FC2ブログ

ノーザンとかオナンとかヤンマーとか

ノーザンライツ発電機
1ラウンド目、ノーザンライツのベルト交換&陸上運転Ⅹ2台。無難に完了

オーナン発電機
2ラウンド目、オーナン発電機のベルト、LO,FO,の交換&陸上運転確認。小さいのはミキシングから逆流する可能性があるものも
あり、ホースを使っての陸上運転始動時には注意して行っております。

3ラウンド目、ヤンマー4Jの陸上運転とかを完了。

もどって4ラウンド目は事務処理、、、
溜まっている。

1st round, Northern Lights' Belt Exchange & Land Operation X 2 units. Complete in a safe manner

2nd round, Ohnan generator belt, LO, FO, exchange & land operation confirmation. Things that may be backflowing from mixing are also small
Yes, we are careful when starting onshore operation with a hose.

3 rd round, Yanmar 4 J completed the land driving etc.

Back office processing for the 4th round ,,,
It is collected.


にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ
スポンサーサイト



テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

PSSとかカミンズとか、、

カミンズQSB8.3
1ラウンド目、昨日の続きで燃料系統エラーのダメ出し中。某社メカニック作業までのつなぎ出ございます。
このへんはお一人様なので、臨機応変に対応可能。営業の方は遠慮しないでばしばし言いつけてOKです。
さて4項目目のテストにてHP-FUELアクチエータの不良があることまで、確認。
一応他の部品に交換し、陸上運転でエラ-解消を確認。80%ってとこの出来でしょうか。
なぜ壊れるのかは今後の課題。
そして小さい工具バックが穴開いて潰れたので、NEWを買ったら1個もらえたので買わんでよかったのにの図。

yokosuka
とりあえず問題をクリヤして午後はPSS等の復旧を1個完了。 
帰りに取引先近辺に出来たラーメン屋に行きました。
結論 味は当方は好きな感じでございます。がアルバイトが多く、湯切りとか見ていて少々不安になりました。
学食で学生が実習しているような感覚です。おいしいだけに少しもったいないですかね。

横田屋のおばちゃんのとこで食えば、このような不安とか?マークは点滅しない。

In the first round, yesterday 's continuation is out of fuel system error. There is a connection to a certain company mechanic work.

Since this person is one person, we can respond flexibly. Do not refrain from the sales person and it is OK to talk to each other.
Now, in the test of the fourth item, we confirmed that there is a defect in the HP-FUEL actuator.
We replaced it for another part at a time, and confirmed the elimination of error in land operation. Is this possible at 80%?
Why it breaks is a future issue.
And since a small tool back collapsed and it collapsed, I bought NEW, so I bought one so I bought it so I figured it.

For the time being, clearing the problem and completing one restoration of PSS etc. in the afternoon. In case
On the way back I went to a ramen restaurant near my business partner.
Conclusion The taste is what we like. There were a lot of part - time jobs, and I was a bit uneasy as I was watching yu - no - yu.
It is a sense that students are practicing with school meals. Is not it a little waste just for tasty?

If you eat at Yokotaya's aunt, this anxiety or mark will not blink.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

MAN-D2840LE423とかやってます

MAN-D2840LE423
二機目のMAN-D2840LE423.

MAN-D2840LE423
MAN-D2840LE423
HPポンプ取り外し前の、確認中。ポンプマーク出てきました。

The second MAN - D 2840 L 423.
Checking before removing HP pump. The pump mark came out.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : MAN-D2840LE423

VOLVO-D12-DMPとか

VOLVO-PENTA-D12-DMP
VOLVO-D12-DMPにて消耗部品交換作業中。Lox6、Fox2、ベルトx2、ジンクⅩ4、エンジン&ミッションオイルなどなど
1次フィルターはセパー

VOLVO-PENTA-D12-DMP

VOLVO-PENTA-D12-DMP

なぜにこんな狭い所に押し込めるのか、、
ONAN13.5MDKBP
交換部品はLO,FO、ベルト、インぺラー、オイルなどなど。

ONAN13.5MDKBP

ONAN13.5MDKBP
オイルを抜くのも、入れるのも大変。
オーナン発電機13.5KW MDKBP

Replacing expendable parts with VOLVO-D12-DMP. Lox 6, Fox 2, belt x 2, zinc X 4, engine & transmission oil etc.
The primary filter is Separ
Why can you put it in such a narrow place ,,
Replacement parts include LO, FO, belt, impeller, oil and so on.
It is tough to withdraw oil and put it in.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : VOLVO-PENTA-D12-DMP

カミンズとか、オナンとか

カミンズQSB

If you see only this picture, it is a sweeping victory, but the one who does not put the body at all on the opposite side of the engine is what I do!
LO and FO are installed on the aisle side for easy exchange. Because there are obviously things that can not be relocated, boat makers do not make an access hatch, they will get caught unless you get to an emergency.

Just exchanging zinc, it is too narrow, tough work unless the body enters.
There are things I was told in another boat a long time ago, this ship can not do anything in the engine room, this is because slaves get in,
When I changed the oil, the owner took off with a laugh above.
The generator was also a consumable item exchange. LO, FO, belt-impeer etc.

ONAN発電機

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

現状維持に

本日は4JHの部品交換とD6のインぺラー交換で軽めの感じで終了しました。
さて当方の持ち物は古いものが多く、自家用車、作業車、バイク等みな維持費が年々増え始めております。金と時間をかけるのが嫌になったら手放す時期なのでしょう。

こちらYAMAHA-XJR1300のキャブインシュレータ[輸出用]とスペーサー。車検のときに替えてもらいました。
YAMAHA-XJR1300
内径がノーマルにもどったので、MAX出力は下がるのか、スペーサ抜いて低速トルクは落ちるのか? その分流速上がって実際どうなるのか? ダイノジェットにまた載せてグラフを見たいものです。

作業車はパッドを替え、フロントロアアームASSYを発注中。ブシュがいかれてまして要交換なのです。
いつまで乗るか、、、

ランサーも部品を発注中、、、最近いろいろ壊れます。

パーマーの板用にビンディングを。プラスチックが劣化でぶっ飛びそうなので、年始セールでLINKをゲット。
LINK2018

Today I finished it with a slight feeling by exchanging parts at 4 JH and impellers at D 6.
By the way, our belongings are many old, and all maintenance costs are starting to increase year by year, including private cars, working cars, motorcycles, etc. It will be time to let go when I do not like to spend time on money.

Here the cab insulator of YAMAHA - XJR 1300 [for export] and spacer. I changed it at the time of a car inspection.

Since the inner diameter returned to normal, does the MAX output drop or the low speed torque drops out by removing the spacer? What is the actual flow rate going up? It is what I want to put on the Dynoget and see the graph again.

The work vehicle is changing the pad, ordering the front lower arm assembly. The bush is moving and it is a necessary exchange.
Until when you ride ,,,
Lancer is also placing parts ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Binding for Palmer's board. Because plastics are likely to fly by deterioration, I get LINK at New Year 's Sale.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

ノーザンライツ発電機整備とか

ノーザンライツ発電機
ノーザンライツ発電機の消耗品交換出ございます

ノーザンライツ発電機

セパー1次フィルター
こちらは2件目、主機&補機に使用のセパー1次フィルターの交換及び洗浄中。
レイコフィルターの方が慣れているので楽かな、、

昼休みに作業車のブレーキパッドを交換するも、ロワーアームのゴムブシュが切れているのを発見。一進一後だなあ。
そしてわが自家用車兼作業車予備のランサーはまたしても、2番3番失火症状が昨日発生した。
ランサー不調が一番凹みます。再度センサー交換してみますが、、どうだか。

Consumables of Northern Lights generator are exchanged

This is the 2nd case, replacing and washing the Separ primary filter used for main machine & auxiliaries.
It's fun because Reiko filter is more used ,,

I changed the brake pad of the work vehicle during the lunch break, but found that the rubber bush of the lower arm was broken. I suppose it's after one point.
And even though our private car and serviced car reserve Lancer again, the No. 3 misfire symptom occurred yesterday.
Lancer malfunction is the most dented. I will try replacing the sensor again, but how about?

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

カミンズとか、ボルボとか、とも周り作業とか、、、

201901DSC_2519.jpg
順不同にて、こちら2件目の作業。 PSSの交換作業の為、外しているところ。
201901DSC_2520.jpg

D6-435
1件はキャンペーン対応作業。エアクリーナーBOXのASSY交換。

The second work of this place in random order. PSS replacement work, we are removing it.
One case is campaign-compliant work. ASSY exchange of air cleaner box.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

各種整備中、、、

VOLVO-PENTA-D6-435-SC-F
VOLVO-D6-435は、エンジンをまわして各作業箇所の確認中。
このあとONANも陸上運転して終了。

YANMAR-4JH2
2件目はYANMAR-4JH2にて、インぺラーとかベルトとか

ONAN-MDKBH
苦い思いのある同系の発電機。 小さいと侮るなかれ、

VOLVO-D6-435 is turning the engine and checking each work place.
After that, ONAN has also finished running on land.
The second case is YANMAR-4JH2, in-pellar or belt or something
A syngeneic generator of bitterness. Do not despise that it is small,

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

VOLVO-PENTA-D6-435とか

本日は3件、一発目海上試運転立会は残念ながら、エラーが発生せず症状を確認出来なため、取引先のメカニックと一旦保留持ち越しとなる。
2発目はこれ、VOLVO-PENTA-D6-435の消耗部品交換作業
D6-435
オイルは純正指定オイル厳守。其の他交換はベルト一式、オイルフィルターⅩ4、燃料フィルターx2 ジンクロッドx4
海水ポンプインぺラーx2などなど

D6-435

HS

HS
ミッションのフィルターもね。

3発目は珍しくヨットへ。取り急ぎ温かいうちに各種オイルを抜き出しまして、本日はお開きです。

Today, 3 cases, first sea trial runs unfortunately, since no error occurs and the symptoms can not be confirmed, it is held once with the mechanics of the supplier.
The second issue is the replacement of expendable parts of VOLVO-PENTA-D 6-435
Oil is genuinely specified oil strict observance. Other exchange is a set of belts, oil filter X 4, fuel filter x 2 zinc rod x 4
Seawater pump impeller x 2 etc.
I also have filters for missions.
The third one is unusual to the yacht. I hastened to pull out various oils while I was warm, and I am opening today.

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : VOLVO-PENTA-D6-435

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
12 | 2019/01 | 02
- - 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 - -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ