FC2ブログ

MAN-D2842LE404など整備中です

MAN-D2842LE404
AMは某所にてメーカー方含め、唸っておりました。
PMはMAN-D2842LE404とか発電機KOHLERの定期整備をサポートしております。
交換部品(オイル両舷、ミッションオイル両舷、インぺラー2個、FOx4個、LOx4個、1次フィルター4個)
発電機はオイル2台、LOx2個、FOx2個、ここまでで打ち止め明日へ持ち越しです

MAN-D2842LE404
実はまだ 縫ったとこの抜糸がまだなんですがばたばただから病院なんぞは無理っぽいですね、、

AM was groaning, including manufacturers at certain places.
PM supports periodic maintenance of MAN - D 2842LE 404 and generator KOHLER.
Replacement parts (oil both sides, mission oil both sides, impeller 2, FOx 4, LO 4, primary filter 4)
The generator is two oils, two LO x, two FO x, stop to this point and carry over to tomorrow

Actually it is still stitched and this stitching is not yet complete but it is impossible for hospitals to do so ,,,


にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ
スポンサーサイト



テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MAN-D2842LE404

発電機のメンテあれこれ作業中

KOHLER
こちらはKOHLER発電機。海水ポンプ不良にて支給品を交換中の図。

KOHLER

ONAN
こちらはONAN発電機。清水もれの箇所が判明して唸っているの図。
今日もが踏ん張りましょう。

This is a KOHLER generator. Illustration showing replacement of supplies under seawater pump failure.
This is ONAN generator. A figure of the shimizu leak learned and groaning.
Let's keep on today.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

神奈川方面にて右往左往中

キャタピラーC32
本日はAMドライブのブーツやベアリングの交換作業しつつ、午後はCAT-C32のメンテ手伝いへ。

CAT-C32
オイルエンジン&ミッション、LO、FO,いんぺらー、ベルト、ジンク、減速機LOなどなど交換

Today I will work on replacing the AM drive boots and bearings, and in the afternoon I will assist with maintenance of CAT - C32.
Change oil engine & mission, LO, FO, Ipe-ru, belt, zinc, reduction gear LO, etc.
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : CaterpillerC32MarineEngine

ひさびさに病院で怒られるの図

本日は4日目にしてやっとぱっくり開いた膝を見てもらいに病院へ。(電気サンダーで膝が、、、)
血液検査のついでに見せたら、バンソコー取って開口一番
あーだめだ、あーまずいと言われました。衛星兵よろしくすぐさま破傷風の注射を肩にブッ差されまして、静脈より抗生物質の点滴打たれまして、
麻酔して、看護婦さんに大変汚い傷口をハブラシ的なものでごっしごし洗われました。(何を切る道具でこうなったのか説明をいあtしました、大変汚れてあかん感じのようでした)
※破傷風なめたらあかん!ってことらしく、こんな深い傷は縫わなきゃなおらないよって話(中が見えた時は自分もばんそこでは無理っぽいとは解ってましたが、、)

本日の教訓は、
やべーと感じたらさっさと病院へ行きましょう(最初の6時間の処置で直り方に差がでると先生がいっております)
深い傷に空気を遮断するタイプのバンソーコー的な物はいかんらしいとゆうこと(私の場合は、破傷風などのバイ菌が中にはいって行ってしまうゾとゆうことでした、今回の状況では良くない対応らしいです。)
8針位縫って各種オプション対応してもらい半日ダウンタイムにて現場復帰。けがは自分持ち、気を付けましょう。

問題の傷口は7mm位深さあり(幅は金の卵って刃の厚い奴+αの開口部分です)、表皮2mm、脂肪5mm[白かったので、、、)といったところ。
つまり早く直すにはいつもの倍喰ってさっさと寝る必要があります。肉:脂肪の割合いから、バーガー2倍のとんこつラーメン5倍
の計算ですね。そんなわけで、夕飯は1ポンドバーガーを頑張って喰います。
20180414DSC_1621.jpg
あとは栄養運ぶ血液を増量する為、ればーでもローテーションに入れましょう。ちなみに酒を当分駄目って話でした。
もし自分の体脂肪が5パー切っていたら筋肉きっていたかったんだろう! 脂肪もなかなかやりおるって感じです。
中性脂肪が体を守る! ぎりぎりセーフなコレステロール生活。本のタイトルはこんな感じでいきますか、、
Today is the fourth day, I went to the hospital to have a look at the open knees. (Knee with electric thunder ,,,,)
When I show it next to the blood test, I take the Bansoko and open the door first
I was told I was bad. Regardless as a satellite soldier, a tetanus injection was instantly absorbed in the shoulder, an antibiotic was instilled from the vein,
I was anesthetized and the nurse was washed with a dirty wound with a toothbrush. (I got an explanation on what was the cutting tool and it seemed very dirty and afraid)
※ It seems like a tetanus licking! I told you that I have to sew this deep scratch without having to sew (When I saw inside I thought that myself was too extra, but ...)

Today 's lesson is,
Let's go to the hospital quickly if you feel like it (the teacher says that if you get a difference in how to fix in the first 6 hours of treatment)
A type of Bansoucou thing that blocks air to deep scratches is to be fancy (in my case it was a bizarre such as tetanus entering inside and it was not good in this situation It seems to be in correspondence.)
8 stitch positions sewed to respond to various options Half-day return time on site. Have the injury and be careful.

The wound of the problem is about 7 mm deep (width is golden eggs with thick blade fellow + α opening), 2 mm epidermis, 5 mm fat [because it was white ,,,).
In other words, in order to fix it quickly you need to eat as usual and sleep quickly. Meat: Because the proportion of fat, burger double the Tonkotsu Ramen 5 times
It is calculated. That's why I eat a pound barger for dinner.

In order to increase nutrient blood, let 's leave it even for leaves. By the way it was a story that we did not drink alcohol for the time being.
If my body fat was cutting 5 pcs, I would have wanted muscles! I feel that fat is also quite going.
Neutral fat protects the body! Barely safe cholesterol life. Is the book's title going like this ,,,

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

3機目に突入してます

M1VD-H
部品支給に手の今回の作業ですが、支払いの心配が少ないのは私の財布にはやさしい。

M1VD-H
M1VD-H
M1VD-H
M1VD-H
項目が結構あるので、チェックが追いつかず。本来なら載せた後自分で確認とかするべきであるが、当方は次のエンジンへ。
搭載と確認はこちらのメカがやってくれています。分業ですね。
今日もこのM1VD-Hに絡みますが、船体側に回ります。今週はしびれました。
各項目はこんな感じでした。
※清水&インタークーラOH、OILクーラ清掃LO交換、インマニ脱着インシュレータ交換、
※INJとリターンライン及びグロメット各気筒分交換、1次FO交換
※タイベル、テンショナー、RWP,ベルト、ターボ、エアフィルタ、全ゴムホース類、ホースバンド、センサー各種
※各オーリング、ダンパー、オルタネータなど
エンジン回りだけでこんな感じで多少号機ごとに個体差(あるなし、追加修理、リコイルやタップ修正)あり。
今日は、外科にいってから向かいます。
It is this time to work on parts supply, but it is easy for my wallet to have less worry about payment.

There are quite a few items, so the check can not catch up. Originally it should be checked by yourself after placing it, but we are going to the next engine.
This mechanism is doing loading and checking. It is a division of labor.
Today I also get involved with this M1VD - H, but I will go to the hull side. I am stressed this week.
Each item was like this.
* Coolant & Intercooler OH, OIL cooler cleaning LO exchange, intake manifold detachable insulator replacement,
* INJ and return line and grommet exchange for each cylinder, primary FO exchange
※ Tiebel, tensioner, RWP, belt, turbo, air filter, all rubber hoses, hose band, various sensors
※ O-ring, damper, alternator etc.
There are individual differences (there is none, additional repair, recoil and tap correction) somewhat for each machine with such feeling just around the engine.
I am going to go to surgery today.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : M1VD-H

M1VD-Hの2機目に突入しました。その2

M1VD-H
俺のお客さんの部品もこないかな? GWに間に合わせたい、、、
お願いしますTOYOTAさん!
M1VD-H

M1VD-H
2号機3号機用の2個の海水ポンプを組み替え中。そのままつけるにはこのギヤがないといけないので、ひと手間増えます。

Will you also come with parts of my customers? I want to make it in time for GW ,,,
Two seawater pumps for Unit 2 Unit 3 are being rebuilt. I will have more trouble because I have to have this gear to put on as it is.


にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : M1VD-H

M1VD-Hの2機目に突入しました。

本日は1機目の残作業(ターボ復旧、ダンパーはずし一式)からの2機目のM1VD-H整備へ突入。
M1VD-H
カバー及びウォータパイプ外して、位置だしてからのベルト&テンショナー交換。まだピン抜き前です

M1VD-H

M1VD-H

M1VD-H

M1VD-H

ポーナム
清水クーラーの清掃前。

ポーナム
こちらはインタークーラーのコア抜きだしの図

ポーナム
やること大杉て収集つかず、、、
Today we entered the second M1VD-H service from the remaining work of the first aircraft (turbo recovery, complete damper removal).
Remove the cover and water pipe, replace the belt & tensioner from the position. It is still before pin extraction

Before cleaning the Shimizu cooler.

This is a drawing of the core drawer of the intercooler

Things to do Oosugi gathering, talking ,,,

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

MAN-D2848LE401にて陸上運転テストとか

ポーク
昨日から残作業を終えて(Vベルト復旧、インぺラー取付、LOx4、FOx4の復旧)残業飯の図。
CAT3208の後にダブルヘッダーでした、、

MAN-D2848LE401
このベルト丈夫で好きです。

陸上テスト中
本日は発電機1台、主機のMAN-D2848LE401にて2台、さらにMANをもう一台陸上運転してます。
作業確認がある程度出来るので、最近はこのパターン(作業→陸上運転確認→海上にて最終確認)が多いですね。
やってる当方もいきなり下架してバタバタ待ってもらうより安心です。
I finished the remaining work from yesterday (restoration of V belt, installing impeller, restoration of LO x 4, FO x 4) Illustration of overtime work.
It was a double header after CAT 3208 ,,,

I like this belt sturdy.

Today I drive one generator, two at MAN - D 2848LE 401 on the main machine, and another MAN on land.
As we can confirm work to a certain extent, recently this pattern (work → Land operation check → final confirmation at sea) is a lot.
It is more relieved than me that we are doing it suddenly goes down and waits for a bang.

陸上テスト中

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MAN-D2848LE401

Caterpiller,3208MarineEngineにて作業中(その2)

Caterpiller3208MarineEngine
1次フィルターの交換と内部清掃

Caterpiller3208MarineEngine
2次燃料フィルターの交換とエア抜き作業

Caterpiller3208MarineEngine
Caterpiller3208MarineEngine
ジンクロッドの交換。

Caterpiller3208MarineEngine

Caterpiller3208MarineEngine
Vベルトもごっそり交換。左右で同じ物と違う物あり。CATのオルタネータなのに両舷で違うとは。
ベルト交換は現物確認が必要な理由は、この船種側のモデファイなども含めてパーツリスト通りにはいかないことが多々ある為。
※前回もやってるんで、把握しております。
オイルフィルターとインぺラーも交換した後で、エンジン回して各種点検。エンジンの上が部屋のベッドなので、すぐ復旧にかかる。

ONAN8MDKAL

ONAN8MDKAL

ONAN8MDKAL
発電機の作業は、サウンドシールドが外しやすいかどうか? 上部や後方に作業スペースがあるかどうかで進み方が全く違いますね。 インぺラー、ジンク(この船は交換しやすい方です)、ベルト、其の他交換しエンジン始動からの各種点検確認です。

Replacement of the primary filter and internal cleaning

Replacement of secondary fuel filter and bleeding operation

Exchange of zinc rod.

V belt is also secretly exchanged. There are different things from the same on the left and right. Even though it is a CAT alternator, it is different on both sides.
The reason why belt exchange is necessary for actual thing confirmation is because there are many things that does not go as per the parts list, including modifiers of this ship type side.
※ I am also doing it because I also done last time.
After exchanging the oil filter and impeller, turn the engine and check various kinds. Because the top of the engine is the bed in the room, it will take recovery soon.

Whether the generator's work is easy to remove the sound shield? It is completely different depending on whether there is a work space at the top or the back. Impeller, zinc (This ship is easy to replace), belt, and other exchanges are various checks from the start of the engine.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : Caterpiller3208MarineEngine

CAT3208 & TWINDISCにて整備中

定期消耗部品交換作業であります。CAT3208及び減速機TWINDISCにて
CAT3208
主機のオイル交換x2、トランスミッションのオイル交換&スクリーン脱着清掃x2.

CATERPILLAR 3208
残り作業は多々あれど、上を開けたり準備もあるんで本日はエンジン回してからのOIL関連に集中作業でした。
狭いのと置き場所等の作業スペースも限定なので、抜いたら入れる。入れたら空缶はゴミ入れにしたり廃油入れたりです。
なにか車から持ってきたら、戻りは別のもの持っていけるように段取りよくやらないと進みません。

ONAN8MDKAL
ONAN8KDAKL発電機も消耗部品一式交換。今日はOIL交換及び燃料フィルターとオイルフィルターの交換で明日へ持ち越し。

It is a periodic expendable parts replacement work.
Caterpillar marine engine 3208 and transmission TWINDISC.
Main machine oil change x 2, transmission oil change & screen desorption cleaning x 2.
There were plenty of remaining work, so we had to open up and prepared, so today it was a focused work on OIL related after turning the engine.
Work space such as narrow and places is also limited, so please pull it out. When you put it in, empty cans are put in trash or waste oil.
If you bring something from the car, I will not proceed unless I take care of the setup so that I can bring another thing back.
ONAN 8 KDAKL generator is also a consumable parts set exchange. Today we will carry over to tomorrow with OIL exchange and exchange of fuel filter and oil filter.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : CAT3208 Caterpiller3208MarineEngine

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
03 | 2018/04 | 05
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 - - - - -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ