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TOYOTA-M1HDとか

TOYOTA-M1HD
TOYOTA-M1HDとかいじってます。消耗品交換項目(オイル、LOx2、FOx2,1次FOx2、エアフィルター、ジンクx8、インぺラーx2、ベルトx6などなど。
上はターボの簡易点検の図

TOYOTA-M1HD

TOYOTA-M1HD
蓋は開くけどインぺラーは簡単にはぬけないよって作りが嫌いです。緊急時などどうするのだ!
ドライブでも海水ライン途中にバルブがあるとさらにいいんだが、、
工具入らず、体入らず、ハッチのリブとかエアコンUNITとかほんとに邪魔。エンジン下してしまえば色々できますが、車だったら整備の度に毎年下さないわけで、車屋さんが作ったボートなのになぜなのか。

DS-4
※取引先が使ってた奴真似して買いました。 簡易でもCCAが量れるので助かる。

本日はトンネルで事故ル奴がいて高速は渋滞、使用のオイルチェンジャーが駄目になって追加でまた購入、そんな感じで仕切り直しになってしまった。自宅待機しないからか?

I am working on TOYOTA-M1HD.
Consumables replacement items (oil, LOx2, FOx2, primary FOx2, air filter, zinc x8, impeller x2, belt x6, etc.
Above is a simplified turbo inspection chart

This lid opens but the impeller doesn't come out easily! I hate making. What to do in an emergency!
It would be better if there was a valve in the middle of the seawater line on the drive,

No tools, no body, no hatch ribs, air conditioner UNIT, etc. You can do various things if you put down the engine, but if you have a car, you do not give it every year for maintenance, so why is it a boat made by a car shop?

* I bought a tool that was used by a business partner.
Since simple CCA can be measured, it is helpful.

Today, there was an accident in a tunnel, traffic jams at high speeds, the oil changer used failed, additional purchases were made, and it was re-partitioned like that. Why not wait at home?


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tag : TOYOTA-M1HD

yokohamaとかいっています、、

ONAN
今日はこんなのとか、、

KTC-NEPROS-HALF-MOON-WRENCH
注文は忘れたころにやってくる、、
もうどのエンジンで必要に迫られたか忘れた、、、 配送予定日もあまりあてにならん

When I forgot my order,
I forgot which engine was already needed ...
Don't expect too much delivery
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tag : KTC-NEPROS

今月もジャブが響きます、、

作業に必要な工具は消耗品ではありますが、使い捨てではない。 軍手やウエスは消耗品であり使い捨てるが、ただではない。
自分で買って作業していかないと、このへんの微妙な物の大事さはどうにも伝わらずはがゆい感じです。
モノタロウにアマゾン、出先の工具屋さんやバンセールス含め、毎月コンスタントに出ていくお金が月末に効いてきます。
今月はリューターや大量のキリも買ってるので請求が怖い。酒飲んで麻痺させましょう。
 
The necessary tools are consumables, but not disposable. Work gloves and waste cloths are consumables and are disposable, but not only.
If you don't buy and work on your own, the importance of these delicate objects is inevitable.
Money that goes out constantly every month, including Monotaro, Amazon, on-site tool shops and van sales, will be effective at the end of the month.
I'm afraid of billing this month because I'm also buying a luter and a lot of drills. Drink and paralyze.
202003DSC_1677.jpg
202003DSC_1676.jpg

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CUMMINS-MERCRUISER-DIESEL-QSC8.3-600HO にて

CUMMINS-MERCRUSER-DIESEL-QSC8.3
昨日の修業の図。CUMMINS-MERCRUSER-DIESEL-QSC8.3にて

カミンズマークルーザーQSC8.3

CUMMINS-MERCRUSER-DIESEL-QSC8.3

カミンズQSC8,3
定期整備は交換(OIL,MT-OIL,LOX2,FOx2、インぺラーx2、ジンクx8、ベルトx2などなど
ついでに発電機もごっそり。

Figure of yesterday's training. At CUMMINS-MERCRUSER-DIESEL-QSC8.3
Regular maintenance is exchanged (OIL, MT-OIL, LOX2, FOx2, Impeller x2, Zinc x8, Belt x2, etc.
By the way, the generator is also quiet.

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tag : CUMMINS-MERCRUISER-DIESEL-QSC8.3-600HO

コモンレールにて修業中、、

MAN-CR900
以前の排気管も3層的な構造だったが、ヘッドへの取付型は単純なものだった。この形式はMTUのファンネルとベース取付てから本体を付ける的な感じ。ただしボルトが折れる!駄目になる!的な要素が、、
某社のメカや大先輩である日本ジーゼルだったら、がちがちに固着して折れるボルト、伸びるボルトにも躊躇なく挑むのだろうか、、
外してスペーサーを救出するまで先にすすまんので、いどみましたが。

MAN-CR900

MAN-CR900
トルクスのボルトを10MMにしてくれれば、もう少し安心なのに。
ポイントを教えてくれる仲間に感謝。
そして思うのは、なんでこんなに手ごわいのかと!

Previous exhaust pipes also had a three-layer structure, but the type attached to the head was simple.
This type is like attaching the main body after attaching the funnel and base to the head such as MTU.
For the individuals involved this time, the bolt breaks! No good! Elements are

If Japan's diesel, a mechanic and a senior of a certain company, would not hesitate to challenge bolts that tend to stick and break, and extend bolts,
I'm sorry to remove it and rescue the spacer first.

If the bolt of Torx is set to 10MM, it is a little more safe.
Thanks to my friends for telling me the points.
And I wonder why this is so formidable!
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MAN-CR900にて、、

MAN-CR900
MANのCR900にて修業中! これは最終の3次燃料フィルター。

MAN-CR900
1次フィルター。ドレン開放中の図。このあと中洗ってフィルター替えます。

MAN-CR900
清掃後

MAN-CR900
今回のCR900(正式なモデル名は2848のLEなんたらだと思います)は手ごわいです。
いままでなぜか狭いエンジンルームにCR900が積んであるパターン多くどれも辛かったが、今回のも群を抜く狭さ。
その分サロン広く、ボートの大きさに対して出力が高いのですが、私は苦戦するわけです。
時間切れでタイムアウトでした、、
交換はEGオイル MTオイル、LOx4,FOx2,FOx2,ベルトx4、AIRFELTERx2、インぺラー抜きx2.
RACORx2の清掃とか。まだ右舷機に残りの交換が、、陸上運転が、、

Currently training at MAN CR900! This is the final tertiary fuel filter.

Primary filter. The figure with drain open. After that, wash it and change the filter.

This CR900 (I think the official model name is 2848 LE) is formidable.
Until now some CR900 was loaded in a narrow engine room.
The salon is large and the output is high for the size of the boat, but I struggle.
Timed out and timed out,
Replacement is EG oil @ MT oil, LOx4, FOx2, FOx2, belt x4, AIRFELTERx2, without impeller x2.
Cleaning of RACORx2. There are still replacements on the starboard

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オーナン発電機とかいじってます

オーナン発電機
本日は1ラウンド目は横須賀へ、2ラウンド目は移動しましてYAMAHA-423とオーナンです。
交換部品はLO,FO,インぺラー ベルトなどなど。インぺラーは少々交換が遅かった模様ですなあ。

オーナン発電機

オーナン発電機
小さいから楽ダロウは、間違いだと思う。

Today the first round goes to Yokosuka and the second round moves to YAMAHA-423 and Ornan.
Replacement parts include LO, FO, impeller belts, etc. The impeller seems to have been a little late to exchange.
I think Raku Daro is wrong because he is small.

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プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

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