FC2ブログ

エンジンオーバーホール中、、、

スナップオン3/4ラチェツトレンチ
オーバーホール中は手が足りなくて事務処理等が遅れがちに。 これからも現場ですが、そんなこんなで銀行業務こなしてからの見積製作してからの移動です。
 3/4インチ差し込みのブレーカーバー大でヘッドボルト等緩めたりしておりますが、作業上2名でやること多く、重い! めんどい!
と不評。 でかいトルクレンチで逆方向に使うのは少々嫌なので、ブレカーバーに差し込むラチェツトヘッドを購入。
3万6千なにがしでした、、、 使えるけど重いのは変わらず。すぐもとはとれるであろう。
相変わらずかゆい所に手が届くのはマックとかスナップオンに多いですね。KTCとかもこうゆうのぱくって出せばいいのに。
あんのかな?
During the overhaul, there is a shortage of hands and paperwork tends to be delayed. It is a spot from now on, but it is movement after producing a quote after doing such a banking business like that.
The head bolt etc. are loosened by the breaker bar size of 3/4 inch insertion, but it is often done by two people in work, it is heavy!
Not so popular. I don't like using it in the opposite direction with a big torque wrench, so I purchased a ratchet head that plugs into the breaver bar.
It was usable 36,000 in all, but it is usable, but the heavy thing remains unchanged. It will soon be possible.
There are still many Macs and snap-ons that can be reached in the awkward place as usual. If it is good if KTC and confectionery is good.
Aren't you?

スナップオン3/4ラチェツトレンチ

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ
スポンサーサイト



テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

エンジン整備各種進行中(VOLVO-PENTA-D11B-AMP)

このところずっとMAN-D2842LE404にて重作業進行中です。
なので、クライアントの会社が休みのときに他の作業をまわしております。
こんなのとか
D11(VOLVO-PENTA)
VOLVO-PENTA-D11B1-AMPにて定期消耗部品の交換作業の図

Heavy work is in progress at MAN-D2842LE404 all the time.
So, I do other work when the client's company is off.
Like this
Diagram of replacement work of regular consumable parts on VOLVO-PENTA-D11
VOLVO-D11

にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : V VOLVO-PENTA-D11B1-AMP

ぎゅうぎゅうの缶詰め状態でございます

D12-DMP
ラウンド1、D12のミキシング等を急遽交換した、新たなカードが提示され ムム!て感じデス。

MAN-D2842LE404EDC
ラウンド2、401がならし運転まで来た状態でMANエンジンが海上試運転待ち2台、ならしまち1台、燃料ポンプ待ち1台の4台待ち状態で、さらにこれ。404EDCの分解に突入しました、、、

It is a feeling that a new card is presented with a sudden change of mixing of Round 1 and D12.

This is in the state of waiting for four cars of two MAN engines waiting for trial operation at sea, one for one, and one for fuel pump, with rounds 2, 401 coming to the normal operation. Plunged into disassembly of 404EDC ,,,
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

キャタピラーとか

CAT-C32
本日はMANを一旦お休みしまして、キャタピラーC32にいます。

キャタピラーC32
ダウ工業平均株価の主要銘柄のキャタピラー社、エンジンでかいです。ダウは関係ねーか、、
景気のいい話のほーが少ないですが、学生より主婦のほーが良く気が付き働く[コンビニ等]とか、ベトナムの学生の特別研修生たちがまじめだとか、若者も大変ですね。おやじも大変なんですよ。だから愚痴は聞きますが同情は一切しません。
私の師匠に当たる方は15以上年上ですが、現場で現役です。経験値は当面追いつかないわけで、こちらはその分新しいエンジンとか勉強するわけです。 
先日のスノボーでもふがいない若者が比較的多いスキー場だったので、背中に51と年齢の入ったゼッケンでも付けてやろうかと思いました。あんた爺に負けてるよ! そんな私もスキーヤーにぶち抜かれました(こちらもじじい)。

Today, I am taking a break from MAN and staying at Caterpillar C32.

The leading company of the Dow Jones Industrial Average is Caterpillar, the engine giant. Do you have a relationship with Dow?
There are few good stories about the economy, but it is also difficult for young people to be aware that housewives are better aware that they work better than students [convenience stores etc.] or special trainees for Vietnamese students are serious. My father is also hard.
So I hear complaints but I do not feel any sympathy.

Those who are my masters are over 15 years old, but are active in the field. The experience value can not catch up for the time being, so we will study new engines.
It was a ski area where there were relatively many young people who didn't feel at Snowau the other day, so I thought it would be better to put a 51-year-old bib on the back. I'm losing to you! I was also beaten by skiers (this is also great).
にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ

テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : CaterpillerC32MarineEngine

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
02 | 2019/03 | 04
- - - - - 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 - - - - - -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ