスマイナス分が悪さしていることが判明(乳首みたいなやつです)
20170520DSC_0596.jpg
車屋さんではないので、スイッチの正式名解らず! ストライカー調整したりしてもだめなんで、一円玉をドアにガムで張りつけとりあえずランプを消しました(とりあえず対応は自分のものなので、半年間の猶予があります)

20170520Screenshot_20170517-122328.jpg
まさにこんなスイッチ、多分これで車屋さんには伝わると思う。

20170520DSC_0598.jpg
ラーメンも喰ったことだし明日もがんばりましょう。D2848LE401にて

Because it is only one person, when you are told to be careless from where you are going to do, when you get bored at a loss.
Today I will remove the OIL of D2848LE401, x2, MT - OIL exchange x2, withdrawal of insperator of seawater pump x2, removal of belt for replacement x4, removal of LOx 4, and
It ends with preparations for maintenance of the generator. I had no time to take pictures at all.
And during the movement, the opening lamp of the sliding door which is bad is bleeding does not disappear anyhow, it turns out that the clearance minus part of the rubber cut is bad (It is like a nipple)
Because it is not a car shop, do not know the official name of the switch! It is useless even if you adjust the striker, so I put a one yen coat on the door with gums I turned off the lamp for the time being (Temporary correspondence is my own, so I have a half year grace)
I think exactly this switch, probably it will be transmitted to the car shop.
I also ate ramen and let's try tomorrow as well. At D2848LE401

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MAN-D2848LE401

オイルクーラーの交換作業 、M1VD-VHにて

M1VH
ポーナムのオイルクーラ交換。 あとは発電機とかでした。

スタビレー&KTC
別件にて狭ーい場所に工具滑らしてしまったので、スタビレーとKTCのマグネットキャッチを手に入れる。細いこれならはいりそうですが、、、
Po Nam's oil cooler exchange. After that it was a generator.

In another case I slid the tool to a narrow place, so I get the stabilizer and KTC magnet catch. It seems to be fine if this is thin ,,,,
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : M1VD-VH

CAT-3126, AF-COOLERと奮闘中

CAT-3126,AF-COOLER-CORE
キャタピラー3126、AF-COOLERオーバーホールKIT

空気側のラインに入るゴムPK的な交換部品がかなりむずいです。これを交換することにより気密がかなり上がる為か、専用の潤滑剤を塗りながらコアを本体に戻しますがけっこうな固さです。
潤滑剤がKITについてくる位ですからねえ。

※ぽつぽつと切れない感じで仕事いただきありがとうございいます。
当方見積製作時は
①安くだして、あとからどんどん追加が出る。
②下見したうえでの想定リスクを載せたうえでの価格 
③機種、船主、作業により固定。
2番目にて製作しております。高くなってしまうものにはリスク(分解時の破損、内部損傷の疑い、ダメージが想定される内容)
を想定していますので、もっと安く行ってくれる業社様がいればやってもらってください。最終的には似たりよったりの金額になるのではないかと思います。また作業保険には入っていますが、対応する金額には限度ありますのでエンジン以外の船体側の作業では一部お断りする作業があります。ご理解をお願いいたします。

Rubber PK-like replacement parts entering the air side line are quite dull. To replace this, because the airtightness rises considerably, I will return the core to the main body while applying a special lubricant, but it's pretty solid.
Because the lubricant is about to follow KIT.

※ Thank you for your work with a continuous feeling.
When we estimate production
① Try cheaply and add more and more later.
② Price after placing the assumed risk after preliminary inspection
③ Fixed by model, shipowner, work.
We are making it at the second. Risks (breakage at the time of disassembly, suspicion of internal damage, contents expected to be damaged)
We are assuming, so if you have a company that will go cheaper, please have it done. In the end I think that it will be a similar price. Although it is included in work insurance, there is a limit to the corresponding amount of money, so some work on the hull side other than the engine has some work to refuse. Thank you for your understanding.
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : CAT-3126B

KOHLER MARINE GENERATOR整備

KOHLER
KOHLER発電機、燃料フィルター交換
KOHLERマリンジェネレーター、OIL-FELTER交換
KOHLER-MARINE-GENERETORの整備。OIL,ベルト、LO,FO、インぺラーなどの交換。

こちらは陸上にてエンジン回してからの海水ポンプインぺラー交換復旧した、GUMMINS-QSC8.3.
カミンズQSC8.3.海水ポンプ
CUMMINS-QSC8.3
抜き出しはともかく、入れるのは少々やりづらい。ASSYでPUMPを外せばGASKET類が増える、このままだとコンピュータなど邪魔もの多くうーんって感じです。

Maintenance of KOHLER-MARINE-GENERETOR. Exchange of OIL, belt, LO, FO, impeller etc.

This is the seawater pump-in-place replacement restoration after the engine was turned on land, GUMMINS-QSC 8.3.
Regardless of pulling out, it is a bit hard to put in.
If ASSY removes PUMP, GASKET kind increases, as it is it feels like I have a lot of distractions such as computers.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

カミンズQSC8.3

CUMMINS-QSC8.3
CUMMINS-QSC8.3
カミンズQSC8.3
久々のカミンズをやらせてもらってます。タイトなエンジンルームなので大変ですが、中はきれいなので、横になって突入。
今日はもう一件見積を製作(こちらはTAMD)、古いのでいろいろ苦戦しそうなエンジンでした、、、

I have you do Cummins for a long time. It's tough because it's a tight engine room, but inside is pretty, so lie down and rush.
Today I made another quotation (here TAMD), it was an old engine so it's going to be a tough engine ,,,
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : CUMMINS-QSC8.3

CATとかONANとか

CAT-3208
消耗部品交換後の各点検中。

3208
溶接してもらったステー

ONAN8KW
最近は駄目な時のバンド交換はこれ!AWAB

オーナン発電機
海水ポンプトラブル多し

During each inspection after consumable parts replacement.

Stay we got welded

Recently band exchange at the time it is useless! AWAB

Sea water pump troublesome


にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : CAT-3208 ONAN8KW

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
04 | 2017/05 | 06
- 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 - - -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ