FC2ブログ

各種作業中

PSS
PSSとか、
TURBO, MAN-D2842LE404
ターボチャージャーとかいじってます。

PSS and turbo charger are under maintenance
At, MAN-D2842LE404EDC

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ
スポンサーサイト



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MAN-D2842LE404EDC

作業して自前の工具をこわし、赤字を出すの図

本業戻りまして、昨日から奮闘中です。
MAN-D2842LE404
MANのエンジンの熱交換器にて、一部裏に止めてあるセットスクリューを緩めている図。無い方がいいです、、、
コア抜くの大変だからなあ、どーしてこんな位置についているのか。

20180128DSCN5753.jpg
軸芯調整中の図。油圧ポンプ借りました。ほしいです、高圧ポンプ等が!

D20180128SCN5756.jpg
やはり安い=材質の強度不足?なのでしょうか。バキッとラチェットのギヤが破損しまして(某国産メーカー品、1年使用、結構気に入ってた)、御臨です。
数千円だったからこんなものなのかな、オーバートルクかけたり使用方法に問題もあるかなとも思われます。
実際MACでもスナップオンでもいままでこわれてきました(保障あるのでこれらは直りますが)、素直にラチェツトは奮発しましょう! とゆうことで工具屋さんへ来ております。
変則的な6ポイントのメガネレンチとロングのメガネレンチ(スナップオン)、ヘキサゴンソケットと首振りオフセットエクステンション(KOKEN)、名前の解らん奴1っ点(KTC),PBのドライバー等を補充
。本命の3/8のラチェットレンチは、スナップオンで前に使用していたのと同じのをチョイスしまして、計算したところ合計金額が五万をこえビビりが入り、HAZETEの首振りラチェットにしました(5000円位USA製より押さえました、修理も可能とのことだった)
今月はまだ一回も外で飲んでいないので、なんとかなるでしょう、、、

I came back to my main business and I am struggling hard since yesterday.
In the heat exchanger of the engine of the MAN, the drawing screw loosening part of the set screw is partly loosened. It is better not to have it ,,,
Because it's tough to get out of core, how do you know about this position?

Diagram with axis center adjustment in progress. I borrowed a hydraulic pump. I want, high pressure pump etc!

Still cheap = Inadequate material strength? is it.
The gear of the raketto ratchet has been damaged (a certain domestic manufacturer's product, 1 year use, I like it quite well), it is my dear.
Because it was several thousand yen it might be this sort of thing, I think that there is a problem with overtorque and how to use it.
Even with MAC or snap on, it has been broken up to now (although these are fixed because of security, let's frantically excrude ratchets! I am coming to the tool shop with Yuu.
Anomalous 6 point glasses wrench and long glasses wrench (snap on), Hexagon socket and head swing offset extension (KOKEN), one name understanding person (KTC), PB driver etc supplement
. I tried the same 3/8 ratchet wrench of favorite as snap on and chose the same as what I was using before, and when I calculated, the total amount exceeded 50,000 and Bibiri entered, I made it Haze's swinging ratchet (I kept it from around 5000 yen made from USA, it was possible to repair)
I have not drunk outside once this month, so I will manage somehow ,,,

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : HAZET

Cummins Onan Marine Generator 8MDKDJの点検修理作業その2

Cummins Onan 8MDKDJ,  海水ポンプ交換
散々見てきているので、駄目だと解っていますが一応インぺラー新品にしてテストしました。ケースの摩耗大きく海水引けません!
よって予定通りASSY交換しました。
As I've been watching it a bit, I know it is useless but once I tested it as a new impeller. The wear of the case can not be closed greatly!
Therefore, ASSY exchange was carried out as planned.

ONAN発電機、海水ポンプ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : ONAN-MDKDJ8KW

Cummins Onan Marine Generator 8MDKDJの点検修理作業

オーナン発電機8KW
不調の連絡ですが、しばらく消耗品交換もやってませんよ?とゆうことを告げて、不良調査しつつのリセットです。
なのでフォルトブレーカーの原因と並行しながら作業中。

ONAN 8MDKDJ発電機
オイルは真っ黒です! 運転時間または期間の指定を守りましょう。

It is a liaison, but I have not done expendable items exchange for a while, right? It is a reset while telling you that it is a bad investigation.
So while working in parallel with the cause of the fault breaker.
Oil is black! Let's follow the designation of driving hours or period.


Cummins Onan Marine Generator
燃料フィルターは1次と2次の両方を交換。LOも。 急だったので、ベルトは在庫なかった、、、
さてなぜエンジンが止まったか?→フォルトブレーカー落ち→原因は?でしらべてますが、いろいろ複合不良箇所出てきました。
まずは消耗品交換して回してみますが、スイッチが△で少々問題あり、プレヒート効かず。
またソレノイド動かずリンクが噴射位置に移動せず。 とりあえず接点みがいたら始動は可能になりました。
さて
1)海水量が異常にすくない、こしき内に上がってこない、→インぺラー減っているもののケースの減りのほうがどうも問題ありで
真空にならないようです。
2)海水不足による排気ミキシングのセンサー等で止まったかなと思われます。
ポンプは外して持ち帰ります。明日以降に持ち越しだ、

Cummins Onan Marine Generator

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : ONAN-MDKDJ8KW

見積からの買い物中

本日は見積下見からの買い物でした。 ことにここ数年初期の認知症なのでは?ト不安になるほど、大事な物や気にいった小物を無くします。 ただ最近は突然よみがえる記憶とともにいい加減日数が経過してから回収することが多々ありますが。
そんなわけで旅先で結構便利なVICTORINOX,SwissCrag-liteをまた購入(3枚目です、、)
どこにしまい込んだのか?犬なみに埋めて解らなくなるパターンです。昼間にハムスターの隠したヒマワリの種をこっそり回収したのがたたったのか。
SwissCard-lite VICTORINOX
転んでもただでは起きない? いつもの駄目なパターンで余計なモンを追加。 USBにいれたデータをちょくちょく持ち運ぶことが増えたので、こんなのを自分に落としだましてみました。  PCを持ち歩かない、クラウドがいまいち不安なのでUSBにいれてって感じです。VICTORINOX@work16GB

Today was shopping from preliminary inspection. In case
Especially in the early days of dementia in recent years? As I become anxious, I will eliminate important things and accessories I like.

However, recently there are many things to recover, together with memories that are revived suddenly, after a certain number of days have elapsed.
That's why I bought VICTORINOX, SwissCrag-lite which is quite handy on my traveling trip (third piece ,,,)

Where did you get in? It is a pattern that will not be known by dogs.
Did you recover secretly hidden sunflower seeds of hamsters in the daytime?
Will not it happen by merely falling down? I added extra mon with usual useless pattern. In case
Since the number of carrying data that we got on the USB has been increased for a long time, I tried to trash this to myself. In case
I do not carry a PC, the cloud is so uneasy that it feels like it is on USB. VICTORINOX @ work 16GB

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : VICTORINOX,SwissCrag-lite VICTORINOX@work16GB

今年もよろしくお願いいたします

FOES-DHS-TUBE
本日は休日につき、メンテナンスを怠ったMTBの整備中。Fブレーキオイルの交換とエア抜き/各部グリスアップ。
去年さぼったおかげで、MRPチェーンテンショナーのローラーが御臨終になっておりました。
ちゃんと面倒みないといかんですね。最新のFOESダウンヒルがほしいです、27.5インチのやつが、、

20180108DSC_1396.jpg
新年一発目のお買い上げは、シリンダーへッド清掃用に消耗品のブラシの補充とか。
今年もがんばりましょう。

Today is maintenance of MTB negotiating maintenance on holiday.
Oil change of front brake and air bleed / parts grease up.
Thanks to something last year, the MRP chain tensioner 's rollers were dead.
I have not to look after it properly. I want the latest FOES downhill, the 27.5 inch guy ,,,
For the first New Year purchase, replenishment of consumable brushes for cylinder head cleaning.
Let's do it again this year.
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : FOES-DHS-TUBE

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
12 | 2018/01 | 02
- 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 - - -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ