FC2ブログ

オーナン発電機の修理作業

熱交換器の交換、オーナン発電機
ONAN11.5KW
新品がバックオーダー状態なので、とりあえずリビルドでしのぐ感じです。しのぐといっても使えるものなので、当面問題はありませんが。 清水ラインも今回は圧力低下もなく(これであったら困りますが)、問題が解消されたことを確認。

Since the new item is in the back order state, it is a touch feeling with rebuild for the time being. Although it can be used even if it says to go a long way, there is no problem for the time being. The Shimizu line also confirmed that the problem was solved without pressure drop in this time (although it would be troubled if it was this).
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ
スポンサーサイト



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : ONAN

IPS2ドライブユニットの整備,その2

IPS2,VOLVO-PENTA
IPS2,VOLVO-PENTA
IPS2,VOLVO-PENTA
IPS2,VOLVO-PENTA
IPS2,VOLVO-PENTA
前後進の摩擦板を分解の図。相変わらずSSTが多いです。組み付けに際しては、ロックナットのイニシャルが高くトルクレンチのメモリは振り切りました。
Diagram of disassembly of forward and backward friction plates. As usual there are many SSTs. When assembling, the lock nut initials are high and the torque wrench memory is shaken off.
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : IPS2

IPS2ドライブユニットの整備な一日

VOLVO-PENTA, IPS2
IPS2ユニットの分解整備を手伝いに某所へ。 まずは2重反転プロペラののシャフトシールの抜き出し中。これ前側のシャフトの冶具です。

VOLVO-PENTA, IPS2

VOLVO-PENTA, IPS2

VOLVO-PENTA, IPS2
シールは一体ものなので、それぞれSSTがあれば一発で脱着可能。ないと取れんです、傷めるだけで。

VOLVO-PENTA, IPS2

上部アッパーUNIT(クラッチ前後進部内蔵部分)はすでに外れております。これは2機分のベース部分の取り外し中。
IPS2,VOLVO-PENTA

IPS2,VOLVO-PENTA
楽しいけれども大変です。冶具自分でそろえたら大変なことになるな、特に金額的に、、
本日確認しただけでIPSドライブのばらしに7個のSSTを使用中。まだまだあるんだな、これが。作業もつづく、、、
To some place to help disassemble and improve the IPS 2 unit.
First we are pulling out the shaft seal of the contra-rotating propeller.
This is the jig of the front shaft.

Since the seal is an integral type, it can be detached in one shot if there is an SST respectively.
If it does not exist it can not be removed, just hurt.


Upper upper UNIT (clutch forward and backward part built-in part) has already dismounted.
This is removing the base part for two aircraft.

It's fun but difficult.
Jigs If you arrange them yourself, it will be hard work, especially on a monetary basis
Just confirmed today I'm using 7 SSTs for the IPS drive breakout.
There is much more, this is it. Work continues, ...


にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : IPS2

エンジンの抜き出し準備進行中 (YANMAR-6GH-AKにて)

20170618DSCN4517.jpg
間口の高さとエンジンの高さの関係から、ターボ及びインタークーラーを先に外して高さを稼いでいます。OILPANが結構深いんですよ。

From the relation between the height of the entrance and the height of the engine, we are earning the dimensions by first removing the turbo and intercooler. OILPAN is quite deep.
20170618DSCN4516.jpg

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YANMAR-6GH-AK

修理及び確認あれこれ ( DDA6V-92 )

ONAN 11.5MDKBM
冷却水減少過多の報告あり、圧力テストを行うの図。 残念ながら清水ライン系統に不具合発生中。 キャップだけならよかったんだけど、それだけではありませんでした、、、

DD-6V92,モースワイヤ―確認
こちらはGM-6V92にて。コントロール系統(船体側の不具合)及びエンジン側(ガバナー其の他)の双方をオーナーの話を元に確認。ワイヤーに不具合ありで、逆に本体ではなく良かった。応急に可動可能にするとともに対策を進めます。

料金が発生すればOKではなく、修理にならないよう整備していくのがメカの務めと心得ております。
機械いじりが好きでないとやれない仕事なのです。そしてこわれてからの修理は嫌なのです、ダメージのはいったエンジン等の
どこまで替えるか?どの部品を再利用するか?を判断していくのは結構めんどくさくリスクがあるのです。
時間管理の整備進行の方が、リスクが少ないし、こわれてないから分解組立も楽しいのですよ。

There is a report of excessive decrease in cooling water, a figure of conducting pressure test. In addition,
Unfortunately, a problem has occurred in the Coolantra system. It was good if only a cap, but it was not only that ...,
This is GM-6V92. Confirm both the control system (fault on the hull side) and the engine side (governor and others) based on the owner's story. There was a problem with the wire, on the contrary it was good rather than the main body. Make it moveable in emergency and proceed with countermeasures.

It is not OK if the fee is generated, but it is understood that it is the mechanic's duty to maintain it so that it will not be repaired.
It is a job I can not do unless I like machine teasing. And I do not like repair after breakdown, engine of the damage etc.
How far will you change? Which parts should be reused? It is quite a painful risk to judge.
The time progress improvement progress is less risky and it is not broken, so it is fun to assemble and assemble.
At, DDA6V92.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : DetroitDieselAillson,DDA6V-92

KOHLER MARINE GENERATOR整備,EOZD20KW

KOHLER MARINE GENERATOR,EOZD20
KOHLER発電機20KW
インジェクター交換の図。ピントがあっていませんね
Diagram of injector replacement. It is not in focus
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : KOHLER-EOZD20

YANMAR-6CXAS-GTの整備

YANMAR-6CXAS-GT
定期整備です。減速機のフィルターを開放中。

YANMAR-6CXAS-GT
冷却材を今年は交換。交換後のテスト中です。

YANMAR-6CXAS-GT
インぺラーも交換

YANMAR-6CXAS-GT
こっちは点検項目を見てます。マウント、各ホースバンドやゴム類、ターボの簡易チェック、シールスタンなどなど。

It is regular maintenance. Transmission filter is being opened.
Exchange coolant this year. It is undergoing testing after replacement.
Exchange impeller as well
I'm looking at the inspection items here. Mount, each hose band and rubber, simple check of turbo, seal stan etc etc.

EX40

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YANMAR-6CX-ASGT

MANとかVOLVOとかいろいろ

MAN-D2848LE401
本日はターボ及びターボ後方ディフューザー周りの復旧と冷却水系統のテスト。とりあえずここまでOK.

IPS
こちらは昨日のIPSの抜き出しのお手伝い風景。道具も人手も必要です。ドライブでかいな。

Today 's turbo and turbo rear diffuser recovery and cooling water system test.
Anyway, OK so far.
This is a scenery to help with withdrawing IPS yesterday. Tools and hands are also necessary. Drive is not easy.
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

MANのターボ周りの整備中

MAN-D2848LE401
先日の試運転にて、清水漏れが発見されたエンジンからのガスケット交換作業中。

20170605DSC_0624.jpg
こちらは1件立会。終了した。

前々日の作業でボルトがばしばし折れる作業で力みすぎたか、禁煙ガムの食いすぎがいけなかったか、
ずいぶん前に詰めてもらった歯の詰め物が取れてしまった!
そんなわけで、明日は歯の治療に行かせていただきます。 ヤマハSXは資料を集めています、いましばらく御時間をください。
During the trial run of the other day, gasket exchange work from the engine where leakage was discovered.

This is one meeting witness. finished.

Whether the bolt was excessively overwhelmed by the work that breaks briefly in the work of the previous day, or whether the smoking chewing gum could not be eaten too much,
The tooth stuffing that I got stuffed up a long time ago has taken!
So for tomorrow I will go to treat the teeth.
Yamaha SX is gathering materials, please give me some time now.


にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

エンジンの抜き出し、交換含め検討中

20170603DSCN4467.jpg
20170603DSCN4465.jpg
20170603DSCN4464.jpg
もともと作業船なので、抜けるように作ってはある。エンジンの真上のハッチ、天井裏かサロン後方ぶち抜き(これもボルト止めで一応外れる、、、
今月は重作業が重なり、ヘビーな6月になりそうです、、、そんなわけで下見中でした。
試運転は一件延期になってしまったので、仕切りなおし。明日は一旦MANを進めます。

※順不同にて進行中案件
1)TAMDテスト走行 2)MANエルボー漏水止め作業 3)ヤンマーのこれ、、、
見積依頼進行中の案件
1)SXのポンプ関係作業 
其の他進行中など
マリーナにてお手伝いの案件3件、当方行けなくて保留してもらってる出張案件1件(遠いので、、)
上記平行して進めてますのでよろしくお願いいたします。


にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
05 | 2017/06 | 07
- - - - 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ