FC2ブログ

MAN-D2840LE423とか その3

MAN-D2840LE423
MAN-D2840LE423
とりあえず年末とゆう感じは、全くない。
だがサラリーマンではないので、金のない仕事のない日は休日ではなく収入のない日なのであり
仕事があることはありがたいのであります。事務仕事なんかいくらやっても収入増えませんので。
2019年はすでに重整備が詰まっているので、来年の1-2月はいそがしくともおいしい酒が飲めそうです。
For the time being, I do not feel like having a year end.
However, because it is not a salaried worker, the day without work without money is not a holiday, it is a day without income
It is appreciated that there is work. Because income will not increase even if you do something office work.
Since the heavy maintenance is already full in 2019, it seems that in the next January - February I will be able to drink delicious liquor even though I am busy.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ
スポンサーサイト



テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : MAN-D2840LE423

MAN-D2840LE423とか その2

MAN-D2840LE423
ミッション縁切りからのフライホイール外しからの

MAN-D2840LE423
タイミングケース外し出ございます。かなりはしょって書いていますので、実際の作業はべらぼうに手間が掛かっております。

MAN-D2840LE423
各タイミングマークを目視しました。長かった、、、

From flywheel removal from the mission edge

Timing case removed. Because I write quite a bit, it takes time and labor to bother with real work.

I visited each timing mark. It was long,,
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : MAN-D2840LE423

tamd41とか

限定作業中。VOLVO-PENTA-TAMD41Bにて
TAMD41B
定期整備が確実に行われていればいいが、だましだましだといつか手が付けられなくなります。予算もあるのは重々承知していますが。

TAMD41B

TAMD41B

20181225IMGP0095.jpg
昨日は1週間で新品スタッドレスがパンクからのアルミホイル破損からの2本新替えでした、、去年と同じ感じ。
本日は4年間使用した出張用チェンジャーが逝ったので、急遽購入した。年の変わり目はありとあらゆるものが壊れる気がします。

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

MAN-D2840LE423とか

奮闘中です。
奮闘中

また背油補給
横田屋
横須賀の横田屋にて

キャノンPRO10S
そしてこれ、御臨終のプリンターに代わりまして代替え機種。同様の10色はこれしかなかったのだが、かろうじて無線LANにつなげ
おネイサンの画像が印刷できるまでにこぎ着いた。
紙の取り説をくれ、、、ROMでなく。 色がきれいとか正直前のもきれいだったので、違いがよくわからんです。
ソフト使いこなしてないので、さらにこんなとかあるんだろうが、らくらくホン的なやつで。どーでもいいがでかすぎた。

At Yokotaya in Yokosuka

And this, in place of our deceased printers, an alternative model. There were only 10 similar colors, but barely connected to wireless LAN
I knocked down until I could print the image.
Give me the paper theory ,,, not ROM. The color was beautiful or honest before it was beautiful, so I do not really understand the difference.
Because I do not use advanced software, I wonder if there is something like this even more, with easy-going guy. Anything was okay.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : CANON-PRO10S

ひさびさの はまりです、、、

201822DSC_2425.jpg
ボールポイントのヘキサゴンソケットを泣く泣くカットして、スーパーショートを作成するの図、明日外れないヘックスに再チャレンジ。

201812DSC_2424.jpg
作業車狭くてどこあるかわからんので、買ってきてしまった。とりあえずこれでエンジンターニング完了した。
月末からこんなに忙しくなるとは、、、
多分ひまだから、湯布院にでも行きたいなあーなんて軽く考えていた。 取引先のもちつきも参加できるかな―なんて思っていた。
とんでもない感じなので、元旦のみお休みを貰います。31まで平常作業、2日より平常作業で動きます。
Cut the ball point Hexagon socket to make a crying cut, create a super short, a challenge to a hex that will not be removed tomorrow.

I do not know where the work vehicle is narrow, so I bought it. For the time being, engine turning was completed.
To say that becoming so busy from the end of the month ,,,

Perhaps because it is free, I was thinking lightly that I would like to go to Yufuin. I thought that I could participate in suppliers' suppliers.
It is ridiculous feeling, so I will take a day off only on New Year's Day. It will work in normal work until 31, normal work from 2 days.


にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

高圧配管パズル、、、MAN-D2840LE423にて

MAN-D2840LE423
CPUの下はこんな感じ、コモンレールになってかなりめんどくさい配管である、、、なんてこった

MAN-D2840LE423
メカポンプなら楽なのに、、、
Under the CPU is like this, it is a rather troublesome piping becoming a common rail ,,,
Even if it is easy for mechanical pump ,,,
MAN-D2840LE423

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : MAN-D2840LE423

まだまだばらします、、、MAN-D2840LE423

MAN-D2840LE423
核心部部にたどりつくのはもう数日間さきです。 各ホース類燃料、油、配線など端の処理しながら解るようにばらします。
自由とはもっとも厳しい自己責任なので、マーキング、写真、等多様します。記憶はすでにあてにならず。

さて年末関係なしになってきまして、時間ないのでバイクの車検をお願いしてきました。こちらもランサー同様プロにまかせますです。
It is already several days to get to the core. In case
Disassemble so as to understand while treating each end of fuel, oil, wiring etc for each hose.
Freedom is the most severe self - responsibility, so it will be marked, photographed, etc. Memory does not depend on it already.

Well, it does not matter at the end of the year, since it is not time I asked for a motorcycle inspection. I am left to professionals as well as Lancer.
MAN-D2840LE423

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : MAN-D2840LE423

重整備はいきなりやってきます、、、

年内はまたーりモードで、いただきか?と開き直りとも思われるような、余裕ぶっこいていましたら、来ました重整備が。
仕事は大変ありがたく先々まで埋まるのもとても良いのですが、部品来てケツたたかれるのは来年からだと踏んでいただけに、
かぶりますね、エンジンといい整備内容といい。 そんなわけであわててCP縁切りの図。
TWINDISC
If you had plenty of room to spare, it seems to be reopening as the end in relaxing mode within the year, heavy maintenance came.
Work is very grateful and it is very good that the schedule is filled up to the last one, but I thought that it was from next year that the parts arrived and it will be busy!

なので自家用車ランサーEVO7の年末整備企画は中止となり、結局サスASSY交換、組み換え及び車高変更までにとどまる。
残りの作業はまるまるお願いすることにした。
アライメント、強化EGマウントの交換(切れてるので)、タイロッドエンド交換、インナーフェンダー復旧などなど。
So the year-end maintenance plan of the private car Lancer EVO 7 will be canceled, eventually staying until the suspension ASSY exchange, recombination and vehicle height change.
I decided to ask for the rest of the work.
Alignment, replacement of reinforced EG mount (because it is burned out), tie rod end exchange, inner fender restoration, etc.

ちなみにばねのへたりをプリロードかけてごまかす(落ちた車高のばねは交換がのぞましいのは重々承知)、そして落ちた分元に戻すのに前後ともに5-8mmプリをかけた。 ドライバーとしてのセッティングの技量はないので、わかるのは少なくわからんことは多いデス。
スプリング→プリロードかけてつっぱらかした分、少々踏ん張りが変更まえよりよくなった気がします。
By the way, I cheated by preloading the spring 's fingers (I heard that the spring of the lowered car height needs to be exchanged), and both before and after the 5 - 8 mm preload was applied to return it. Since there is no setting skill as a driver, there are many things that I do not understand little understand.
Spring → preloading, I feel that the car's stepping was better than before.

車高UPによるロールセンタの変化などはほとんど解らず。 
サスペンション交換により、高速道のハーシュネスはよくなりダンって感じで収まります。最近のは高速弁とか低速弁とかあって
もっとすばらしいらしいが、古い車には昔のパーツの新品があいますよねえ。
It hardly understands the change of the roll center due to the vehicle height up. In case
By suspending the suspension, the harshness of the highway becomes less and the pitching fits. Recent suspensions include high speed valves and low speed valves, which seems to be more wonderful, but my old car has new parts of old parts.

写真はリヤなので解りませんが、私のはFはノーマル形状ばねを使うタイプのダートサスでして、気にいっています。
 直巻き大嫌いです。 ヘルパースプリングも嫌いデス。
I do not understand the picture because it is rear, but my front spring is a suspension for a dart trial that uses a normal shape spring, I like it, I like it.
I hate direct winding springs. I also dislike helper springs.

(サスセッティング能力にも関係ありますが)。ばねはプリをかけて使いたいデス。
アップサイドダウンも嫌いデス。テインのこれが出た時は40万弱でして大変きついとは思いましたが、何回もOHして元は取れたと思う。インター用に比べればまだ2ケタ台デスしある意味お買い得だったのだろう。
それにしてもボディが傷んでいる、、、
EVO7の本来の中古価格は20万位なはずだ、10年前で65万で買った気がします。(改造費用は別途)
ゴーンサンもいないことだし、NEWランサー4WD出して、中古市場価格をまっとうな金額にもどしてほしい。
そーすれば8とか9とか10に乗り換えが出来るかもですね。
(Although it relates to suspension setting ability as well). Spring wants to use pre and wear it.
I hate upside down as well. When Tein saw this, it was less than 400,000 and thought that it was very hard, but I think that I could take the original OH by many times. It is still a bargain in a sense that it is still two-digit death compared to the inter-use.
Even so, the body is damaged ,,,
The original used price of EVO 7 should be around 200,000, I feel I bought it in 650,000 10 years ago. (Modification cost is separately)
There is not Gonseun, NEW Lancer 4WD out, please return the used market price to the same amount of money.
So maybe you can transfer to 8, 9 or 10.
テインHG(三菱ランサーエボリューションⅶ用)




にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : GH-CT9A

なかなか気がつかなかった、、、

20181214DSC_2390.jpg
いただきもののどら焼きをお茶をのみながらいいかげん食べておりまして、数個めにしてやっと会社のマーク入りだときずく!
あまりおいしいと気が付く前に食べてしまうってお話でした。
Though I am eating dorayaki with tea only, I have been eating a lot and I finally got a few marks and it's a mark on the company's mark!
It was a story that I would eat before I noticed it was too delicious.
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

本日はヤマハSX430にて、一昨日は勉強会的な

本日はヤマハSX430にてオルタとか海上試運転立会とか。
一昨日は講習的な感じでお勉強でした。
マーキュリー

マーキュリー
最新の機種に携わるには、ある程度コネもないと駄目だなあーとつくづく思いますです。
自分で買うわけにはいかんのです。

SNSニュースで、誤発進防止装置を開発とか、オプション取付可能とか読んでました。じーさんはおれのようにマニュアルにすれば良いと思います。ボケないし、クラッチ繋がなきゃう動かないし、コンビニに突入はしないよ。

Today is Yamaha SX 430 with alternator maintenance and sea trial.
The day before yesterday I learned a lesson like a lesson.
In order to be involved in the latest model, I think that it is useless unless you have a certain degree of connectivity.
It can not afford to buy it yourself.
In SNS news, I have read whether development of erroneous departure prevention device or optional installation is possible. I think that Mr. Ji should be a manual like me. I feel blurred, I have to keep clutch connections, I will not move, I will not rush into a convenience store.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
11 | 2018/12 | 01
- - - - - - 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 - - - - -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ