FC2ブログ

本日のお買い上げ

エンジン抜き出し作業は天候とか、人員の調整とか準備とかで一旦STOPです。
M1KDもシム待ちになりまして、開放中の2機なかなか進まず。
20180823DSC_2039.jpg
そしていつものフジショップへ。軍手買いに行って忘れて買わず!
カッターはすぐいなくなるので名前だけでなく番号も書きました。20号と、、、
メジャーも番号をふりまして、4号と五号であります。家と車のすべての工具箱をぶちまければ、メジャーは出てくると思われますが
時間もぶちまける場所もないので、新人を導入します。
カッターはどこに行ってしまうのか、、、

Engine withdrawal work is STOP once weather, adjustment of personnel and preparation.
M1KD has also been waiting for the sim, and the two machines that are open do not progress quite often.

And to the usual Fuji shop. Go to buy gloves and forget to buy it!
I cut off the cutter soon, so I wrote a number as well as a name. No. 20 and ...,
Major numbers are numbered, and it is number 4 and number 5. If you jog all the tool boxes of the house and the car, it seems that the major will come out
Since there is no place to spare time, I introduce newcomers.
Where does the cutter go ?,,

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ
スポンサーサイト



テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

MAN-D2848LE401に手その3

20180822DSCN7113.jpg
熱交換器を下す、重いです

20180822DSCN7118.jpg

MAN-D2848LE401
サーキュレーションポンプとか海水ポンプとかいろいろ外しまして、エンジンとミッションの分割まで完了出あります。
ここからが大変なんですが、、

Heat exchanger down, it's heavy
We removed various circulation pumps, seawater pumps, etc., and there are completion to divide the engine and mission.
It's hard from here, but At,MAN-D2848LE401

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : MAN-D2848LE401

本日はTOYOTAな感じでした

M1KZ
バルブスプリングにアウターシム被せるの図。ロッカーアム式がいいよ、、、

M1KZ
部品待ちになると次のエンジン、って感じでぐるぐる回っております。今月はどうにもならない感じです。

Diagram of covering the valve spring with outer shims. Rocker am formula is good ,,,
When we wait for parts, we are spinning around with the feeling of the next engine. I feel like I can not do anything this month.
At,TOYOTA-M1KZ


にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : TOYOTA-M1KZ

MAN-D2848LE401とか

MAN-D2848LE401
バルブ清掃前

MAN-D2848LE401
清掃&測定からのすり合わせ中。 時間が掛かります。
ヘッドの開いたエンジンが2機、、、 早く目途を立てないとまずいです。
Cleaning & Measuring from measurement. It takes time.
Two engines with open heads, .... It is bad if you can not make a promise early.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MAN-D2848LE401

ISUZU-UM6RB1-TCUとか

いすゞUM6RB1-TCG
インタークーラの空気の通り道を清掃下の図

いすゞUM6RB1-TCG
清掃前はこんなんです

ISUZU-UM6RB1-TCG
同クーラーの海水経路の清掃前。 
いすゞUM6-RB1-TCUにて

Clean the intercooler's air path Picture below
It is like this before cleaning up
Before cleaning up the cooler's seawater route. In case
At Isuzu UM6-RB1-TCU

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : ISUZU-UM6RB1TCU

ボルボTAMD74P-Bとか

VOLVO-TAMD74P-B
お盆は毎年ばたばたします。今年も休めず、

VOLVO-TAMD74P-B
VOLVO-PENTA-TAMD74P-Bの消耗部品交換作業は、EG&ミッションOIL,LOx4、FOx4、インぺラー、ジンク、其の他

VOLVO-TAMD74P-B
エンジンが、とゆうよりも船体の構造上やり辛い。上を開けて作業する前提なのですが、プレジャーボートではジュータンやらソファーやらきれいな物が設置されているので、一般的には簡単に外れなければ開けません[開けたくない]
エンジンルームがタイトなボートは整備する側が辛い。当然床が低い分部屋は広くなりますね(笑)

Obonholday every year. I can not rest this year,
Replacement of expendable parts of VOLVO-TAMD74P-B, EG & Mission OIL, LOx 4, FOx 4, impeller, zinc, other
The engine is hard to do on the structure of the hull rather than the Yu.
It is a prerequisite to open up and work, but with the pleasure boat, since the jacket and sofa and the pretty thing are installed, in general it can not be opened unless it can easily be opened [I do not want to open]
The side which develops a tight boat in the engine room is painful. Of course the floor is low and the room becomes large (haha)

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : VOLVO-PENTA-TAMD74P-B

MAN-D2848LE401にて その2

MAN-D2848LE401
MANのヘッドの整備前。現状の状態確認。平面度、バルブの沈み込み其の他。

MAN-D2848LE401
ポンプ外し前のタイミング確認。

MAN-D2848LE401
バルブ抜いて清掃前

MAN-D2848LE401
一旦清掃研まして、バルブ径の測定とか、ばねの点検。
ヘッドは点検項目、部品多くカーボン落とし含めて時間かかります

Before Maintenance of MAN Head. Current state check. Flatness, valve subduction and others.
Timing confirmation before pump removal.
Before cleaning by removing the Valve
Cleaning and cleaning, measuring the valve diameter, checking the spring.
It takes time for the head including inspection items, many parts including carbon dropped
At,MAN-D2848LE401


にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MAN-D2848LE401

MAN-D2848LE401にて

世間はお盆休みとか、、
MAN-D2848LE401
エンジンの下に入りまして、オイルポンプ取り外し。地震が来たら少々怖い、、つぶれるのは一瞬ですが。

MAN-D2848LE401
オイルクーラの取り外し&清掃。いくらでもやることがあるので、めげてきました。

※原因不明の当方遊び車のランサーエボ7の電気エラー?。 面倒なので、カムとクランクの両方ともセンサー替えてもらいまして
エンジン失火が止まることを祈るばかりです。(最後はお祈りです、、)
エンジンハーネス、コイル、プラグ、センサーx2、CPUのチェック、クランクのスラスト方向のガタのチェック。ここまで長い道のりでした。
部品代もかなりかさみました。こんなに古くてしょぼいのに中古のエボの価格が高いから総取り換え[乗換]もままならず。
しかしクランク角センサーのコードが変な取り回しなので、頼んで正解でした。自分でやってたら合間でしか出来ないので、ガレージないともう無理です。

People like Obon holidays ,,
I got under the engine and removed the oil pump. A bit scary if an earthquake comes up, it is a moment to collapse.

Removing & cleaning the oil cooler. I have been selling so many things to do.

* Electrical error of Lancer Evo 7 of the us idle car whose cause is unknown? In case
Because it is troublesome, both cams and cranks have changed sensors
I just hope that the engine misfire stops. (The last is a prayer ,,,)
Check engine harness, coil, plug, sensor x 2, CPU check, crank thrust backlash. It was a long way to this point.
I got a lot of parts cost. Because it is so old but preeminent price of evo is high, total replacement [transit] will not be left.
However, since the code of the crank angle sensor is strange maneuvering, I asked and was right. Since I can do it only between me if I do it myself, it is impossible without a garage.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : MAN-D2848LE401

本日はISUZU-UM6RB1TCUから

ISUZU-UM6RB1TCU
本日はまずいすゞから。 ISUZU-UM6RB1TCUの臨時点検です。

ISUZU-UM6RB1TCU

ISUZU-UM6RB1TCU
とりあえず部品発注をお願いしまして、分解整備出来るよう準備中。

セカンドステージは陸上運転確認、こちらはもう少しです。
最終ステージは、MANの作業準備継続。
事務所戻りまして、再度ボルボの部材発注。
エンジン開放していると、忙しくなる感じです。 忙しいのはまあ良いので、次暇になったら自分のバイクのヘッドでも開けてしまえば、仕事がパタパタって駆け込むかもしれない。

※壊れてからの修理の為の開放整備より、定期的な分解整備がやはりいいですね。余計な不安もないし。

Today is from Isuzu. It is a temporary inspection of ISUZU-UM6RB1TCU.
I was asked to order a part for the time being, and I am preparing it so that it can be disassembled and repaired.
The second stage confirms onshore driving, here is a little more.
At the final stage, MAN's work preparation continuation.
I returned to the office and ordered parts of Volvo again.
I feel busy when I have the engine open. It's okay to be busy, so if you leave your next motorcycle's head, if you open it, the job may get rashy.
* It is better to have regular disassembly and repair than open maintenance for repair after being broken. There is no unnecessary anxiety.


にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

tag : ISUZU-UM6RB1TCU

ポーナム26のM1KZとか MANの8Vとか

ポーナム26、M1kZ
M1KZにて、ピストンのつきだしを確認中

ポーナム26、M1kZ
測定結果から該当するガスケット厚を選択するわけですが、先任者が測ってくれていたようでガスケットは数値にあったもの

ポーナム26、M1kZ
私のマグネットはミツトヨではなくパチもの。どうも少し緩み安い気がします、、

MAN-D2848
こちらはMANの8V。ばらした部品の清掃/研摩/等 次のステップへの準備進行中です。

MAN-D2848
インタークーラーはエア側を2度目の洗浄中。
エンジンオーバーホールで時間が掛かるのが、ガスケット剥がしと清掃。でもこれを手ぬくとあとで罰が当たります。
某ヤンマー様にて手伝ったときに、自分のフランジ面清掃が少々甘めなことを痛感しております。
いろんな人の作業をどんどん見てスキルアップし続けないと、生き残れませんね

Under M1KZ, checking the piston out

Although it selects the corresponding gasket thickness from the measurement result, it seems that the senior citizen had measured it, and the gasket was based on the numerical value

My magnet is cheap, not Mitutoyo. I feel a little loose and cheap ,,,

This is MAN 8V. Preparation for cleaning / scraping off parts / polishing / etc. Next steps are in progress.

The intercooler is cleaning the air side for the second time.
It takes time for engine overhaul, gasket peeling and cleaning.
But if you do not handle this you will be punished later.
When I helped at a certain Yanmar, I realized that my flange surface cleaning is a little sweet.
You can not survive unless you continue to skill up and see the work of various people more and more
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : ひとりごと
ジャンル : 日記

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
07 | 2018/08 | 09
- - - 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ