FC2ブログ

YAMAHA-SX858KMに突入、、、その2

YAMAHA-SX858
色々まずい感じでした、、、

YAMAHA-SX858
AF-COOLERも開放清掃になりました、、、

It was a bad feeling a lot ,,,
AF-COOLER was also opened and cleaned ,,,

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ
スポンサーサイト



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

YAMAHA-SX858KMに突入、、、

YAMAHA-SX858KM
YAMAHA-SX858KM
858とか859とかややこしいですねーー。 微妙に細部異なるんで、要注意ですね。
本日はターボ抜き出しまでのはずでしたが、、、ミキシングとEXハウジング間のアダプター的なリングがだいぶやれておりましたので、おおはまりしまして完敗出あります。
明日一旦横須賀お邪魔して、固着リングをなんとかしないと復旧が出来ません

858 or 859 or something confusing. In case
It is slightly different in details, so be careful.
Today was supposed to be turbo extraction, but ,,,
The ring corresponding to the gasket between the mixing and the EX housing was considerably damaged, so it took time and it was a complete defeat.
I will not be able to recover until I get in the way of Yokosuka tomorrow and I must manage the sticking ring
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YAMAHA-SX858KM

YAMAHA-SX859KMにて

回転計
YAMAHA-SX859KM
実測値を見ながら唸ってます。 清水漏れはとりあえず完了しましたが、別のカードをいただきましたので、下調べ中。
YAMAHAウィークになりそうだ、、

I am groaning while watching actually measured values. In case
Coolant leakage was completed for the time being, but I got another card, so I'm under talking.
It is likely to be a YAMAHA weekend ,,
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YAMAHA-SX859KM

本日は2件でした

YAMAHA-SX859KM
YAMAHA-SX859KM
AMはアフタークーラーのドレンプラグを点検しに横浜方面へ。
午後は部品を貰ってからの、YAMAHA-SX859KMの清水漏れ修理へ。
明日再度最終確認しにいかなきゃです。  ほんとは排気管からコアも抜いて清水クーラーのOHまでやってしまった方がいろいろすっきりするんですが、取り外しの付帯作業が一気に増えてコストもだいぶ上がるので、部分修理です。
AM check the drain plug of the after-cooler and head towards Yokohama.
In the afternoon, I got the parts, to Yamaha-SX859KM Shimizu leak repair.
I have to go back to the final confirmation tomorrow. The person who pulls out the core from the exhaust pipe to make the OH of the Shimizu cooler a lot clearer, but various things will be cleared up, but the additional work of detachment will increase at a stretch and the cost will rise considerably so it is part repair.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YAMAHA-SX859KM

失敗した件


無駄な物を買っても怒る人がいないので、しょうもないもんが増えていきます。
DSC_1053.jpg
禁煙ガム高かったのになあー  、 ガチャはあたりはずれあるからねえ。
肉まんのおもちゃは750円、なぜこんなもんを買っちまったのか、さわると柔らかいからか
Even if you buy useless things, there are no people who get angry, so more stupid things will increase.
Although smoking chewing gum was expensive,
Gacha is out of place so hey.
The meat toy is 750 yen, why did you buy such a thing, because it is so soft to touch
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

YAMAHA-SX859KM の整備終盤です。


YAMAHA-SX859KM (N15)
少々狭くて大変なことになっております。エンジン上部のスペースが全くないので、オイルの入れは借りてきたきれいなチェンジャーにて。抜き出しはウイングポンプ[機付き]で。

YAMAHA-SX859KM (N15)
AIR-FELTER替えながらターボも簡易点検。

YAMAHA-SX859KM (N15)
右舷機の右側は体が全く入らず!でかいブロワー外すのも無駄なので、ミキシングステー外して突入しLOの交換。
運航中なにかとらぶった時は困りますね。猫かこどもしかそのままではたどりつけません。

追加の項目がいろいろ出てきまして、一旦きりのいいとこで締め、追加項目の見積作りへ入ってます。
※2カ月の禁煙月間もこのところ見積祭りで元に戻りまして、そのわりにはやはりたばこ吸うと具合悪いので、禁煙ガムを買ってきました。 さっそく1個咬んでたら、さらに体調悪くなりトイレへ。
これでたばこが嫌いになるのか?
It is a bit narrow and tough. Because there is no space at the top of the engine, at the clean changer I borrowed oil. Extraction is with wing pump [with machine].

Simple inspection of turbo while changing AIR-FELTER.

The body on the right side of the starboard machine does not enter at all! It is useless to remove the big blower, so remove the mixing stay and rush and exchange LO.
I am in trouble when something flashes during flight. Only cats or children can go on as it is.

A lot of additional items have appeared, I close it with a chest of drawers, and I am making estimates for additional items.
※ 2 month smoking cessation month also returned to the former at the estimation festival so far, so I bought a smoking chewing gum as it is not so bad because I smoke tobacco as well. Once I chewed, I felt sick and went to the bathroom.
Does this hate cigarettes?

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YAMAHA-SX859KM

YAMAHA-SX859KM の整備、その3

ヤマハSX859KM
作業の順番が非効率的ではありますが、諸事情ありまして前後しております。 冷却水の量と清水ラインの点検です。

YAMAHA-SX859KM
ホース類やバンドの点検。古い年式なので、こんなこともあるでしょう。

オーナン発電機
オーナンも頑張って動いているので、ベルトとかインぺラーを交換してさらに頑張ってもらいます。
点検項目はまだまだあるので、午後からゆっくり潰すつもりでしたが、他船にて緊急依頼あり中断。
エンジン等ではなく、艇体側のトラブルのようですが、、
Although the order of work is inefficient, there are various circumstances around us. In case
Check the amount of cooling water and clean water line.
Check hoses and bands. Because it is an old model, there will be such a thing.
Since Ohanan is also working hard, we will exchange belt and impeller and try harder.
Since there are still many inspection items, I intended to crush slowly from the afternoon, but an emergency request was interrupted on other ships.
It seems like a trouble on the hull side, not an engine etc. ,,,

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YAMAHA-SX859KM

YAMAHA-SX859KM の整備,その2

YAMAHA-SX859KM
右舷機はパワステPUMPをまわしていますので、予備ベルトも外さなくていいようにしこんでおきます。

作業には制約が付きものです[時間、部品、コスト、予定など]。
効率だけ見れば、部品そろうまでまってからの1撃必殺が良いのでしょう。 
実際は基本的にお一人様なので、やれるときに少しでも進めるようにしています。
点検時に不良発見からの報告、整備追加なんてのはよくあることなので、ケツを割らないようにするにはやはり潜行するしかありませんね。

こちらはONAN-15MDL3J. この機種の燃料噴射ポンプはあまり好きではない。
ONAN-15MDL3J
Since the starboard engine is turning the power steering PUMP, keep the spare belt so that it does not have to be removed.

Work is subject to constraints [time, parts, cost, schedule, etc].
Just looking at efficiency alone, it is probably good to have one shot killing each other until the parts are assembled. In case
Actually, since it is basically one person, I try to do even a little when I can do it.
Reporting from defect discovery at the time of inspection, maintenance additions are something that is common, so you only have to go dragging in order not to break the ass.

This is ONAN - 15 MDL 3 J. I do not like this type of fuel injection pump very much.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YAMAHA-SX859KM

YAMAHA-SX859KM の整備

ヤマハSX859KM
フィルターの交換はこの手の物はめんどくさいです、メリットはコストが安いことでしょうか。
今回は定期整備は初のボート[修理などは入っております)におじゃまして、YAMAHA-SX859KMの整備中。
左舷色々付いてて体が入りません、どうするか

YAMAHA-SX859/NGMV7040
減速機OILを勝手に吸ってもらいつつ平行作業で進めます。主機は量があるので、OILは機付きのドレンラインを活用しましょうかね。

YAMAHA-SX859/NGMV7040
減速機のフィルターは少々汚れてます。OIL交換時は開放清掃しましょう。

YAMAHA-PC
これが閉まらないといろいろ面倒です。 全閉でも漏れるものや動かないものは上架して造船所やマリーナなどで整備または交換
[耐久消耗部品です]してください。

海水ポンプインぺラー、YAMAHA-SX859KM
写真のインぺラーは向きがあります。

むむ!夜中に更新するとろくなことしませんね。
無名 美樹本晴彦完全監修VER
もらいものでもありがたくいただきますよ、 このけつは誰かの見本を見ながら作るんですかね?見本がだれか聞いてみたい。
意外にリアル、ゆえにリアルではない。このようなプリケツに遭遇し見る機会はあまりない。 プラがプリケツでもなあ


The replacement of this type of filter is troublesome, is merit a cheap cost?
This time, regular maintenance is obstructing to the first boat [repair etc is included), under maintenance of YAMAHA - SX859KM.
I can not get in with a variety of portlets, how can I do it?
While having the transmission OIL arbitrarily sucked, we will proceed with other parallel work.
Since the main machine has the quantity, OIL can utilize the drain line with the machine.
The filter of the speed reducer is a bit dirty. Let's clean up when opening OIL.
It is a hassle if it does not close. Even if it is fully closed, items that leak or do not move are overfired and are maintained or exchanged at a shipyard or marina
[It is a durable consumable part] Please.
The impeller of the picture has an orientation.
Mumumu! I do not do well if I update it in the middle of the night.
I will thank you for the gifts, are not you making this rod while looking at someone's sample? I'd like to ask someone a sample.
It is surprisingly real, so it is not real. There are not many opportunities to see and encounter such a pretty butt.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : YAMAHA-SX859KM

TOYOTA-M1VDVHとか

TOYOTA-M1VDVH(ポーナム35)
AMは横須賀へ。船体側の海水系統は簡単な作業でもしくじると大変なことになるので、あまり前向きではない。
ホースバンドなど交換してからエンジン側も言われたと個を確認しつつエンジン始動の巻。液晶メーターがいいね。

午後はSX859へ周る。とりあえず支給品で攻めますが土日オーナーが乗った後に来週スパートかけます。
まだ仕事中、眠い。

AM to Yokosuka. The seawater system on the hull side is not very positive, because it will be tough to scratch even simple tasks.
After exchanging the hose band etc, the volume of the engine starting while checking the part the engine side said. Liquid crystal meter is good.
In the afternoon we go to SX 859. I will attack with supplies in the meantime, but I will spurt next week after the Saturdays and Sundays owners ride.
I'm still sleepy at work.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : TOYOTA-M1VDVH

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
08 | 2017/09 | 10
- - - - - 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ