FC2ブログ

TOYOTA-M1HDとか

TOYOTA-M1HD
TOYOTA-M1HDとかいじってます。消耗品交換項目(オイル、LOx2、FOx2,1次FOx2、エアフィルター、ジンクx8、インぺラーx2、ベルトx6などなど。
上はターボの簡易点検の図

TOYOTA-M1HD

TOYOTA-M1HD
蓋は開くけどインぺラーは簡単にはぬけないよって作りが嫌いです。緊急時などどうするのだ!
ドライブでも海水ライン途中にバルブがあるとさらにいいんだが、、
工具入らず、体入らず、ハッチのリブとかエアコンUNITとかほんとに邪魔。エンジン下してしまえば色々できますが、車だったら整備の度に毎年下さないわけで、車屋さんが作ったボートなのになぜなのか。

DS-4
※取引先が使ってた奴真似して買いました。 簡易でもCCAが量れるので助かる。

本日はトンネルで事故ル奴がいて高速は渋滞、使用のオイルチェンジャーが駄目になって追加でまた購入、そんな感じで仕切り直しになってしまった。自宅待機しないからか?

I am working on TOYOTA-M1HD.
Consumables replacement items (oil, LOx2, FOx2, primary FOx2, air filter, zinc x8, impeller x2, belt x6, etc.
Above is a simplified turbo inspection chart

This lid opens but the impeller doesn't come out easily! I hate making. What to do in an emergency!
It would be better if there was a valve in the middle of the seawater line on the drive,

No tools, no body, no hatch ribs, air conditioner UNIT, etc. You can do various things if you put down the engine, but if you have a car, you do not give it every year for maintenance, so why is it a boat made by a car shop?

* I bought a tool that was used by a business partner.
Since simple CCA can be measured, it is helpful.

Today, there was an accident in a tunnel, traffic jams at high speeds, the oil changer used failed, additional purchases were made, and it was re-partitioned like that. Why not wait at home?


にほんブログ村 マリンスポーツブログ ボートへ
にほんブログ村

人気ブログランキングへ
スポンサーサイト



テーマ : 独り言
ジャンル : ブログ

tag : TOYOTA-M1HD

コメントの投稿

非公開コメント

プロフィール

オオムラエンジンサービス株式会社

Author:オオムラエンジンサービス株式会社
代表取締役 大村芳弘
1級舶用機関整備士
東京都

FAX 03-3480-4183
y.ohmura.mtu@gmail.com

最新記事
カテゴリ
最新コメント
カレンダー
06 | 2020/07 | 08
- - - 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 -
リンク
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
ブログ
284位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
店長ブログ
20位
アクセスランキングを見る>>
QRコード
QR
検索フォーム
月別アーカイブ