FC2ブログ

海上試運転完了しました、、

まずはEVCのアイドル調整をしてからの海上試運転立会でしたが、OKいただきましてとりあえず1件完了出ございます。長かった、
自分も含め1個づつ確実に潰してから次に行くのが良いように思えます。なんとか風味はやめましょう。

自社の作業車はオーバーヒート原因判明しまして、修理中でございます。延命治療2回目、年をこせるかなあ。
代わりに可動中のランサーEVO7は絶好調でございます。やっぱり乗ってやった方がいいですね。
平均8.5KM/L の燃費は2000のターボ4WDなら十分でしょう。ハイブリッド車の25kとか燃費を当方求めておりません。
ターボは燃費が悪いとゆう方は、だいぶ少なくなりましたが、排気熱回収による燃焼効率の増加(燃費の向上)は当たり前のことで
船舶の高出力ディーゼルエンジンはターボチャージャーが何個もついてステージ分けしてコントロールしているのは珍しくありません。
ランサーも同じ重量で4WDとデフの駆動を2000NAのエンジンで走らせたらもっと燃費悪くなるはずです(同じようには走れない)
かたくなにターボは燃費が悪いと喰い下がる人がいますので、いつも説明したくなります。 燃焼効率の本とか読んでみると良いかと思われます。 

修理にだしたレイバン時間かかるようで全然戻ってきません、そんなで代打のレイバンがあるんですが いまいち色が薄いようでして、使用用途を私がまちがっているみたいであります。  湾岸帰りの西日だと少々役不足なので、再度ポチりました。
車もバイクもMTBも乗り物がみんな10年選手だからサングラス位新しくなってもいいでしょう。
Ray-Ban,Hexagonal/RB3548N

First of all, it was a sea trial after adjusting the idle of the EVC, but we received an OK, one case is completed for the time being. It was long,
It seems to be good to crush one by one, including yourself, and then go on to the next one. Let's stop the flavor somehow.

The cause of the overheating of our company's work vehicle has been found out and it is being repaired. Second life prolongation treatment, I wish I could spend my years.
Instead, the Lancer EVO 7 that is in motion is in perfect condition. I suggested that you should get on after all.
A fuel economy of 8.5 KM / L on average would be enough for 2000 Turbo 4 WD. We are not seeking fuel economy like hybrid car 25k.
Turbo is a person who thinks that fuel efficiency is bad is much less, but the increase in combustion efficiency (improvement of fuel efficiency) by exhaust heat recovery is a matter of course
It is not unusual for ship's high-power diesel engines to control several turbochargers in stages.
If Lancer also runs 4 WD and the differential drive with the same weight of 2000 N by an engine of 2000 N more it will be more fuel bad (you can not run in the same way)
As hard as a turbo has some people eat down when fuel efficiency is bad, I always want to explain. I think that it is better to read books of combustion efficiency and so on. In case

It seems that Ray - Ban, which I got for repair, took so long, so I did not come back at all, so it seems that the color of it is not so good but I'm in a wrong use. It was a bit off the job as it was a sunny day on the way back from the Gulf, so we got back to it again.
Because cars, motorbikes and MTBs are all 10 years of rides, it would be good to be new sunglasses.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ
スポンサーサイト



テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : Ray-Ban,Hexagonal/RB3548N

本日のお買い上げ、

本日はYAMAHA-SX432のダンパー交換と減速機の取付復旧作業でした。
さて当方もお客様には、場合によっては修理より交換したほうがコスパが良いことを話ます。
今回自分のアナログキャリバー修理に出したら、買ったほうがいいって話で戻ってきました。いろいろ微妙デス。
追加しぶしぶ購入の図 
ミツトヨ 

三菱ランサーエボリューション7
代わりが無いものは買えませんので、エボシリーズのポンコツまで高くなる始末。そんな状況打破できるようにNEWランサーだしてくれないかな? そろそろスペアミッションと前後のデフを手に入れようかと思っております、壊れてからでは遅いので。
こんだけ走って、競技にも使用して、ドライブシャフト交換x1 エンジン載せ換えx1 ハブベアリング交換x2 ミッションはOHのみ
クラッチはエクセディ入れてから7年は走ってる。じょうぶですよねGH-CT9Aランサー。 中古でも外人さんが欲しがるわけだ。

20181123DSC_2319.jpg
俺が買える新製品ってこんなんばっかりです、リッチと書いてあるけれど

Today was the Yamaha - SX 432 damper replacement and transmission installation restoration work.
By the way, we also talk to customers about the fact that it is better to exchange than repair in some cases.
When I submitted my analog caliber repair this time, I came back with a story saying that I should buy it. Various subtle death.
Additional reluctant purchase figure

We can not buy things without substitution, so we will turn up to the ponkos of the Evo series. I wonder if it will take NEW LANCER so that we can break down such situation? I'm thinking about getting a spare mission and def defs before and after so, since it is late since it is broken.
Running this way and using it also for competition, drive shaft exchange x1 Engine replacement x1 hub bearing exchange x2 mission is OH only
The clutch ran seven years after putting EXEDY. It is good, is not it? GH-CT9A Lancer. Even if it is second - hand, foreigners want it.

All I can buy is the new product, which is written as rich

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

今週はVOLVOで苦戦中

TAMD-74P-B
ただの交換なんですが、

TAMD-74P-B
こちらも整備中の図。修理した部位よりなにもない部位で手こずるの図。
清水クーラの脱着をだいぶやってしまった。これも古いし目視でいろいろ発見してあったので、確実に潰さんといかんと思ってはいました。+4時間の作業でございます、、、

It's just a replacement, but it is a pain in the neck.
This is also under maintenance.
A figure of getting ridiculous at a site nothing than the repaired part.
I repeatedly desorbed coolant cooler several times.
Since this was also old and there were many discovered by visual observation, I thought that it would definitely be crushed. It is + 4 hours of work ,,,

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : EVC

キャタピラーC18とか

CAT-C18アサート
昨日はMAN-CRの燃料漏れとかやってました。本日はCAT-C18のインぺラーとか交換しております。
C30とかやりやすかったのに、こいつは位置が微妙です。唸ってました。

Yesterday I was doing fuel leaks on MAN - CR. Today we are exchanging impellers of CAT - C18.
It was easy to do with C30, but this position is subtle. I was groaning.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : CAT-C18 CaterpillerC18MarineEngine.

清水クーラの清掃とか( VOLVO-PENTA-TAMD74P-B )

VOLVO-PENTA-TAMD74P-B
本日も清掃関連です。VOLVO-PENTA-TAMD74P-Bにて

株式になり帳簿等複雑でして、正式に税理士さんにお願いしました。もっとはやく頼めばよかったとまた思いましたね。
さてお一人様のミステイク対策等は、作業中は効果出ております(ゆっくり作業する、不安なときは戻って確認する、記録を取る)
まあひとりだからダブルチェックもできませんので、他に手がないのです。
 仕事以外のプライベートはその代わりいい加減となりまして、先日結婚式の御先輩より封筒記入の金額より御祝儀が多く入っていたよ!と連絡あり。クラブ会費の方へ回してもらいました、、、

It is cleaning related today. At VOLVO-PENTA-TAMD74P-B
I also took office as a company, books etc are complicated, I officially asked a certified tax accountant.
I also thought that I should have asked you more quickly.
Well, one mistake countermeasure etc. is effective during work (work slowly, when you feel uneasy, go back and check, take a record)
Oh well so double check can not be done, so there is no other hand.
Private other than work was replaced by that instead, and the other day we had contact with the seniors of the wedding than there were envelopes filled in amount of gifts! I was asked to go to club membership fee ,,,

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : VOLVO-PENTA-TAMD74P-B

VOLVO-PENTA-TAMD74P-B, 熱交換器の清掃とか

TAMD74P-B
重かったです。今回も手ごわそうです、どんどんやってください、とゆうか早く治しちゃって!
とボート屋さんに言われまして唸ってます。
銀行とか其の他税務関係を平行して進めているので、なんか忙しいばっかりで作業はかどらず。
2年毎位の開放がいいとおもいますよ、、、

※英語の先生がUKに行ってから、しばらく代わりの先生を探していませんでした。最近また探してるんですが、
返事来ればいい方で、なしのつぶてが多いです。 あえてプロフィール説明しない方がまだ返事がきます。
ただ英語を教えてほしいだけなのですが、はげで、おっさんで、NOTいけ面だと若い先生も教えがいがないのでしょうかねえ?
まあそこはわかりますけれども、お会いしてなんだじじいかよって怪訝な顔されないようにと思いFBとかのアドレスを教えるんですがなんか世間はきびしいですね。

It was heavy. It seems to be too impressive this time, please go on and on and on, and cure it quickly!
I was groaned when the boat shop said to me.
Because we are pursuing banks and other tax relations in parallel, something is busy and it will not work.
I think that it is good to open the heat exchanger every two years ,,,

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

今月は事務処理三昧、、、

RB4225 Chromance
事務処理ばかりでは喰っていけないのですが、体制変更とかちょこちょこ行っております。
ストレスが異常にたまるので、夜中にポチりました、、
修理中のRayBanの代打でございます。
修理ができるとは思ってなかったので、過去に大破させた奴を捨てなければよかったといまさら思う。

I can not live with administrative processing alone, but I am going to change the system or little by little.
Because stress accumulates abnormally, in the middle of the night in Amazon ,,
It is RayBan's substitute hitting during repair.
I did not think that repair would be possible, so I wonder if I should have thrown away those who wrecked in the past.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : RayBan,RB4255-Chromance

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
10 | 2018/11 | 12
- - - - 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ