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某所4Fにて

201909DSC_1054.jpg
とりあえず2級の更新だったので、受けて落ちても更新につながるので1級の試験を今年受けました。
学科はとりあえずなんとかクリヤ。自分の点は教えてもらえないので、ぎりぎりなのかどうかは不明。
実技は少々甘く見ておりまして、マイクロメータ等での測定及び良否判断のテストが4問、各25分位でしょうか?
結構時間ぎりぎりで、自分の測定遅さに閉口しまして、さらに面接試験でやらかしましてあきらめていました。
 高校受験の面接みたいな感じでいまして、何聞かれるのやらって感じでしたが、口頭質問によるテストなのでした。
船舶法規とか、こんな症状が出た場合どこを見て何をうたがいますか?みたいな感じです。なので、現場で覚えていることは答えられますが、法規とかはかなり怪しい回答しました。
結論 あきらめずに粘ってみるもの。

For the time being, it was a renewal of the 2nd grade, but even if I took the 1st grade exam and it would lead to a renewal, I took the 1st grade exam this year.
The department is clear for the time being. I can't tell you what I am, so I'm not sure if it's the last minute.
I was licking the practical exam!
Is the measurement with a micrometer etc. and the test of pass / fail judgment 4 questions, each about 25 minutes?
After quite a while, I closed my mind to my measurement delay, and gave up on the interview test.
It was like an interview for a high school entrance exam, and it seemed like how many people were asked, but it was a question-and-answer format specialized knowledge test.
Where do you sing and what do you want to see when you have this symptom? It ’s like that. So, I can answer what I remember in the field, but I'm pretty suspicious about the laws and regulations.
Conclusion Try to stick without giving up.
201909DSC_1034.jpg
とゆうわけで、こっそりプチ祝いを完了した。
That's why we are celebrating secretly.
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tag : 錦糸町 クローバー

VOLVO-D1-30Fとか

VOLVO-PENTA-D1-30F
ミキシングにクーラントが!ってことで やばいことになっております。
本体はアルミニウム、ミキシングは鋳物。なので電飾や腐食は起こりやすいのかもしれません。
分回さないエンジンだとなおさら難しいですかね。
とりあえずの原因追究と、現状確認などなどでした。

Coolant for mixing! That ’s why it ’s bad.
The body is aluminum and the mixing is cast. So electrical decoration and corrosion may occur easily.
Is it even more difficult with an engine that does not spin?
For the time being, we investigated the cause and confirmed the current situation.

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tag : VOLVO-PENTA-D1-30

下見とか事務処理とか、、

オーナン発電機
狭いこの空間から外へ出す作業の下見でした。しびれます、、

ルイスがリアーノDS
ポンコツ気味にくたびれたMTBのサドルを替えてやったら、乗りたくなり! あちこち不具合あって整備をするの図

ルイスがリアーノDS
へッドのガタつきはベアリングが△で調整でごまかす。
フロントブレーキはすかすかだったので、エア抜きキット使用してDOT4でエア抜き。

ルイスがリアーノDS
クランクまし締めして、雨のなかびしょぬれでおっさんがチャリを漕ぐの図
不審者ですね、、
ちなみに電動バックアップ付きのママチャリに、バンバン抜かれます。
特に上り坂。
It was a preview of the work going out of this narrow space. Hie ...

If you change the saddle of the MTB that seems to be a little bit, you'll want to ride!

The backlash of the head can be deceived by adjusting the bearing to be △.
Because the front brake was faint, use the air bleed kit to bleed air with DOT4.

An illustration of an old man squeezing a crank under wet rain.
Suspicious person ...
By the way, you can get bang-banged by Mama Chari with electric backup.
Especially uphill.

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tag : LOUIS-GARNEAU-DS

VOLVO-PENTA-D11B1-A MPとか整備中

VOLVO-D11B1-A MP
VOLVO-PENTA-D11B1-AMPにて 定期整備中の図。
交換部材は、EGオイル(純正オイル)、MTオイル、オイルフィルターx6、
燃料1次フィルター(セパーx2)の交換とドレン抜き清掃&エア抜き、燃料2次フィルターの交換x2、ジンク交換2台分
ベルト交換x2、海水ポンプインぺラー交換x2、MTオイルフィルター交換x2など。
点検はそのほか、ターボの簡易チェック、水漏れ、オイル漏れ、燃料漏れの確認。
EG陸上始動しての揚水量確認含む始動確認、ボーディア接続してのエラー点検等結構あります。


VOLVO-D11B1-A MP.燃料2次フィルター交換エア抜き
ここにあるオイルの入れ口は使い勝ってが良い。オイルフィルターの下も皿があり気が効いていると思う。

VOLVO-D11B1-A MP

VOLVO-D11B1-A MP

VOLVO-D11B1-A MP , 1次FUEL-FELTER

A figure under regular maintenance at VOLVO-PENTA-D11B1-AMP.
Replacement parts are EG oil (genuine oil), MT oil, 6 oil filters,
Replacement of fuel primary filter (separ x2), drainage cleaning & air bleeding, fuel secondary filter replacement x2, and zinc replacement for 2 units
Belt exchange x2, seawater pump impeller exchange x2, MT oil filter exchange x2, etc.
In addition to the inspection, simple turbo check, water leak, oil leak, fuel leak check.
There are quite a few things, such as starting confirmation including the amount of pumped water after starting EG, and error checking by connecting Bodia.
The oil inlet here is easy to use. I think there is a dish under the oil filter and it works well.

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tag : VOLVO-PENTA-D11B1-AMP

YAMAHA-SX859KM, 油圧測定など

YAMAHA=SC859KM
本日はVOLVO-D6の海上試運転に立会いまして、そこから戻ってパーカーストアへ。
アダプター等買い込みYAMAHA-SX859KMに油圧計取付。
メータ誤差の確認と実測値の確認でした。

YAMAHA=SC859KM
機械式のアナログが良い。

Today, I was witnessed to the VOLVO-D6 sea trial and then returned to the Parker Store.
A hydraulic gauge is attached to the adapter YAMAHA-SX859KM.
It was confirmation of meter error and confirmation of actual measurement value.
Mechanical analog is good.

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tag : YAMAHA-SX859KM

VOLVO-PENTA-D6-370とか

VOLVO-PENTA-D6-370
ボーディアにてエラー確認の図。本日は自分のPC積んでないので、取引先のでつないでもらい中を見てます

VOLVO-PENTA-D6-370
HCUとディスプレイを替えて、オートコンフィグとレバーキャリブレーションを行い試運転中の図
とりあえず初期の異常(ステーションに呼べない、運転出来ない、EVCエラー、画面ちらつき、は消えた)が他にも怪しいとこが
判明したので、85%ってとこでしょうか、、
VOLVO-D6-370にて。

Figure of error confirmation on Bodia. I don't have my own PCs today, so I'm looking inside while connecting with the equipment of the supplier.
Diagram of test run with auto-configuration and lever calibration after changing HCU and display
For the time being, the initial abnormal symptom (the symptom of the station being unable to control, unable to drive, EVC error, screen flickering, etc. has disappeared) was found to be other suspicious things, so 85% would be,
At VOLVO-D6-370.

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プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

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